logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Robin01089  
#1 Gepost : maandag 21 oktober 2013 19:06:36(UTC)
Robin01089


15 ponder

Lid sinds: 4-3-2013(UTC)
Berichten: 102

Hallo

Na een knieoperatie in juli ben ik weer langzaam begonnen met vissen helaas nog niet de kanten afstruinen met een pennetje maar rustig statisch nu heb ik 3 keer gevist op verschillende wateren en tot 3x toe een goede run gehad en de vis na een paar seconden verspeelt en het gebeurt alleen bij de karpers zeelt en brasem blijven er wel gewoon aan misschien dat jullie wat zien aan mijn rig of montage

hier een paar foto's:

UserPostedImage
UserPostedImage

onderlijnen zijn van fox coretex allebij maat 6 kant en klaar gekocht gevist met 2 echte maikorrels en 1 namaak mais

groetjes robin.

Bewerkt door de gebruiker maandag 21 oktober 2013 19:10:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
michiell_  
#2 Gepost : woensdag 23 oktober 2013 20:53:39(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

zelf zou ik eerder kiezen voor een meer gebogen OF gehoekte krimpkous.
Het lijkt dat deze nogal recht staat en zo ook misschien minder vlees in de bek kan nemen.

enkele goede rigs die ik zelf gebruik zijn de grappa rig
of gewoon een rigje met een ringetje op de haaksteel en een gehoekte krimpkous.

Persoonlijk denk ik dat dit de oorzaak is van jou losschieters.

Doorzoek anders hier op carpfeeling zelf eens wat rigs (hoeven zeker niet ingewikkeld te zijn om vis te vangen)

de meest simpele rigs vangen ook vis !

Groeten
Michiel
Avk
De Doorzetter Wint !
Maxweasel  
#3 Gepost : woensdag 23 oktober 2013 21:12:03(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Ik zou sowieso proberen om de hair korter in de bocht van de haak te laten vertrekken. Er lijkt me een silicone stukje op de haak te zitten, schuif je dat naar de bocht bij het vissen?

Ik dacht ook te zeggen, misschien is je haak te klein, maar met particles zou maatje 6 best ok moeten zijn. Al ben ik één van de mensen die veel liever met een 4 of in sommige gevallen zelfs een 2 vis. Ik merk duidelijk verschil in minder losschieters bij grotere haken (wel met zelfde aas).
michiell_  
#4 Gepost : woensdag 23 oktober 2013 21:28:33(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

ivm haakkeuze kan ik ook wel zeggen dat ik zelf meestal zelfs met haakmaatje 6 of 8 vis.. niet groter.. is ook voor elke visser anders.
Zoals hierboven ook vermeld word, ringetje of stukje tube op de haaksteel richting de bocht kan ook al veel schillen.

In elk geval ik zou het eens proberen wat we hier zeiden en hopelijk met succes !

we horen het wel.

Groeten
De Doorzetter Wint !
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.