logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
luukcarp  
#21 Gepost : zondag 7 september 2014 08:43:54(UTC)
luukcarp


30 ponder

Lid sinds: 19-4-2011(UTC)
Berichten: 774
Locatie: Elst

Bedankjes: 7 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
zelf vis ik ook vaak op een kanaal/riviertje,(De Linge) en blank instant ook regelmatig! ik kan je aanraden om is 2 weken lang om de dag op een vast tijdstip te gaan voeren, hoeft niet kilo's maar wel een gelijke hoeveelheid! je zult zien als je tussen je laatste dag voeren en je dag vissen 1 dag rust houd dat je zeker beet krijgt. Wat ik wel doe is alleen hele boilies voeren ivm de witvis ik weet natuurlijk niet of dit bij jou van toepassing is maar ik raad het je wel aan tenzij je juist ook brasems en zeelt wilt vangen, ik heb op bovenstaande manier al meerdere vissen weten te vangen dus probeer het eens!

Gr.Luuk

tight lines and wet nets
Luuk Zomerhuis
carpbuddy  
#22 Gepost : dinsdag 28 oktober 2014 20:37:50(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Eerst geschreven door: jori Ga naar gequote bericht
@ Luuk

Op het zelfde tijdstip voeren wekt alleen maar stress bij de vissen op. vissen moeten continu in de buurt zijn van een voerstek en niet op een bepaald tijdstip. wel zie je vaak dat je meerdere vissen tegelijk vangt in een korte periode en het daarna stil valt als je op het zelfde tijdstip lang voert. maar voer je op verschillende tijdstippen, dan zal de vis vaker langskomen om te kijken of er wat te halen is.




Oh wist ik persoonlijk ook toch niet, zoals ze zeggen zelfde tijdstip heb ik al vaak gehoord.
Don't dream your life, But live your dream...
Roeland  
#23 Gepost : woensdag 5 november 2014 13:29:37(UTC)
Roeland


10 ponder

Lid sinds: 7-5-2014(UTC)
Berichten: 86
Man
Nederland

Bedankjes: 20 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Beste carpbuddy,

Ik vis nu ongeveer een jaar op karper ik ben ook begonnen op een kanaal heb al vaak genoeg geblankt dit hoort nou eenmaal bij een kanaal. Ik heb dit jaar 7 karpers weten te vangen als ik jou was zou ik verschillende stekken proberen en ook op verschillende tijden. De vroege ochtend en nacht vind ik de beste uurtjes.

Ik vis vaak bij obstakels/onderbrekingen zoals peilers, bruggen en rietkragen. Voorvoeren werkt wel op een kanaal alleen zou ik het dan wel al zeker 5 dagen van te voren doen zodat de vissen er wat aan kunnen wennen. En vissen met een snowman rig heeft mij mijn eerste karpers opgeleverd waaronder een bijzonder mooie en sterke 22 ponds kanaal schub!

Ik ga nu ook proberen om voor het eerst met partikels te vissen zoals tijgernoten om te kijken als dat ook werkt hier bij mij op het kanaal en om een keer iets nieuws te proberen.

Ik vis nog niet zo lang en heb ook nog niet heel veel ervaring, heb al wel heel veel geleerd van bepaalde mensen en uit tijdschriften en internet heb ik ook al ervaring op gedaan en geleerd. Ik dacht post dit misschien heb je er wat aan Knipoog. Heb je onlangs nog wat gevangen op het kanaal?

Mvg

Roeland
diesel  
#24 Gepost : woensdag 5 november 2014 17:55:14(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

Eerst geschreven door: carpbuddy Ga naar gequote bericht
bij deze vandaag nog eens 7 uren gedaan op het kanaal, en niet eens een biep gehad.
Verschillende dingen geprobeerd pva zakje, snowman, grondbol enz...
jammer genoeg al tevergeefs, 3de sessie inmiddels op kanaal.
binnekort eens andere stek proberen en dan eens andere bollies.
niet opgeven en blijven proberen is ons motto, morgen nieuwe dag hopelijk meer succes.
Indien er nog tips zijn altijd welkom.
vis met freezebaits 20mm en pop up 12 mm .
Aangezien bollies geen sterke geur hebben dip ik hem ook.

mvg



Ik zou es gaan voorvoeren op vaste plekken Blijb
groet erik
beumertje  
#25 Gepost : donderdag 6 november 2014 07:39:32(UTC)
beumertje


15 ponder

Lid sinds: 21-8-2014(UTC)
Berichten: 124
Man
Nederland
Locatie: in de achterhoek

Bedankjes: 3 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Wat noemt men al een kanaal?
Hier loopt het twente kanaal langs met scheepvaart en al.
Maar ook de berkel die ook al gauw 10 tot 12 meter breed is zonder scheepvaart.
Behalve een rondvaart boot op de meeste sluis stukken.
Het twente kanaal is wel het lastigste om er een vis te vangen, maar de berkel geeft ook niet geen garantie ook al heb je een week gevoerd
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.