logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

9 Pagina's«<34567>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Toine  
#81 Gepost : zondag 10 april 2011 10:43:47(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Tim,
Prijs per stuk: € 15,- Prijs per 2: € 25,-

zie o.a. http://www.baitboats-rot...trendmicro_accu_body.htm

Het is zoals het is.
Guske  
#82 Gepost : zondag 10 april 2011 10:44:38(UTC)
Guske


20 ponder

Lid sinds: 19-11-2010(UTC)
Berichten: 354

Hmmm ik zit er ook sterk aan te denken om deze voerboot aan te schaffen..
Heb er nu genoeg goede ervaringen over gelezen...
Nu had ik nog een vraag;
kan op de boot ook 1 diepte meter/fisch finder ingebouwd worden ?

(Edit ik heb het al gevonden ) :-"

Bewerkt door de gebruiker zondag 10 april 2011 10:49:20(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Toine  
#83 Gepost : zondag 10 april 2011 10:56:22(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Guske, Dat moet kunnen. Ik ben ook al een tijd op zoek maar die dingen zijn stinkend duur. Voorlopig doe ik maar zonder en wacht de verrichtingen van dit bootje af. Mijn advies is: probeer eerst het bootje. Je kan verder weg vissen dan je kunt gooien. Je hebt op je stek een voerplek. Je kan dicht bij het riet/ waterkant vissen. Ik ben overigens wel verrast dat ik weinig/ geen zicht meer heb op het bootje als ik ver weg vaar. Wat is de voorkant en achterkant? Think Vaar ik vooruit of achteruitThink Dan zijn klusjes die ik nog in de hand moet krijgen. Het is wel leuk zo'n bootjeBreede lach
Het is zoals het is.
david_deman  
#84 Gepost : zondag 10 april 2011 11:53:24(UTC)
david_deman


15 ponder

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 182

Dieptemeters kosten geld idd. Ze vragen al vlug 550€ om er eentje in te bouwen, terwijl een dieptemeter maar 250€ kost...

Ik had vroeger een bigdropper en deed deze weg omdat hij te groot was in transport, ik liet hem bijgevolg meer thuis staan dan aan de waterkant. Het was een full option met dieptemeter omdat ik dat een must have vond. Maar uiteindelijk gebruikte ik die dieptemeter heel erg weinig. Eens je weet hoe diep het is op je stek en wat het bodemverloop is, dan laat je die dieptemeter afstaan. En je zal meestal toch nog moeten peilen met een peildopper of de bodem wel echt hard is want die dieptemeter RF15 gaf soms een vertekend beeld. Zo kon hij heel erg moeilijk wier aangeven en gaf hij een dun laagje wier aan als een harde bodem (rechte dunne zwarte lijn). Dus zo speciaal is dat allemaal niet die RF15 eendjes.

Als ik jullie een dieptemeter zou aanraden voor op de voerboot, kijk dan voor een Cuda 168... Mijn vismaat had deze voor op de zodiac en deze heeft piekfijn wier aan en is veel beter dan een Smartcast RF15 die ze standaard plaatsen. Er zijn ook ombouwers die met cuda of eagle werken, deze zijn veel beter!!!


Mijn mening: een opbouw dieptemeter is een leuk hebbeding, maar je zult zien, je gebruikt het een paar keer op je water en dan gaat die dieptemeter bijna niet meer aan... Ik vond dat zijn 550€ bovenop de prijs van de voerboot niet waard.

Bewerkt door de gebruiker zondag 10 april 2011 11:54:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
andy  
#85 Gepost : zondag 10 april 2011 17:33:24(UTC)
andy


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 6

dag manne

ik ben zelf ook al een hele tijd aan het twijfelen om de Trend te kopen, maar blijkbaar (zoals ik in de reacties nkan lezen) toch een goeie boot,

maar wat ik mij afvraag is de verlichting van de boot in orde, zie je hem s'nachts nog varen?

grtz andy
Toine  
#86 Gepost : zondag 10 april 2011 22:08:05(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Andy, persoonlijk heb ik daar nog geen ervaring mee. Ik weet wel dat ik de verlichting overdag ook moet gebruiken als het bootje ver weg vaart. Dit om te kunnen zien of je vooruit of achteruit vaart.Knipoog

Bewerkt door de gebruiker zondag 10 april 2011 22:09:23(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Het is zoals het is.
lennart den dekker  
#87 Gepost : maandag 11 april 2011 23:27:25(UTC)
lennart den dekker


10 ponder

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 83

voor degene die deze boot willen halen.
bart(fauna raamsdonkveer) heeft er nog genoeg staan voor 250,-
Toine  
#88 Gepost : dinsdag 12 april 2011 15:01:03(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
lennart den dekker schreef:
voor degene die deze boot willen halen.
bart(fauna raamsdonkveer) heeft er nog genoeg staan voor 250,-


Lennart. Klopt. Mooie is dat als je een goed gesprek aan gaat met "jouw" winkel dat je de boot ook kan kopen voor die prijs.Breede lach
Het is zoals het is.
mitchell35  
#89 Gepost : dinsdag 12 april 2011 16:15:34(UTC)
mitchell35


15 ponder

Lid sinds: 19-7-2010(UTC)
Berichten: 183

andy ik moet zeggen dat ik hem snachts meer zie dan ik dacht zoals je ziet op afbeeldingen/plaatjes zien de lampjes er klein uit maar ze schijnen wel echt goed en vooral voor mij (nog geen vast inkomen) vind ik dat ik me geld weldegelijk aan iets goeds heb gespendeerd!
Elke karper is er 1!
promise2die4  
#90 Gepost : woensdag 13 april 2011 15:18:05(UTC)
promise2die4


10 ponder

Lid sinds: 13-4-2011(UTC)
Berichten: 84

Ik zelf heb deze boot al ingebruik genomen..

Voor de prijs en alles is het zeker een goed bootje het doet wat het moet doen, namelijk voer en lijn op de plek brengen waar ik het wil hebben.
Verder is het natuurlijk niet te vergelijken met de duurdere varianten en de zelfbouwers, maar wat verwacht je van 250 a 300 euro!! Het bereik is ook prima van de boot ik heb hem eens aan een hengel gezet met 400 a 430 meter lijn en die ging op ook en de boot deed het nog, alleen dan zie je niet wat je aan het doen ben. En reden dat ik weet dat hij het nog deed was omdat er iemand naast ging varen. Ook met wat slechter weer doet de boot het goed, alleen komt hij dan niet zo ver heb toen maar +/-300 meter gehaald en reageert hij ook wat langzamer en heeft hij beetje een afwijking. Maar het bereik is beter dan de ultimate mini die al veel duurder is.. heb die dus ook terug gebracht, want wat een rampen ding was dat. maar wat het slechte weer betreft.. gewoon wat dichterbij gaan vissen, maar in mijn geval vis ik nooit verder dan 100/150 meter..

Wel moet ik zeggen dat hij eigenlijk te klein is voor dat bereik, want als er beetje zon op het water staat of het schemert dan zie je hem dus echt niet meer.. maar mijn oplossing is gewoon voor snachts 2 fietslampjes er aan te maken met tiraps aan het handvat en voila je ziet wat voor en achter is en waar hij is..
En als er zon op het water staat ben ik naar bart smith geweest en heb zo'n fiets vlaggetje gekocht en daar een stuk vanaf gehaald en de rest aan mijn antenne gemaakt met jawel tiraps Knipoog.. maar dat je hem niet ziet is niet alleen met deze boot ik heb het ook met andere boten gehad zonder verstraler.

Ook komt er wellis wat water naar binnen door de kieren van de accu en dat moet eruit alleen moet je dan allebei de kleppen van de accu's los maken wil je dat eruit krijgen en dat hadden ze wel met een klicksysteem mogen maken ipv schroefjes.. maar ook daar kwam ik achter dat als je de naden dichtplakt met elektratape komt er helemaal geen water meer binnen.

Wat ik ook wel vind opvallen is dat als er een beetje wind staat je echt volgas moet varen, anders neemt de wind hem mee en lijkt het net of hij omvalt, is nog niet gebeurd en ga er ook vanuit dat het niet gebeurd, maar je schrikt wel in het begin.
Verder is het zeker de moeite waard als je op zoek ben naar een leuke kleine voerboot voor een dergelijke prijs. verwacht er niet het geen van wat je met de dure en zelfbouw varianten verwacht en dan zal dit bootje je zeker tevreden stellen..


pluspunten:
de prijs 250/300 euro
het formaat 470mm x 320mm x 205mm
het gewicht 6 kilo (geen 8)
het bereik 400/500 meter (misschien nog wel meer maar je ziet niks op die afstand)
extra accu set 2 voor 25 euro Knipoog

minpunten:
moeilijk zichtbaar op lange afstand
binnen werk is van chinese afkomst
accu's snel leeg (1.5 uur varen)
komt soms wat water naar binnen
verlichting (verstraler er bij had beter geweest)

Bewerkt door de gebruiker donderdag 14 april 2011 14:39:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

david_deman  
#91 Gepost : woensdag 13 april 2011 17:12:34(UTC)
david_deman


15 ponder

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 182

Bedankt voor je mooie review!!!

Het enige wat mij niet echt bevalt is water dat binnenin de boot gaat Shame on you
mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
sven vq  
#92 Gepost : woensdag 13 april 2011 17:32:41(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

ik betwijfel het of het wel effectief water uit het viswater is. veelal betreft het condens binnenin de boot. Ik heb dit ook met mijn ultimate baitcruiser (groot model). er komt heus niet zomaar water in de boot. mijn ultimate heb ik eigenhandig al verschillende keren opengevezen en dergelijke. na onderdompeling kwam er niets van water binnen.

Grtz
promise2die4  
#93 Gepost : woensdag 13 april 2011 21:43:46(UTC)
promise2die4


10 ponder

Lid sinds: 13-4-2011(UTC)
Berichten: 84

Het is niet echt heel erg hoor david.. het is niet zo dat alles onder stroomt je kan het met 1 papieren keukendoekje weg halen zo weinig is het... maar zoals ik lees wat sven zegt kan het idd ook wel eens condenswater zijn heb daar niet echt nog aan gedacht..

want heb mijn boot getaped en heb daarna eigenlijk niet meer gekeken..... ben ook pas net uurtje terug van het vissen.


heb net even gekeken, want denk doe het maar gelijk en zie idd wel wat water zitten dus dan moet het wel condenswater zijn, want alle naden waren dicht geplakt.. ik ga hem morgen wel even zonder tape onderwater dompelen en kijken of het naar binnen komt...

jullie horen van mij.
Toine  
#94 Gepost : woensdag 13 april 2011 21:44:32(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
promise2die4: duidelijk verslag. Zelf heb ik (nog) geen water in de accu-ruimte. Ik ga ervan uit dat dat zo blijft. Je hebt inderdaad gelijk met de zichtbaarheid van het bootje als die ver weg is. Zelf vaar ik niet zo ver uit. Er zit maximaal 300 mtr snoer op mijn molen. Zelfs dan vind ik het nog ver. Verder is het een leuk/nuttig bootjeKnipoog
Het is zoals het is.
promise2die4  
#95 Gepost : woensdag 13 april 2011 21:49:52(UTC)
promise2die4


10 ponder

Lid sinds: 13-4-2011(UTC)
Berichten: 84

laten we het hopen toine dat je geen water er in krijgt, maar zoals sven al zei en ik ook eigenlijk wel denk is dat het condens water is.... maar goed verder vis ik ook niet verder dan 150/200 meter hoor 300 wordt al te ver heb maar 250 op me spoelen...die 400 was van een boot molen Knipoog maar als je het bootje niet ziet zet er een vlaggetje op Knipoog en snachts wat fiets lampjes die knipperen, geloof me dat werkt Knipoog of een ledzaklampje kreeg ik als tip in me mailbox..


maar als mensen twijfelen om een bootje te kopen voor niet teveel geld zou ik toch echt deze aanraden..

Bewerkt door de gebruiker woensdag 13 april 2011 21:52:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Toine  
#96 Gepost : woensdag 13 april 2011 22:12:05(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Zondermeer. Ik het blijft toch nog een hoop geld maar het bootje is het voor mij zeker waard.Breede lach
Het is zoals het is.
promise2die4  
#97 Gepost : donderdag 14 april 2011 09:56:53(UTC)
promise2die4


10 ponder

Lid sinds: 13-4-2011(UTC)
Berichten: 84

Toine schreef:
Zondermeer. Ik het blijft toch nog een hoop geld maar het bootje is het voor mij zeker waard.Breede lach


Dat kan toine, maar probeer het bootje maar eens zelf te maken voor nog geen 300 euro, dat wordt lastig... en dan moet je nog maar afwachten of je het ook zo mooi kan in 1 keer en je moet weten wat je doet...

kijk we leven nu eenmaal in een dure maatschappij sinds die (piep)euro... dus hoe sneller je jezelf erbij neerlegt hoe minder duur hij is Knipoog
ruudje238  
#98 Gepost : donderdag 14 april 2011 10:00:22(UTC)
ruudje238


5 ponder

Lid sinds: 9-4-2011(UTC)
Berichten: 37

Hey,
Ik heb een klein en misschien een dom vraagje over deze zin: accu's snel leeg (1/5 uur varen)
Bedoel je daar één vijfde van een uur of 1 tot. 5 uur, want 12 minuten lijkt me wel erg kort en 1 tot 5 uur zit nog wel een ruim verschil in :$,
"Many men go fishing all of their lives without knowing it is not fish they are after.”
promise2die4  
#99 Gepost : donderdag 14 april 2011 14:38:51(UTC)
promise2die4


10 ponder

Lid sinds: 13-4-2011(UTC)
Berichten: 84

ruudje238 schreef:
Hey,
Ik heb een klein en misschien een dom vraagje over deze zin: accu's snel leeg (1/5 uur varen)
Bedoel je daar één vijfde van een uur of 1 tot. 5 uur, want 12 minuten lijkt me wel erg kort en 1 tot 5 uur zit nog wel een ruim verschil in :$,



haha nee ruud het is ander half uur.... dus 1,5 uur anders had ik wel 12 minuten neer gezet Knipoog heb het ook even veranderd..

en domme vragen bestaan niet alleen domme antwoorden Breede lach

Bewerkt door de gebruiker donderdag 14 april 2011 14:39:31(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

niels_08  
#100 Gepost : donderdag 14 april 2011 15:46:14(UTC)
niels_08


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 14-4-2011(UTC)
Berichten: 2

Ook de trend Micro staat er te koop...

Toine schreef:
Tim,
Prijs per stuk: € 15,- Prijs per 2: € 25,-

zie o.a. http://www.baitboats-rot...trendmicro_accu_body.htm

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
9 Pagina's«<34567>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.