logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
JustMoes  
#1 Gepost : woensdag 2 april 2014 10:44:31(UTC)
JustMoes


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2013(UTC)
Berichten: 99

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
Hallo,

Na gister een nieuw pr gevangen te hebben en wéér een op-de-onthaakmat-foto moest maken omdat ik alleen een telefoon met camera heb heb ik de knoop doorgehakt. Ik wil graag een mooie camera waar ik foto's mee kan nemen.

Ik wil graag een camera waarmee ik een mooie heldere foto kan schieten. Ook moet ik deze gemakkelijk kunnen instellen(ben een camera-leek). Het lijkt mij onwijs handig om een functie te hebben die om de 5 seconden bv een foto schiet(multishot+zelfontspanner?).

Ik wil ook graag een stevig statief en een tasje eromheen.

Mijn budget is +- €250.

Nick
Sponsor
Michael Horn  
#2 Gepost : woensdag 2 april 2014 14:14:15(UTC)
Michael Horn


20 ponder

Lid sinds: 4-6-2012(UTC)
Berichten: 307

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
Goedemiddag,

ik heb dat probleem dus ook en heb net een canon 700D met statief uv filter en polaroid filter gehaald.
Dit heb ik echt letterlijk een half uur geleden gedaan en ook met de reden dat ik de mat foto's zat ben!

Dit kostte me 650 euro.

Een canon 1000d 2e hands kost je nog geen 200 euro volgens mij en dan maak je echt prachtige foto's.
Voor een spiegelreflex camera is 250 net te weinig om een nieuwe te kopen maar tweedehands kan je leuke setjes halen.


mvg,

Michael.
JustMoes  
#3 Gepost : woensdag 2 april 2014 14:39:02(UTC)
JustMoes


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2013(UTC)
Berichten: 99

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
Micheal, ten eerste bedankt voor je reactie!
Nog even een vraagje; wat is precies het voordeel van spiegelreflex tegenover digitaal(?). Zelf houd ik niet echt van 2e hands apparatuur, als het hele spiegelreflex een groot verschil geeft ben ik bereid om nog even een maandje te wachten om mijn budget wat te verhogen. Wat is dan een mooi budget?

Ook koop ik deze apparatuur liever niet via een webshop, waar de producten meestal goedkoper zijn.

Nick
remon v wanrooij  
#4 Gepost : woensdag 2 april 2014 15:37:10(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Gewoon een systeem camera halen. Ik had een spiegelreflex maar heb nu een samsung nx1010! Zelfde kwaliteit als een spiegelreflex alleen makkelijker in de omgang en goedkoper.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
DioR  
#5 Gepost : woensdag 2 april 2014 21:50:41(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Nu was ik vandaag wezen vissen. Ik pak onder uit de tas mijn camera en kwam tot de conclusie dat de batterij leeg was. Daar zit je dan, wachten op een vis en heb je er een, geen camera. Dus ik heb een zoekslag gemaakt op internet en de app store. Ik kwam voor Iphone het volgende tegen:

KeyCam: Een simpel appje welke gebruik maakt van je camera op je telefoon. Je kan hem ook reversed doen, zodat je de camera aan de kant van je beeldscherm gebruikt. Zo kan je jezelf dus zien. Ook kan je een interval tijd kiezen van 5,10 en 15 seconden. Tevens kan je hem ook op clap zetten. Je klapt dan in je handen en de camera reageert en maakt in 3 seconden een foto. Dit doet hij trouwens ook met het klikken van je tong...

Dus voor in nood heb ik bovenstaande voor je als je Iphone hebt. Voor Android weet ik niet of deze app beschikbaar is. Daarbij wil ik nog wel kwijt dat het beter is om een goede camera aan te schaffen, omdat de fotos dan wel mooier zijn dan via de telefoon.
Michael Horn  
#6 Gepost : donderdag 3 april 2014 00:24:11(UTC)
Michael Horn


20 ponder

Lid sinds: 4-6-2012(UTC)
Berichten: 307

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
de verschillen kan ik zo niet even opnoemen.

Een spiegelreflex is meer voor mensen die echt aan fotografie doen, je kan er veel meer mee instellen en een veel aangepastere foto maken.
Ik had er 1 nodig voor mijn opleiding dus het combineert mooi met mijn hobby.

Je hebt zat digitale camera's waar je ook erg veel in kan stellen.

Misschien is een digitale camera de juiste keuze!

Trouwens bij een spiegelreflex zie je de foto echt zoals je hem maakt, ipv door een beeldscherm en dit komt dus door die 'spiegel'.

conclusie: spiegelreflex voor iemand die er meer mee doet dan alleen de vis fotograferen en graag experimenteert.
Een digitale voor de handigheid en vaak goede foto's aangezien alles meestal automatisch gaat.

Succes maat!
big carp  
#7 Gepost : vrijdag 4 april 2014 12:41:42(UTC)
big carp


25 ponder

Lid sinds: 10-8-2012(UTC)
Berichten: 511
België
Locatie: stekene city

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
en spigelreflex kan je met wat solden of promo al hebben voor +-400 euro maar dan begint het ...

geen kantelbaar scherm wil je dat (wand je ziet toch graag of je her heelemaal op staat e ) gaat de prijs omhoog afstand bediening moet worden aangekocht en statief en bescherm hoes (tas) en bescherm glas voor de lens en mss en extra lens voor wat familie fotos's te maaken wat filtertjes ...

kostprijs 600 a 800 euro ergens te zien welk merk en of er en stabilisator in de lens of het toestel zit ...

ik heb me voorig jaar een gekocht mede dankzij het forum en heb er geen sec spijt van maar ben er ook verder in gegaan door cursussen te gaan volgen

ik heb zelf de nikon D5100 kan je alles met doen wat moet en zelf wat je nooit gebruikt ook natuurlijk
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.