logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Calvincarp  
#1 Gepost : donderdag 17 juli 2014 19:58:19(UTC)
Calvincarp


10 ponder

Lid sinds: 12-3-2014(UTC)
Berichten: 62
Man
Nederland
Locatie: Houten

Bedankjes: 8 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ik woon dicht bij het ARK. Heb er wel eens met de feeder hengel gevist en ook goed gevangen maar ik wil daar ook wel eens proberen om daar een karper te kunnen vangen. Hebben jullie mischien tips over de plekken waar ik kan liggen. Alvast bedankt
Pr spiegel: 36 pond
Pr schub: 24 pond
Sponsor
ronald308  
#2 Gepost : donderdag 17 juli 2014 22:47:05(UTC)
ronald308


30 ponder

Lid sinds: 24-7-2011(UTC)
Berichten: 790

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Frank Avezaat heeft over het Amsterdams
Rijnkanaal een paar artikelen geschreven.
Check de homepage maar eens.
En anders kun je hem altijd een PB doen of hij
eventueel tips voor je heeft
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
JustMoes  
#3 Gepost : vrijdag 18 juli 2014 09:41:04(UTC)
JustMoes


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2013(UTC)
Berichten: 99

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
Exacte stekken ga je hier op het forum niet krijgen. Wel heb ik een aantal tips(die eigenlijk op ieder kanaal gelden).

Zoek een kuiltje in de kantzone. Kanaal vissen zijn vissen die rondtrekken. Deze vissen zwemmen bijna alles in de kant. Op het kanaal waar ik vis(niet te vergelijken met het ARK) vis ik niet verder als 1m uit de kant. Dit is echter wel een kanaaltje van 20-25m breed en er varen géén vrachtschepen.

Een plaats waar bomen over het kanaal hangen is vaak ook een goede stek. Peil dit wel goed af, je wilt niet dat je de volgende ochtend wakker word en al de hele nacht muurvast in een tak blijkt te zitten.

Bruggen/peilers/zij-vaartjes/keerkommen voor boten zijn ook bijna altijd goede stekken. Pas bij bruggen en peilers wel op dat je je slip vast zet en naast je hengels gaat zitten. Heb hieronder een quote van mij neergezet met meer tips daarover.

Hopelijk kun je zelf een mooie plek vinden, TIP: zoek plekken op met Google Maps/Earth en print een kaartje uit en zet stippen waar je wilt kijken en rij daar heen.

Quote uit DIT topic.

Eerst geschreven door: JustMoes Ga naar gequote bericht
Via de zoekfunctie had je misschien wel wat kunnen vinden.

Maar goed, als ik naast obstakels als palen/bruggen zit te vissen dan zit ik altijd direct naast mijn hengels. Ik hoef niet op te staan om een hengel te kunnen oppakken. Ik vis ook maar één hengel tegen een obstakel aan. De ander gaat op een vrije stek, dit omdat ik dan geen vis kan verliezen aan de obstakels. Als ik een paar piepjes krijg dan sla ik meestal direct aan. Hierdoor krijg de vis niet de kans om een run te nemen en drie keer rond de paal te zwemmen, ik mis misschien een paar vissen maar dit neem ik dan maar voor lief. Als ik aangeslagen heb loop ik eerst een meter of 5 naar achter om de vis zo snel mogelijk bij het gevaar weg te halen. Hierna zet ik meestal mijn slip iets losser om het uitscheuren van de bek te voorkomen, hierbij moet je wel goed opletten dat de vis niet terug zwemt naar de obstakels!

Tegen riet aan vis ik meestal niet zo strak. Vaak is een dikke leader wel genoeg.

Let op; gebruik wel systemen waarbij de vis het lood én de lijn kan lossen wanneer je lijn breekt. Een vis kan heel gemakkelijk vast komen te zitten met maar 2 meter lijn achter zich!

Nick.


Calvincarp  
#4 Gepost : zaterdag 19 juli 2014 10:46:19(UTC)
Calvincarp


10 ponder

Lid sinds: 12-3-2014(UTC)
Berichten: 62
Man
Nederland
Locatie: Houten

Bedankjes: 8 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Dank je voor de tips, ik ga vandaag eens proberen
Pr spiegel: 36 pond
Pr schub: 24 pond
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.