logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Roeland  
#1 Gepost : zondag 15 februari 2015 21:19:21(UTC)
Roeland


10 ponder

Lid sinds: 7-5-2014(UTC)
Berichten: 86
Man
Nederland

Bedankjes: 20 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Beste karpervissers,

Ik was opzoek naar een wat goedkopere boilie/boiliemerk. En toen kwam ik het merk starbaits tegen maar ik had nog nooit van dit merk gehoord. Dus ik weet eigenlijk niet zo veel van dit merk af. Nu kan ik wel vragen of dit 'goeie' boilies zijn maar ja daar heeft iedereen zijn eigen mening over. Dus kan iemand mij wat meer vertellen over dit merk of als iemand goeie of slechte ervaringen met dit merk heeft zou ik het graag horen! Of als iemand een ander merk aanraadt die niet al te prijzig boilies heeft hoor ik het graag. Ik ben op zoek naar kwalitatief goeie boilie van rond de 5 euro de kg.

Roeland
Sponsor
griend  
#2 Gepost : maandag 16 februari 2015 04:59:54(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Starbaits is in frankrijk meer bekend dan hier.
Zelf heb ik goede ervaringen vroeger gehad met starbaits zeker met banaan en mussel... daar weet ik de naam niet meer vanVerdrietig .
Hoe de boilies op dit moment zijn durf ik niet te zeggen, toen waren ze goed.
Wind op de kant is vis in de hand.


Flo  
#3 Gepost : maandag 16 februari 2015 11:57:29(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Als je eentje openmaakt ruik je direct die "inferieure boiliegeur"die je vaak bij cheap boilies hebt, als jullie zo ongeveer begrijpen wat ik wil zeggen.
Weet niet meer welke het waren, maar weet wel dat ik er gene meer koop Blij
Spreek uit eigen ervaring, maar deze is beperkt. Ik ga dus niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn
remon v wanrooij  
#4 Gepost : maandag 16 februari 2015 19:02:51(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
K.S. karperknikkers... oldschool bollen maar nog steeds de beste !
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
tomvliet1998  
#5 Gepost : zaterdag 21 februari 2015 20:28:29(UTC)
tomvliet1998


25 ponder

Lid sinds: 11-5-2013(UTC)
Berichten: 471

Bedankjes: 38 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
ik zelf heb met deze bollen gevist en vangen doen ze op het vijvertje waar ik ben begonnen .
maar op moeilijker water nooit mee gevist omdat ik daar nu met freezers vis .
ik koop ze nu niet meer omdat ik goedkope readymades uit de winkel niet zo goed vindt .
omdat ze heel hard geconserveerd zijn en de producten die hiervoor gebruikt worden niet echt goed zijn voor de karper .
dit aas kan echt al jaren in de winkel liggen en nog steeds verkocht worden zie het hier in de buurt vaak .
ik heb zelf ooit bollen gekocht die zo hard waren dat ze niet op mijn naald gingen of helemaal verkruimelden .
dat vond ik toen tijdens de wedstrijd niet zo prettig maar ja dat is mijn probleem.
ik zou je eerder freezerbaits aanraden van een ander merk omdat starbaits dit niet maakt denk ik niet maar dat is uw keuze natuurlijk .
veel succes .

HarryO  
#6 Gepost : zondag 22 februari 2015 13:45:04(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Heb je al eens bij bas boilieshop gekeken.
http://www.basboilieshop...8893/VerseBollen.nl.html
persoonlijk heb ik er nog geen bollen gekocht omdat ik ze zelf draai, maar de ingredienten van
bas zijn zonder meer goed.
Je kunt er ook je eigen bolie laten draaien.

Bewerkt door de gebruiker zondag 22 februari 2015 13:57:43(UTC)  | Reden: a

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
remon v wanrooij  
#7 Gepost : zondag 22 februari 2015 16:21:13(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Niet alle ingrediënten Harry.
Bijv. de Ei-compound is aan de zwakke kant, gaan te veel gram in om ze goed hard te maken tegenover een ander merk.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Harmen Sleeuwenhoek  
#8 Gepost : zondag 22 februari 2015 19:45:54(UTC)
Harmen Sleeuwenhoek


15 ponder

Lid sinds: 19-2-2015(UTC)
Berichten: 171

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ik had altijd leuke resultaten op de tuttifish bollen die ze vroeger hadden, hoe ze nu zijn geen flauw idee maar in het verleden prima mee gevangen, ook op de scopex trouwens!
Roeland  
#9 Gepost : zondag 22 februari 2015 20:11:57(UTC)
Roeland


10 ponder

Lid sinds: 7-5-2014(UTC)
Berichten: 86
Man
Nederland

Bedankjes: 20 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Bedankt voor de tips! Freezers zijn geen optie. Harry ik heb al wel eens gekeken op basboilieshop.nl volgens mij is dat ook wel een goeie site alleen weet niet hoe die ready mades zijn maar zijn misschien ook wel het proberen waard. Ik heb paar weken geleden twee keer zelf boilies gemaakt alleen niks op gevangen. Er gaat best veel tijd in zitten om zelf boilies te maken en heb ook niet zo veel ervaring met aas dus ik ga nu eerst weer vissen met ready mades. Maar wil het zeker nog wel een keer gaan doen maar dan denk ik over een paar jaar als ik wat meer ervaring met aas heb. Maar ik heb nog wel een ander merk gezien en volgens mij zijn dat wel goeie boilies. Het merk is "cuyten boilies", heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Bewerkt door de gebruiker zondag 22 februari 2015 20:12:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

HarryO  
#10 Gepost : zondag 22 februari 2015 21:13:31(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Eerst geschreven door: remon v wanrooij Ga naar gequote bericht
Niet alle ingrediënten Harry.
Bijv. de Ei-compound is aan de zwakke kant, gaan te veel gram in om ze goed hard te maken tegenover een ander merk.


Daar heb ik verder geen ervaring mee. Maar ik doe de gewone 120 gr per kg er bij.
Weet niet wat ze met een lange sessie doen, ik maak normaal sessies van 6 tot 10 uur en dan
zijn ze aan het eind van de sessie nog steeds van de zelfde hardheid.
Heb wel gemerkt dat bij een partij mix, van Bertkamp overgenomen, de hardheid meteen na het koken veel steviger was dan bij mijn mix.
Maar als ik moet gokken over de standtijd van mijn boilies, gezien de conditie na 8 uur, met eicompound van bas, denk ik dat ze de 24 uur makkelijk halen. Maar dat is gokken heb ik nog nooit geprobeerd.
Ik vind het wel fijn als ze niet keihard zijn, als ze maar een lange standtijd hebben.
Ik maak ook geen echte freezerbaits. doe er een kwart van de normale hoeveelheid conserveer middel in.
Na het drogen gaan ze in wekflessen die voor 3/4 vol gaan en doe dan ethanol op een aluminium dopje. aansteken en deksel sluiten. Zo zijn ze vacuum verpakt zeker 2 maand houdbaar.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.