logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpbuddy  
#1 Gepost : donderdag 25 september 2014 19:13:56(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Beste collega's Blij

zoals vele ondertussen al weten ben ik de laatste week van mei begonnen met karper vissen.
meer en meer boeit het mij, hoe deze vissen leven, denken, eten enz...
daarom zou ik jullie graag een paar persoonlijke vragen willen stellen.

1. door wat of wie heb je kriebels gekregen voor het karper vissen.
2. van waar heb je het meest geleerd over deze visserij & technologie?
3. als je mocht kiezen tussen dag en nacht sessies, wat zou je kiezen en waarom?
4. wat vind je wederhelft van deze sport?
5. heb je bepaalde doelen dat je naar streeft? welke?
6. wat is jouw mooiste ervaring ?
7. wat is jouw persoonlijk record?
8. hoe vaak probeer je te gaan vissen? dagelijks, weekelijks?
9. wat zal jouw volgende aankoop zijn, i.v.m deze mooie sport?
10. hoelang beoefen je deze sport al?

ben vooral zeer benieuwd naar de antwoorden Blij

mvg
Don't dream your life, But live your dream...
Sponsor
thimon  
#2 Gepost : donderdag 25 september 2014 19:40:05(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Carpbuddy,

Om te beginnen vind ik het heel goed dat je vragen stelt zodat je kunt leren van de ervaren vissers hier. Daarom vind ik het leuk als ervaren visser en Crew lid als eerste jou wat antwoorden te geven. Like

1. door wat of wie heb je kriebels gekregen voor het karper vissen.

Ik begon op mijn vierde levensjaar te vissen met een vaste stok die ik op mijn verjaardag kreeg. Toen nog op witvis. Dat werd al snel een werp hengel voor brasem en snoek, en daarna kwam de verslaving karpervissen om de hoek kijken toen ik ongeveer 10 jaar oud was.

2. van waar heb je het meest geleerd over deze visserij & technologie?


beurzen bezoeken, boeken lezen, maar vooral zelf vissen. Vissen vissen en nog eens vissen. De karpers observeren en vervolgens proberen de juiste strategie er bij te zoeken. Karpervissen is puur ervaring! Je kunt tips van iemand krijgen of boeken lezen, maar uiteindelijk moet je het zelf doen!

3. als je mocht kiezen tussen dag en nacht sessies, wat zou je kiezen en waarom?

Ik vis zowel dag als nacht sessies. Maar als ik mag kiezen dan kies ik liever voor dag sessies. Omdat ik dan goed kan observeren en omdat ik een karper vangen met licht veel mooier vind dan in het donker.

4. wat vind je wederhelft van deze sport?

Die wederhelft moet er bij mij nog komen. Dus voorlopig heb ik nog alles in eigen hand. Inmiddels heb ik ook mijn werk er van gemaakt. Ik heb sindskort een baan als vertegwoordiger van het bedrijf Lion sports.

5. heb je bepaalde doelen dat je naar streeft? welke?

Ik vang graag karpers die nog nooit of bijna nooit gevangen zijn. Dat houdt in dat ik graag vis op moeilijke wateren. Grote plassen, rivieren en scheepvaart kanalen.

6. wat is jouw mooiste ervaring ?

Mijn mooiste ervaring is absoluut een karper vangen op de rivier. Zoiets bijzonders kan ik lastig uitleggen. Dat moet je voelen en ervaren.

7. wat is jouw persoonlijk record?

Mijn persoonlijk record in Nederland is 18,2 kilo spiegelkarper op de rivier. Mijn persoonlijk record schubkarper 16,2 kilo van een grote plas in Nederland. En mijn Franse record zit nu op 24,6 kilo. Ook dat was een spiegelkarper.

8. hoe vaak probeer je te gaan vissen? dagelijks, weekelijks?

Ik viste eerst bijna fulltime. Ik werkte twee dagen per week en viste de rest van de week. Het was in die tijd prachtig vangen, maar eigenlijk meer een manier van leven dan dat het nog vissen was. Inmiddels nu ik een 40 uren baan heb probeer ik sowieso per week een dagje te vissen.

9. wat zal jouw volgende aankoop zijn, i.v.m deze mooie sport?

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik echt alles wel heb bijna... het enige wat nog mankeert is een rubberboot met een dieptemeter en electromotor. Voor de rest ben ik de trotse eigenaar van twee setjes van 3 hengels, een voerboot met dieptemeter, 3 tenten, een wide boy stretcher... en als je het echt allemaal wilt weten kan ik nog wel effe doorgaan. Laat ik zeggen.. mijn uitrusting is prachtig voor elkaar. Blij

10. hoelang beoefen je deze sport al?

Ik denk nu ongeveer een jaar of 13 in totaal. En ik kan zeggen... het verveelt nooit!!

Like
Doorzetten wordt beloond!
Carpphoto  
#3 Gepost : donderdag 25 september 2014 20:28:58(UTC)
Carpphoto


15 ponder

Lid sinds: 17-8-2014(UTC)
Berichten: 110
Man
Nederland
Locatie: Gelderland

Bedankjes: 4 keer
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Nou, hier komt ie dan
1. door wat of wie heb je kriebels gekregen voor het karper vissen.
Door het vissen op zeelt (vanaf mijn tiende): eerst met de bamboestok, later eerste glasfiber oversteekhengel.

2. van waar heb je het meest geleerd over deze visserij & technologie?
Praktijk. Karpervisserij ontstond door bijvangst van karper. Later ontdekte ik Rini Groothuis
en las zijn boeken.

3. als je mocht kiezen tussen dag en nacht sessies, wat zou je kiezen en waarom?
Dagsessies. Ben penvisser (zie zeeltvisserij) en heb "later" leren statisch te vissen. Eerste "karper"hengel
op mijn 14de (uitschuifbare zeer lichte zeehengel) die in eerste instantie voor zeelt bedoeld was.
Ik ving redelijk veel karper door te proberen.

4. wat vind je wederhelft van deze sport?
Die vindt het wel best, ze geeft me de ruimte om te vissen wanneer het kan.

5. heb je bepaalde doelen dat je naar streeft? welke?
Leren nieuwe technieken, vangen van die ene mooie vis indie vijver, nieuw water.

6. wat is jouw mooiste ervaring ?
Die ene mooie karper die ik ving toen ik 14 was, op de glasstok van 4,50 meter in de sloot bij mijn school.
Het duurde een uur voor ik de vis uitgedrild had. 18/00 lijn, geen net, en een reuzenworm als aas.
Worm is nog steeds een van mijn favorieten bij het penvissen. Door het Zeeltvissen heb ik geleerd
een grote vis te landen zonder net.

7. wat is jouw persoonlijk record?
Is dat belangrijk? Vooruit dan maar.
21 kilo Nederland (statisch, 101 cm, rivier)
17 kilo Nederland (pen, beek)
21,5 kilo graskarper Nederland (statisch, 107 cm, wetering)
26 kilo Frankrijk (statisch 100 cm, rivier)
14 kilo Frankrijk (pen, 97 cm, kanaal)
?? kilo 147 cm meerval Frankrijk, rivier
?? kilo 142 cm meerval Nederland, kanaal

8. hoe vaak probeer je te gaan vissen? dagelijks, weekelijks?
Wanneer ik kan. Ik ben deels mantelzorger voor mijn vrouw, en ik draai vaak
standby (week lang) voor mijn werk.

9. wat zal jouw volgende aankoop zijn, i.v.m deze mooie sport?
Heb alles al. Maar zal wel weer een leuke molen zijn. Daiwa SS1600 en/of SS2600 molens,
Daiwa Exceller 4000 penmolen, of een old skool molen, en nog veel meer.
Maar het meest waarschijnlijke een centrepin van JW Youngs.

10. hoelang beoefen je deze sport al?
Vanaf mijn 15/16de echt karpervisser geworden. Door krantenwijk mijn
eerste echte karperhengel gekocht in 1977: 1 3/8 lbs Rini Groothuis gebouwd op een Bruce & Walker penhengel
van glas met gevoerde ogen en kurken handvat met reelringen. Molen was de Shakespeare 2910 (tweedehands).
De B&W heb ik nog, de molen is hetzelfde jaar verkocht en een Mitchell 300 serie teruggekocht.
Ook die heb ik nog.
Ik ben nu 53 dus reken maar uit.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 25 september 2014 20:29:48(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

---------------------------------------------
http://carpphotopassion.wordpress.com/
carpbuddy  
#4 Gepost : donderdag 25 september 2014 21:16:58(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
alvast bedankt voor de reacties.
Vind het persoonlijk wel interessant om te horen hoe anderen begonnen zijn en dergelijke.

@ carp persoonlijk record : iedereen zegt vind het zelf niet belangrijk.
weet niet of je mij al beetje kent : maar ik ben rechtuit wat vaak ook zijn nadelen heeft.
rare wat ik altijd vind : het gewicht boeit hen niet, maar waarom wegen ze hem dan?

mvg
Don't dream your life, But live your dream...
Carpphoto  
#5 Gepost : donderdag 25 september 2014 22:22:42(UTC)
Carpphoto


15 ponder

Lid sinds: 17-8-2014(UTC)
Berichten: 110
Man
Nederland
Locatie: Gelderland

Bedankjes: 4 keer
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
9/10 keer weeg ik niet (meer), 9/10 keer fotografeer ik de vis niet meer, tenzij byzonder
De vissen die ik noemde waren byzonder genoeg om te wegen (behalve de meervallen) en te fotograferen.
Ik heb er echter geen behoefte aan die vissen te delen
op een website of op mijn blog als de vis niet op de mat ligt. Er wordt te vaak en te veel ge-stekkenpeesd.

En als een ander het niet gelooft, jammer dan, ik weet dat ik hem gevangen heb.
Wat ik wel doe: SKP-vissen wegen hoe klein ze ook zijn. Heb er eens 1 gevangen op de rivier,
maar vergeten te fotograferen. Konden ze dus niet opzoeken. Ik zak ook geen vissen wanneer het niet nodig is.
Die gaan meteen terug.
Quote:
het gewicht boeit hen niet

Soms wel zoals ik al aangaf. Ik weeg niet elke vis. Het competitie gevoel heb ik allang niet meer, ik vis voor mezelf,
niet om anderen af te troeven. Vandaar: het is voor mij niet belangrijk. De spanning, ontlading dat wel
Maar we dwalen af, we blijven bij dit topic.

Wie volgt?

Grtz

Frenk


---------------------------------------------
http://carpphotopassion.wordpress.com/
FisherDaniel  
#6 Gepost : vrijdag 26 september 2014 09:04:49(UTC)
FisherDaniel


25 ponder

Lid sinds: 9-8-2012(UTC)
Berichten: 595

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Goeden morgen mannen, Leuk dit!
Laat ik ook maar is ff meedoen Knipoog

1. Mijn buurman, Hij was de gene die mij 10 jaar geleden elk weekend meenam om lekker te gaan feederen en dikke lappen te vangen.

2. De praktijk, Maar ook heel erg het internet. Filmpjes van oad piet vogel enz. + de forums gaven mij altijd genoeg informatie, Voorral over technieken en riggs. dit heeft mij erg geholpen Blij

3. Dan zou ik gaan voor nachten, Puur omdat ik dit sws al leuker vind en dit mij meer "het vis gevoel" geeft. Overdag heb ik het druk met school vrienden en werk, Snachts met slapen en vis vangen, Dus het is ook puur uit verdeling omdat ik anders bijna geen tijd had om te vissen.

4. Weder helft? 😁 Nog nooit van het woord gehoord!

5. Doelen? Die zijn er altijd! Zoals die vis vangen, Dat gewicht bereiken, Maar over het algemeen wat ik in mijn carriere zou willen bereiken is, Mijn eigen vijver met karpertjes, Een rol spelen om mensen gewoon dingen te kunnen leren, Nog vele jaren goed met mijn vismaten overweg kunnen, En in 2015 Gewoon weer mooie vissen vangen.

6. mijn mooiste moment? Afgelopen zomer vakantie, Samen met wietse. Nog nooit zo een storm meegemaakt, Regenen bliksemen donder 2 uur lang! Hengels lagen nog in, Begint mijn linker te lopen! Wat een pech ik kon hem niet pakken ivm de bliksem! Slib vol dicht gedraait op een afstand van 200 meter. Vis heeft 2 uur aan de hengel gezeten en elke 5 minuten was ik bang dat de hengel zou breken. Na 2 uur werd t droog en pakte ik de hengel, Alle draad in de klit dus doorgebeten en met de hand gedrild.. Resultaat? mijn eerste 40er!

7. Heel raar! Toen ik hem ving 22 kg, en na de bewaar zak 20,4 kg 😁 laten we het maar op die 2e houden!

8. zeker 1 keer per week, Soms vaker als dat mogelijk is!

9. Nieuwe piepers! deze zijn aan hun einde toe! Welke weet ik nog niet, Iemand nog leuke tips?

10. Ik vis sinds mijn 5e, Destijds op voorns, Toen wou ik wat groter gaan vangen, En werd het op mijn 8e brasems pakken! Vanaf mijn 11e Op snoek en karper wezen vissen, Vond ik allebei ontzettend leuk! Toen ik 13 was Heb ik besloten mij meerendeels op karper te gaan richten omdat ik dit leuker vond!

Leuk topic btw! Zo leer je elkaar kennen !

Mvg daniel
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
carpbuddy  
#7 Gepost : vrijdag 26 september 2014 17:10:24(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
vond dit persoonlijk ook wel eens leuk om te doen.
Zoals je zelf zegt, leer je elkaar toch beetje kennen.
wederhelft = je vriendin / vriend.
qua biepers heb ik goedkope van b carp met ontvanger voor 70€, ben er zelf wel tevreden van.
Enige min puntje dat je de melodie niet kan veranderen.

mvg
Don't dream your life, But live your dream...
HarryO  
#8 Gepost : vrijdag 26 september 2014 22:20:53(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Zal ook even meedoen.
1. door wat of wie heb je kriebels gekregen voor het karper vissen.
Viste eerst gewoon op voorns etc. tot ik een zeelt aan de lijn kreeg (aan de feeder)
Toen was mijn passie voor zware gevechten geboren.
2. van waar heb je het meest geleerd over deze visserij & technologie?
Mijn Oom heeft mij vroeger het vissen geleerd.
Er vele jaren niets meer mee gedaan tot een jaar of 10-15 geleden de kriebels weer begonnen toen ik de hengels van mijn zoon
op wou ruimen omdat hij niet meer ging vissen. Ben met de hengels naar de vijver op de camping gegaan met de gedachte er iemand een plezier mee te doen. Er was niemand dus ik ging maar vissen. Ik ving een vis en even later weer één. De viskoorts had mij weer te pakken. Geleerd heb ik van doen doen en nog eens doen.
3. als je mocht kiezen tussen dag en nacht sessies, wat zou je kiezen en waarom?
Dag sessies zonder twijfel. a: door mijn "ziekte"ik heb restless legs en ben/moet elke morgen om ca. 5.30 mijn bed uit met pijn in de benen.
b: ooit een tent gekocht en een nacht wezen vissen, die nacht geen oog dicht gedaan, hoorde van alles stond bij het minste geringste geluid met de lamp buiten. Toen het licht werd wist ik het nacht vissen is niets voor mij. (tenzij ik ooit een buddy vind om samen te gaan)
4. wat vind je wederhelft van deze sport?
Vind het prima, heeft liever dat ik ga vissen dan dat ik elke morgen thuis loop te rommelen.
5. heb je bepaalde doelen dat je naar streeft? welke?
Op dit moment heb ik mij vastgebeten op een vijver waar ik al een maand of 4 hoofdzakelijk (de laatste 2 maanden alleen maar) "vervelende brasem" vang. Mijn doel is dus om dat weer terug te draaien naar Karper
6. wat is jouw mooiste ervaring ?
Eigenlijk is elke Karper vangst mijn mooiste ervaring, het opschrikken als de beetmelder afgaan en het gevecht daarna.
Maar als ik er dan één moet uitpakken is het die keer dat ik al weken met rugpijn rondliep.
tot op het moment dat ik zover was opgeknapt dat ik dacht weer te kunnen gaan vissen. Maar tijdens het uitladen en opzetten ging het weer mis en liep ik de hele morgen stijf van de pijn. Tot het moment dat de beetmelder begon te roepen en ik een karper van 25 pound mocht binnen halen. Door de adrenaline stoot die vrijkwam had ik de rest van de dag geen rugpijn meer.
7. wat is jouw persoonlijk record?
Staat op 28 pound
8. hoe vaak probeer je te gaan vissen? dagelijks, weekelijks?
Door mijn "ziekte" zit ik bijna elke dag van ca. 6 tot 13.00 uur aan het water. weer of geen weer
9. wat zal jouw volgende aankoop zijn, i.v.m deze mooie sport?
Ik denk dat het een setje beetmelders zal zijn. Het setje dat ik nu heb moet ik bij regen een hoedje op zetten.
10. hoelang beoefen je deze sport al?
Specifiek Karpervissen doe ik sinds een jaar of 8
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
JustMoes  
#9 Gepost : maandag 29 september 2014 10:29:02(UTC)
JustMoes


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2013(UTC)
Berichten: 99

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
1. door wat of wie heb je kriebels gekregen voor het karper vissen.
Ik viste vroeger op witvis, ik denk zoals iedereen. Hierna ben ik op snoek gaan vissen. Ik heb toen een aantal keer een karper zien zwemmen en sinds dien heb ik de drang om karpers te vangen. Ik heb toen mijn eerste karper gevangen met mijn oom. Hij had toen al een beetje ervaring met de vissen.

2. van waar heb je het meest geleerd over deze visserij & technologie?
Doen doen doen en nog eens doen. Veel dingetjes lezen op het internet. Binnenkort ga ik ook wat boeken proberen te scoren. Wat bezigheid tijdens het statische vissen.

3. als je mocht kiezen tussen dag en nacht sessies, wat zou je kiezen en waarom?
Ik vis vaak in de avonden. Tussen 19:00 en 00:00, dit omdat ik overdag weinig tijd heb om te vissen. Naar mijn mening is dit ook de meest productieve tijd op veel wateren('s morgens vroeg ook, maar ik ben geen ochtend mens).

4. wat vind je wederhelft van deze sport?
Ze vind het leuk, ze gaat graag mee en soms ook zelf met een hengeltje.

5. heb je bepaalde doelen dat je naar streeft? welke?
Vis vangen op nieuwe wateren. Dit vind ik zo'n kick geven als ik eerst dagen, soms weken, observeer en voer om dan een visje te pakken.

6. wat is jouw mooiste ervaring ?
Goeie vraag... Dat is denk ik mijn tweede karper die ik gevangen heb. Ik ging lekker mobiel op pad met een hengeltje, wat rodrests, een schepnetje en een onthaakmatje. Ik had een paar stekken voor gevoerd. De eerste stek was een rietkraag op ongeveer 40cm water. Het loodje met het rigje lag daar een cm of 30 vandaan. Na een half uurtje was het raak en na wat onhandig drillen(in de sloot stappen enzo..) had ik het toch eindelijk voor elkaar gekregen om de karper in hhet net te leggen. Het was een mooi donkergekleurd schubje van een pondje op 14.

7. wat is jouw persoonlijk record?
23 Pond schub:$

8. hoe vaak probeer je te gaan vissen? dagelijks, weekelijks?
Ik ga probeer een keer of 4 in de week een avond je te vissen of observeren. Ik ga ook nog regelmatig roofvissen of even een uurtje met de feeder zitten.

9. wat zal jouw volgende aankoop zijn, i.v.m deze mooie sport?
Mijn volgende aankoop word denk ik een voerbootje. Ik heb nu een aantal stekken op in mijn hoofd zweven die lastig te bereiken zijn zonder boot. Moet er dan toch maar eens van komen.

10. hoelang beoefen je deze sport al?
Ik vis sinds mijn 14e serieus op witvis. Na een jaar of twee begon dat toch te vervelen en ben ik gaan snoekvissen. Ik vis nu een jaar of 2-3 op karper.

11. Welke manier van vissen vind je het leukst? <-- Misschien een leuke toevoeging op dit lijstje.
Ik vis het liefst op de oppervlakte. De spanning hiervan is nergens mee te vergelijken(bungee jumpen misschien...)
Dit doe ik trouwens net zo lief op karper als op ruisvoorn of snoek!

Nick.
Jeroen84  
#10 Gepost : maandag 29 september 2014 15:27:31(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Zo nu mijn beurt Blij

door wat of wie heb je kriebels gekregen voor het karper vissen.
Deze heb ik van miin vader mogen erfen.

van waar heb je het meest geleerd over deze visserij & technologie?
Door niet te bang te zijn om te vragen naar uitleg en mogelijkheden. ook natuurlijk door zelf veel te testen.

als je mocht kiezen tussen dag en nacht sessies, wat zou je kiezen en waarom?
Dan ga ik toch voor de dag visserij al doe ik de laatste tijd best wel veel nachtjes. Overdag zie je ook nog wat van de natuur.

wat vind je wederhelft van deze sport?
Deze vindt het heerlijk dat ik af en toe de waterkant opzoek. ( en ik ook )

heb je bepaalde doelen dat je naar streeft? welke?
Mijn doel ik elk jaar mezelf te ontwikkelen en me PB te verbeteren.

wat is jouw mooiste ervaring ?
Mijn mooiste ervaring is toen ik als tiener in me zwembroekje de heleplas aan het stalken was met de broodvlok en ik na een fantastich gevecht een schub van 32pond op het drogen mocht bewonderen.

wat is jouw persoonlijk record?
Schub 34pond
Spiegel 28 pond

hoe vaak probeer je te gaan vissen? dagelijks, weekelijks?
Standaard 1x in de week. maar zijn er meestal 2-3

wat zal jouw volgende aankoop zijn, i.v.m deze mooie sport?
Een voerboot

hoelang beoefen je deze sport al?
nu zo'n jaar of 16 al ben ik er een tijdje tussen uit geweest nu de laatste 3 jaar weer behoorlijk actief!


Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
janz  
#11 Gepost : maandag 29 september 2014 18:51:39(UTC)
janz


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2012(UTC)
Berichten: 69

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik doe ook wel even meeBlij

door wat of wie heb je kriebels gekregen voor het karper vissen.
Eerst door het vissen op alle soorten vis die in de parkvijver zwom, alleen ontsnapten de karpers mij vroeger nogal vaak Tja

van waar heb je het meest geleerd over deze visserij & technologie?
Vooral door het zelf vissen, ik heb tot en met mijn 18e enkel met het pennetje of drijvend gevist en heb hier een hoop mee geleerd. Later natuurlijk ook boeken en het internet, vooral over rigs.

als je mocht kiezen tussen dag en nacht sessies, wat zou je kiezen en waarom?
Ik kan hier niet kiezen, het heeft allebei zijn charme. Het licht is inderdaad leuker en beter voor fotos te maken( ik gebruik nooit een bewaarzak dus vis in het donker vangen is in het donker trekken) maar snachts is het wel een pak rustiger aan de kanalen die ik bevis.

wat vind je wederhelft van deze sport?
Dat zullen we nog moeten uitvinden als het zo ver isBlij

heb je bepaalde doelen dat je naar streeft? welke?
Steeds blijven bijleren en toch ook terug meer vissen want het is druk geweest dit jaar

wat is jouw mooiste ervaring ?
Op een kanaal al drijvend een karper van boven de 15 kilo gevangen.

wat is jouw persoonlijk record?
Schub 16,5 kilo in Belgie en 17,5 in Spanje
Spiegel 15,5 kilo

hoe vaak probeer je te gaan vissen? dagelijks, weekelijks?
Volgend jaar zou ik toch graag 1 tot 2 keer per week gaan, dat is dit jaar niet altijd mogelijk geweest.

wat zal jouw volgende aankoop zijn, i.v.m deze mooie sport?
Een nieuwe tent en een nieuwe onthaakmat

hoelang beoefen je deze sport al?
Het statisch karpervissen nu een 6 tal jaar, met het pennetje nu al 14 jaarBlij
carpbuddy  
#12 Gepost : dinsdag 30 september 2014 10:50:01(UTC)
carpbuddy


20 ponder

Lid sinds: 2-8-2014(UTC)
Berichten: 350
België
Locatie: eeklo

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
zeer tof, dat iedereen zijn verhalen wilt delen.
Zo leren we tenslotte ook wat bij over elkaar, alvast bedankt voor reacties.
volgende Blij
Don't dream your life, But live your dream...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.