logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
deleur076  
#1 Gepost : vrijdag 11 juli 2014 13:29:56(UTC)
deleur076


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2014(UTC)
Berichten: 74
Locatie: Breda

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Hi allemaal,

Ik ben sinds gister begonnen met het vissen op een kanaal (de mark). Het kanaal ligt nog geen 5 minuten van mijn thuiswater, waar nu overigens blauwalg is geconstateerd, dus als ik wat uurtjes over heb ben ik binnenkort daar te vinden..

Echter...

Hoe pak je zo'n kanaal aan m.b.t. voeren? Hoe diep het is weet ik nog niet precies omdat ik gister in eerste instantie op m'n thuiswater wilde zitten, maar door het bordje op de "parkeerplaats" ben ik meteen doorgereden met al m'n spullen zonder eerst te hebben gepeild.

Ik had een emmer duivenvoer bij met wat tijgernoten erdoorheen. ideaal voer voor mn thuiswater, maar voor op zo'n kanaal ??? Ik zit met wat vragen en ik hoop dat er mensen zijn die hier wat meer ervaring mee hebben. Ook had ik nog een potje dumbells bij van garlic robin red. Hier heb ik uiteindelijk ook mee gevist icm. wat mais.

Ik zit nog even met de volgende vragen

- komen particles uberhaupt wel in de buurt van de plek waar ze neerkomen op het oppervlak?
- heeft langdurig voeren zin op zo'n kanaal?
- Wellicht een optie om met pva te voeren.. waardoor het minder diep hoeft te zakken voordat het de bodem raakt. Of heeft dit ook geen zin door de stroming onder het oppervlak?


Zoekfunctie gebruikt en een paar verslagen gelezen.. echter zijn dit vaak kanalen met bijna stilstaand water. Hier stroomt het dus echt wel aardig door.. een voerbootje zou ik ook niet durven te gebruiken hier.

UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker maandag 15 juni 2015 12:57:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
remon v wanrooij  
#2 Gepost : vrijdag 11 juli 2014 15:18:03(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Waar jij nu zit te vissen zou ik heel snel weg gaan..
Wij hebben vorige maand precies daar een bekeuring gehad.
Op dit stuk land is geen looprecht en ze controleren hier geregeld!
Ook aan de andere kant mag je niet zitten. Alleen bij de brug en daar tegenover alleen daar wil je niet zitten vanwege het overlast.

Maar verder gewoon met duivenvoer strooien over een hele lange lengte van het kanaal en verdeelt over het gehele vlak.


Oja de mark is geen snelstromend kanaal Knipoog.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 11 juli 2014 15:19:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
deleur076  
#3 Gepost : vrijdag 11 juli 2014 15:36:45(UTC)
deleur076


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2014(UTC)
Berichten: 74
Locatie: Breda

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Haha dat zo'n foto herkenbaar kan zijn.
Toch heb ik langs de gehele "oever", om de +/- 15 meter visstekken gezien. Beetje raar dat er dan toch niet gevist mag worden.
Buiten dat, ik heb ook geen idee of het mag of niet hoor.. maar als ik dat eerst moet uitzoeken kan ik beter stoppen met m'n hobby.
Welke boer of bedrijf gaat er over dit land dan? Het is nog geen 5 meter van het fietspad af en ook op het stukje vliet wordt gewoon gevist.

Andere stekken aan de mark zijn inderdaad niet voor mij weggelegd, onder de brug is het altijd wel prijs met vissers + het feit dat ik daar nooit zou gaan zitten.

Oja ik zat al 'n hele tijd te twijfelen wat ik ging typen.. rivier?.. kanaal?.. zeg jij het me maarKnipoog Dat "snelstromend" had ik misschien wat anders weg moeten zetten.. maar ik ben totaal niet bekend op zulke wateren te vissen.
van een stilstaande put naar dit is voor mij al gauw snelKnipoog

Maar bedankt voor je mededeling. Ik ga het toch ff uitzoeken hoe t nou precies zit. Scheelt me weer een ander plek te zoeken.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.