logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpbuddy  
#1 Gepost : zondag 31 augustus 2014 20:04:17(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
bij deze vandaag nog eens 7 uren gedaan op het kanaal, en niet eens een biep gehad.
Verschillende dingen geprobeerd pva zakje, snowman, grondbol enz...
jammer genoeg al tevergeefs, 3de sessie inmiddels op kanaal.
binnekort eens andere stek proberen en dan eens andere bollies.
niet opgeven en blijven proberen is ons motto, morgen nieuwe dag hopelijk meer succes.
Indien er nog tips zijn altijd welkom.
vis met freezebaits 20mm en pop up 12 mm .
Aangezien bollies geen sterke geur hebben dip ik hem ook.

mvg
Don't dream your life, But live your dream...
Sponsor
Franky7647  
#2 Gepost : maandag 1 september 2014 15:39:29(UTC)
Franky7647


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 29-8-2014(UTC)
Berichten: 9
Man
België
Locatie: Antwerpen

Bedankjes: 2 keer
Eerst geschreven door: carpbuddy Ga naar gequote bericht
bij deze vandaag nog eens 7 uren gedaan op het kanaal, en niet eens een biep gehad.
Verschillende dingen geprobeerd pva zakje, snowman, grondbol enz...
jammer genoeg al tevergeefs, 3de sessie inmiddels op kanaal.
binnekort eens andere stek proberen en dan eens andere bollies.
niet opgeven en blijven proberen is ons motto, morgen nieuwe dag hopelijk meer succes.
Indien er nog tips zijn altijd welkom.
vis met freezebaits 20mm en pop up 12 mm .
Aangezien bollies geen sterke geur hebben dip ik hem ook.

mvg


Dat is het eerste wat men mij zij toen ik in de speciaalzaak voor karper kwam,
Probeer eerst op een vijver als je net begint want het kanaal is zeer moeilijk te bevissen.
Ik wou normaal naar de willebroeksevaart gaan , dat vonden ze wel heel dapper.
Ik rijd daar elke dag voorbij met de wagen, en men heeft mij verteld dat daar grote karper moet zitten maar heel moeilijk te vangen
Doordat er veel sluizen zijn het water zeer snel stijgt en daalt.

Maar toch ga ik het er later nog wagen als ik meer ervaring heb hè.

Daarom ga ik het eerst maar eens op een vijver proberen.

Alvast veel succes gewenst op je volgende vissessie hè, groetjes Franky



carpbuddy  
#3 Gepost : maandag 1 september 2014 16:23:46(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
vijvers zijn inderdaad wel makkelijker, maar moet eerlijk zeggen heb al veel bijgeleerd op kanaal.
vandaag jammer genoeg sessie moeten onderbreken door materiaal gebrek Schamen
morgen zetten we verder, ik blijf daar proberen tot ik ze kan vangen Blij
karpers hebben tijd maar ik heb geduld Blij Blij Blij

mvg
Don't dream your life, But live your dream...
HarryO  
#4 Gepost : maandag 1 september 2014 23:17:57(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
probeer niet te veel technieken in één sessie.
Te vaak ophalen en wisselen bevorderd de aanbeten niet.
laat ze gerust een paar uur liggen. Tenzij ze door de stroming of scheepvaart zijn afgedreven of begraven.
Mocht je bijvoeren houd dan rekening met de stroming.


en houd de lijn netjes op de molen Blij (geintje)

Bewerkt door de gebruiker maandag 1 september 2014 23:20:45(UTC)  | Reden: aanvulling

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
carpbuddy  
#5 Gepost : dinsdag 2 september 2014 06:39:39(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Eerst geschreven door: HarryO Ga naar gequote bericht
probeer niet te veel technieken in één sessie.
Te vaak ophalen en wisselen bevorderd de aanbeten niet.
laat ze gerust een paar uur liggen. Tenzij ze door de stroming of scheepvaart zijn afgedreven of begraven.
Mocht je bijvoeren houd dan rekening met de stroming.


en houd de lijn netjes op de molen Blij (geintje)


als ik na 4 u nog altijd geen simpele biep gehoord heb dan probeer ik altijd eens iets anders.

mvg

Don't dream your life, But live your dream...
JustMoes  
#6 Gepost : dinsdag 2 september 2014 10:51:15(UTC)
JustMoes


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2013(UTC)
Berichten: 99

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
Als ik na 4 uur nog geen biep gehad heb laat ik alles liggen. Op het moment dat ik op één hengel wel continu activiteit heb dan ga ik na een aantal uren de andere hengel wel even controleren.

Als ik na 12 uur nog geen biep gehad heb ga ik niet voor een ander systeem/boillie. Ik kies dan eerder om naar een andere stek te verkassen. Stekkenkennis op een kanaal zeer belangrijk naar mijn mening.
carpbuddy  
#7 Gepost : dinsdag 2 september 2014 14:41:48(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Eerst geschreven door: JustMoes Ga naar gequote bericht
Als ik na 4 uur nog geen biep gehad heb laat ik alles liggen. Op het moment dat ik op één hengel wel continu activiteit heb dan ga ik na een aantal uren de andere hengel wel even controleren.

Als ik na 12 uur nog geen biep gehad heb ga ik niet voor een ander systeem/boillie. Ik kies dan eerder om naar een andere stek te verkassen. Stekkenkennis op een kanaal zeer belangrijk naar mijn mening.


snap er niks meer van.
1ste dag geen enkele beweging, zelf geen biep van s morgen 9 u tot 19 u.

2de dag andere stek, zag niet echt beweging kreeg wel 3 biepjes maar geen run.
jammer genoeg sessie moeten afblazen, aangezien ik geen kwartels en alles kwijt was.
van smorgens 9 u tot 15:00

3de dag begonnen om 9 u, andere kant eens maïs enz.. gaan droppen.
bij deze zag ik ze 5 x jumpe max 2 meter van me lijn, maar geen beet.
begonnen om 9 u tot 15 u zelf geen biep.




Don't dream your life, But live your dream...
David v. Z  
#8 Gepost : dinsdag 2 september 2014 21:02:48(UTC)
David v. Z


25 ponder

Lid sinds: 6-8-2012(UTC)
Berichten: 492

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Je hebt dus 3 redelijk korte sessies gemaakt zonder voor te voeren waarschijnlijk? Dan is het ook niet heel vreemd datje niks vangt. De kanaalvisserij is inderdaad wat moeilijker dan op een vijver. In korte sessies kun je wel resultaat boeken maar dan moet je goed op de vis zitten, door dus voor te voeren op de juiste plek heb je meer kans. En alles gewoon laten liggen. Pva zakje of foampje en je weet zeker dag het goed ligt. Ook al krijg ik de hele dag geen stoot ik laat het gewoon liggen. En wen er maar aan, je zal nog wel vaker niks vangen, gebeurt iedereen.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 2 september 2014 21:04:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

gooi je problemen uit, vang je dromen.
carpbuddy  
#9 Gepost : dinsdag 2 september 2014 21:41:40(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Eerst geschreven door: David v. Z Ga naar gequote bericht
Je hebt dus 3 redelijk korte sessies gemaakt zonder voor te voeren waarschijnlijk? Dan is het ook niet heel vreemd datje niks vangt. De kanaalvisserij is inderdaad wat moeilijker dan op een vijver. In korte sessies kun je wel resultaat boeken maar dan moet je goed op de vis zitten, door dus voor te voeren op de juiste plek heb je meer kans. En alles gewoon laten liggen. Pva zakje of foampje en je weet zeker dag het goed ligt. Ook al krijg ik de hele dag geen stoot ik laat het gewoon liggen. En wen er maar aan, je zal nog wel vaker niks vangen, gebeurt iedereen.


Jawel 2de dag heb ik ongeveer 1kg gevoerd voor volgende dag
Don't dream your life, But live your dream...
JustMoes  
#10 Gepost : woensdag 3 september 2014 08:01:52(UTC)
JustMoes


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2013(UTC)
Berichten: 99

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
Een dagje voeren heeft niet zoveel zin op het kanaal. Vissen die op het kanaal zwemmen zijn vissen die rond-trekken. Ze kunnen een groot aantal kilometers per dag afleggen. Ik heb zelfs een keer een visje gevangen op het kanaal bij ons, rond 11 uur 's avonds en om 4 uur 's nachts ving een maat precies de zelfde vis, maar dan 8km verder op!

Voeren op het kanaal doe ik voor een langere periode. In het voorjaar hou ik een voerstek 2 maanden lang bij, om de dag 1kg partikels en 1kg bollen. Ik vis dan een keer of 6 op deze stek een weekeinde. Meestal met een redelijk resultaat, ik heb namelijk máár 1 sessie geblank, deze sessie zat ik ongeveer 60 uren.

Blanken op het kanaal is niets raars, zeker met zulke korte sessies. Als je écht wilt vissen op het kanaal raad ik je aan om een te gaan peilen. Zoek een kuiltje of een taluudje en ga daar dan een voerstekje opbouwen. Onder hou deze een week en ga dan een weekeinde daar zitten. Ik denk dat je dan wel een goede kans maakt!

PS; ik raad je toch echt aan om te beginnen op wat kleiner cultuurwater.
carpbuddy  
#11 Gepost : woensdag 3 september 2014 11:48:18(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Ik geen persoonlijk geen problemen met voorvoeren, waar ik dan wel een probleem mee heb is dat je niet zeker bent van je stek.
heb het zelf al meer dan 1 keer gezien mensen die week aan stuk voeren, en als ze dan gaan is het bezet.
maar ik vermoed gewoon op water dat je zolang niet gaat voorvoeren toch?

mvg
Don't dream your life, But live your dream...
Maxweasel  
#12 Gepost : woensdag 3 september 2014 12:50:16(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Als ik op een moeilijker water ga, dan ververs ik nooit zo vaak! Om de 4u hengels ophalen is goed op een vijvertje waar je er normaal 10 per dag vangt, maar op kanaal of moeilijke wateren ligt dat anders.


Als ik zeker ben van mijn rig (dat deze niet in de war ligt), dan aarzel ik er niet voor om mijn hengels 12 tot 24u te laten inliggen en zelfs langer. Op die manier maak je ook kans om die meer schuchtere vissen te verschalken die "verse" boilies onderscheiden van de boilies die er al langer inliggen. Om die reden zwier ik bij de langere sessies meteen een paar handjes boilies in een emmertje/potje met water van het bewuste water.

Maar zeker zijn van je rig (en de stek onder water, dat je niet midden tussen wier ligt of dergelijke) is dan wel van belang natuurlijk!

Als je kortbij het kanaal woont waar je nu bezig bent zou ik eens proberen om 2 weken elke dag (desnoods s'avonds in het donker) te gaan voeren met particles (mais of duivenvoer van bij de boerenbond, voldoende geweekt en gekookt) en een klein beetje boilies, om het betaalbaar te houden de particles erbij, maar dan echt wel in voldoende hoeveelheden. Je kan in die 2 weken natuurlijk ook al gaan vissen, maar het zou me niet verwonderen dat de stek pas na een paar weken begint te lopen.

Veel succes!
Tycho Leushuis  
#13 Gepost : woensdag 3 september 2014 12:58:35(UTC)
Tycho Leushuis


15 ponder

Lid sinds: 2-2-2014(UTC)
Berichten: 176
Man
Nederland
Locatie: Flevoland

Bedankjes: 12 keer
Is 10 keer bedankt in 10 post(s)
voorvoeren is een goede aanrader, en kwa verversen van mijn hengels doe ik altijd als ik wakker wordt en als ik ga slapen, als ik wat vang dan ververs ik ze nooit want dan ververs ik de hengel weer als ik hem opnieuw uitvaar
CarpRespect!
David v. Z  
#14 Gepost : woensdag 3 september 2014 13:10:10(UTC)
David v. Z


25 ponder

Lid sinds: 6-8-2012(UTC)
Berichten: 492

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Eerst geschreven door: carpbuddy Ga naar gequote bericht
Ik geen persoonlijk geen problemen met voorvoeren, waar ik dan wel een probleem mee heb is dat je niet zeker bent van je stek.
heb het zelf al meer dan 1 keer gezien mensen die week aan stuk voeren, en als ze dan gaan is het bezet.
maar ik vermoed gewoon op water dat je zolang niet gaat voorvoeren toch?

mvg


Meestal juist lang voorvoeren, ik doe het altijd een dag of 5 op een rivier bij mij in de buurt. En als je voert gewoon op tijd aan het water zijn.
gooi je problemen uit, vang je dromen.
carpbuddy  
#15 Gepost : woensdag 3 september 2014 13:14:08(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Eerst geschreven door: Maxweasel Ga naar gequote bericht
Als ik op een moeilijker water ga, dan ververs ik nooit zo vaak! Om de 4u hengels ophalen is goed op een vijvertje waar je er normaal 10 per dag vangt, maar op kanaal of moeilijke wateren ligt dat anders.


Als ik zeker ben van mijn rig (dat deze niet in de war ligt), dan aarzel ik er niet voor om mijn hengels 12 tot 24u te laten inliggen en zelfs langer. Op die manier maak je ook kans om die meer schuchtere vissen te verschalken die "verse" boilies onderscheiden van de boilies die er al langer inliggen. Om die reden zwier ik bij de langere sessies meteen een paar handjes boilies in een emmertje/potje met water van het bewuste water.

Maar zeker zijn van je rig (en de stek onder water, dat je niet midden tussen wier ligt of dergelijke) is dan wel van belang natuurlijk!

Als je kortbij het kanaal woont waar je nu bezig bent zou ik eens proberen om 2 weken elke dag (desnoods s'avonds in het donker) te gaan voeren met particles (mais of duivenvoer van bij de boerenbond, voldoende geweekt en gekookt) en een klein beetje boilies, om het betaalbaar te houden de particles erbij, maar dan echt wel in voldoende hoeveelheden. Je kan in die 2 weken natuurlijk ook al gaan vissen, maar het zou me niet verwonderen dat de stek pas na een paar weken begint te lopen.

Veel succes!



het verschil is dat ik weet dat ze er zitten.
laatste sessie had ik ook mix van particels gedaan en zag er echt af en toe 1 mooi naar de bovenkant gaan.
Wat ik ervoor wel niet had, dus denk dat particels wel al een goede optie zijn op dat vlak.
er word wel veel gevist op die stek, dus vermoed ook dat er aardig al wat gevoerd is.

mvg
Don't dream your life, But live your dream...
JustMoes  
#16 Gepost : woensdag 3 september 2014 13:32:13(UTC)
JustMoes


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2013(UTC)
Berichten: 99

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
Als ze veel naar boven komen zou ik toch een zigrigje proberen. Elke 30 min een kleine spomb met vermalen partikels erover. Beginnen op 30cm onder het oppervlak en elke 2 uur 30cm naar beneden draaien, vis je alle dieptes af in een sessie. Het kan succesvol zijn.

EDIT: Voeren op een tijd dat er niet zoveel mensen op de been zijn helpt een hele boel tegen stekkenpezers! Ook het zoeken van een stek die ietsjes ontoegankelijker is is ook beter.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 3 september 2014 13:36:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

carpbuddy  
#17 Gepost : woensdag 3 september 2014 17:06:38(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Eerst geschreven door: JustMoes Ga naar gequote bericht
Als ze veel naar boven komen zou ik toch een zigrigje proberen. Elke 30 min een kleine spomb met vermalen partikels erover. Beginnen op 30cm onder het oppervlak en elke 2 uur 30cm naar beneden draaien, vis je alle dieptes af in een sessie. Het kan succesvol zijn.

EDIT: Voeren op een tijd dat er niet zoveel mensen op de been zijn helpt een hele boel tegen stekkenpezers! Ook het zoeken van een stek die ietsjes ontoegankelijker is is ook beter.



Heb geen spomb Breede lach alleen een werpbuisTja
Don't dream your life, But live your dream...
JustMoes  
#18 Gepost : donderdag 4 september 2014 09:38:40(UTC)
JustMoes


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2013(UTC)
Berichten: 99

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
Voerschepje werkt ook als je niet te ver uit de kant vist, maar als je wil gaan ziggen zul je daar waarschijnlijk ook spullen voor moeten kopen...

Flo  
#19 Gepost : donderdag 4 september 2014 12:23:43(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Je niet laten ontmoedigen, kanaalvissen is niet altijd even simpel.
Sommige waters is het geen uitzondering van enkele weken geen staart te zien.
Prbeer wat oneffenheden te vinden in de bodem, bijvoorbeeld een kuiltje. Vaak is droppen in de kant en uitlopen naar je steunen al genoeg.
Mijn ervaring op kanaal (geldt wss niet voor elk kanaal, spreek gewoon uit eigen ervaring) is dat het vooral 's nachts te doen is.
Naargelang de intensiviteit van de scheepvaart kan een beetje voorvoeren zeker geen kwaad!
Simpele rig , niet teveel uithalen/inwerpen, en je haakpunt regelmatig controleren
succes!
carpbuddy  
#20 Gepost : donderdag 4 september 2014 14:32:41(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Eerst geschreven door: Flo Ga naar gequote bericht
Je niet laten ontmoedigen, kanaalvissen is niet altijd even simpel.
Sommige waters is het geen uitzondering van enkele weken geen staart te zien.
Prbeer wat oneffenheden te vinden in de bodem, bijvoorbeeld een kuiltje. Vaak is droppen in de kant en uitlopen naar je steunen al genoeg.
Mijn ervaring op kanaal (geldt wss niet voor elk kanaal, spreek gewoon uit eigen ervaring) is dat het vooral 's nachts te doen is.
Naargelang de intensiviteit van de scheepvaart kan een beetje voorvoeren zeker geen kwaad!
Simpele rig , niet teveel uithalen/inwerpen, en je haakpunt regelmatig controleren
succes!


Ik leg me altijd dicht tegen de kant, en sinds kort gebruik ik ook een schuimpje rond me haak.
ga vanaf morgen vroeg nog eens weekend op vijver probere nachtvissen bij, hoop meer succes te hebben nu.

mvg

Don't dream your life, But live your dream...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.