logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
dreamcatcher  
#1 Gepost : donderdag 7 november 2013 14:55:23(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Ik ben al een aantal maanden bezig om kontact te leggen met iemand die mij wat informatie kan geven over het vissen op Rainbow Lake. Ik zou daar graag volgend jaar 1 week willen vissen, maar ik krijg maar niemand te pakken die mij info kan geven over bv: de prijzen en beschikbaarheid van de stekken.

Ik heb al 15 mailtjes gestuurd via de site http://www.rainbow-lake.com en nog steeds geen reactie gehadNiet eens

Zijn er toevallig mensen op dit forum die hier al een keer gevist hebben?

Groeten,

Danny
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
Sponsor
Sander Bierglas  
#2 Gepost : donderdag 7 november 2013 15:39:52(UTC)
Sander Bierglas


20 ponder

Lid sinds: 22-1-2013(UTC)
Berichten: 200

Hallo Danny,

Ik heb me laten vertellen dat je tegenwoordig al heel iemand moet zijn om daar tussen te komen. Het water is constant volgeboekt en veelal door de bekendere namen, gesponsorde vissers en zelfs complete teams van diverse merken.

Volgens mij als je daar wil vissen moet je iets verder vooruit boeken dan 1 jaar.

Misschien dat iemand iets anders heeft gehoord van dit water waar jij meer aan hebt?

DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF
Maxweasel  
#3 Gepost : donderdag 7 november 2013 15:45:38(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Idd, Rainbowlake is quasi onmogelijk om te bevissen zonder uitnodiging. Je hoeft niet persé een bekende naam te zijn ofzo, je moet gewoon iemand kennen die er vist. Sowieso liggen de reserveringen meestal (voor de mensen die er wel kunnen vissen dus) meer dan 2j op voorhand vast. Ik ben er zelf nog nooit gaan vissen, maar duitse vismaten van me wel. Het is echt geen water voor doetjes. Een vis aankrijgen is niet moeilijk als ze op je stek zitten, hem veilig en wel op de kant krijgen is wat anders.
dreamcatcher  
#4 Gepost : donderdag 7 november 2013 16:44:53(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
@Sander: ik hoor en lees inderdaad verhalen dat je een jaar van te voren al moet boeken omdat het konstant bevist word. Maar krijg gewoon maar geen kontact via de website.

Ik krijg wel sterk de indruk dat je inderdaad lid moet zijn,of gesponsoord moet worden om Rainbow Lake te mogen bevissen.
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
dreamcatcher  
#5 Gepost : donderdag 7 november 2013 16:46:16(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Maxweasel schreef:
Idd, Rainbowlake is quasi onmogelijk om te bevissen zonder uitnodiging. Je hoeft niet persé een bekende naam te zijn ofzo, je moet gewoon iemand kennen die er vist. Sowieso liggen de reserveringen meestal (voor de mensen die er wel kunnen vissen dus) meer dan 2j op voorhand vast. Ik ben er zelf nog nooit gaan vissen, maar duitse vismaten van me wel. Het is echt geen water voor doetjes. Een vis aankrijgen is niet moeilijk als ze op je stek zitten, hem veilig en wel op de kant krijgen is wat anders.


Dan maar hopen op een uitnodiging (die er nooit komt)Verdrietig
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
thimon  
#6 Gepost : donderdag 7 november 2013 16:56:47(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Op zo'n commercie water dat stijf staat van de populaire mannetjes zou ik niet eens willen vissen. Daar zitten alleen maar gewicht geile vissers die ook nog eens liegen dat ze barsten in de bekende blaadjes.

Maar dat is uiteraard mijn mening.

Geen ander water in heel frankrijk te vinden dat een vergelijkbaar bestand herbergt of iets dat daar op lijkt ?

Blijb
Doorzetten wordt beloond!
dreamcatcher  
#7 Gepost : donderdag 7 november 2013 17:08:07(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
@Thimon: Er zijn natuurlijk zat andere wateren te vinden, alleen heeft deze al een tijdje mijn aandacht omdat je hier te maken heb met enorm veel opstakels,enorme diepte's en uiteraard het gewicht van de vissen.
En aangezien ik wel van een uitdaging hou dacht ik laten we volgend jaar naar Rainbow gaan. Als ik dan al verhalen zo hoor is dit bijna onmogenlijk.

Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
DavidT  
#8 Gepost : donderdag 7 november 2013 17:30:04(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Kicken water man! Minimaal 30 misschien wel 40 vissen boven de 30 kg. Onbekend hoeveel 40-ers er zwemmen. Zijn niet te tellen. Kilo's lood op de bodem. Erics Common die er ... keer per jaar uitkomt. The Golden Bush. Takken doorsnijden met leaders om vastgezwommen vis los te krijgen.

Als je niet wordt meegenomen, kom je er niet tussen. Hoe erg kan dat zijn?
Say hello to my little friend
Maxweasel  
#9 Gepost : donderdag 7 november 2013 18:53:16(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
thimon schreef:
Op zo'n commercie water dat stijf staat van de populaire mannetjes zou ik niet eens willen vissen. Daar zitten alleen maar gewicht geile vissers die ook nog eens liegen dat ze barsten in de bekende blaadjes.

Maar dat is uiteraard mijn mening.

Geen ander water in heel frankrijk te vinden dat een vergelijkbaar bestand herbergt of iets dat daar op lijkt ?

Blijb


Daar ben je toch een beetje fout (naar mijn gedacht). Er zijn ontzettend veel Rainbow-vissers die je nooit in de blaadjes ziet, de meeste vissers daar vissen omdat je op Rainbow ten eerste natuurlijk kans maakt op één van de groten en ten tweede omdat het er nog echt werken is voor je vis.
Ja, het water wordt nonstop het ganse jaar door (behalve een weekje in februari, maar de laatste jaren vissen ze zelfs tijdens de week van het kalken) bevist door "specimen-vissers". Maar dat wil niet zeggen dat het daarom een slecht water is.
Het is één van de best beheerde waters in Frankrijk. Enorm veel diepte-variatie, enorm veel obstakels, eilandjes, landtongen, etc... Zuurtegraad die constant in de gaten gehouden wordt. Dat allemaal in combinatie met tonnen voedsel (lees: boilies, particles, etc...) maakt dat de vissen op Rainbow harder groeien dan op eender welk ander water in France. Vergelijk het een beetje met Euro Aqua in Hongarije (alleen is Rainbow beter beheerd imho).

Maar natuurlijk snap ik je perfect, ik heb het ook een beetje moeilijk met waters waar je enkel maar terecht kan "als je volk kent".
thimon  
#10 Gepost : donderdag 7 november 2013 19:27:03(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Maxweasel schreef:
thimon schreef:
Op zo'n commercie water dat stijf staat van de populaire mannetjes zou ik niet eens willen vissen. Daar zitten alleen maar gewicht geile vissers die ook nog eens liegen dat ze barsten in de bekende blaadjes.

Maar dat is uiteraard mijn mening.

Geen ander water in heel frankrijk te vinden dat een vergelijkbaar bestand herbergt of iets dat daar op lijkt ?

Blijb


Daar ben je toch een beetje fout (naar mijn gedacht). Er zijn ontzettend veel Rainbow-vissers die je nooit in de blaadjes ziet, de meeste vissers daar vissen omdat je op Rainbow ten eerste natuurlijk kans maakt op één van de groten en ten tweede omdat het er nog echt werken is voor je vis.
Ja, het water wordt nonstop het ganse jaar door (behalve een weekje in februari, maar de laatste jaren vissen ze zelfs tijdens de week van het kalken) bevist door "specimen-vissers". Maar dat wil niet zeggen dat het daarom een slecht water is.
Het is één van de best beheerde waters in Frankrijk. Enorm veel diepte-variatie, enorm veel obstakels, eilandjes, landtongen, etc... Zuurtegraad die constant in de gaten gehouden wordt. Dat allemaal in combinatie met tonnen voedsel (lees: boilies, particles, etc...) maakt dat de vissen op Rainbow harder groeien dan op eender welk ander water in France. Vergelijk het een beetje met Euro Aqua in Hongarije (alleen is Rainbow beter beheerd imho).

Maar natuurlijk snap ik je perfect, ik heb het ook een beetje moeilijk met waters waar je enkel maar terecht kan "als je volk kent".


Precies, ik hoef al niets meer toe te voegen. Je hebt het prima verwoord. Ik zeg ook absoluut niet dat het een slecht onderhouden of lelijk water is. Integeldeel! Ik ben alleen fel tegen op het feit dat je er bekende mensen moet kennen om er te mogen en kunnen vissen. Dat noem ik commercie in een te verre vorm. Zulke wateren vind ik daardoor helemaal niet meer interessant. ik ben zelf meer van het onbekende en verassende. Zoals ik schrijf in mijn stuk over Riviergeweld. Blij

Blijb
Doorzetten wordt beloond!
Rick schoonaard  
#11 Gepost : vrijdag 8 november 2013 00:50:30(UTC)
Rick schoonaard


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 12-12-2012(UTC)
Berichten: 7

Op email, fax, post, telefoon wordt niet gereageerd idd, de enige manier om te reserveren is te plekke. "The bow" is zo populair dat als je in een andere periode wil Vissen dan dat je normaal doet dat zeker tot 2 of zelfs 3 jaar vooruit is......

De enige manier om er terecht te komen is dus via via, netwerken dus als je eenmaal mensen kent die er vissen mag je hopen dat je een keer mee mag, en dan als Pascal (de eigenaar) je aanwezigheid en visserij als positief heeft ervaren dan mag je reserveren.

Onmogelijk? Verre van dat maar wil je daar vissen dan moet je er echt je best voor doen....

Succes!
dreamcatcher  
#12 Gepost : vrijdag 8 november 2013 09:45:02(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Er staan nog genoeg andere mooie wateren(met uitdaging) op mijn verlanglijstje. Alleen jammer dat de van Rainbow op deze manier te werk gaanNiet eens
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
Maxweasel  
#13 Gepost : vrijdag 8 november 2013 11:23:21(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
dreamcatcher schreef:
Er staan nog genoeg andere mooie wateren(met uitdaging) op mijn verlanglijstje. Alleen jammer dat de van Rainbow op deze manier te werk gaanNiet eens


Jammer zeker en vast! Al moet ik wel zeggen dat ik het langs nen kant niet slecht vind. Rainbow is een speciaal water, eentje waar je eigenlijk niet zomaar iedereen mag laten vissen. Pascal snapt dit goed en twijfelt ook niet om mensen die zich niet gedragen of visonvriendelijk tewerk gaan met onmiddellijke ingang van z'n terrein te verwijderen. En die mensen moeten er niet meer aan denken er ooit nog terug te keren.

Maar het is jammer voor de vissers die het wel goed menen. De kans dat ik er ooit zal kunnen vissen is ook klein Blij Maar zoals je zegt, er zijn wateren genoeg! Lac de Villedon is een absolute aanrader qua ontvangst, mogelijkheden, aanwezige karper, etc... Het water op zich is mooi, maar natuurlijk bijlange zo mooi/grillig niet als Rainbow!
Bennie  
#14 Gepost : zaterdag 9 november 2013 22:19:16(UTC)
Bennie


15 ponder

Lid sinds: 29-11-2012(UTC)
Berichten: 113

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
leuk dat er eindelijk eens een discussie over komt!Blijb ik vind het ook een uitdagend water waar ik veel over heb gelezen ,maar er zelf op kunnen vissen nee dat gaat niet dan moet je al een bekend iemand zijnVerdrietig
ja sorry hoor maar ga er dan ook niet over opscheppen in bladen en forums als je weet dat een andere visser lezer er niet op kan vissen dat vind ik gewoon belachelijk!! moet je nou echt bekend zijn of gesponsord worden om hier te kunnen vissen?
nee niet altijd!ik heb in Frankrijk iemand ontmoet aan een water (Nederlandse man) die daar gevist heeft en ook goed heeft gevangen heb zelfs ook foto's gezien dus hij loog er niet om, hij vertelde dat die in zuid Frankrijk aant vissen was op Iktus
hij is toen naar zijn week vissen door gereden naar dat water om het te gaan bezichtigen en is toen in contact gekomen met meerdere eigenaren heeft er wat mee geouwehoerd en 2 maanden later zat die daar een week te vissenDus... het is dus wel mogelijk!
maar heel moeilijk,mijn mening is als je op dit water niet zo maar mag vissen schep er dan niet zo mee op in bladen en maak er dan ook geen reclame over!
dreamcatcher  
#15 Gepost : zondag 10 november 2013 01:01:07(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Ja dat was ook een beetje waar ik mee zit. Je ziet steeds meer filmpjes,foto's en verhalen over dit schitterende water dat ik zoiets had van 'Nou effe reserveren maard'oh!
Meschien dat gewoon een keer langsrijden wel zin heeft(als je toevallig in frankrijk bent)

Maar goed zoals aleerder gezegt telefoontjes,mailtjes word niet opgereageerd. Een rare manier van zaken doenNiet eens

Ik hoop dat hier in de toekomst verandering in komt.

Bewerkt door de gebruiker zondag 10 november 2013 01:03:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
DavidT  
#16 Gepost : zondag 10 november 2013 09:57:16(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Pascal houdt niet zo van belletje trekken. Je bent niet de enige die op dat idee komt.
Say hello to my little friend
Roy Oostindien  
#17 Gepost : dinsdag 12 november 2013 14:23:51(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Kennissen van mij vissen daar ook doorgaans 1 a 2 weken per jaar en deze zijn redelijk onbekenden in het wereldje. Het water is erg populair vanwege de natuur en mooie vissen. Het water word goed beheerd en ja dat er een lange wachtlijst is niet zo gek. Als er veel aandacht aan besteed word wil iedereen er vissen. Zelfde geld voor het euro-aqua meer in Hongarije, goed onderhouden water met veel dikke vissen erop maar ook moeilijk om erop te komen. De eigenaar laat simpelweg niet iedereen toe en hij let streng op hoe men met de vissen omgaat.
michiel hoeybergs  
#18 Gepost : woensdag 13 november 2013 02:13:35(UTC)
michiel hoeybergs


10 ponder

Lid sinds: 7-1-2013(UTC)
Berichten: 74

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
idd rainbow lake geraak je neit binnen zonder de nodige contacten en boeken gaat niet zomaar.
heb het geluk dat ik volgend jaar een week kan gaan dankzij mijn neef die een week heeft kunnen overnemen man een kennis die niet kon dan.
als je mag gaan dan moet je zelfs ter plekke alje volgende trip boeken, anders heb je pech.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.