logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
nick van bommel  
#1 Gepost : vrijdag 1 november 2013 20:41:48(UTC)
nick van bommel


5 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 41

Laat die najaarsbakken maar zien!
Sponsor
nick van bommel  
#2 Gepost : vrijdag 1 november 2013 20:45:33(UTC)
nick van bommel


5 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 41

Vandaag een dag weggeweest op een water waar het dit jaar redelijk goed loopt.
Vorige week heb ik een extra dagje stage gedraaid, dus vandaar dat ik deze week een extra dag vrij ben. Ik kreeg de vrijdag vrij en dat kwam goed uit want zo kon ik mijn weekend vissend beginnen. Net als de vorige keer besloot ik de woensdag en donderdag voor te voeren, ik voerde de rietkraag wederom aan en besloot daar 1 hengel op te leggen.
De dagen vlogen voorbij en voordat ik het wist was het vrijdag en stond ik aan het water, het regende en het waaide vrij hard, niet de ideale omstandigheden om je spullen op te zetten. Eerst maar de shelter opgezet en alles eronder gelegd. Daarna de rigs beaasd en uitgevaren, een hengel ging voor de rietkraag die ik 2 dagen aan had gevoerd. De andere ging in het midden van de kom, ik had dit jaar nog maar 1 vis gevangen in het midden van de kom en de rest allemaal tegen de rietkraag. Het vertrouwen in de hengel die tegen de rietkraag aanlag was dus stukken groter als de hengel die in het midden van de kom lag.
De hengels lagen rond 09:30 in en de eerste bak koffie werd ingeschonken. Ik zat lekker droog onder me shelter over het water te kijken. Een half uurtje later klaarde het wat op en werd het droog, de wind nam ook wat af. Ik had volgende week een aantal toetsten dus had ik een boek mee genomen om wat uit te leren. Het vak Engels stond vandaag op het programma, ik had er totaal geen zin in maar ik moest er toch echt aan geloven. Zo gezegd zo gedaan binnen enkele minuten zat ik met mijn neus in de boeken.
UserPostedImage
Leren en vissen, een mooie combinatie!

Het studeren wil niet echt lukken en na een half uur leg ik het boek weg, ik heb tenslotte nog een hele dag om te leren. De uren daarna verstrijken en de hengels liggen nog steeds hetzelfde als dat ik ze vanochtend neer heb gelegd. Een kwartier later begint het weer wat harder te waaien en het water kabbelt tegen de kant. Als er een rukwind op speelt krijg ik een aantal piepen op mij linker hengel die in het midden van de kom ligt. Ik denk dat het de wind is maar als ik naar de top kijk buigt die precies de andere kant in als dat het waait. Enkele seconden later veranderen de piepen in een harde fluiter!
Ik pak de hengel op en sla zachtjes aan, de vis komt mijn kant in gezwommen en enkele seconden denk ik dat de vis zich los heeft weten te zwemmen. Ik blijf draaien en voel weer contact aan de andere kant van de lijn, de vis vecht niet hard en ik denk dat ik een kleine karper gehaakt heb. Als de vis boven komt is hij toch groter als dat ik dacht, wat meteen opvalt is dat de vis erg mooi gekleurd is! Ik pak mijn net en de vis ligt schep klaar, de eerste poging mislukt. Gelukkig krijg ik nog een tweede kans maar die verloopt ook niet zoals gedacht, het net zit wat gedraaid en ook poging twee mislukt! Ik kan mezelf wel voor me kop slaan hoe ik hier sta te klote, de derde keer lukt het uiteindelijk wel en kan ik een mooie schub scheppen. Als hij op de kant ligt is hij nog mooier als dat ik dacht, puntgaaf en schitterend gekleurd!
UserPostedImage
Wat een goudklompje!

Na even kort geposeerd te hebben geef ik de vis zijn vrijheid terug, wat een prachtvis zeg!

Ik controleer even de rig, de haak is nog scherp en de rig ziet er verder ook nog goed uit. Ik vaar hem terug naar ongeveer de zelfde plek als waar hij eerst lag, ik gooi nog wat bollen bij en ga terug zitten op mijn stretcher. Onder het genot van een bakkie koffie kijk in de foto´s terug, ik ben een tevreden mens! Ik pak mijn boek er maar weer eens bij, maar de concentratie is weer ver te zoeken. Dus na korte tijd berg ik het boek maar weer op. Een half uurtje later, rond de klok van 2 krijg ik een korter oploper op de hengel die midden in de kom ligt! Ik pak de hengel op en de vis voelt beter aan als de vorige. Mijn top buigt direct diep door naar het water oppervlakte, ik besluit de slip wat losser te zetten en binnen enkele seconden heeft de vis meters lijn genomen. Brrr nu begint het toch echt te kriebelen, de vis laat me alle hoeken van de kom zien. Na 20 minuten krijg ik wat meer grip op de vis en krijg ik hem beetje bij beetje naar de kant! 5 minuten later doorbreekt de schim het wateroppervlakte, wat een beest! De adrenaline giert door me lichaam en ik sta te trillen, deze mag ik echt niet verspelen! 5 minuten later ligt de vis schep klaar ik steek het net onder een dikke schub!

Ik zak de vis voor een korte tijd en met trillende handen toets ik het nummer van mijn pa in, hij heeft tijd om foto´s te maken en binnen een kwartier staat hij aan de vijver. Samen leggen we de brute schub op de gevoelige plaat, ik ben in de wolken!

UserPostedImage
Yeah!

UserPostedImage
Wat een bruut afgebouwde najaarschub!

Dan is het tijd om deze machtige vis terug te zetten, hij heeft even tijd nodig om op adem te komen. En dan zwemt hij weg, wat een mooi moment!

Ik vaar de hengel terug en daarna bekijk ik de foto´s, ik besef dat ik net een van de mooiere schubs van me leven heb gevangen en dat zo dicht bij huis! Ik geniet met volle teugen van het moment!

Ik besluit niet meer te gaan leren voor Engels, maar een ding heb ik wel geleerd:
The best way to study is behind the rots!

De tijd vliegt voorbij en het is tijd om op te ruimen, ik krijg geen aanbeet meer. De aangevoerde stek heeft zijn werk niet gedaan en ik denk dat de vissen naar het diepere gedeelte van het water zijn getrokken (de kom)

Nu ik dit schrijf zit ik thuis achter mijn computer, ik heb voor me eigen alles weer op een rijtje gezet en de foto’s nog is goed terug bekekenen. Kortom wat kan ik terug kijken op een prachtige sessie!
010carp010  
#3 Gepost : zaterdag 2 november 2013 17:44:36(UTC)
010carp010


15 ponder

Lid sinds: 14-8-2013(UTC)
Berichten: 110

mooi verhaal en mooie vissen hoor
Beter 1 karper op de kant
Dan 10 runs zonder resultaat
pike107  
#4 Gepost : zondag 3 november 2013 09:52:10(UTC)
pike107


10 ponder

Lid sinds: 3-6-2011(UTC)
Berichten: 69

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Vannacht maar weer een nacht gepakt, nadat ik vorige week ernstig teleurgesteld was na een blank terwijl ik de weken daarvoor ieder weekend 5 vissen had.
Helaas weer heerlijk geslapen oftewel de nacht leverde niks op. Gelukkig werd ik vlak voor ik in wou pakken verrast door een pieper die wat begon te piepen en een hengeltop die krom getrokken werd.
Na helaas een korte dril (ik vind het altijd geweldig als mijn materiaal uitgetest wordt) een 22 ponder op de kant mogen tillen en een paar foto's mogen schieten.
Heeft mijn voerstek die ik al maanden aanvoer toch nog wat opgeleverd! Tik 'm aan!
pike107 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
PB030069.jpg
Don't fish for quantity fish for quality Knipoog
Jermainescheenstra  
#5 Gepost : zondag 3 november 2013 15:47:25(UTC)
Jermainescheenstra


15 ponder

Lid sinds: 7-5-2013(UTC)
Berichten: 151
Man
Nederland
Locatie: Arnhem

Bedankjes: 7 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Mijn nieuwe PR ! 32 pond!
Jermainescheenstra heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
IMG_0595.JPG
Like ook onze FaceBook Pagina!
Carp&PikeFishingTeam
Groetjes Jermaine Scheenstra 11 jaar
FisherDaniel  
#6 Gepost : zondag 3 november 2013 17:33:47(UTC)
FisherDaniel


25 ponder

Lid sinds: 9-8-2012(UTC)
Berichten: 595

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
mooi man
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
leen  
#7 Gepost : zondag 3 november 2013 18:09:09(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Na een nederlaag vorige week zondag (0-2), moest ik ook deze zondag weer het onderspit delven (wederom ging ik met 0-2 de boot in). Maar met plezier hoor ;-).

Bewerkt door de gebruiker zondag 3 november 2013 18:11:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

leen heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
20131103_095049 [800x600].jpg
20131103_105630 [800x600].jpg
nick van bommel  
#8 Gepost : zondag 3 november 2013 18:23:52(UTC)
nick van bommel


5 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 41

Net terug van een dagje vissen, het waaide vandaag erg hard en de voerboot had zelfs moeite om tegen de wind in te varen. Ondanks dat een mooie schub weten te vangen Breede lach

UserPostedImage
leen  
#9 Gepost : zondag 3 november 2013 18:43:22(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
nick van bommel schreef:
Net terug van een dagje vissen, het waaide vandaag erg hard en de voerboot had zelfs moeite om tegen de wind in te varen. Ondanks dat een mooie schub weten te vangen Breede lach


Mooie vis Nick!
nick van bommel  
#10 Gepost : zondag 3 november 2013 19:09:38(UTC)
nick van bommel


5 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 41

Thanks Leen!
luukcarp  
#11 Gepost : zondag 3 november 2013 20:02:53(UTC)
luukcarp


30 ponder

Lid sinds: 19-4-2011(UTC)
Berichten: 774
Locatie: Elst

Bedankjes: 7 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
ik heb ook weer een dikke gevangen
luukcarp heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
graskarper 36 pond.jpg

tight lines and wet nets
Luuk Zomerhuis
leen  
#12 Gepost : zondag 3 november 2013 20:24:50(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Mooie vis Luuk!
luukcarp  
#13 Gepost : zondag 3 november 2013 20:47:23(UTC)
luukcarp


30 ponder

Lid sinds: 19-4-2011(UTC)
Berichten: 774
Locatie: Elst

Bedankjes: 7 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Thnx

tight lines and wet nets
Luuk Zomerhuis
Martin1982  
#14 Gepost : vrijdag 15 november 2013 17:41:24(UTC)
Martin1982


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 17-10-2013(UTC)
Berichten: 2

pike107 schreef:
Vannacht maar weer een nacht gepakt, nadat ik vorige week ernstig teleurgesteld was na een blank terwijl ik de weken daarvoor ieder weekend 5 vissen had.
Helaas weer heerlijk geslapen oftewel de nacht leverde niks op. Gelukkig werd ik vlak voor ik in wou pakken verrast door een pieper die wat begon te piepen en een hengeltop die krom getrokken werd.
Na helaas een korte dril (ik vind het altijd geweldig als mijn materiaal uitgetest wordt) een 22 ponder op de kant mogen tillen en een paar foto's mogen schieten.
Heeft mijn voerstek die ik al maanden aanvoer toch nog wat opgeleverd! Tik 'm aan!


Mooie vis van een mooi water! Ga volgend jaar dat water ook aanpakken.
Ron van Houtum  
#15 Gepost : zondag 17 november 2013 11:51:44(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
de 2 mooiste van de 5

UserPostedImage

UserPostedImage
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
CarpAlicious  
#16 Gepost : zondag 17 november 2013 12:15:44(UTC)
CarpAlicious


5 ponder

Lid sinds: 1-10-2013(UTC)
Berichten: 44

Zeer mooie vissen en heerlijk is dat hee in de kou vissen! 😃
Ik zit er ook weer hopelijk straks ook een paar foto's maken om te sturen.

Gr m
Soms lijkt het of mijn delkims gewoon uitstaan!? Just keep fishing
griend  
#17 Gepost : zondag 17 november 2013 14:19:53(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Wat een.mooie vissen komen er weer voorbij.
Top mannen Blijb
Wind op de kant is vis in de hand.


nick van bommel  
#18 Gepost : zondag 17 november 2013 14:30:45(UTC)
nick van bommel


5 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 41

Klasse vissen!

Woensdag belde Luuk Heesters ( een stille volger van het forum) mij op of ik vrijdag en zaterdag wat te doen had, ik was allebei de dagen vrij en na een kort overleg besloten we te gaan vissen.
Vrijdag waren we vroeg aan het water en alles lag op zijn plek. Helaas bleef het de hele dag zo liggen en we wiste beide geen vis te vangen, helaas een blank…

Met de blank van de dag ervoor in ons achterhoofd vertrekken we zaterdag naar een ander water, eerst nog een stop langs de plaatselijke supermarkt om het een en ander te halen en daarna volgas op naar het water!

We zitten vol goede hoop, en we verlangen om de lijnen nat te maken. Maar hoe dichter we bij het water komen hoe mistiger het wordt. De moed zakt me al een beetje in de schoenen en als we aan komen bij het water kunnen we de overkant niet eens zien! Gelukkig zijn we de enige vissers aan de waterkant dus hebben we het hele water voor ons eigen.
Rustig hebben we alles uitgepakt in de hoop dat de mist zou verdwijnen. Niets was minder waar want een uur later als we alles hebben opgezet is het nog steeds mistig en het wordt er maar niet minder op! Na wat overleg besluiten we de hengels toch maar uit te gaan varen. Luuk positioneert een hengel op het midden van het water en de andere vaart hij wat verder de hoek in. Ik leg een hengel tegen de takken aan en de andere op het midden van het water. Als we bij hebben gevoerd is het tijd om te wachten, het is steenkoud en de mist maakt het nogal vochtig!
Het duurt niet lang voordat Luuk wat piepen krijgt op zijn rechter hengel. Hij twijfelt geen moment en slaat aan, HANGEN! De vis is vrij snel aan de kant en als we de eerste glimp op kunnen vangen blijkt het om een mooie schub te gaan, na een kort gevecht kan ik het net steken onder een mooie schub voor Luuk. Onze high-five galmt over het water en Luuk pakt alle spullen om de vis te wegen en op de foto te krijgen! Ik hou het net in het water met de vis erin, plots krijg ik een volle fluiter op mijn rechter stok die op het midden van het water ligt. Ik geef het net aan Luuk en pak de hengel op. Bam, hangen! Het is werkelijk een chaos en Luuk besluit zijn vis even te zakken, de vis komt vrij snel naar me toe gezwommen en na 5 minuten zie ik dat het om een mooi gebouwde schub gaat. 5 minuten later ligt de vis schepklaar en kan ik hem over het netkoord trekken, Yeah!


UserPostedImage
Wat een moment, 2 vissen in nog geen uur vissen!

Samen besluiten we te poseren met de gevangen vissen!

UserPostedImage
Wat kan het vissen soms toch mooi zijn, heerlijk om dit moment te delen!

Als we beide vissen terug hebben gezet in hun omgeving maken we beide hengels weer klaar, na een half uurtje ligt alles weer op zijn plek. Nog ff wat bollen er bij knallen en wachten maar! We zitten vol goede hoop en zijn beide erg blij met de gevangen vissen. De mist is ondertussen nog steeds niet opgeklaard en ik vind het eigenlijk wel wat hebben, wat kan de natuur toch mooi zijn!
Plots krijgt Luuk weer piepen op zijn rechter hengel, als we bij de hengel aankomen gaat de top hevig op en neer en dan zien we een ijsvogeltje weg vliegen. Haha, die heeft ons gefopt en we gaan weer terug zitten. We bespreken wat tactieken en draaien nog wat onderlijnen voor de komende sessie, als ik net mijn onderlijn klaar heb krijgt Luuk weer piepen op zijn rechter hengel. Ik grap wat dat het de ijsvogel weer is maar Luuk denkt er anders over en slaat aan! Hangen, de vis wordt rustig afgedrild en alles verloopt volgens plan, een klein maar zeer mooi gekleurde spiegel is de pineut.

UserPostedImage
Drillen onder deze omstandigheden is niet altijd makkelijk, gelukkig verloopt alles volgens plan!
Ik mag aanleggen als foto graaf en samen genieten we van het moment.

UserPostedImage
Prachtige winterse kleuren!

De vis krijgt snel zijn vrijheid terug en de lijn wordt weer zorgvuldig gepositioneerd. Het loopt tegen het einde van de middag en ik besluit alvast wat spulletjes terug te zetten in de auto. We zijn beide erg blij met de gevangen vissen! We hebben alles opgeruimd alleen de hengels liggen nog in. Als ik naar mijn hengel toe loop krijg ik een volle fluiter, ik twijfel geen moment en pak de hengel op. De vis neemt meteen meters lijn en ik heb niks te zeggen, na een paar minuten kan ik een paar meter lijn pakken. Het is inmiddels donker geworden en de mist is nog steeds erg dicht, drillen onder deze omstandigheden is niet echt makkelijk. Ik kan beetje bij beetje lijn pakken en na 10 minuten heb ik de vis onder de eigen kant. De vis geeft en neemt nog wat lijn en een paar minuten later kan ik het net steken onder een sterke, lange spiegel! Yes de kers op de kaart! Ik ben erg blij en samen leggen we de vis op de gevoelige plaat!

UserPostedImage
De kers op de taart!

De vis zwemt met een sterke staart slag van ons vandaan, wat een prachtig moment. Dan is het tijd om de hengels in te draaien en op te bergen.

Moe maar voldaan keren we huiswaarts, dit hadden we van te voren nooit gedacht. We kunnen terug kijken op een mooie sessie!
Jordy Paauw  
#19 Gepost : dinsdag 19 november 2013 15:41:37(UTC)
Jordy Paauw


25 ponder

Lid sinds: 26-2-2012(UTC)
Berichten: 495

Bedankjes: 1 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
UserPostedImage

Zonet nog even een hele mooie gevangen.

Mvg; Jordy Paauw
Geniet en drink met je maten!
leen  
#20 Gepost : dinsdag 19 november 2013 20:27:28(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Jordy Paauw schreef:
UserPostedImage

Zonet nog even een hele mooie gevangen.

Mvg; Jordy Paauw


Mooi met een grote M
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.