logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
deleur076  
#1 Gepost : donderdag 12 juni 2014 10:54:19(UTC)
deleur076


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2014(UTC)
Berichten: 74
Locatie: Breda

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Medevissers,

Ik vis al enkele jaren zo af en toe op de put in Waspik bij het industrieterrein. Is lekker dicht bij mijn woonplaats dus ideaal voor als ik eens wat anders wil.

Ik moet zeggen dat er regelmatig ook hangjongeren actief zijn, die met lekker weer, ook nog wel eens gaan zwemmen daar. Ook veel mensen maken een rondje om de plas met de hond. Toch is het een mooie plas met karper erin. Moet zeggen dat ik, in de 20 keer dat ik er gezeten heb, nog niet één vis uitgetrokken heb. Moeilijk putje dus..

Ik heb één keer met een 2 vissers gesproken uit Amsterdam die hier een 2 weken zaten voor een bepaalde vis. Echter lieten ze niets los over het bestand wat hier zwemt. Ook vertelde hun mij dat zij maar 1 vis gevangen hadden in een volledige visweek.

Alle andere keren dat ik er was zat ik altijd alleen aan het water. Dus verder niet veel informatie in kunnen winnen. Wellicht heeft er hier iemand misschien wat meer info over het bestand? Grootte vissen of niet, ik zal er toch blijven vissen omdat er karper op zit, ik MOET en ZAL daar een vis vangen Knipoog.

Mag ook via PM

Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 juni 2014 11:06:11(UTC)  | Reden: Titel niet goed

Sponsor
Flo  
#2 Gepost : vrijdag 13 juni 2014 06:11:14(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Ik ken het water helemaal niet, maar ik heb een overeenkomstig scenario vanuit belgie Blij
Ik vis ook al jaren op een moeilijke put, waar ik slechts enkele vissen per jaar vang.
Veel aan het water vertoeven is de boodschap, al is het eens 5 min gaan wandelen.
Elke keer ik op scoutingsessie ga blijf ik bijleren, observatie speelt een sleutelrol bij het karpervissen.
Probeer uit te vinden waar je met welk weer/op welk tijdstip vis kan spotten, en ga na welk gedrag ze vertonen.
Je zat veel "tegen je tanden krijgen" maar eens je een run krijgt is de euforie groot Knipoog
En wie weet wat je er aan de haak kan slaan....
Dus veel sessietjes draaien (kunnen ook korte zij, als je de optimale visuren te weten komt)en niet opgeven, komt goed Like
deleur076  
#3 Gepost : vrijdag 13 juni 2014 07:48:28(UTC)
deleur076


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2014(UTC)
Berichten: 74
Locatie: Breda

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Helemaal waar Flo.

Maar de tijd is vaak het probleem bij mijKnipoog met een volledige werkweek van 5 dagen heb ik alleen de weekenden vrij. Buiten alle verjaardagen en feestjes om blijven er niet zo heel veel per jaar over dat ik kan gaan vissen helaas. Maar het klopt inderdaad wat je zegt. Het heeft ook wel iets moet ik zeggen, zo'n moeilijke put waar gegarandeerd karper zit maar moeilijk vangbaar zijn.

Jij ook nog succes op je put in België! Ik heb eventueel ook nog wel een mooie put in België alleen kan ik daar als Nederlander niet aan een vergunning komen. Ook een zeeeeer moeilijk water, maar de moeite waard! Knipoog
barryDTC  
#4 Gepost : donderdag 29 januari 2015 21:05:03(UTC)
barryDTC


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-1-2015(UTC)
Berichten: 14

Bedankjes: 2 keer
enigste wat ik wel weet.is dat de put in waspik een hard water is.
en het bestand niet heel groot is.
maar wat der zwemt zijn wel bloedmooie vissen vooral rijen en leeders.
die overgezet zijn vanuit een put uit waalwijk.
het lange wiel.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.