logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpbuddy  
#1 Gepost : vrijdag 15 augustus 2014 18:19:15(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Hallo,

Bij deze wil ik eens een paar vragen stellen over zelfgemaakte bollies.

1. Ik heb al enorm veel recepten opgezocht voor een mix, maar eerlijk gezegt snapte ik er niks van.
- of er zitten altijd recepten bij dat ik echt niet ken of weet waar te kopen
- of ze beginnen met 50% dit 30% dat enz..
2. Ik heb al bollies gemaakt met mix van speedcarp, eieren & flavour erbij.
- maar ik had ongeveer 6 kg voor 30€ +-
- vond de geur niet echt blijven hangen na het invriezen.

Dus nu even mijn vragen.

1. Ik zou een goede basismix willen met producten die je gewoon in winkel kan kopen.
- met winkel bedoel ik bv : gb, aldi, collruyd enz. ..
- liefst ook hoeveel erin mag van wat.

2. Hoe kan je best de geur bewaren van je bollies?

3. Hoeveel bollies neem jij mee voor een sessie?

4. Kan je werkelijk uitsparen of is dit cliché?

Hopelijk wil iemand me helpen.

Mvg
Don't dream your life, But live your dream...
Sponsor
whitey  
#2 Gepost : vrijdag 15 augustus 2014 18:53:28(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Lorenzo,

Ik weet heel zeker al 1 persoon die je hierbij heel goed kan helpen, en dat is L-O-R-E-N-Z-O.

suc6
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
carpbuddy  
#3 Gepost : vrijdag 15 augustus 2014 21:54:35(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Momenteel vis ik met :

Berkley Gulp! Carp tangeringe & fish bollies
Berkley Gulp! Carp Fresh fruit one

16mm bollies maar zakjes van 1 kg kost rond 11/12€
voor 5 kg zit je rond 55/60€ moet toch goedkoper kunnen, zeker indien je ze zelf maakt.

Toen ik een speedcarp basismix deed met de flavour zat ik Ron 30/40€ voor 6 kg ongeveer.
Maar enige wat je daaraan toevoegt is je eieren en flavour.
Dus vermoed als je echt de gehele mix kan samen stellen nog wel goedkoper kan?
moet alleen producten kunnen vinden in supermarkt.

Mvg
Don't dream your life, But live your dream...
big carp  
#4 Gepost : vrijdag 15 augustus 2014 23:07:23(UTC)
big carp


25 ponder

Lid sinds: 10-8-2012(UTC)
Berichten: 511
België
Locatie: stekene city

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
en waarom moeten de producten uit de supermarkt kommen ?

50/50mix zoetstof, kleurstof, flavour, eiren en je hebt en basis om te starten .
zoek het allemaal niet te ver je kan er 100 000 0000 dingen bij voegen maar teveel is ook teveel ...
je kan ze ook laten maken door en boilie merk jij zegt wat je er allemaal in wil (of wat voor type bol je wil) en zij draaien ze voor jou .
het kost iets meer per kg maar je moet ook je gerief niet aankopen en de tijd in steken die kan je dan gebruiken om te vissen of opserveeren ...
carpbuddy  
#5 Gepost : vrijdag 15 augustus 2014 23:23:51(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Eerst geschreven door: big carp Ga naar gequote bericht
en waarom moeten de producten uit de supermarkt kommen ?

50/50mix zoetstof, kleurstof, flavour, eiren en je hebt en basis om te starten .
zoek het allemaal niet te ver je kan er 100 000 0000 dingen bij voegen maar teveel is ook teveel ...
je kan ze ook laten maken door en boilie merk jij zegt wat je er allemaal in wil (of wat voor type bol je wil) en zij draaien ze voor jou .
het kost iets meer per kg maar je moet ook je gerief niet aankopen en de tijd in steken die kan je dan gebruiken om te vissen of opserveeren ...


Ik heb al een bollie tafel, bollie spuiten.
En de tijd heb ik er echt wel voor over, als je uren/ dagen kan zit wachten op een vis.
Waarom dan geen paar uur voor bollies te maken?
Waarom supermarkt : heel eenvoudig vind je alles Ik in 1 klap, is meestal goedkoper.
en ik heb 1 in me straat dus als ik iets tekort heb kan ik er zo om.
Don't dream your life, But live your dream...
l-o-r-e-n-z-o  
#6 Gepost : zaterdag 16 augustus 2014 17:52:19(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Lorenzo
Het goedkoopste is natuurlijk alles in 25 kg zakken kopen als je zelf draait Ik draai boilies voor 2 euro de kg voor op het kanaal of de rivier vangen prima vis ik ben nogal een boilieverbruiker paar 100kilos op^één jaar maar ik heb wel alles aan de inkoopprijs.
Op je eerste vraag ik weet natuurlijk niet wat er bij jou in de supermarkt te koop is maar als basis kan je 250gr polenta,150gr tarwebloem en 100gr maizena nemen word goed hard en binding genoeg en als je alles uit de supermarkt wil halen nog 350gr gemalen kattekorrels ,100 gr knoflookpoeder en om het wat instant te maken nog 50gr biergist.
Ik persoonlijk zou die kattebrokken achterwege laten en opteren voor vismeel maar je zal er wel vis mee vangen daar ben ik zeker van.
Op je 2de vraag met die knoflookpoeder zal je al geur genoeg hebben en als het nog niet genoeg ruikt een soak maken van 100 ml vloeibare maggi 100ml goela djawa en nog 100gr knoflookpoeder roeren en klaar en één dag laten intrekken in je al gemaakte bollies en als het dan nog niet genoeg ruikt dan zit je neus verstopt denk ik.
Op je 3de vraag kan ik niet antwoorden ik weet niet waar je vist en ook het bestand van het water niet.
Op je 4de vraag ja je kan er veel mee uitsparen.
En als je toch eens iets besteld bij een boilieboer koop dan maar ineens ei-compound erbij is merkelijk goedkoper dan eieren en werkt nog vlugger ook 100gr per 1kg boiliemix zou moeten volstaan hopelijk heb je er wat aan .
MVG Lorenzo
carpbuddy  
#7 Gepost : zondag 17 augustus 2014 15:07:51(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Eerst geschreven door: l-o-r-e-n-z-o Ga naar gequote bericht
Lorenzo
Het goedkoopste is natuurlijk alles in 25 kg zakken kopen als je zelf draait Ik draai boilies voor 2 euro de kg voor op het kanaal of de rivier vangen prima vis ik ben nogal een boilieverbruiker paar 100kilos op^één jaar maar ik heb wel alles aan de inkoopprijs.
Op je eerste vraag ik weet natuurlijk niet wat er bij jou in de supermarkt te koop is maar als basis kan je 250gr polenta,150gr tarwebloem en 100gr maizena nemen word goed hard en binding genoeg en als je alles uit de supermarkt wil halen nog 350gr gemalen kattekorrels ,100 gr knoflookpoeder en om het wat instant te maken nog 50gr biergist.
Ik persoonlijk zou die kattebrokken achterwege laten en opteren voor vismeel maar je zal er wel vis mee vangen daar ben ik zeker van.
Op je 2de vraag met die knoflookpoeder zal je al geur genoeg hebben en als het nog niet genoeg ruikt een soak maken van 100 ml vloeibare maggi 100ml goela djawa en nog 100gr knoflookpoeder roeren en klaar en één dag laten intrekken in je al gemaakte bollies en als het dan nog niet genoeg ruikt dan zit je neus verstopt denk ik.
Op je 3de vraag kan ik niet antwoorden ik weet niet waar je vist en ook het bestand van het water niet.
Op je 4de vraag ja je kan er veel mee uitsparen.
En als je toch eens iets besteld bij een boilieboer koop dan maar ineens ei-compound erbij is merkelijk goedkoper dan eieren en werkt nog vlugger ook 100gr per 1kg boiliemix zou moeten volstaan hopelijk heb je er wat aan .
MVG Lorenzo


Polenta kan je volgens mij niet krijgen in supermarkt ?
Vloeibare maggi en goela djawa wat houd dit precies in?
Die ei coupons ga ik zeker eens uitzoeken.
heb momenteel freezebaits voor 4.80€ de kg.

Vriendelijke groeten
ps: bedankt voor de hulp

Don't dream your life, But live your dream...
l-o-r-e-n-z-o  
#8 Gepost : zondag 17 augustus 2014 17:12:05(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Lorenzo
Goela djawa is vloeibare palmsuiker en maggi is een smaakversterker ei-compound moet je niets aan uitzoeken dat bevat 90% ei-poeder en 10 % ei-albumine gewoon goed door je drogemix mengen en dan gewoon water door je mix en klaar als polenta te koop is in een supermarkt ik denk het wel maar ben het niet zeker. Kwa soak kan je ook zoekennaar maggi knoflook vloeibaar is wel niet zo gemakkelijk te vinden.
MVG Lorenzo
thanks l-o-r-e-n-z-o is 1x bedankt voor deze nuttige post.
carpbuddy op 18-8-2014(UTC)
Bas Heijns  
#9 Gepost : zondag 24 augustus 2014 16:48:04(UTC)
Bas Heijns


5 ponder

Lid sinds: 24-8-2013(UTC)
Berichten: 23

Leuk man, je eigen bollen maken!

Het advies is eigenlijk niet te moeilijk doen in het begin.
Maak gewoon een deeg dat fatsoenlijk rolt, bind en uithard,

Zorgen dat er wat eiwitten in zitten (IS NATUURLIJK GEEN VEREISTE)
en zorgen dat de smaak goed is d.m.v. wat kruiden en of specerijen.

Ei Compound werkt super (8-12%) en je kunt aan de gang. Pak de fles maggi
even uit het keuken kasten en overgiet een dag voor het vissen de bollen eens
met een mengsel van maggi/zalmolie/sesamolie. Ga je instant bewaar wat deeg/meel van je bollen en
voeg hier de vloeistoffen bij (attractief bommetje)

Alle materialen kun je vinden in onze webshop en anders kom je bij de supermarkt ook een heel eind.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.