logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
kevincarp1991  
#1 Gepost : zaterdag 14 maart 2015 20:22:02(UTC)
kevincarp1991


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 14-3-2015(UTC)
Berichten: 2

Bedankjes: 8 keer
Beste Leden.

Wij gaan volgend weekend 1 dagje (11:00 t/m 17:00 uur) te vissen in Julianadorp in een groot stuk wat uitloopt in kleine slootjes.

Er wordt hier zeer weinig tot niet op karper gevist, wel is iemand met een dobber maar geen karpervissers.
ik en een karpervriend van me vissen daar gemiddeld 10x per jaar maar wil nu toch is uitzoeken hoe daar te vissen.
wij zijn al achter de volgende punten;

* Ondiep water
* op de stek staat een bibliotheek half op het water gebouwd. hier vissen wij altijd voor en onder de bibliotheek proberen wij altijd onze haak te werpen.
* De vissen zijn het gekst op Garlic Robin Red boilies van 20MM.
Want daar hebben wij het meest mee gevangen daar. op andere boilies helemaal noppes.

Alleen is nu net het seizoen begonnen en omdat (zoals ik eerder vermelde) er daar weinig op karper gevist wordt zijn mijn volgende vragen;

*Hoe zouden jullie dit aanpakken?
*zouden jullie voorvoeren? zo ja, Hoe lang & hoeveel?
* Ik heb de volgende smaken die ik daar deze sessie wil proberen;
Garlic Robin Red
Kiwi
Halibut black pepper
tot nu toe heb ik daar nog niet met deze bollen gevist.
kan ik ook een mix maken van deze boilies en deze voorvoeren?

Groet, Kevincarp1991
Niet geschoten is altijd mis
Sponsor
DavidT  
#2 Gepost : dinsdag 17 maart 2015 18:12:53(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Beetje warrig verhaal Kevin.

Je schrijft eerst dat de karpers het gekst zijn op Garlic Robin Red. Later schrijf je dat je deze o.a. boilie meeneemt maar daar nog niet mee hebt gevist.

Er wordt daar niet door karpervissers gevist want ze vissen daar met een dobber.

Nou ja, ik wil je wel een advies geven. Voorvoeren kan daar geen kwaad. Ideaal vind ik 2 x per dag voeren als de watertemperatuur het toelaat. Afhankelijk van de temperatuur schroef je de hoeveelheid op. Maar nu, ik gok dat het water nu tussen de 6 en 8 graden is. 1 Keer per dag twee handjes is voldoende.

Het gaat erom dat je hun vertrouwen wint door eten aan te bieden zonder dat ze er negatieve ervaringen aan koppelen. Zolang je de enige bent die daar voert en vist is er weinig reden tot wantrouwen.

En vooral doorgaan met aas waar je ze mee vangt.
Say hello to my little friend
peter servais  
#3 Gepost : dinsdag 17 maart 2015 23:38:43(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Kevin,

Allereerst zou ik als ik jou was je stek niet te duidelijk omschrijven, wees hier dus een beetje voorzichtig mee.
Iemand die op zoek is naar stekken en bekend is in de regio zou je nu zomaar op je stek kunnen verwachten.

Het klinkt alsof de karpers nu bij de bebouwing op het water te vinden zijn omdat het daar nu het warmste is.
Ik zou ook zeggen gematigd voorvoeren en kies voor attractief en/ of opvallend haakaas.
Bijv. Een popupje aangeboden op wat boiliekruim en blikmais, een snowmanpresentatie of een gesoakt boilie.

Ik weet niet of het gebouw deels op palen in het water staat, zorg er dan voor dat de vis niet te veel lijn kan pakken,
hanteer dan meer een aanpak als bij obstakelvissen. Zo voorkom je dat je zo vis verspeeld/ beschadigd.

Succes en vangze

Groet, Peter
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.