logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
BramR  
#1 Gepost : maandag 16 juni 2014 13:29:27(UTC)
BramR


5 ponder

Lid sinds: 23-1-2012(UTC)
Berichten: 23

Beste cf. collega's

Ik ben dit jaar vanplan met m'n vismaat openbaar in Frankrijk te gaan vissen.
Kan iemand mij alsjeblieft verder helpen.
Ik ben opzoek naar wateren die niet te ver van elkaar afliggen zodat verkassen ook nog een mogelijkheid is.
Je moet er ook mogen nachten en het moet er niet te druk zijn.
Ook mogen het moeilijke wateren zijn ( ben al zeer ervaren ).
Kan iemand mij alsjeblieft de gouden tips geven ???
Alle info is welkom !!

Met vriendelijke groet,
Bram reijnen
Iedere karper is er een!
Sponsor
whitey  
#2 Gepost : maandag 16 juni 2014 14:00:31(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
BramR: enkel heel domme vissers gaan hun goede stekken/wateren vertellen, uitgezonderd aan hun vismaten, mogen nachtvissen en niet druk zijn? Moeten ze ook in uw landingsnet springen dan?
Veel ervaring?? hmmmm....dat kan helpen, maar ik ken er die TOP ervaren zijn en die ook nog blanken hoor, karpers azen niet wanneer jij/men dat wil.

Mijn gouden tip naar jou is: gebruik google earth/maps om waters te zoeken in Frankrijk of waar dan ook en zoek online, dat heb ik ook gedaan, nadat ik van een vriend hier op het forum enkele tips kreeg., ik ben dan in mijn wagen "gejumpt" en heb 2 weekends aan 1 stuk waters gaan afspeuren met mijn gps.....mooie waters heb ik al gevonden, opbrengen gaan ze ooit, hoop ik toch......

suc6

Efkes vergeten: als je er een water vind die je ook daadwerkelijk gaat bevissen, zorg er dan wel voor dat je het juiste visverlof (carte de pêche) hebt, http://www.cartedepeche.fr/ << das voor de algemene waters, étang fédérale noemt dat daar, vele waters zijn er echter ook privé en dan moet je ergens lokaal een vispas zien te vinden.

Bewerkt door de gebruiker maandag 16 juni 2014 14:13:11(UTC)  | Reden: !!aanvulling!!

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Flo  
#3 Gepost : maandag 16 juni 2014 15:22:10(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
zoals whitey zegt, dit zijn de wateren die iedereen zoekt.
bereid je trip goed voor en hou enkele alternatieven voor de hand Blij
remon v wanrooij  
#4 Gepost : maandag 16 juni 2014 15:27:24(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Zoek even of je iemand kan vinden die het boekje nachtvissen in Frankrijk 2013 verkoopt.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Johan Krenger  
#5 Gepost : maandag 16 juni 2014 15:34:55(UTC)
Johan Krenger


50 ponder

Lid sinds: 6-4-2011(UTC)
Berichten: 1.053

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Je kan hem uiteraard ook gewoon online bestellen...

http://www.nachtvisseninfrankrijk.nl/
thanks Johan Krenger is 1x bedankt voor deze nuttige post.
whitey op 16-6-2014(UTC)
remon v wanrooij  
#6 Gepost : maandag 16 juni 2014 16:53:59(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Je kan daar niet meer betellen! Daarom zeg ik ook van zoek iemand die het boekje niet meer wilt.

Bewerkt door de gebruiker maandag 16 juni 2014 16:54:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
whitey  
#7 Gepost : maandag 16 juni 2014 17:06:53(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: remon v wanrooij Ga naar gequote bericht
Je kan daar niet meer betellen! Daarom zeg ik ook van zoek iemand die het boekje niet meer wilt.


Neen, heb ik ook te laat ontdekt.
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
ferenc  
#8 Gepost : maandag 16 juni 2014 19:13:02(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Op google zijn nog genoeg winkels te vinden die hem wel verkopen.


Als je zo ervaren bent, rij erheen en bekijk ter plaatse waar je gaat vissen. Vrijwel overal zit karper dus je kan je lol op. Het water is daar net zo nat als hier Like zo ingewikkelt is het er allemaal niet.
Maxweasel  
#9 Gepost : maandag 16 juni 2014 21:46:32(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Voor iemand die zichzelf zeer ervaren noemt heb je wel veel info nodig Blij

Zoals eerder gezegd, zoek de nachtvissen in frankrijk gids van 2013, daarin kan je ook de nodige info vinden betreffende vergunningen per departement en dergelijke. En misschien nog veel beter, maak wat tijd vrij en ga met een gedetailleerde kaart, gps, foto-toestel en peilhengel een paar weekendjes verkennen.
Als je de taal machtig bent, nog zo makkelijk, de fransen zijn echt geen slechte mensen en meestal als je hen met het nodige respect wat vragen stelt kom je enorm veel te weten op zeer korte tijd. Blij

Kwestie van visserij zijn er helemaal geen gouden tips nodig, zoals hier boven al vermeld, het vissen op karper in Frankrijk is exact hetzelfde als het vissen op karper in België of Nederland... Blij
deleur076  
#10 Gepost : dinsdag 17 juni 2014 09:33:22(UTC)
deleur076


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2014(UTC)
Berichten: 74
Locatie: Breda

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Eerst geschreven door: BramR Ga naar gequote bericht
Beste cf. collega's

Ik ben dit jaar vanplan met m'n vismaat openbaar in Frankrijk te gaan vissen.
Kan iemand mij alsjeblieft verder helpen.
Ik ben opzoek naar wateren die niet te ver van elkaar afliggen zodat verkassen ook nog een mogelijkheid is.
Je moet er ook mogen nachten en het moet er niet te druk zijn.
Ook mogen het moeilijke wateren zijn ( ben al zeer ervaren ).
Kan iemand mij alsjeblieft de gouden tips geven ???
Alle info is welkom !!

Met vriendelijke groet,
Bram reijnen


"De gouden tip" zoals je het zelf noemt die zal je nergens vinden.
Ieder water, en vooral openbaar water, heeft zijn eigen aanpak nodig en nog geeft dit geen garantie op vis.

Op openbare wateren zul je de vis moeten opzoeken, die komt niet naar jou. Verken de bodem goed. Zoek of er natuurlijk voedsel aanwezig is. Blijf goed observeren naar aasbellen of karper aan de oppervlakte. Verkassen en verschillende technieken proberen. Dit hoort er allemaal bij. Het is totaal anders dan een betaalwater waar je de boilies aan de receptie kunt kopen. Doe dezelfde dingen die je zou doen als je in Nederland of België een nieuw water ontdekt. Houd er wel rekening mee dat een boot vrijwel altijd noodzakelijk is.


In tegenstelling tot een betaalwater moet je alle kennis zelf op doen. Hier is geen eigenaar die je de hotspots van het water toont of de harde platen laat zien. Mijn tip is, zorg dat je op alles bent voorbereid. Zet je pijlen niet op één specifiek water en en zoals hierboven vermeld zorg voor de juiste vergunningen.

Misschien is het verstandig om eens eens een weekend tripje naar Frankrijk te boeken, zonder hengels.. Zoek op waar je ongeveer wilt vissen en boek een 2 tal overnachtingen. Verken de wateren die je aanspreken in de omgeving en ga eens op pad. Let er wel op dat Noord-Frankrijk over het algemeen best druk is!

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.