logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
HarryO  
#21 Gepost : woensdag 17 juni 2015 22:43:40(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Remon ziet het van zijn kant.
Momenteel is er bij mij in de buurt een btw in aanleg.
De eigenaar heeft in een vijver met een bestand van , naar schatting, 250 karpers, 350 nieuwe karpers uitgezet. Wees er van overtuigd dat bij deze nieuwe uitzet wel degelijk papieren zitten van herkomst en zuiverheid.

Het zal Remon verbazen maar deze vijver word nu door ons (ca 10 man) om de beurt dag en nacht "bewaakt" om ook hier diefstal en illegale vissers te weren.

Iedereen weet dat overplaatsen van vis gevaarlijk is voor het bestaande bestand. Het lijkt mij sterk dat de eigenaren van betaal wateren, m.n. in Frankrijk dat niet weten en dat ze hun oude bestand op het spel zetten voor 1 of twee nieuwe vissen.Doen ze dat wel, vroeg of laat bestaan deze btw niet meer door sterfte van hun bestand.

Zo mag er straks in de bovengenoemde vijver geen eigen netten en matten gebruikt worden. Deze liggen straks klaar voor gebruik. Alle andere btw die deze regel niet hanteren lopen het risico van besmetting.

En Remon mocht je gelijk krijgen dat er straks nergens meer karper gevangen word in natuurwater dan kun je hier naar genoegen komen vissen.

Ik denk echt niet dat als je alle btw opheft, de stroperij afgelopen zal zijn.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 17 juni 2015 22:51:01(UTC)  | Reden: a en v

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
bertkamp  
#22 Gepost : donderdag 18 juni 2015 01:21:45(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Harry, die 'vijver' is ongeveer 12 hectare ?
Dan is 250 karpers al uitzonderlijk goed, maar wie heeft die er dan op gezet ?
Laat je niet te veel wijsmaken door eigenaren, die put waar ik ik in april geweest ben zouden ook 5 vissen boven de de 25kg op rondzwemmen, blijkt er maar 1 te zijn.

Oh ja, on topic, karper die wordt weggevangen door het beroep is een veel groter probleem dan die paar vissen die worden verhuisd.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 18 juni 2015 01:25:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

HarryO  
#23 Gepost : donderdag 18 juni 2015 05:35:15(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Bert
Er zijn veel manieren om vis in een "vijver" te krijgen, ik denk dat jij mij daar meer over kunt vertellen dan ik jou.
Op alle 3 putten zit karper.
De putten zijn altijd in het bezit geweest van een landgoed ook nu nog. Alleen de derde vijver is gedeeld bezit.
De zoon van deze eigenaar heeft het plan om hier een btw van te maken of beter gezegd gaat hier een btw van maken.
En waar is hij het meest voor bevreesd? Voor "Buitenlanders" die de karpers meenemen voor consumptie, en voor besmetting door vissers met vuile netten of matten. Al zullen de eerst genoemden geen matten gebruiken. Maar wel vuile netten.
Alleen de recreatieplas is viswater van de federatie. Ook van die put is bekend dat er grote vissen in zitten van 40 pond of meer.

Nogmaals van Frankrijk weet ik het niet en er zullen, zoals Remon het zegt, best wel onfrisse btw zijn. Maar die zullen op den duur besmet worden.
Hier in Nederland zijn de Buitenlanders m.n. de Polen het grootste probleem.

Remon kaart het probleem van onfrisse btw's aan en neemt daar ook de goede btw's in mee.
Op zich niet zo erg, want de goeden moeten altijd onder de kwaden lijden.

Ik kaart het probleem van buitenlanders hier in Nederland aan. Ook hier geld het zelfde.
Vandaar ook dat ik eerder in deze topic stelde, wil je vis meenemen betaal er voor d.m.v.hologram op je pas. (beschermde vissen uitgezonderd) En maak dit duurder dan de vispas met derde hengel- en nacht- vergunning samen.
Ik zou er zelfs voor pleiten om bepaalde plekken aan te wijzen waar je met zo'n vergunning mag vissen en dat het geld voor allen die daar vissen. (kunnen dergelijke vissers zelf ervaren hoe het is om in een leeggevist water te vissen)

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
bertkamp  
#24 Gepost : donderdag 18 juni 2015 10:31:11(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Er zal best al karper op zitten, alleen geen 250. 250 is zelfs al veel als het door een rechthebbende uitgezette vis zou zijn.
HarryO  
#25 Gepost : donderdag 18 juni 2015 20:47:21(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt Bert. Hij weet het zelf ook niet, het is een schatting, zoals hij zelf zegt.
Ik zal jou niet tegenspreken maar hem ook niet.
Hijzelf en een aantal andere vissers hebben daar jarenlang gevist en alle gevangen vis gefotografeerd en bewaard. zodoende komen ze met een mogelijk oud bestand van 250.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.