logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ko  
#1 Gepost : woensdag 26 november 2014 21:20:09(UTC)
Ko


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-11-2014(UTC)
Berichten: 1
Nederland
Locatie: Den Haag

Ha,

ik vis inmiddels een jaar of 4 fanataiek op karper in de Haagsche regio. Vooral in de stadsvijfers, polders en lokale kanalen. Geen groot water, stekkeuze relatief eenvoudig (kantjes, rietkragen, pijlers etc.). Heb een midweekje JRC-lake Frankrijk geboekt (juni 2015). Eerste keer op "groot water". Dat is andere koffie. Hoe dat aan te pakken? Ik heb een voerboot en probeer een rubberbootje te regelen. Geen dieptemeter. Heb beetje ervaring met floats, maar ben daar nog niet super bedreven in. Hoe kan ik dat meer het beste aanpakken? Gebruik rubberboot, voerboot, float, marker, ..... Graag jullie suggesties en tips.

Groet, Ko
Sponsor
luukcarp  
#2 Gepost : vrijdag 20 februari 2015 10:15:24(UTC)
luukcarp


30 ponder

Lid sinds: 19-4-2011(UTC)
Berichten: 774
Locatie: Elst

Bedankjes: 7 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Zoals je al zegt, gebruik een peilhengel en ga harde plekjes, grindstroken etc opzoeken. Verder kan het ook niet kwaad om gewoon is ' s'ochtends heel vroeg op te staan en naar activiteit op het water gaan kijken. Waar je dan bijvoorbeeld azende of springende vis ziet kun je dan een hengel naartoe werpen met een pva bag o.i.d
Succes!Like

tight lines and wet nets
Luuk Zomerhuis
Flo  
#3 Gepost : vrijdag 20 februari 2015 13:05:55(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Ik vis ook op een redelijk water zonder voerboot of rubberboot, is zeker te doen Blij


-er vaak gaan wandelen om te observeren : springende vissen, hangende vissen, trekroutes en aasgedrag. Door veel tijd aan het water te spenderen ga je veel bijleren, moet daarvoor niet altijd al vissend zijn.

-Kijken bij welk weer/ op welk tijdstip de vissen op bepaalde plaatsen te vinden zijn

-polaroidbril (al heb ik zelf nog altijd gene)

-Ik heb het geluk om een groot deel van de plas via een verhoging te kunnen bekijken waardoor ik een goed overzicht heb en veel kan spotten. zelf vanop een camionet kan je soms beter zien !

-Peilen en bodemverloop in kaart brengen. Zeer belangrijk op groter water. Waar ik vis is de bodem bijvoorbeeld vrij grillig en loopt het van 3m plots in 1 duik af naar 8 of 10m.
Het weten liggen van deze breekpunten is van cruciaal belang. Ook wierbedden kunnen een "pain in the a**" zijn, en deze groeien soms dieper dan je denkt.
Kruidvrije plaatsen in een overwoekerd gedeelte kunnen zeer interessant zijn.

-Indien mogelijk : snorkel uithalen en zelfs eens gaan zien.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 20 februari 2015 13:06:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#4 Gepost : zaterdag 21 februari 2015 14:37:28(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Een peilhengel is al vaker aangegeven dus dat is heel verstandig om bij je te hebben. Besteed veel aandacht aan het zoeken van goede stekken. Al verlies je een dag, het is erger als je op plekken vist waar ze niet zitten.

Als het kan neem ik altijd een boot mee. Kijk of je een dieptemeter kunt huren/lenen want hiermee vind je toch vaak de plekken. Helemaal op diep water. Riggeltjes, geultjes of plauteaus zijn vaak goede plekken en deze vind je gemakkelijker met een dieptemeter dan met een peilhhengel. Ook een prikstok is geen overbodige luxe. Je voelt hoe de bodem is. Zo voel je ook grindlagen en mosselplaten.

Dus samengevat. Besteed heel erg veel tijd aan het zoeken naar de juiste plekken. Wanneer het water druk wordt bevist zou ik ook adviseren niet te veel te voeren. Mocht de stek lopen kun je er altijd meer in gooien. Andersom wordt lastig.....
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.