logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Dennis Arentshorst  
#1 Gepost : dinsdag 27 augustus 2013 15:13:42(UTC)
Dennis Arentshorst


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 27-8-2013(UTC)
Berichten: 11

Mensen,

Mijn eerste vraag hier op het forum. Wat vinden jullie de meest geschikte rig om te vissen met dumbell afgetopt met een fake mais pop-up.
Dus soort onderlijn en lengte, haakmaat, lengte hair enz enz.

Ik heb nu 1 soepele onderlijn van strategy met een Fox kuro S4xs maat 6, rig ring sinker, fox line aligner en hair ongeveer 1,5 cm van haakbocht tot dumbell. nog niet op lengte gemaakt.
1 onderlijn met pb jellywire, korda wide gabe x maat 6, ongeveer 3 cm gestript van sinker tot haak met fox line aligner, silecone tube op haak bocht en dan weer 1,5 cm tot dumbell.
Foto kan ik nog niet uploaden, heb de rigs niet bij de hand.

Ik hoor het graag.
Grtz,

Dennis Arentshorst

----
Sponsor
peter servais  
#2 Gepost : dinsdag 27 augustus 2013 15:23:29(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Misschien kan je een combirigje gebruiken met de hair geknoopt als bij een D-rig.
Door het "Dtje" een rigring met daaraan een losse hair waarop je de dumbell met een pop-up maisje rijgt.

De haak ligt dan mooi op de bodem en de dumbell staat dan praktisch boven je haak recht omhoog.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
ferenc  
#3 Gepost : dinsdag 27 augustus 2013 15:24:04(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Zelfde als met een boilie. Kan je dus zo gek maken als je zelf wil. Prik wel de dumbel in de lengte op de hair ipv op de breedte.
Peter D  
#4 Gepost : dinsdag 27 augustus 2013 15:46:09(UTC)
Peter D


20 ponder

Lid sinds: 26-3-2012(UTC)
Berichten: 300

Bedankjes: 17 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ferenc schreef:
Zelfde als met een boilie. Kan je dus zo gek maken als je zelf wil. Prik wel de dumbel in de lengte op de hair ipv op de breedte.

Waarom in de lengte ?
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard...
badboy70  
#5 Gepost : dinsdag 27 augustus 2013 17:47:09(UTC)
badboy70


15 ponder

Lid sinds: 9-1-2013(UTC)
Berichten: 180

@Peter. Slik je een tabletje makkelijke in de lengte of breedte? In de lengte slikt toch net wat beter toch?

Ik gebruik trouwens alleen dumbels en gewoon met dezelfde onderlijnen als met boilies.
Til de vis zonder de vis te tillen
ferenc  
#6 Gepost : dinsdag 27 augustus 2013 18:05:25(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Idd, in de lengte bevorderd alleen maar de inhaking. Tenzij iemand nu gaat vertellen dat het anders is Breede lach
thimon  
#7 Gepost : dinsdag 27 augustus 2013 18:23:50(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Dennis Arentshorst schreef:
Mensen,

Mijn eerste vraag hier op het forum. Wat vinden jullie de meest geschikte rig om te vissen met dumbell afgetopt met een fake mais pop-up.
Dus soort onderlijn en lengte, haakmaat, lengte hair enz enz.

Ik heb nu 1 soepele onderlijn van strategy met een Fox kuro S4xs maat 6, rig ring sinker, fox line aligner en hair ongeveer 1,5 cm van haakbocht tot dumbell. nog niet op lengte gemaakt.
1 onderlijn met pb jellywire, korda wide gabe x maat 6, ongeveer 3 cm gestript van sinker tot haak met fox line aligner, silecone tube op haak bocht en dan weer 1,5 cm tot dumbell.
Foto kan ik nog niet uploaden, heb de rigs niet bij de hand.

Ik hoor het graag.


dat kan je allemaal wel aan ons komen vragen. maar dat antwoord kan jij zelf het allerbeste geven. dat is helemaal afhankelijk van op wat voor bodem structuur je vist. hoe de vissen azen. wat je voer techniek is. dat is van een heleboel factoren afhankelijk.

succes!

Like
Doorzetten wordt beloond!
Dennis Arentshorst  
#8 Gepost : dinsdag 27 augustus 2013 20:52:59(UTC)
Dennis Arentshorst


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 27-8-2013(UTC)
Berichten: 11

He Timon,

Dat had ik wel al door, maar ik vis dit jaar pas met dumbells en heb er nog geen beet mee gehad. Ik gebruikte ze hetzelfde als de boilies. Maar ik hoorde laatst dat de ruimte tussen dumbell en haakbocht groter moet zijn dan bij een boilie.

Maar ik heb de hair nu eens wat langer gemaakt en ik ga volgende week eens kijken of het wat opleverd.
Grtz,

Dennis Arentshorst

----
Peter D  
#9 Gepost : woensdag 28 augustus 2013 08:30:10(UTC)
Peter D


20 ponder

Lid sinds: 26-3-2012(UTC)
Berichten: 300

Bedankjes: 17 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
badboy70 schreef:
@Peter. Slik je een tabletje makkelijke in de lengte of breedte? In de lengte slikt toch net wat beter toch?

Ik gebruik trouwens alleen dumbels en gewoon met dezelfde onderlijnen als met boilies.

Eigenlijk wel logisch Schamen
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard...
badboy70  
#10 Gepost : donderdag 29 augustus 2013 00:19:33(UTC)
badboy70


15 ponder

Lid sinds: 9-1-2013(UTC)
Berichten: 180

Peter D schreef:
badboy70 schreef:
@Peter. Slik je een tabletje makkelijke in de lengte of breedte? In de lengte slikt toch net wat beter toch?

Ik gebruik trouwens alleen dumbels en gewoon met dezelfde onderlijnen als met boilies.

Eigenlijk wel logisch Schamen


Je hoeft je niet te schamen Peter hahaha.
Er zijn mensen die ze dwars op de hair hangen dus het zou ook zomaar kunnen.
Ik hang ze in de lengte en gaat bij mij iig beter dan dwars.
De enige dwarsligger aan het water ben ik Shhh
Til de vis zonder de vis te tillen
ronald kingma  
#11 Gepost : donderdag 29 augustus 2013 12:08:30(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Ik vis graag en veel met dumbels, zowel gewoon als popup vis ik graag met dumbels. Ik vis regelmatig met een combi van dumbel. Ik snij dan heel voorzichtig de randjes van de dumbel af (betere uitwaseming) en dan zowel van de gewone dumbel als de popup dumbel. Dan zet ik ze dwars op de hair en niet in de lengte, en vang daar goed op. Je presentatie kun je zelf natuurlijk bedenken, ik heb zelfs weleens een popup dumbel dwars gezet op een boilie en gewoon vangen. Dus ga ook van eigen ideeen uit en kijk niet alleen wat een ander doet. Creatief zijn in de visserij is het meest innovatieve wat het meeste vis oplevert. Maar zoals bij alle nieuwe dingen wennen dingen gauw. Dus moet je weer iets anders verzinnen. Succes met het uitvinden. Like


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
DavidT  
#12 Gepost : donderdag 29 augustus 2013 17:52:29(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Wij slikken een tabletje in de lengte omdat we weten wat er gebeurt als dat ding overdwars door de slokdarm gaat. Voelt niet prettig dus zijn we geneigd dat te voorkomen. Dat weet een vis niet en het haakaas komt niet eens zover.

Misschien makkelijker op te zuigen maar dan ook makkelijker uit te spugen.

Ik zeg in de breedte is prima te doen.

Dat wij het graag in de lengte hebben met een half pop upje en dan het liefst een zo glad mogelijke overgang betekent niet dat de karper hier ook een sterke voorkeur voor heeft.
Say hello to my little friend
nippie  
#13 Gepost : donderdag 29 augustus 2013 18:09:12(UTC)
nippie


15 ponder

Lid sinds: 18-7-2011(UTC)
Berichten: 115

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Ik (wij) vissen ook graag met dumbels en me maat je doet ze altijd dwars en ik niet. Voor me gevoel heb ik ze liever in de lengte, maar we vissen altijd run om run en hij vangt ze vis en ik ook dus ga er maar van uit dat het echt geen groot probleem is hoe je ze er op zet.
Alleen ja wat is voor jou het beste gevoel daar moet je echt zelf achter komen
Vissen leer je door veel te vissen
Dennis Arentshorst  
#14 Gepost : zaterdag 31 augustus 2013 13:54:03(UTC)
Dennis Arentshorst


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 27-8-2013(UTC)
Berichten: 11

He mensen, hier dan mijn boilie en dumbell rig. Maandag ga ik deze testen. Opmerkingen hoor ik graag.
Dennis Arentshorst heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
DSC_0610.jpg
DSC_0609.jpg
Grtz,

Dennis Arentshorst

----
badboy70  
#15 Gepost : zaterdag 31 augustus 2013 22:52:00(UTC)
badboy70


15 ponder

Lid sinds: 9-1-2013(UTC)
Berichten: 180

Ik heb de aasjes dichter op de haak.Mijn ervaring is dat als het te ver van de haak zit dat ik vaker missende runs krijg (op dressuur water)
Wat je kunt doe is, Of je hair korter maken of het maisje met stengeltje niet gebruiken. Door dat stengeltje word je hair verlengd.

Dit is mijn ervaring maar anderen hebben misschien weer andere ervaringen.
Til de vis zonder de vis te tillen
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.