logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Michael Horn  
#1 Gepost : woensdag 28 augustus 2013 00:06:53(UTC)
Michael Horn


20 ponder

Lid sinds: 4-6-2012(UTC)
Berichten: 307

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
Ik zie echt veel foto's voorbij komen waarbij de vis wel een 30 ponder kon zijn maar dan toch echt maar 12-15 pond is.

Laatst ving ik mijn op 1 na grootste (zwaarste) karper ooit en die was 21 pond maar iedereen die ik spreek zegt dat de foto's echt doen lijken alsof 't in kleine is.

Echter was ik met 2 vrienden en alles is netjes gedaan.
Toen liet ik een foto zien van een vis die ik eerder deze maand ving en die leek wel een twintiger maar deze woog maar 14 pond.

Wat vinden jullie de juiste manier van foto's maken?

gewogen op 7.2 kilo.
UserPostedImage

Gewogen op 10.5 kilo.
UserPostedImage

Hoe kan je een vis beter na voren brengen zonder de vis een meter van je af te houden?
Ik wilde toch stiekem wel een beetje showen met mijn grote en oude vis maar op de vis zie je niks terug.
Je ziet totaal niet dat de vis toch erg op leeftijd was en ook zeker niet hoe groot de vis was.

Echter had ik de vis wel lekker veilig bij me ipv helemaal in de camera geduwd zoals bij veel foto's.

Wat is jullie mening en misschien heeft er iemand nog tips?


mvg,

Michael.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 28 augustus 2013 00:07:32(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
peter servais  
#2 Gepost : woensdag 28 augustus 2013 01:02:57(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik denk dat je dan toch het beste dieper in de fotografie en de belichting kan duiken.
Iets wat vrij lastig is aan de waterkant. Er zijn vissers die hier echt ingedoken zijn en die maken prachtige foto's
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar foto's van Ed Skillz al kan hij zijn vissen ook wel eens in de camera drukken.
Maar ook hier op het forum komen prachtige foto's langs.

Vissen tonen gewoon anders op foto dan in het echt, deels heeft dit te maken met de manier hoe je de vis voor de camera houdt, ook kan een vangst flink vertekenen door het postuur van de visser.
Het is ook net hoeveel moeite de fotograaf doet voor een foto en onder welke hoek de foto geschoten word.
Verder kan je je foto altijd nog wat bijsnijden/ bewerken zodat niet de omgeving maar jij met de vis op de foto staan.

Er is ook een keer een stuk over geschreven hier op de site, over hoe je het "beste" op de foto kan staan met je vangst.
Misschien is dat iets voor je om eens naar te kijken.

Mooie vissen trouwens! Like

Bewerkt door de gebruiker woensdag 28 augustus 2013 01:07:48(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Michael Horn  
#3 Gepost : woensdag 28 augustus 2013 01:30:42(UTC)
Michael Horn


20 ponder

Lid sinds: 4-6-2012(UTC)
Berichten: 307

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
Bedankt voor je reactie.

Ik eindig net van een 4 jarige multimedia vormgeving studie en heb dus veel fotografie gehad.
Het eerste nadeel is dat ik de foto's niet maak en beide foto's zijn door andere mensen gemaakt.

Het tweede nadeel is dan ook dat ik op school een spiegelreflex gebruik maar er zelf geen 1 bezit, nog niet!
Het derde is dan wel dat je op het moment helemaal met je vis bezig bent en totaal niet met het perfecte plaatje.

Een foto bewerken kan ik wel als geen ander haha, misschien zal ik dat eens wat vaker doen!
Als ik op 2 plekken kon zijn, me eigen spiegel reflex camera had en aan de foto dacht ipv de vis dan zou het me wel lukken hoop ik haha.


maar de vraag gaat me ook meer om wat jullie vinden van het houden van de karper.
De camera in drukken zodat je de vis echt aandacht geef of juist kiezen voor de veiligheid en de vis tegen je aan houden.
Een vis ver voor je houden maakt jou kleiner en de vis dus groter.

Realiteit of kans kazan foto's?
dus visveilig of opschep foto's haha.
Bjorn Schoemacher  
#4 Gepost : woensdag 28 augustus 2013 04:20:59(UTC)
Bjorn Schoemacher


15 ponder

Lid sinds: 22-3-2013(UTC)
Berichten: 171

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Beste naar mijn mening is een 50mm lens op kleinbeeld formaat gebruiken, vis max. 40cm van je af en op borsthoogte houden.
Johan Krenger  
#5 Gepost : woensdag 28 augustus 2013 09:59:02(UTC)
Johan Krenger


50 ponder

Lid sinds: 6-4-2011(UTC)
Berichten: 1.053

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Ben het met Bjorn eens, hou de vis eens hoger (middel of hoger) en iets naar voren!
Op de onderste foto ben jij zelfs dichter bij de lens dan de vis!
Wel kan je aan je onthaakmat zien dat hij een zekere lengte heeft en schat je de vis op de onderste foto daardoor makkelijker zwaarder dan de bovenste!

Maar ach je eigen plezier van het vangen is toch het belangrijkste!
Heb ooit een (toenmalige) nieuwe pr vis gewoon zonder foto vrij gelaten, was s'nachts, was alleen en kon de vis niet veilig weg zakken, tja dan kies je voor de vis! Maar mijn plezier was er niet minder om! Like
Sander Bierglas  
#6 Gepost : woensdag 28 augustus 2013 10:16:43(UTC)
Sander Bierglas


20 ponder

Lid sinds: 22-1-2013(UTC)
Berichten: 200

Idd de vissen iets verder naar boven en naar voren houden. Je kunt dit makkelijk doen door gehurkt te gaan zitten en je ellenbogen cq onderarmen te laten rusten op je knieen en dan de vis op borsthoogte houden. Wel zorgen dat het koppie er nog een beetje bovenuit komt. Dan is het belangrijk dat je de fotograaf vraagt om het kader of scherm te vullen met alleen de vis en jouw hoofd. Zo krijg je mijn inziens de mooiste foto's.
Zoek vantevoren een mooi plekje op met struiken of het water op de achtergrond.
DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.