logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Gies  
#1 Gepost : woensdag 1 april 2015 18:49:46(UTC)
Gies


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2013(UTC)
Berichten: 137
Man
België
Locatie: Limburg

Bedankjes: 87 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Hallo iedereen

Gisteren en vandaag ben ik gaan vissen (pennen) maar ik ving niets, geen aanbeet of zelfs geen aasbellen. Volgens mij heeft iedereen wel gezien dat het weer niet echt mooi was de laatste dagen: regen, hagel, vreselijke wind (of toch hier in Belgisch Limburg Angel ) Heeft dat er misschien iets mee te maken of zou ze hier nog niet zo goed wakker zijn? Ik vond het toch wel vervelend (zoals elke visser denk ik) dat het nu eindelijk vakantie is en dat ik eindelijk tijd heb maar toch niets vangTeleurgesteld !
Hebben jullie hier een mening of ideeën over?

met vriendelijke groeten
Gies
Vissen is zoeken!!
Sponsor
whitey  
#2 Gepost : woensdag 1 april 2015 19:02:20(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Gies,

Ten eerste heb ik respect voor jou, waarom?
Je bent een jonge gast die zich niet te goed voelt om toch maar hulp te vragen, !respect!, er zijn hier en overal veel meer anderen.
Met dergelijke ingesteldheid kom je er wel, ben ik zeker van!

Misschien moet je ons/het forum wat meer vertellen over bvb het water dat je bevist, groot, klein, diep, ondiep, bodem, begroeiing.....enz.....aasaanbieding, hotspots? en zo kan ik nog wel doorgaan, je moet absoluut niet vertellen waar je gaat vissen hoor.

Ik ben zeker met wat meer info dat er hier zijn die u met plezier gaan verder helpen, zodat het toch nog een visrijke vakantie wordt!

Suc6!

PS. zoals uw onderschrift zegt: 'vissen is zoeken'!

Bewerkt door de gebruiker woensdag 1 april 2015 19:07:13(UTC)  | Reden: !!aanvulling!!

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Gies op 1-4-2015(UTC)
Gies  
#3 Gepost : woensdag 1 april 2015 19:26:14(UTC)
Gies


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2013(UTC)
Berichten: 137
Man
België
Locatie: Limburg

Bedankjes: 87 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Bedankt whitey, waarom zou ik geen hulp vragen? Daar dient een forum voor en anders zou ik me hier ook niet moeten vertonen, als ik alles beter zou weten.

Het zit eigenlijk zo! Dinsdag namiddag en woensdag voormiddag heb ik ergens gevist op een wachtbekken dus de diepte kan volgens mij telkens zo'n 30cm varrieren, het is volgens mij ongeveer overal even diep maar op dat water wou ik me ook niet echt concentreren dit jaar. Het water waar ik het dit jaar echt wil doen (zoals elk jaar eigenlijk) is een klein vijvertje. Ik denk dat het ongeveer zo'n 15 are zal zijn (heel klein dus). Het is er overal ongeveer even (on)diep, rond de 1 meter diep. Bodembegroeiing is er niet, de bodem is er enorm modderig. De echte hotspot is tegen een rododendronstruik aan maar vermits ik geen voerboot heb en mijn werptechniek is nog niet zo fijn, ben ik al verschillende keren in die struik beland met alle gevolgen van dienSchamen Blij . Ik probeer er al 2 jaar statisch te vissen maar ik vind het toch een moeilijk water, ik ga dit jaar met pop-ups proberen te vissen want boillies hadden vorig jaar geen succes, maïs doet het er ook wel goed. Soms bijten de vissen er echt niet (zoals vandaag), het leek wel alsof er gewoon geen vis op zat.

met vriendelijke groeten
Gies

Bewerkt door de gebruiker woensdag 1 april 2015 19:44:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Vissen is zoeken!!
DavidT  
#4 Gepost : zaterdag 4 april 2015 10:15:34(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Hoi Gies,

Een karper is een koudbloedig dier. Afhankelijk van de watertemperatuur komt de spijsvertering op gang of niet.

Andere stekken bevissen, doorgaan en blanken of wachten tot de watertemperatuur stijgt.

Succes.
Say hello to my little friend
thanks DavidT is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Gies op 4-4-2015(UTC)
Gies  
#5 Gepost : zaterdag 4 april 2015 11:30:46(UTC)
Gies


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2013(UTC)
Berichten: 137
Man
België
Locatie: Limburg

Bedankjes: 87 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Bedankt DavidT

Na zondag zou de temperatuur hier gaan stijgen, hopenlijk zullen ze dan wel bijten. Anders zal ik maar moeten wachtenMee eens .

met vriendelijke groeten
Gies

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 4 april 2015 11:31:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Vissen is zoeken!!
HarryO  
#6 Gepost : maandag 6 april 2015 08:14:58(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Gies
Je zegt zelf al dat je graag tegen een rododendron struik aan vist, maar je werptechniek niet optimaal is.
Is er bij jou in de buurt geen grasveld of weiland waar je kunt oefenen in je werptechniek.
Het enige wat je nodig hebt is je hengel (met je normale werplood) een weiland of grasveld een mikpunt ( oude schoen o.i.d.)
schat de afstand vanaf de plek waar je normaal gaat vissen tot de rododendron struik en plaats de "oude schoen" op die afstand bij je vandaan in het weiland. probeer nu door te werpen om die schoen te raken. Bedenk wel dat "als" je eenmaal dicht bij of bijna onder die struiken kunt werpen dat je dan alert blijft en bij een aanbeet onmiddellijk reageert, want vaak zitten ook onder het water takken waar karpers graag lands zwemmen na een aanbeet.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
thanks HarryO is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Gies op 6-4-2015(UTC)
Gies  
#7 Gepost : maandag 6 april 2015 20:11:24(UTC)
Gies


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2013(UTC)
Berichten: 137
Man
België
Locatie: Limburg

Bedankjes: 87 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Bedankt HarryO

Dat vijvertje is zo klein dat je om bij die rododendron struik te geraken gewoon onderhands kunt gooien (ik denk ongeveer 10-15 meter) dus ik kan gewoon oefenen in de tuinBlij . En inderdaad als je dan al zo dicht bij die struik ligt is de kans groot dat je als je niet snel genoeg reageerd, de vis de struiken in ziet zwemmen. Vandaag ben ik er weer gaan pennen en nu was er duidelijk meer activiteit met als resultaat: een hele grote blankvoorn.

met vriendelijke groet
Gies

Bewerkt door de gebruiker maandag 6 april 2015 20:15:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Vissen is zoeken!!
HarryO  
#8 Gepost : maandag 6 april 2015 21:34:59(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Oef heb jij een mooie grote tuin. Als ik 15 mtr. weg zou gooien vanuit mijn tuin zou ik 3 buren verder liggenTeleurgesteld
Maar ook onderhands gooien vraagt oefening en op zo,n korte afstand zou ik ook geen bootje gebruiken.
(zou me schamen voor de andere karpervissers Angel )
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
thanks HarryO is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Gies op 7-4-2015(UTC)
Gies  
#9 Gepost : dinsdag 7 april 2015 08:35:48(UTC)
Gies


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2013(UTC)
Berichten: 137
Man
België
Locatie: Limburg

Bedankjes: 87 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Weeral bedankt HarryO

Een bootje heb ik niet en ik zou het me ook niet aanschaffen omdat ik daarvoor gewoonweg niet genoeg kennis heb over het karpervissen. En ik hoef me er voor niks te schamen want er zijn geen andere (karper)vissers. Af en toe zijn er kindjes die hun eerste vishengeltje uitproberen, deed ik 7 jaren geleden er ook maar ik verschrok nogal toen ik 3 jaar geleden er een karper aan hadBlij Mee eens . Dus vaak heb ik dat hele vijvertje voor mij alleen, dus kan ik ook lekker uitproberen qua stekken.

met vriendelijke groeten
Gies

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 7 april 2015 08:36:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Vissen is zoeken!!
whitey  
#10 Gepost : dinsdag 7 april 2015 09:19:49(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Gies,

Als dat putje al zo klein is, waarom probeer je er dan es niet te vissen met een degelijke vaste (karper)hengel?, met een (karper) elastiek vanaf het 2de topstuk?
Misschien zal je dan wel moeilijker controle hebben op een eventuele gehaakte karper, maar dan kan je misschien ook wel makkelijker op die moeilijke plaatsen een lijntje droppen?

Enfin, ik zou het zo toch es proberen, wie niet waagt, blijft maagdLike
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Gies op 7-4-2015(UTC)
Gies  
#11 Gepost : dinsdag 7 april 2015 10:28:43(UTC)
Gies


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2013(UTC)
Berichten: 137
Man
België
Locatie: Limburg

Bedankjes: 87 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Bedankt whitey

Met een vaste stok kan je er inderdaad mooi tegen de rododendron vissen, ik heb het al gedaan zelfs maar ik heb geen topelastiek, met alle gevolgen van dien weerd'oh! . Ik ben ook lid van een visclub en in die vijver vang je 9 van de 10 keren een (kruis)karper maar een elastiek is daar in de meeste gevallen niet nodig(de karpers zijn daar niet zo groot), daarom heb ik er ook geen. Ik ben wel van plan als de vaste stok die ik nu heb versleten is er een met topelastiek te kopen, dan kan je toch iets grotere karpertjes vangenBlij .

met vriendelijke groeten
Gies

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 7 april 2015 10:33:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Vissen is zoeken!!
whitey  
#12 Gepost : dinsdag 7 april 2015 14:48:42(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Gies,

Als de top van uw vaste stok hol is, dan kan er gewoon een elastiek in hoor, er zijn er zelfs die er 1 steken tot in het 2 de en 3de topstuk van hun hengel, de kleur van de elastiek bepaalt de trekkracht/dikte (van de elastiek) als ik het goed voor heb, mijn witvisperiode is van meer dan 20 jaar terug, ik heb nu geen vaste stok meer.

Ik zou het toch es proberen, zo duur is een elastiek nu ook niet, denk ik., deze link enkel ter voorbeeld.

http://www.raven.nl/pres...k-black/nl/product/8423/

alvast suc6!! Like

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 7 april 2015 14:54:54(UTC)  | Reden: !!aanvulling!!

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Gies op 7-4-2015(UTC)
Gies  
#13 Gepost : dinsdag 7 april 2015 20:03:26(UTC)
Gies


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2013(UTC)
Berichten: 137
Man
België
Locatie: Limburg

Bedankjes: 87 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Weeral bedankt whitey

De top van m'n vaste stok is inderdaad hol. Ik zal dus eens bekijken of zo'n elastiek te overwegen valt. Maar ik denk niet dat zoiets zelf (tegoei) te bevestigen is of ben ik daar mis in?

met vriendelijke groeten
Gies
Vissen is zoeken!!
whitey  
#14 Gepost : dinsdag 7 april 2015 20:33:34(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Gies,

Je hoeft me daarvoor niet steeds te bedanken hoor, ik help gewoon graag, als ik kan, er zijn hier nog enkele zoals ik hoor, gelukkig niet teveel.Shhh

Normaal in de hengelsportzaak monteren ze die elastiek wel hoor, maar op deze link wordt het perfect uitgelegd.
http://www.abc-sportviss...ok%20-%20topelastiek.htm

suc6!Mee eens
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Gies op 7-4-2015(UTC)
Gies  
#15 Gepost : dinsdag 7 april 2015 20:45:48(UTC)
Gies


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2013(UTC)
Berichten: 137
Man
België
Locatie: Limburg

Bedankjes: 87 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Oke dan whiteyBlij

Maar ik zie dat de meeste vaste hengels met elastiek een redelijk stugge top hebben (maar heel licht buigend), maar mijn vaste stok heeft een redelijk soepele top is dat geen probleem? Ik zal het allesinds eens navragen in de hengelsportwinkel.

met vriendelijke groeten
Gies
Vissen is zoeken!!
whitey  
#16 Gepost : dinsdag 7 april 2015 20:52:46(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: Gies Ga naar gequote bericht
Oke dan whiteyBlij

Maar ik zie dat de meeste vaste hengels met elastiek een redelijk stugge top hebben (maar heel licht buigend), maar mijn vaste stok heeft een redelijk soepele top is dat geen probleem? Ik zal het allesinds eens navragen in de hengelsportwinkel.

met vriendelijke groeten
Gies


Gies,

Inderdaad, best uw vaste stok es meenemen naar de hengelsportzaak, het is een kleine moeite, je kan het natuurlijk ook es vragen als je een witvisvisser met dergelijk elastiek ziet vissen bij u in de buurt, de meeste vissers gaan een beleefde jonge knaap als jij wel helpen.Tik 'm aan!

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 7 april 2015 21:04:52(UTC)  | Reden: spelfout

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Gies op 8-4-2015(UTC)
Gies  
#17 Gepost : woensdag 8 april 2015 10:30:52(UTC)
Gies


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2013(UTC)
Berichten: 137
Man
België
Locatie: Limburg

Bedankjes: 87 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Oke whitey zal ik zeker doenMee eens

Ik ga op dat vijvertje ook eens statisch met een pop-up vissen, ik dacht aan een fluo pop-up omdat die beter opvallen in de modder denk ik.

met vriendelijke groeten
Gies

Bewerkt door de gebruiker woensdag 8 april 2015 10:32:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Vissen is zoeken!!
whitey  
#18 Gepost : woensdag 8 april 2015 10:38:10(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Gies op 8-4-2015(UTC)
Gies  
#19 Gepost : woensdag 8 april 2015 11:01:15(UTC)
Gies


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2013(UTC)
Berichten: 137
Man
België
Locatie: Limburg

Bedankjes: 87 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Bedankt whitey

Ik dacht het een klein beetje anders te doen. Een inlinemontage met een rig van 25 cm met op ongeveer 4 cm van de haag een loodhagel en op de hair een fluo pop-up. Dan ligt alles vlak op de bodem maar dan zuigt het lood de haak niet in de modderMee eens , en dat loodhageltje zorgt dat de laatste 4 cm boven de bodem zweeft d.m.v die pop-up.
Hopenlijk werkt dit, heb het al eens uitgetest in een beetje water maar je weet maar nooit heBlij .

met vriendelijke groeten
Gies

Bewerkt door de gebruiker woensdag 8 april 2015 11:03:32(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Vissen is zoeken!!
Jeroen84  
#20 Gepost : woensdag 8 april 2015 11:55:07(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Voor de zekerheid zou ik dan wel even een PVA foam om de haak doen zodat, deze langzaam zakt en vrij ligt Knipoog
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
thanks Jeroen84 is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Gies op 8-4-2015(UTC)
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.