logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Nick51  
#1 Gepost : dinsdag 6 mei 2014 20:58:02(UTC)
Nick51


5 ponder

Lid sinds: 6-5-2014(UTC)
Berichten: 30

Bedankjes: 7 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hallo karpervissers,

Ik ben van plan om een complete hengel te kopen met molen etc. maar weet niet goed wat ik zou moeten kopen, iemand die wat tips voor me heeft welke hengel ik het beste zou kunnen kopen met welke molen of iemand die een leuk setje tekoop heeft?

Mijn budget zal tussen de 50-75 euro liggen aangezien ik nog echt een nieuwkomer ben en niet van plan ben om er voorlopig honderden euro's in te pompen zonder enige ervaring.

Ook zou ik het erg fijn vinden als iemand mij kan vertellen wat ik per sé moet kopen zodat ik een tijdje vooruit kan, zoals onderlijntjes lood etc. ( welke soorten ) ?

Alvast bedankt,

Nick
Sponsor
peter servais  
#2 Gepost : donderdag 8 mei 2014 10:20:07(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Beste Nick,

Je budget is al iets aan de lage kant voor een combinatie van hengel en molen.
Voor dat budget raad ik je aan om goed kijken en te zoeken op Marktplaats. Een beetje afdingen kan vaak ook wel.
Kijk bijv. voor een instapmodel baitrunner molen van Shimano (dan heb je kwalitatief vaak een goede molen)
Verder kan je kijken naar een hengel met een testcurve van 2,25- 3 lbs.
Mocht je wat gevonden hebben zet het hier gerust neer, dan zal er vast gereageerd worden of iets wel of geen goede keuze is.

Niet te missen voor een karpervisser! Een groot net en een onthaakmat! Dit hoeft niet heel duur te zijn, maar zorg er wel voor dat je ze hebt met het oog op het goed om gaan met de vissen.

Ook heb je dan nog geen beetmelders, maar je kan eventueel ook een belletje oid. aan je hengeltop of om je lijn klemmen.
Het is een beetje oldschool, maar voor nu misschien een goedkope oplossing Knipoog Of vissen met een wakertje.

Voor het kleine spul: lood, (kant en klare onderlijnen of los haakjes en onderlijnmateriaal), savetyclips, tube, boilienaald, boiliestoppertjes. Dan kan je in principe al statisch vissen.

Misschien een tip, op sites als visdeal, markerworld, carpcontrol en andere sites die ik eventueel gemist heb komen vaak leuke aanbiedingen langs waarbij je dit soort dingen voor een leuk prijsje kan kopen. Voor een beginnende karpervisser is het in het begin helaas duur. Er is een hoop materiaal die je moet aanschaffen.

Bezuinig in het begin niet te veel, anders begin je over een paar maanden (wanneer het virus is toegeslagen) weer overnieuw met het aanschaffen van je spullen.

Succes!

Bewerkt door de gebruiker donderdag 8 mei 2014 10:42:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
thanks peter servais is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Nick51 op 8-5-2014(UTC)
Nick51  
#3 Gepost : donderdag 8 mei 2014 14:20:28(UTC)
Nick51


5 ponder

Lid sinds: 6-5-2014(UTC)
Berichten: 30

Bedankjes: 7 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Eerst geschreven door: peter servais Ga naar gequote bericht
Beste Nick,
Of vissen met een wakertje.


allereerst bedankt!

een vraagje: wat is een wakertje? kan er weinig duidelijkheid over vinden
peter servais  
#4 Gepost : donderdag 8 mei 2014 22:36:24(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Een waker is een indicator die je aan je lijn hangt zodat je beter kan zien of je beet hebt. (Deze hang je aan de lijn tussen de ogen van je hengel of voor je hengelsteun)
Een waker kan ook een hanger of swinger heten. Deze monteer je aan je bankstick (hengelsteun) en bevestig je aan je lijn.

Tip! Google is ook een goed hulpmiddel wanneer je de betekenis van een woord niet kent.

Lees je trouwens ook goed in voordat je gaat shoppen, bedenk goed op welke manier je wilt vissen, wat je hier voor nodig hebt en maak aan de hand hiervan je lijstje.

Succes!

Bewerkt door de gebruiker donderdag 8 mei 2014 22:45:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Nick51  
#5 Gepost : vrijdag 9 mei 2014 09:28:27(UTC)
Nick51


5 ponder

Lid sinds: 6-5-2014(UTC)
Berichten: 30

Bedankjes: 7 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Eerst geschreven door: peter servais Ga naar gequote bericht
Een waker is een indicator die je aan je lijn hangt zodat je beter kan zien of je beet hebt. (Deze hang je aan de lijn tussen de ogen van je hengel of voor je hengelsteun)
Een waker kan ook een hanger of swinger heten. Deze monteer je aan je bankstick (hengelsteun) en bevestig je aan je lijn.

Tip! Google is ook een goed hulpmiddel wanneer je de betekenis van een woord niet kent.

Lees je trouwens ook goed in voordat je gaat shoppen, bedenk goed op welke manier je wilt vissen, wat je hier voor nodig hebt en maak aan de hand hiervan je lijstje.

Succes!


ik heb google gebruikt maar kon geen duidelijkheid vinden.Teleurgesteld

zal dit wat zijn?

http://www.carpcontrol.n...perset-Compleet-RVS.html
big carp  
#6 Gepost : vrijdag 9 mei 2014 09:44:08(UTC)
big carp


25 ponder

Lid sinds: 10-8-2012(UTC)
Berichten: 511
België
Locatie: stekene city

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
je kan mss hier eens tussen kijken : http://nl.decathlon.be/C-416109-karpervissen
Nick51  
#7 Gepost : vrijdag 9 mei 2014 11:09:11(UTC)
Nick51


5 ponder

Lid sinds: 6-5-2014(UTC)
Berichten: 30

Bedankjes: 7 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Set

zal dit wat zijn? lijkt mij zelf wel een tof hengeltje
Jeroen84  
#8 Gepost : vrijdag 9 mei 2014 12:09:04(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
marktplaats hengel

marktplaats molen

Als je deze 2 combineert heb je een leuk beginners setje..

Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
thanks Jeroen84 is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Nick51 op 9-5-2014(UTC)
Nick51  
#9 Gepost : vrijdag 9 mei 2014 14:06:16(UTC)
Nick51


5 ponder

Lid sinds: 6-5-2014(UTC)
Berichten: 30

Bedankjes: 7 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Eerst geschreven door: Jeroen84 Ga naar gequote bericht
marktplaats hengel

marktplaats molen

Als je deze 2 combineert heb je een leuk beginners setje..



oke, ik heb de verkoper van de molen al gemaild, is er bij bijvoorbeeld de action een goedkoop net te krijgen en is een onthaakmat per sé nodig? snap dat de vis niet zo van harde ondergrond houd maar een natte handdoek is niet voldoende?
Jeroen84  
#10 Gepost : vrijdag 9 mei 2014 14:14:14(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Quote:
oke, ik heb de verkoper van de molen al gemaild, is er bij bijvoorbeeld de action een goedkoop net te krijgen en is een onthaakmat per sé nodig? snap dat de vis niet zo van harde ondergrond houd maar een natte handdoek is niet voldoende?


Naar mijn weten niet!

En ik zou wel even een onthaakmat halen.
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
peter servais  
#11 Gepost : vrijdag 9 mei 2014 14:26:08(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Dan zou ik eerder voor kletsnatte vuilniszak op zacht gras gaan.
Maar eigenlijk moet je een onthaakmat niet wegbezuinigen, het is echt een toevoeging aan je visserij. Ik geloof dat je voor 2 tientjes al een matje kan kopen.
Het gaat erom dat de slijmlaag van de karper zo min mogelijk beschadigd word in de tijd dat de karper aan de kant is.
Een karper wil ook nog wel eens flink gaan klapperen, dus een zachte gladde ondergrond is daarom wel een aanrader.
Een onthaakmat is hiervoor een uitkomst.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
David v. Z  
#12 Gepost : vrijdag 9 mei 2014 14:58:13(UTC)
David v. Z


25 ponder

Lid sinds: 6-8-2012(UTC)
Berichten: 492

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Net zou ik ook niet op bezuinigen, Moet groot en diep genoeg zijn.
gooi je problemen uit, vang je dromen.
Nick51  
#13 Gepost : vrijdag 9 mei 2014 22:18:04(UTC)
Nick51


5 ponder

Lid sinds: 6-5-2014(UTC)
Berichten: 30

Bedankjes: 7 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
big carp  
#14 Gepost : zaterdag 10 mei 2014 09:00:18(UTC)
big carp


25 ponder

Lid sinds: 10-8-2012(UTC)
Berichten: 511
België
Locatie: stekene city

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
als je echt alen op karper wild gaan vissen zou je toch iets meer moeten investeren denk ik , ik begrijp goed dat je geen 100de euros wilt neerleggen voor iets dat mss maar 2maand duurt maar er zijn toch en paar dingen die je echt wel van doen hebt, ze hoeven daarom niet duur te zijn

het is niet alleen en karper stok en molen kopen maar hou ook rekening mee dat er lijn op de molen moet en ,leader ,lood, onderlijntjes, aas ...
2 steunen en beetmelder en swingers (bobbins)

en karper MAT is toch ook wel belangrijk het gaat beschadigingen tegen aan de vis en het kan gebruikt worden al hulp middel om de vis veilig terug te zetten .
koop ook geen te kleine schepnet je hebt al en NIEUWE voor 25euro ...

koop ook niet het eerste het beste kijk rond in verschillende winkels ook naar afprijingen of einde reeks daar kan je soms ook leuke koopjes doen
mss ken je (of leer iemand kennen ) die al en langere tijd op karper vist mss heeft die nog wel wat liggen dat je mss wel gratis krijgt of die met jou
mee kan EN WIL speuren naar wat je nodig hebt .


peter servais  
#15 Gepost : zondag 11 mei 2014 00:27:07(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Je kan idd ook met iemand mee die die spullen wel heeft. (Onthaakmat en een groot net)
Als het karpervissen je dan pakt en je ook zelfstandig wilt vissen, zal je die spullen even goed aan moeten schaffen.
Het voordeel van de eerste tijd samen vissen is dat je het dan ook van een ander kan leren.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
carpbuddy  
#16 Gepost : zondag 17 augustus 2014 20:58:24(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Ben ook pas beginnend karper visser, een eerlijk gezegt met mijn uitzet kwam ik niet toe met 1000€.
Heb bij deze zelf al spijt dat ik meer naar goedkope materiaal ben gegaan.
Want nu wil ik alles stuk voor stuk vernieuwen, dat zijn dubbele kosten.
Volgens mij enige wat je kan doen is zoals mij, info vragen aan ervaren vissers.
Goed luisteren, kijken en vergelijken.
Goede nieuws is dat mensen op CF enorm goed helpen & en hun passie + ervaring willen delen.

mvg


Don't dream your life, But live your dream...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.