logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Tyranitar  
#1 Gepost : donderdag 31 juli 2014 10:25:37(UTC)
Tyranitar


5 ponder

Lid sinds: 16-7-2014(UTC)
Berichten: 16
België

Beste,

Een week geleden ving ik op een vijvertje een 6-tal karpers rond de 5-6kg.
De laatste was er 1 van 7.5kg, de zwaarste die er zit. Daarom dat ik dit voorval ook zeer betreur.

De vis ging er als een speer vandoor, waardoor ik al een vermoeden had dat iets niet klopte.
Als hij op de mat lag zag ik dat hij gehaakt was aan de onderkant van zen bek zegmaar.

Hier ziet u de scheur:
UserPostedImage

Ik vis nu zo'n 2 jaar en heb nog nooit een karper elders gehaakt dan in zijn mond. Ik snap dit dan ook helemaal niet. De mond en de buik steken meer uit dus in zijn ''nek'' is meer een soort van holte, geen idee hoe hij daarmee over de bodem heeft kunnen schuren en de haak heeft kunnen meenemen? Of zie ik iets over het hoofd?
De draad liep van buiten af, dus niet in zijn mond door tot de gehaakte gedeelde.

Iemand?
Sponsor
carp1996  
#2 Gepost : donderdag 31 juli 2014 23:51:13(UTC)
carp1996


20 ponder

Lid sinds: 5-7-2012(UTC)
Berichten: 283

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ik heb dit ook een keer gehad, weet ook niet hoe dit komt.Dus... Ik vond het wel echt klote om te zien.Verdrietig
HarryO  
#3 Gepost : zondag 24 augustus 2014 08:53:09(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Heb het vermoeden dat je hair aan de lange kant is. De karper pakt het aas en zwemt weg.
Als de hair iets te lang is zit de haak niet in de bek van de karper. Bij het weg zwemmen slaat de lijn strak en de haak pakt met een beetje pech de karper aan de buitenkant onder in zijn bek. Mogelijk was het een combinatie van korte rig met lange hair, zodat de lijn altijd van onder de karper strak getrokken word.
Heb ongeveer het zelfde meegemaakt. Kreeg een korte run (net iets te lang voor een lijn zwemmer) en daarna niets meer.
Ik dacht die heeft mij de boilie afgepakt en ging binnen halen. Maar dat ging dus niet. Eerst dacht ik vast te zitten in de plantengroei en kon maar heel langzaam binnen halen. Na een paar halen met de hengel, waarbij ik geen enkele reactie voelde, kreeg ik plots wel een reactie en ging mijn molen vol in de slip. Na een pracht van een gevecht wist ik de karper in mijn net te krijgen. Bij het onthaken bleek dat de haak aan de buitenkant in zijn wang was geslagen. Ik vind het nog steeds een wonder dat er geen verwondingen zijn opgetreden omdat de karper verwoede pogingen had gedaan om los te komen.

Bewerkt door de gebruiker zondag 24 augustus 2014 08:56:05(UTC)  | Reden: verbetering

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.