logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
remon v wanrooij  
#1 Gepost : woensdag 28 januari 2015 19:02:59(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Elk jaar word het erger. Vissen die worden gestolen en worden overgeplaatst naar betaalwateren.
De onze maar vooral de Franse rivieren en openbaren meren worden leeg gevist omdat de vraag naar betaalwateren toeneemt en het alleen nog maar gaat over hoe meer en zwaarder, hoe beter.
Onze visserij gaat compleet naar de klote en er komt een moment dat het vangen van een vis op een openbaar water bijna niet meer te doen is. Er zijn al Franse rivieren en kanalen waar de karper bijna niet meer gevang word.

Gelukkig bestaan er organisaties die hard vechten tegen deze wanpraktijken en betaalwateren, hier een klein artikel in het engels:

http://subsurfacejournal.co.uk/catac/

Hier voor de de mensen die Frans kunnen: De aanhouding van mensen die vissen aan het overplaatsen waren.

http://www.courrier-pica...plaisance-ia181b0n496193


https://www.facebook.com/catac.uncl


https://lacatac.wordpress.com/


UserPostedImage

UserPostedImage


Dus verlaag jezelf niet. Ga lekker vissen op een openbaar water en help hiermee onze hobby!
En natuurlijk krijg ik weer commentaar van: niet alle BTW 's zijn slecht..
Maar zolang ze niet aan kunnen tonen waar alle vissen vandaan komen ( Wat een goede beheerder zou moeten kunnen ) zijn ze allemaal schuldig.

Bewerkt door de gebruiker maandag 18 mei 2015 16:25:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
thanks remon v wanrooij is 1x bedankt voor deze nuttige post.
dokwerker op 18-5-2015(UTC)
Sponsor
David v. Z  
#2 Gepost : woensdag 28 januari 2015 19:08:33(UTC)
David v. Z


25 ponder

Lid sinds: 6-8-2012(UTC)
Berichten: 492

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Als meer mensen nou eens zo in elkaar stakenLike
gooi je problemen uit, vang je dromen.
Flo  
#3 Gepost : donderdag 29 januari 2015 12:00:14(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Goed van dit te delen.
Zelf niet echt tegen BTW's ,ook al vis ik voor het grootste deel op openbaar water, maar deze praktijken mogen best aan het licht gebracht worden.
Voor mijn part zelfs de namen van de visdieven en de BTW's in kwestie aan de schandpaal nagelen en verspreiden.
thanks Flo is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Maxweasel op 29-1-2015(UTC)
DavidT  
#4 Gepost : donderdag 29 januari 2015 21:08:05(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Wat is de reden dat BTW's zo populair zijn? Er wordt ingespeeld om de menselijke drang naar bepaalde zaken en gedrag.

Elke vorm van visserij draait voor het overgrote deel van de vissers om lang langer langst en zwaar zwaarder zwaarst. Tot zover kan ik het begrijpen want als mens ben je competitief. De drang om beter te worden, meer te hebben is mij niet vreemd. Ben ook maar een mens. Maar dan, laat je je meesleuren in de waanzin?

(Groothoek) fotografie en succes stories in de media zouden je bijna doen denken dat vissen onder de 20 kilo niet de moeite waard zijn.

Het gaat niet meer om het avontuur. We krijgen veel zwaar vlees voorgeschoteld en zijn van nature lui. Dan is een BTW wel erg aantrekkelijk met als climax in een bed te liggen en na wat gekrijs buiten te horen eerst door de woonkamer te sprinten, deuren open te slaan en uiteindelijk de hengels op het terras ter hand te nemen.

Neem nou de helft van het nu zo populaire duo dat films verkoopt van hun avonturen. Eén daarvan had voordat ie verhuisde naar het buitenland nog niks gepresteerd. Nou lijkt het ineens of hij heel goed kan vissen. Waarom? Omdat er dikke vissen worden gevangen. Het onwetende deel van ons, en dat zijn er heeeeel veel, weet echter niet waar de vissen gevangen worden. Het zijn niet de meest uitdagende wateren met heel veel zware vissen. Pionieren op het meer van Genève had ik wel gewaardeerd. Maar dat was waarschijnlijk te groot. Presenteer je jezelf goed dan loopt de kudde achter je aan.

En de kudde denkt, dat wil ook.

Er is geen weg terug Remon. Ik ben gestopt met me druk te maken om BTW's. Ook op openbaar water is de kans aanwezig dat je vissen vangt die daar niet thuishoren.

Say hello to my little friend
thanks DavidT is 3 keer bedankt voor deze nuttige post.
Maxweasel op 29-1-2015(UTC), remon v wanrooij op 30-1-2015(UTC), peter servais op 2-3-2015(UTC)
Maxweasel  
#5 Gepost : donderdag 29 januari 2015 22:51:47(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Ik zou kunnen beginnen met weer maar eens een verdediging van de btw's, maar ik ga kort het volgende zeggen:

Ik ben zelf tegen elke vorm van illegale vistrafiek, ik ben zelf tegen de strijd om de grootste vissen, en toch ben ik enorm pro-btw's...

Weet gewoon dat we dit alles puur aan onszelf te danken hebben. Steeds nieuwere technieken ontwikkelen, grotere vissen willen vangen, mooie foto's in de boekjes en online posten. Dat zorgt voor een extreme populariteitstoename van het karpervissen waardoor (te) veel mensen denken er snel geld mee te kunnen verdienen.

Zijn betaalwateren slecht en de oorzaak hiervan??? Neen, bijlange niet! Ik vis vaak op btw's die een stuk moeilijker zijn dan vele openbare wateren hier. Waar het ook veel aangenamer en veiliger vertoeven is, aangezien mijn vrouw en dochter vaak meegaan en ik op een aantal openbare wateren hier ELKE sessie wel last heb met uitschot.

Wat misschien wel een goed idee is, is om een soort van label te creëren voor btw's die zich wel mooi aan de regels houden en hun vissen via officiele weg kopen. En geloof me, deze groeien steeds in aantal dus we zijn in tegenstelling tot wat jij doet overkomen, wel op de goede weg. Waar je wel gelijk in hebt is dat de rotte appels er uit moeten.

Je laatste zin stoort me wel een beetje. Je bent hier bij ons nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is, niet andersom.

Iedereen moet vissen zoals hij het graag doet, zolang dat met het nodige respect is. Veel mensen, en dan heb ik het zowel over vissers op openbare wateren als btw's moeten gewoon eens leren dat een vis van 5kg evenveel waarde zou moeten hebben voor een visser dan een vis van 20kg.
thanks Maxweasel is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
whitey op 30-1-2015(UTC), HarryO op 30-1-2015(UTC)
HarryO  
#6 Gepost : vrijdag 30 januari 2015 10:33:18(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Remon, de praktijken die jij hier aankaart zijn ook in mijn ogen ronduit verderfelijk.
Deze mensen moet onmiddellijk de licentie om een betaalwater te runnen worden afgenomen.
Bovendien is het levens gevaarlijk voor de vissen die worden verplaatst/de vissen in het BTW.
De vissen die worden verplaatst zijn niet onderzocht op ziekte's.
En ondanks deze verderfelijke praktijken zou ik het toch zonde vinden als zo een bestand vernietigd word, ook in een BTW.

Maar toch ben ik niet tegen BTW's maar wel tegen het door jouw gestelde gedrag van sommige exploitanten van btw,s
Beter is het, zoals hier al is gesteld, een zwartboek te maken van deze wateren met de namen van de exploitanten en hun handlangers.
Iedere weldenkende visser zal dan, naar ik hoop, deze wateren links laten liggen.
En ik ben van mening dat daar bij lange niet alle btw in horen.

Bij deze toch een pluim voor het posten van deze praktijken. Blijb
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
remon v wanrooij  
#7 Gepost : vrijdag 30 januari 2015 16:28:13(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Quote:

Zijn betaalwateren slecht en de oorzaak hiervan??? Neen, bijlange niet! Ik vis vaak op btw's die een stuk moeilijker zijn dan vele openbare wateren hier. Waar het ook veel aangenamer en veiliger vertoeven is, aangezien mijn vrouw en dochter vaak meegaan en ik op een aantal openbare wateren hier ELKE sessie wel last heb met uitschot.


Je laatste zin stoort me wel een beetje. Je bent hier bij ons nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is, niet andersom.


De visstek kies je zelf. Ik ben opgegroeid aan de waterkant, vanaf mijn geboorte ging ik al mee en het was en is bij ons een hele familie aangelegenheid.
Echter hebben wij nog nooit problemen gehad. Het ligt er dus aan waar je gaat vissen.

Nou ga naar een btw, vraag aan de eigenaar of hij kan aantonen waar al zijn vissen vandaan komt. Ik weet zeker dat er maar echt vrij weinig of misschien wel geen één btw kan aantonen waar alle vissen vandaan komen. Kunnen ze dat wel, dan zijn ze niet schuldig.

Wat ik ten zeerste betreur is dat er op carpfeeling zelf een artikel staat over een BTW waarvan is bewezen dat het vol zit met gestolen vis van de rivieren die erom heen stromen. Het betreft het water: The labyrinth..

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 30 januari 2015 16:29:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Maxweasel  
#8 Gepost : vrijdag 30 januari 2015 17:04:13(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Remon, het ligt natuurlijk niet alleen aan de problemen langs de (openbare) waterkant, maar ook het comfort dat voor mijn vrouwtje en dochter toch wel meespeelt om te kunnen douchen tijdens de lange sessies, op het gemak naar toilet te gaan, etc... Ben ik daardoor een mindere visser dan jij? So be it! Blij

Kijk, ik neem nu bv de wateren van Gills & Scales hier in België. Sinds de wateren in handen zijn van hun kan ik met 100% zekerheid zeggen dat elke vis die er is uitgezet op factuur aan te tonen is. Neem de Karperhoeve in België, sinds in handen van Timmy ben ik 100% zeker dat elke uitgezette vis op factuur aantoonbaar is.
Wat er voor hen op het water gezet is, dat weet niemand met zekerheid en daar treffen zij ook geen schuld aan moest het zo zijn. Net dikke duim omwille van het feit dat zij wel alles correct doen.

Wat ik bv wel kan aantonen zijn een aantal openbare wateren hier in de buurt (grote vijvers en een meer), waarop ook vissen van het AK en de Leuvense op zwemmen. Geen betaalwater dus, en toch gesleur met vissen...

Het is gewoon fout van je om de betaalwateren met de vinger te wijzen. Wat wel moet gebeuren is een sensibilisering van de nieuwe generatie karpervissers. Leer de jeugd dat niet enkel de kilo's tellen, maar dat het om het plezier van het vissen draait. En dat kan evengoed op een betaalwater!

Je onderschrift: "Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!" toont gewoon aan met welke oogkleppen je dit alles bekijkt. Als er iemand schuldig is, dan is het de persoon die geld neerlegt om deze vissen op een illegale wijze aan te kopen, en niemand anders. En net daarom is het bv wel belangrijk om idd een lijst aan te leggen van wateren die gekend staan omwille van illegale praktijken. Maar om daarom alle betaalwateren te laten boeten?

Maar goed, je denkt er anders over, je goed recht. Ik ga hier verder niet op in gaan, in the end willen we beiden hetzelfde, en dat is het beste voor de vissen.
thanks Maxweasel is 1x bedankt voor deze nuttige post.
whitey op 30-1-2015(UTC)
remon v wanrooij  
#9 Gepost : maandag 18 mei 2015 16:25:00(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Hier een update:

https://www.facebook.com...435598702139?pnref=story


Veel van deze privé putjes zijn gepacht en zijn of gaan binnenkort BTW'en worden!
Bijna elk betaalwater is begonnen als een privé putje.

Dit jaar heeft de Franse overheid samen met de voorzitters van de departementen extreme maatregelen genomen.
Dit treft de normale visser die nu in veel departementen bijna nergens meer kan nachtvissen aan de rivieren. Ook het departement waar ik altijd viste ( Seine et Marne ) heeft deze maatregelen ingevoerd om er voor te zorgen dat er in de nacht geen vissen worden overplaatst. Nu moet ik mijn hobby weer elders uitvoeren met dank aan de aanliggende betaalwateren en privé putten.

Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
HarryO  
#10 Gepost : maandag 18 mei 2015 20:22:42(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Dit jaar heeft de Franse overheid samen met de voorzitters van de departementen extreme maatregelen genomen.
Dit treft de normale visser die nu in veel departementen bijna nergens meer kan nachtvissen aan de rivieren. Ook het departement waar ik altijd viste ( Seine et Marne ) heeft deze maatregelen ingevoerd om er voor te zorgen dat er in de nacht geen vissen worden overplaatst. Nu moet ik mijn hobby weer elders uitvoeren met dank aan de aanliggende betaalwateren en privé putten.



Remon
Denkt de Franse overheid nu echt dat ze met deze maatregel deze "wanpraktijken" kunnen verhinderen?
De "onverlaten" die snachts vissen overplaatsen laten zich door zo'n maatregel niet tegenhouden.
Integendeel ze zullen vrijer kunnen opereren nu er geen vissers meer zitten die hen kunnen aanmelden.
Voordeel van een btw is, zoals al eerder is aangegeven, de sanitaire voorziening. zodat niet overal menselijke behoeftes worden gedeponeerd.

Tot zover over Frankrijk, ik wil hierbij ook de toestand in Nederland betrekken.
Ook hier verdwijnt de vis in grote getale, Ook hier worden ze overgeplaatst, zij het niet naar een ander water maar naar de pan van onze Duitse en Poolse vissers.
Deze gasten vissen onze wateren leeg.
Je moet hier overal voor betalen.
1 Je moet een vispas hebben om te mogen vissen.
2 wil je met 3 hengels vissen moet je extra betalen.
3 wil je nachtvissen moet je ook extra betalen.
Geen punt je bepaald zelf wat je wel of niet aanschaft buiten de vispas om.
Maar waarom dan niet betalen voor het behouden van gevangen vis?
Sportvissers zullen er niet aan denken om gevangen vis mee te nemen.
Beroepsvissers zullen dat wel doen, dus dan mogen/moeten ze daarvoor betalen.
Word je betrapt met wild in je bezit dan krijg je een boete, laten ze dit ook met vis doen.
Vis schoonmaken aan de waterkant ook verbieden.
Zat deze week op een plek waar het bezaaid was met schubben.
Hierover maak ik mij meer zorgen dan om die "paar onverlaten" die vis overplaatsen.
Vroeg of laat gaat het een keer fout, brengen een ziekte over en vernietigen ze het btw

Bewerkt door de gebruiker maandag 18 mei 2015 20:23:44(UTC)  | Reden: v

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Maxweasel  
#11 Gepost : maandag 18 mei 2015 21:36:33(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Remon denkt nogal graag zwart/wit. Er is geen gulden middenweg en BTW's zijn bron van alle kwaad en brengen het karpervissen ten onder volgens hem.

Ik ben en blijft echter van mening dat de toekomst in het karpervissen in die gulden middenweg ligt. De toekomst ligt niet in onbeheerde openbare wateren, noch in slecht beheerde BTW's. Maar de toekomst ligt in een combinatie van beiden, namelijk goed beheerde BTW's waardoor ook het vissen op openbare wateren met minimum aan beheer interessant kan blijven. Het spreekt idd voor zich dat als er vis verdwijnt op onbeheerde openbare wateren door sterfte, panvissers en vis versluizen, dat het vissen daar mindere interessant wordt. Maar om die schuld volledig bij de BTW's te leggen is wat kort door de bocht in mijn ogen.

Denk dat het dus belangrijker is om constructief te denken en mee te werken aan een mooie toekomst, dan een kruistocht te starten tegen alle BTW's. Er is plaats voldoende binnen onze hobby voor elk type van visser(ij).

Vergeet trouwens niet dat het nog altijd een visser op openbaar water moet zijn die zijn vis vangt en aan de beheerder van een betaalwater gaat aanbieden...
remon v wanrooij  
#12 Gepost : dinsdag 19 mei 2015 16:53:13(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Eerst geschreven door: Maxweasel Ga naar gequote bericht
Remon denkt nogal graag zwart/wit. Er is geen gulden middenweg en BTW's zijn bron van alle kwaad en brengen het karpervissen ten onder volgens hem.

Ik ben en blijft echter van mening dat de toekomst in het karpervissen in die gulden middenweg ligt. De toekomst ligt niet in onbeheerde openbare wateren, noch in slecht beheerde BTW's. Maar de toekomst ligt in een combinatie van beiden, namelijk goed beheerde BTW's waardoor ook het vissen op openbare wateren met minimum aan beheer interessant kan blijven. Het spreekt idd voor zich dat als er vis verdwijnt op onbeheerde openbare wateren door sterfte, panvissers en vis versluizen, dat het vissen daar mindere interessant wordt. Maar om die schuld volledig bij de BTW's te leggen is wat kort door de bocht in mijn ogen.

Denk dat het dus belangrijker is om constructief te denken en mee te werken aan een mooie toekomst, dan een kruistocht te starten tegen alle BTW's. Er is plaats voldoende binnen onze hobby voor elk type van visser(ij).

Vergeet trouwens niet dat het nog altijd een visser op openbaar water moet zijn die zijn vis vangt en aan de beheerder van een betaalwater gaat aanbieden...


Uit je reactie kan ik halen dat je rond 2004 t/m 2007 weinig hebt gevolgd wat er allemaal speelde in Frankrijk.
Ik noem een meneer Maddock die zijn Engelse vriendjes liet komen om de Yonne leeg te vissen en die vissen uit te zetten in zijn betaalwateren ( The Labyrinth en Mar-Pêche ). Jammer voor hem dat er oplettende vissers waren waardoor dit aan het daglicht werd gesteld.
En dan nog het zwarte Vito schandaal van een bekende visser die momenteel één van de grootste karpermerken heeft die we kennen, deze Engels man die toevallig naar de zelfde voornaam luistert als meneer Maddock deed het zelfde alleen dan werden de vissen terug op de pont naar Engeland gezet achter in de Vito 's om daar weer vrij te mogen zwemmen in een privé put van hem.

Dus in deze en in vele andere gevallen zijn de beheerders van de wateren die de opdracht hebben gegeven om de rivieren en putten leeg te vissen.

En dan heb je nog het bekende verhaal van vraag en aanbod.
Wat ik al eerder heb vermeld is dat veel BTW's zijn begonnen als privé putten. De eigenaren zien dat er geld valt te verdienen door het verpachten of het verkopen van hun water.
Echter bevat deze vaak weinig vis en niet van de gewenste grote om het interessant te maken.
Wat gebeurt er, je raad het al..
En wanneer het eenmaal verkocht of verpacht is komt er een nieuwe beheerder ( die misschien wel netjes nieuwe vis aan koopt ). Maar dan zit er alsnog gestolen vis op, waar de nieuwe beheerder niks aan kan doen maar gestolen vis is gestolen vis.
Of de eerste eigenaar heeft voor zijn eigen plezier en grote vis op gezet zodat jij lekker gejatte vis kan vangen op zijn putje.

En zo blijft het balletje rollen want zolang er vraag is naar nieuwe wateren omdat de markt van de BTW's blijft groeien blijft dit spelen.
Daarom zijn de nachtviszones rondom de privé putten en betaalwateren zo goed als allemaal verdwenen omdat het controleren in de nacht altijd moeilijker blijft dan overdag.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
remon v wanrooij  
#13 Gepost : dinsdag 19 mei 2015 16:59:18(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Eerst geschreven door: HarryO Ga naar gequote bericht
Dit jaar heeft de Franse overheid samen met de voorzitters van de departementen extreme maatregelen genomen.
Dit treft de normale visser die nu in veel departementen bijna nergens meer kan nachtvissen aan de rivieren. Ook het departement waar ik altijd viste ( Seine et Marne ) heeft deze maatregelen ingevoerd om er voor te zorgen dat er in de nacht geen vissen worden overplaatst. Nu moet ik mijn hobby weer elders uitvoeren met dank aan de aanliggende betaalwateren en privé putten.





Maar waarom dan niet betalen voor het behouden van gevangen vis?
Sportvissers zullen er niet aan denken om gevangen vis mee te nemen.
Beroepsvissers zullen dat wel doen, dus dan mogen/moeten ze daarvoor betalen.
Word je betrapt met wild in je bezit dan krijg je een boete, laten ze dit ook met vis doen.
Vis schoonmaken aan de waterkant ook verbieden.
Zat deze week op een plek waar het bezaaid was met schubben.
Hierover maak ik mij meer zorgen dan om die "paar onverlaten" die vis overplaatsen.
Vroeg of laat gaat het een keer fout, brengen een ziekte over en vernietigen ze het btw


Betalen voor het meenemen van vis?
Sla pagina 3 ( vorig jaar tenminste ) maar eens open van je Landelijke lijst van viswateren. Daarin staat duidelijk vermeld dat een gevangen karper direct weer terug gezet moet worden in het zelfde water en dat het meenemen van de vis verboden is. Ook veel vis verenigingen hebben deze regel in hun handboek opgenomen. Ze moet net zoals in Frankrijk de boetes opschroeven tot bijv. 3000 euro per vis en totdat ze betaald hebben alle spullen inclusief hun auto in beslag nemen.

Elk jaar zet de KSN 1000de kilo 's karper uit maar elk jaar verdwijnen er ook 1000de kilo 's. Volgens mij hebben ze hier een mooi spreekwoord voor: dweilen met de kraan open.


Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Maxweasel  
#14 Gepost : dinsdag 19 mei 2015 18:01:19(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Eerst geschreven door: remon v wanrooij Ga naar gequote bericht

Uit je reactie kan ik halen dat je rond 2004 t/m 2007 weinig hebt gevolgd wat er allemaal speelde in Frankrijk.
Ik noem een meneer Maddock die zijn Engelse vriendjes liet komen om de Yonne leeg te vissen en die vissen uit te zetten in zijn betaalwateren ( The Labyrinth en Mar-Pêche ). Jammer voor hem dat er oplettende vissers waren waardoor dit aan het daglicht werd gesteld.
En dan nog het zwarte Vito schandaal van een bekende visser die momenteel één van de grootste karpermerken heeft die we kennen, deze Engels man die toevallig naar de zelfde voornaam luistert als meneer Maddock deed het zelfde alleen dan werden de vissen terug op de pont naar Engeland gezet achter in de Vito 's om daar weer vrij te mogen zwemmen in een privé put van hem.

Dus in deze en in vele andere gevallen zijn de beheerders van de wateren die de opdracht hebben gegeven om de rivieren en putten leeg te vissen.

En dan heb je nog het bekende verhaal van vraag en aanbod.
Wat ik al eerder heb vermeld is dat veel BTW's zijn begonnen als privé putten. De eigenaren zien dat er geld valt te verdienen door het verpachten of het verkopen van hun water.
Echter bevat deze vaak weinig vis en niet van de gewenste grote om het interessant te maken.
Wat gebeurt er, je raad het al..
En wanneer het eenmaal verkocht of verpacht is komt er een nieuwe beheerder ( die misschien wel netjes nieuwe vis aan koopt ). Maar dan zit er alsnog gestolen vis op, waar de nieuwe beheerder niks aan kan doen maar gestolen vis is gestolen vis.
Of de eerste eigenaar heeft voor zijn eigen plezier en grote vis op gezet zodat jij lekker gejatte vis kan vangen op zijn putje.

En zo blijft het balletje rollen want zolang er vraag is naar nieuwe wateren omdat de markt van de BTW's blijft groeien blijft dit spelen.
Daarom zijn de nachtviszones rondom de privé putten en betaalwateren zo goed als allemaal verdwenen omdat het controleren in de nacht altijd moeilijker blijft dan overdag.


Remon,

laat ons ten eerste wel maar onthouden dat we volgens mij wel degelijk proberen om hetzelfde te bekomen, zijnde een mooie toekomst voor het karpervissen.

Je gaat mij ook niet horen zeggen dat er in het verleden een aantal dingen zwaar zijn foutgelopen (en nog steeds doen) bij verschillende BTW's en syndicaten.
En zeker ook vraag en aanbod speelt idd een heel belangrijke rol. Maar de grote hoeveelheid officiele visleveranciers en viskwekers die er de afgelopen jaren zijn bijgekomen wijzen er misschien wel op dat we in de juiste richting gaan?

Wel moeten we er zeker prioriteit van maken om de rotte appels eruit te halen en de illegale praktijk zo snel mogelijk aan het licht te brengen.

Maar alle BTW's over dezelfde kam scheren en ontkennen dat net in die BTW's een groot deel van het karpervissen zit, is in mijn ogen ook niet helemaal correct. Het karpervissen heeft de laatste jaren enorm aan populariteit gewonnen, mede door die grote namen, door on- en offline media, etc...
Maar hier komen we met de kip en het ei. De betaalwateren bieden een oplossing voor een zeer grote groep aan karpervissers... Zouden die zonder die betaalwateren ook op karpervissen of niet? Zou je die dan op al de openbare wateren willen waar het sowieso al druk genoeg is...

Zoals ik al een paar keer aangehaald heb en waar ik blijf in geloven is dat er moet gestreefd worden naar een goede combinatie van alle sectoren binnen het karpervissen. BTW's zijn er nu eenmaal en gaan niet verdwijnen. Ik ben vragende partij voor een controle-orgaan, een kwaliteits-certificaat voor BTW's... En ja, natuurlijk heb je nog de putten die van eigenaar wisselen en waar gestolen vis op zit. Daar heb ik ook geen oplossing voor. Ik ben geen voorstander van het versluizen van vissen van groot formaat. Hoewel een aantal bekende vissen in België, waaronder het benelux record, op verboden wateren of syndicaten zwemt, met 100% zekerheid overgezette kanaalvissen zijn, wat ga je er nu aan doen? Ze afvangen en terug op het kanaal zwieren? Met risico dat ze de trip niet overleven?

En als laatste nog even. De zwarte markt in karper is al zo oud als onze hobby zelf, dat zou je ook moeten weten. Wat echter niet wil zeggen dat het zomaar moet kunnen!

HarryO  
#15 Gepost : dinsdag 19 mei 2015 18:09:09(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Remon
Ik denk dat je met je laatste reactie wel erg kort door de bocht gaat.
Ten eerste weet ik dat het verboden is om karper in bezit te hebben.
Maar denk je dat de buitenlandse vissers daar boodschap aan hebben.
Het probleem hier en ook in Frankrijk is dat regelgeving goed is maar de handhaving ontbreekt.
En regelgeving zonder handhaving is geen regelgeving.
Ik ben het met je eens dat er best uitschot onder de betaalwateren zal zitten.
Maar om daarom alle btw over 1kam te scheren gaat mij te ver.
Maar er aandacht aan schenken vind ik uitstekend, dat alleen is al een compliment waard.
Maar veel zal het niet uitmaken zolang er geen handhaving is.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Jeroen84  
#16 Gepost : donderdag 21 mei 2015 07:44:26(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Spaarnwoude

Kijk de boa's doen hun werk wel Like

Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Crap Fisher  
#17 Gepost : donderdag 21 mei 2015 10:33:57(UTC)
Crap Fisher


5 ponder

Lid sinds: 16-12-2014(UTC)
Berichten: 20

Bedankjes: 1 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Dan ook nooit meer kleding kopen met het label Made in China. (kinderarbeid)
Nooit meer onderdelen kopen bij de autosloper (kan ook gestolen zijn)
Nooit meer een tweede hands fiets kopen (kan ook gestolen zijn)
Zo kunnen we nog wel even doorgaan.


Scheer niet alles over 1 kam, dat gaat gewoon te ver. En als je denkt dat de Nederlandse spiegelkarpers alleen verdwijnen door diefstal dan zou je eens moeten nagaan hoeveel vissers er een vergunning hebben om met netten te vissen op witvis, wat denk je dat die met karper doen? Teruggooien? HAHAHAH!!!


Ik blijf lekker op de betaalwateren vissen, goed onderhouden, veilig en alle voorzieningen aanwezig. Ook voor mijn gezin.


P.S. Als ik merk dat er duistere praktijken zijn op een betaalwater zal je mij er nooit meer zien.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 21 mei 2015 10:37:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

thanks Crap Fisher is 1x bedankt voor deze nuttige post.
whitey op 21-5-2015(UTC)
HarryO  
#18 Gepost : donderdag 21 mei 2015 15:08:27(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Ik kan het deels wel mer Remon eens zijn dat er vissers zijn
die karpers aanbieden bij eigenaren van btw's.
De straffen die daarop zouden moeten staan kunnen niet hoog genoeg zijn.
Dat Remon hier aandacht voor vraagt is iets dat een compliment verdient.
Dat hij daar dan in doorslaat is iets anders maar
het kan best eens nodig zijn.
Remon zal best weten dat niet alle btw beheerd worden door,laten we ze uitschot noemen,
maar dat er steeds meer bonafide beheerders komen.
Ik denk dat dit mede door dit soort topic's veroorzaakt wordt.
En Remon mocht je gelijk hebben en dat straks alle natuurwateren leeggeroofd zijn.
(Mede door onze Duitse en Poolse vrienden) Zul ook jij blij zijn dat er btw zijn.
Ook al zal dat idee je nu nog doen huiveren.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
samsung  
#19 Gepost : zondag 14 juni 2015 06:31:29(UTC)
samsung


5 ponder

Lid sinds: 6-6-2015(UTC)
Berichten: 22

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Nu ik begeef me momenteel niet op BTW , wel op kanalen. Vergeet niet veel mensen oefenen een hobby als hengelaar uit.
Ook mensen die een hele week hard moeten werken en zwoegen. Die mensen weten ook dat er maar weinig kans voor hun weg gelegd is om
een kanjer aan de haak te slaan bij een korte sessie. Natuurlijk gaan kaper vissers die een monster vangen dit op youtube gaan plaatsen.
Reclame boeren die hun bollies aanprijzen gaan films maken van monsters die ze vangen met hun zo gezegde wonder bollies.
Dit alles doet de mensen een drang krijgen van "dit wil ik ook". Zo begint het, we moeten naar een BTW kunnen daar zeker een karper vangen maar het liefst
een monster tja en mensen met veel poen gaan op zoek om die karper aan te kopen bij soms domme karper vissers die deze monster vangen en verkopen.
Ik ga je een voorbeeld geven, een put in Beernem WVL langs de autostrade daar ging ik met mijn schoonbroer een 30 jaar geleden eens een kijkje nemen.
Dit vijverken is misschien 80 op 25 meter maar daar gingen er al foto's uit van karpers boven de 20 kg en ook een bericht op het prikbord dat ze karpers aankochten boven de 20 kg
voor zoveel in bedrag. Nu als je er dertig jaar later wil gaan vissen , jongens is dit een moeilijk water geworden zeggen ze dan! Een monster ga je niet vangen in vijvers onder de 3 are groot
want de dieren groeien volgens de grote van hun habitat.Maar de oplossing is toch simpel als ze dit willen, laat ons allen strijden voor een registratie van onze gevangen dikke karpers.
Laat ons beschikken over chip's dat we kunnen inplanten bij de karper en zo hem dan laten registreren met de nodige gegevens. Zelfs volgens ze nu zo de palingen.
Als je via internet een pakket dan zou beschikbaar hebben kan je u gevangen karper volgen waar hij vertoeft of die er nog aanwezig is. Zie je opeens dat je lieveling opeens verhuist is naar een andere plaats dan aangifte doen en dat ze die kerels dan hardhandig aannemen! Ik weet iemand die doet dit nu met palingen, vang je er één je belt hem op en die man komt hem chippen om zo hem verder te kunnen volgen dit is zijn hobby. Misschien we allen eens die man aanspreken en misschien van zijn hobby zijn werk kunnen maken, dat zou pas een primeur zijn voor ons allen. Het behalen van iets wat we willen en ondersteunen.

Bewerkt door de gebruiker zondag 14 juni 2015 06:35:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

deleur076  
#20 Gepost : woensdag 17 juni 2015 14:49:58(UTC)
deleur076


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2014(UTC)
Berichten: 74
Locatie: Breda

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Beetje warrig verhaal maar ik snap wat je bedoelt, denk ik...

Sommige verenigingen doen dit al. De meeste HSV hebben amper budget om de stekken netjes te houden, laat staan om vissen te chippen. Ik ben er ook absoluut geen voorstander van. Wat wil je er uiteindelijk mee bereiken (behalve onderzoek naar hun gedrag en gewoonte)? Dan kunnen we net zo goed een zender in de vis bouwen zodat we de vis met een afstandsbediening naar onze stek kunnen sturen?


Nee, alle gekheid op een stokje, laat de vissen gewoon lekker zwemmen zonder allerlei chips e.d.
Dat mensen ze stelen is niet te voorkomen, we kunnen het slechts bemoeilijken door alert te blijven en hoge sancties op te leggen.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 17 juni 2015 15:15:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.