logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Calvincarp  
#1 Gepost : maandag 17 maart 2014 22:06:33(UTC)
Calvincarp


10 ponder

Lid sinds: 12-3-2014(UTC)
Berichten: 62
Man
Nederland
Locatie: Houten

Bedankjes: 8 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ik vis vaak bij obstakels zoals bij palen en riet. Maar moet je de slip en de baitrunner dicht zetten?
Pr spiegel: 36 pond
Pr schub: 24 pond
Sponsor
JustMoes  
#2 Gepost : dinsdag 18 maart 2014 08:50:13(UTC)
JustMoes


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2013(UTC)
Berichten: 99

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
Via de zoekfunctie had je misschien wel wat kunnen vinden.

Maar goed, als ik naast obstakels als palen/bruggen zit te vissen dan zit ik altijd direct naast mijn hengels. Ik hoef niet op te staan om een hengel te kunnen oppakken. Ik vis ook maar één hengel tegen een obstakel aan. De ander gaat op een vrije stek, dit omdat ik dan geen vis kan verliezen aan de obstakels. Als ik een paar piepjes krijg dan sla ik meestal direct aan. Hierdoor krijg de vis niet de kans om een run te nemen en drie keer rond de paal te zwemmen, ik mis misschien een paar vissen maar dit neem ik dan maar voor lief. Als ik aangeslagen heb loop ik eerst een meter of 5 naar achter om de vis zo snel mogelijk bij het gevaar weg te halen. Hierna zet ik meestal mijn slip iets losser om het uitscheuren van de bek te voorkomen, hierbij moet je wel goed opletten dat de vis niet terug zwemt naar de obstakels!

Tegen riet aan vis ik meestal niet zo strak. Vaak is een dikke leader wel genoeg.

Let op; gebruik wel systemen waarbij de vis het lood én de lijn kan lossen wanneer je lijn breekt. Een vis kan heel gemakkelijk vast komen te zitten met maar 2 meter lijn achter zich!

Nick.
thanks JustMoes is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
Ancoes op 18-3-2014(UTC), Calvincarp op 22-3-2014(UTC)
peter servais  
#3 Gepost : woensdag 19 maart 2014 13:38:58(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
JA.. maar volgens mij vraag je een beetje naar de bekende weg nu.

@Justmoes, erg netjes omschreven

Bewerkt door de gebruiker woensdag 19 maart 2014 13:44:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
thanks peter servais is 1x bedankt voor deze nuttige post.
JustMoes op 20-3-2014(UTC)
big carp  
#4 Gepost : woensdag 19 maart 2014 21:09:54(UTC)
big carp


25 ponder

Lid sinds: 10-8-2012(UTC)
Berichten: 511
België
Locatie: stekene city

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
je moet s'nacht niet knal voor de obstakels te vissen in de nachtelijke uuren mag je er gerust enkele m van liggen .
het best is zelf het niet te doen ik haal altijd de lijnen uit het water voor ik ga slapen en zet de wekker voor het licht word .
dan gooi ik terug in naar de obstakels . het voordeel is dat je geen vissen verspeelt en je kan met en gerust hard gaan slapen Knipoog .


molens dicht maar niet muur vast en goede lood montage die veilig is scherpe haken en goede hooft lijn ( mijn voorkeur gevlochten dan)
LET ook op goede rod grips ... dat de vissen je stokken niet uit de steunen trekken !!!

en niet te missen en goede stoel om knal naast je stokken te zitten Blij
thanks big carp is 1x bedankt voor deze nuttige post.
leen op 19-3-2014(UTC)
JustMoes  
#5 Gepost : donderdag 20 maart 2014 08:43:44(UTC)
JustMoes


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2013(UTC)
Berichten: 99

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
@big carp: Waarom kies je voor een strakke slip én een gevlochten lijn? Ik heb dan meer het idee dat ik de karpers aan het sleuren ben, dit is natuurlijk niet de bedoeling.

's Nachts op obstakels vissen is inderdaad not done. Dan kun je beter inderdaad je wekker zetten en je hengels in het donker op een veiliger plek neerleggen.
big carp  
#6 Gepost : donderdag 20 maart 2014 17:46:13(UTC)
big carp


25 ponder

Lid sinds: 10-8-2012(UTC)
Berichten: 511
België
Locatie: stekene city

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
sleuren doe je met je lief of vrouw e Tong Blij ... waarom zou je dat moeten doen ? je kan en vis ook gewoon afdrillen met gevlochten lijn net zoals met nylon . maar je bedoelt als je de vis aan het drillen bent e : eens de vis uit de gevarenzone is kan de sip wel wat lossen natuurlijk ...

als je voor riet of waterplanten vist zal je zeker geen spijt hebben dat je met gevlochten lijn vist . en ja je kan het met nylon ook!! waarom niet dat is ieder zijn keus natuurlijk.

let wel op sommige gevlochten lijn zinkt : NIET of TRAAG !

Bewerkt door de gebruiker donderdag 20 maart 2014 18:06:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

thanks big carp is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Calvincarp op 8-4-2014(UTC)
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.