logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
JeroenD  
#1 Gepost : vrijdag 16 december 2011 07:37:22(UTC)
JeroenD


30 ponder

Lid sinds: 19-2-2011(UTC)
Berichten: 762

Is het misschien een idee om bij het onderwerp Frankrijk een scheiding te maken tussen de betaal wateren ( voor mij roofvis wateren...) en de publieke wateren?
Don't forget to smell the roses along the way...
Sponsor
DavidT  
#2 Gepost : vrijdag 16 december 2011 15:13:10(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Betaalwateren, VBK putjes en andere truttenputjes horen er gewoon bij tegenwoordig. Het zou vreemd zijn als je dit gaat scheiden van de rest. Ik ben vreemd.

Een IJsselmeervisser vindt mijn visserij op kleinere meren niks. Een bootvisser vindt dat ik teveel sjouw en loop. Ieder z'n ding.
Say hello to my little friend
Henk Haarlem  
#3 Gepost : vrijdag 16 december 2011 16:33:09(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Voor mij hoeft het ook niet gescheiden te worden ook niet in Nederland, betaal putten horen er voor mij bij, perslot van rekening is in principe ieder water een betaalwater,
( visvergunning nachtvispas evt. derde hengel 90€ per jaar ga ik vissen in brabant nog een vispas erbij 40€, Frankrijk vergunning nog eens 65€ , ieder jaar ± 200€ aan vergunningen. )
En "geroofde" vissen, mwha die worden dan in ieder geval niet weg gevangen( nadat er van "mijn" geld vissen worden uitgezet ) door de beroepsvisser om te eindigen in een gerecht.
Maar ik weet ook dat dit gevoelig ligt bij sommigen onder ons vissers, ik maak daar me minder druk om.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 28 maart 2012 17:10:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Frank Avezaat  
#4 Gepost : vrijdag 16 december 2011 16:41:53(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Ik denk dat het scheiden niet echt nodig is. We leven in een tijd dat betaalwateren steeds meer geaccepteerd worden door veel vissers en dat er ook steeds betere wateren ontstaan (beter beheer). Als je het gaat scheiden krijg je ook een scheiding in je bezoekers, wat op andere site's tot ruzie etc heeft geleid.
ericesv  
#5 Gepost : vrijdag 16 december 2011 20:24:47(UTC)
ericesv


35 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 965
Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik sluit mij geheel aan bij frank A zijn betoog
als karpervissen je passie is .
JeroenD  
#6 Gepost : vrijdag 16 december 2011 20:26:23(UTC)
JeroenD


30 ponder

Lid sinds: 19-2-2011(UTC)
Berichten: 762

Dat is een mooie visie Frank, daar had ik nog niet bij stil gestaan. Persoonlijk heb ik geen goede ervaringen met betaalwateren. Vandaar dat ik voor het publieke water kies. Soms vind ik het wel eens jammer dat er zoveel over betaalwateren gezegd wordt en zo weinig over publiek water.
Daarom dacht ik; als de optie er is, wordt er misschien wat meer gepost....

Maar ben het ook met jullie allen eens dat de betaalwateren steeds beter beheerd en breder geaccepteerd worden.

Met vriendelijke groet,

Jeroen.
Don't forget to smell the roses along the way...
huppekee  
#7 Gepost : woensdag 28 maart 2012 16:46:19(UTC)
huppekee


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 6

@:Jeroen, ik had de zelfde gedachte als jouw. Ik lees hier op het topic frankrijk alleen maar vragen over betaalwateren.
Dit is niet gek want wij als openbaar watervissers geven niet snel hun voor- of najaarsstek prijs omdat het voor ons gezien
meer tijd en energie kost om dit te ondervinden.

De betaalwateren zijn afgesloten wateren en de vissen zijn altijd in de buurt dus zal er overal een vis te vangen zijn,
en ja voor dat ik iemand zeer doe er zijn op betaalwateren ook altijd stekken die het beter doen.

Punt is: wij zijn zuiniger/voorzichtiger inzake stekken/info prijs geven van de openbare wateren.
Frank Avezaat  
#8 Gepost : woensdag 28 maart 2012 17:46:50(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Huppekee,

denk eerder dat het delen van stekinformatie etc op betaalwateren zo massaal gebeurd omdat het water toch wel bevist wordt (week in, week uit).

Op openbaar water kan de hengeldruk op bepaalde stekken veel lager zijn als er niet over wordt gesproken.
Zelf vis ik voornamelijk op openbaar water (ga toevallig volgende week een keer naar een BTW) maar zal weinig concrete informatie delen met forum's over die wateren.

Onderling is er best info uit te wisselen, maar dan weet je vaak aan wie je het geeft Knipoog
huppekee  
#9 Gepost : woensdag 28 maart 2012 18:17:19(UTC)
huppekee


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 6

hahaha,

Frank wij hebben geen geheimen voor elkaar toch...??

Heb jij afgelopen zaterdag nog de algemene KSN vergadering bij gewoond inzake Harnold kikkert en Pilaar ?
Ik heb namelijk nog geen verslag ontvangen ...van michel Hollaar
Ik ben naar huisje gaan na de Combi vergadering,, Rene treffers moest vissen en ik klussen..hahaha
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.