logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpbuddy  
#1 Gepost : zondag 24 augustus 2014 20:49:29(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Tegenwoordig gaat de techniek zo snel. Het ene na het andere snufje komt uit. De smart Phone zijn de laatste tijd niet meer aan te slepen. Hierbij horen ook de apps die het voor de karpervisser wel heel erg makkelijk maken. Om te beginnen Google Earth. 

Google Earth app

Met deze app is het wel heel makkelijk de wateren in de buurt te verkennen. Je toets een plaats in en je bent er. Door te scrollen kom je zo enkele wateren tegen. Als je inzoomt kan je ondiepe plaatsen spotten en natuurlijk alles wat interessant kan zijn bruggen, jachthavens en mooie hoekjes bij eilanden. Alles is goed te zien zonder dat je het huis uit hoef.

Een ander voordeel is dat er soms wandelaars zijn geweest die foto’s gemaakt hebben van de potentiële stek. Deze foto’s kan je aanklikken en bekijken. Ik ben zelfs wateren tegen gekomen waar ik twijfelde of er wel karper zou zwemmen, maar doordat er een foto van een karper op stond wist ik direct dat er vis zwemt.

Weather pro

Ook dit programma mag eigenlijk niet missen in de scala aan apps. Dit programma geeft gedetineerde informatie over het weer op dat moment. Ideaal voor een karper log. Zo kon ik op basis van mijn gegevens bijna bepalen of ik wel of geen vis zou vangen.

Zo constateerde ik dat als de hoge druk naar lage druk ging ik goede resultaten kon behalen op een van mijn stekken. Vooral als deze van de 1025 naar de 1010 gaat was het opvallend dat er rond de 1016 de meeste run kwamen. 

Het is leuk te zien dat er weer veel invloed heeft op de vis en hun gedrag.

Natuurlijk zijn er week overzichten voor temperatuur, wind en luchtvochtigheid. Maar belangrijker is de tabellen per dag verdeeld in blokken van 3 uur met daarin de verwachte temperatuur, windsnelheid, luchtdruk, neerslag kans, zon uren en luchtvochtigheid. Deze app staat voor mij op nummer 1 qua weer apps. 

Thuisbezorgen.nl app

Dit is mijn favoriet! De liefde van een karpervisser gaat door de maag. Bijna alle eetmogelijkheden in de buurt staan in deze app. Het eten word beoordeeld door de klanten. Er kan eigenlijk niets meer mis gaan.

De app werkt heel simpel druk op huidige locatie, maak keuze restaurant, kies avond eten en hoe je wil betalen. Waarschijnlijk bellen ze je op dat de locatie wat vreemd is. Met een beetje uitleg komen ze wel dicht in de buurt. Moet wel zeggen dat je wel een beetje aan begaanbare wegen moet zitten.

Marktplaats app

Deze app spreekt voor zich, nieuwe of 2de hands spullen kopen of je spullen verkopen. Het is allemaal mogelijk. Als je karpervissen invoert krijg je ruim 4000 hits. Ik zet meestal de filter op 5 kilometer en als ik wat interessant zie dan kan ik er makkelijk heen rijden om te kijken wat het is.

Hele uitrustingen van tent tot haakjes worden voor vrij weinig te koop aangeboden. Ook voerboten, piepers, molens en ga nog maar even door zijn voor leuke prijsjes te verkrijgen. Download die app en je zal zien.


Met een kinderbadje en een brede glimlach kom je al een heel eind.

Vis soorten van nvvs

In deze app staat alle in Nederland voorkomende vissen omschreven. Op het moment dat je voor jou een onbekende vis vangt dan kan je deze app prima gebruiken.

Ook word er enkele wettelijke bepalingen als toelichting gegeven. Zodat je nooit de fout maakt een ondermaatse vis mee neemt.

Zo kan je door vragen te beantwoorden, voor jou onbekende vis uitkomen. Zo heb ik dit tijdens mijn vakantie ook gedaan en hebben we kunnen ontdekken dat we een slijmvis hadden gevangen.
 
JuiceDefender?
Wanneer je aan de waterkant veel gebruik maakt van je smartphone zal de batterij van de telefoon het zwaar krijgen. Omdat het in de meeste gevallen niet mogelijk is je telefoon aan de waterkant op te laden maak ik gebruik van ‘JuiceDefender’. Deze handige applicatie schakelt alle onnodige energieverbruikers (denk aan GPS, internet etc.) uit als deze niet worden gebruikt. Je kunt zelf instellen hoelang het duurt voor de app in werking treedt en welke opties hij uitschakelt. Als je de telefoon dan weer in gebruik neemt zullen alle opties na een paar seconden weer aan worden gezet.?Door gebruik te maken van deze applicatie kan je de dagelijkse levensduur van je batterij in theorie tot wel 90% verlengen!  Mijn ervaring is dat mijn telefoon 40% tot 60% langer meegaat.

carp Zwolle

Hier vind je de nieuwste gadgets, check je de fijnste kleding en maak je kennis met de beste materialen voor het seizoen 2014. 

Dit is gekopieerd, vind dit best handig zulke apps, heb je zelf nog goede post it.
mvg

Bewerkt door de gebruiker zondag 24 augustus 2014 21:13:46(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Don't dream your life, But live your dream...
Sponsor
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.