logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Robin01089  
#1 Gepost : donderdag 28 november 2013 14:42:20(UTC)
Robin01089


15 ponder

Lid sinds: 4-3-2013(UTC)
Berichten: 102

Hallo allemaal sinds kort ben ik aan het experimenteren met putty op me rig maar nu is het zo dat als ik een paar vissen gehaakt heb dat de putty los op de rig komt en kan verschuiven ik knijp hem dan wel weer vast maar ben bang met ingooien dat die dan toch weer verschuift iemand daar een oplossing voor?

Groetjes
Sponsor
ferenc  
#2 Gepost : donderdag 28 november 2013 14:54:56(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Eerst een zinker monteren wil wel helpen. Dit is een tungsten "stoppertje"en heeft veel houvast. Hier kneed je dan weer je putty omheen.

Zodra putty verschoven is moet je het er vanaf halen en opnieuw monteren. Aan knijpen werkt niet echt.
spodfather  
#3 Gepost : donderdag 28 november 2013 20:07:33(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

je hebt zeker die van korda? (of x2?)

Putty's verschillen onderling enorm en mijn voorkeur gaat uit naar die van nash

Strategy putty plakt goed, Alleen bij na een seizoen in de rig wallet ziet het eruit alsof het gesmolten is en plakt heel mn rigwallet ervan aan elkaar. het glanst ook na verloop van tijd (gesmolten)(niet echt te hergebruiken op de lange termijn)

Korda Dark matter ziet er goed uit, in een mooi opvallend blikje.
Kneed goed, maar plakt vrijwel niet.
Je hebt echt een sinker of andere vorm van verankering nodig om dit goedje op zn plek te houden.
Het is me al vaker gebeurt dat ik een rig binnendraai en dat het verschoven was.
Dit gaat ten koste van je beoogde mechaniek van je rig vandaar dat ik liever voor nash ga

Nash clingon putty vind ik persoonlijk de beste
Kneed redelijk, maar genoeg.
Plakt ook goed, maar niet overdreven (te hergebruiken ook na langere tijd)
qua uiterlijk doen ze niet onder voor korda dark matter

gr SF

Erwin  
#4 Gepost : dinsdag 24 december 2013 12:38:40(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik gebruik zelf de putty van ACE. Deze bevalt me prima. Hij plakt als een malle. Deze putty smelt helaas ook in je tacklebox maar dat neem ik voor lief. Ook vind ik het geen enkel probleem om na een beet het putty weer goed op zijn plek te kneden.

Wat nog wel eens wil helpen is om je putty even met een aansteker te verwarmen. Dit maakt hem lekker zacht en vooral kleverig. Hou hem na het aanbrengen even in het water en hij wordt door het afkoelen weer hard.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.