logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
robby  
#1 Gepost : donderdag 5 september 2013 21:02:36(UTC)
robby


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 5-9-2013(UTC)
Berichten: 3

ik vis nu all 2 jaar op karper maar heb nog nooit een grasskarper gepakt hoe kan ik er beste op vissen alvast bedankt Blij
Sponsor
DioR  
#2 Gepost : donderdag 5 september 2013 23:36:57(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Heel simpel.
Kom een keer in Duiven vissen. Doe wat aan je hair (maakt niet uit wat) en je vangt ze. Lukt je in een paar uurtjes zitten zeker wel!
Michael Horn  
#3 Gepost : vrijdag 6 september 2013 01:13:45(UTC)
Michael Horn


20 ponder

Lid sinds: 4-6-2012(UTC)
Berichten: 307

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
dat is nou het jammere. hier in lelystad is een schrubje van 10 tot 20 pond echt al veel.

daarom krijg ik ook nooit enthousiaste reacties over mijn vangsten.
ik vis al 7 jaar op karper en nooit een spiegel of graskarper gevangen!

In belgie zijn de vangsten zijn leuker haha
Peter D  
#4 Gepost : vrijdag 6 september 2013 08:28:52(UTC)
Peter D


20 ponder

Lid sinds: 26-3-2012(UTC)
Berichten: 300

Bedankjes: 17 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Als ik gericht op graskarper ga vissen dan meng ik een dag op voorhand tijgernoten met gehakte kruiden ( dille, peterselie en dragon werken super ), dan een mooi voerplekje, 1 tijgernootje en een plastic pop up nootje aan de hair, bij warm weer succes gegarandeerd.
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard...
griend  
#5 Gepost : vrijdag 6 september 2013 08:50:36(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Met maïs heb ik ze gevangen en op de boilies en een korst.
Dus zo kieskeurig zijn ze niet bij ons.
Wind op de kant is vis in de hand.


enzyme27  
#6 Gepost : vrijdag 6 september 2013 10:45:55(UTC)
enzyme27


20 ponder

Lid sinds: 26-1-2011(UTC)
Berichten: 299

Bedankjes: 1 keer
Met warm weer op de korst Knipoog
timvanzanten  
#7 Gepost : vrijdag 6 september 2013 11:17:44(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Beste Robby,

Misschien rare vraag maar zwemt er op het water waar je vist wel graskarper? Ze Zwemmen lang niet overal! Tijgernootjes en groene boilies werken over het algemeen heel aardig. Ook het korstje brood doet wonderen zoals hierboven al is aangegeven.
Andre  
#8 Gepost : vrijdag 6 september 2013 14:45:35(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ze zijn niet altijd even kieskeurig, maar ik heb wel het idee dat ze een voorkeur hebben voor voedsel wat een meer koolhydraatrijk signaal afgeeft. Dus zoete boilies, duivenvoer, mais e.d. 'vroegah' had je bij ons in de buurt een slootje waar het stikte van die beesten. Met de korst was het vrij simpel om te vangen. Veel mensen hebben er een hekel aan, maar ik hoop nog een keer op de foto te mogen met 1m + exemplaar :-)
Jermainescheenstra  
#9 Gepost : dinsdag 1 oktober 2013 20:07:22(UTC)
Jermainescheenstra


15 ponder

Lid sinds: 7-5-2013(UTC)
Berichten: 151
Man
Nederland
Locatie: Arnhem

Bedankjes: 7 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
DioR schreef:
Heel simpel.
Kom een keer in Duiven vissen. Doe wat aan je hair (maakt niet uit wat) en je vangt ze. Lukt je in een paar uurtjes zitten zeker wel!


WAAR DAN PRECIES?
Like ook onze FaceBook Pagina!
Carp&PikeFishingTeam
Groetjes Jermaine Scheenstra 11 jaar
popp96  
#10 Gepost : woensdag 2 oktober 2013 12:24:26(UTC)
popp96


15 ponder

Lid sinds: 12-6-2012(UTC)
Berichten: 199
Nederland
Locatie: Scheemda

ik heb tot nu toe 9 grassers gevangen waarvan zwaarste 44 pond. en ze zijn allemaal voor master B8 XL bollen van MTC baits gegaan.
ik voerde gewoon met die bollen en duivenvoer met tijgernoten er door heen gemengd. en viste dan met die bollen en een popup mais of popup tijgernootje er boven.
heb plezier in je visserij dan komt alles goed
ronalddehoog  
#11 Gepost : woensdag 2 oktober 2013 13:05:17(UTC)
ronalddehoog


40 ponder

Lid sinds: 10-2-2012(UTC)
Berichten: 1.064

Bedankjes: 2 keer
Mais en scopex bollen schijnen goed te werken
Voer geen oorlog, voer de vissen.
Gummiebeer  
#12 Gepost : woensdag 2 oktober 2013 13:17:59(UTC)
Gummiebeer


5 ponder

Lid sinds: 1-10-2013(UTC)
Berichten: 39
Nederland
Locatie: Enschede

Bedankjes: 3 keer
Ik heb nu 1x een gras gevangen en dat is mij al 1 teveel. Komt ook door de ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Ik was bezig met een schub binnen te halen totdat de 2e hengel een klein runnertje kreeg. Aangezien de schub ook in die richting zwom dacht ik dat het daaraan lag, dus verder ook geen aandacht meer aan besteed. Schub was geland en na het terugzetten wou ik toch even de 2e hengel checken. Bij het binnenhalen leek het alsof ik ergens vast zat of een tak eraan had hangen, een dood gewicht. Totdat ik bijna aan de kant was, toen ging die er vandoor. Bij het landen bleek het een gras te zijn die niet rustig op de kant wou blijven liggen, wat een stresskippen!

Helaas bleek ook de hoofdlijn langs zijn borstvin te zijn geschuurd zodat het flink begon te bloeden. Niet eens
Na grondige inspectie en verzorging van de wond weer vrijgelaten. Maar dit was ook de laatste keer dat ik een gras op de kant onthaak. Volgende keer land ik een gras netjes in het net en onthaak ik hem daar wel om daarna onmiddelijk weer vrij te laten.
Ik heb er nog wel een foto van gemaakt voor zover dat lukte door het geklapper, maar dat ziet er niet fris uit met al dat bloed dus die laat ik even achterwege.

Deze gras werd trouwens gevangen met een snowman. Strategy Pineappple 20mm boilie icm met Strategy scopex cream pop-up en zo'n 5 meter van de kant.
PB 2015: 33 pondjes

badboy70  
#13 Gepost : woensdag 2 oktober 2013 15:24:11(UTC)
badboy70


15 ponder

Lid sinds: 9-1-2013(UTC)
Berichten: 180

Michael Horn schreef:
dat is nou het jammere. hier in lelystad is een schrubje van 10 tot 20 pond echt al veel.

daarom krijg ik ook nooit enthousiaste reacties over mijn vangsten.
ik vis al 7 jaar op karper en nooit een spiegel of graskarper gevangen!

In belgie zijn de vangsten zijn leuker haha


Wat maakt het uiteindelijk uit wat de grootte en gewicht is. Ik en iedereen vangen echt wel met regelmaat de kleinere karpers. In ieder water zitten wel ergens een paar beren maar het is niet altijd prijs. Het watertje waar ik veel vis zitten toevallig veel spiegels en alles boven de 8Kg maar ik vang met regelmaat kleine grasjes die ik alleen maar vermeld in aantal.
Kilo's en foto's laat ik hier tegenwoordig achterwege en alleen maar voor het domme commentaar van anderen. Ik deel de foto's wel op m'n facebook voor de mensen die er serieus interesse in hebben.
Maak je dus niet gek over kilo's maar geniet gewoon van elke vissessie, of het kilo's zijn of helemaal niks.Like

Niet iedereen gaat voor de kilo's!!!
Til de vis zonder de vis te tillen
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.