logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
schelfthout  
#1 Gepost : zondag 3 mei 2015 10:43:57(UTC)
schelfthout


5 ponder

Lid sinds: 28-12-2014(UTC)
Berichten: 19
Man
België

Bedankjes: 1 keer
Hallo,

Graag had ik wat tips gehoord om pva te gebruiken om lokaas (boilies) mee uit te werpen...
Ik heb dit thuis reeds getest ....een deel boilies doorgesneden,vermaald, en ganse in een pva zak gedaan met de onderlijn...dit ging redelijk...
een 2e probeersel...enkel boilies in de pva zak met de ondelijn...met een lood van 42gr bleef deze drijven...en ik denk met een lood van 60-80gr...wordt het goedje rap te zwaar denk ik om uit te gooien...wat doe je dan het beste?minder boilies erin,of het zakje extra perforeren? scheurt dit dan niet tijdens het uitwerpen?
en een 2 vaststelling dat het wel durft te gebeuren dat ondewater het zakje oplost...maar dat het aas+haak onder het "hoopje" ligt...dit kan je vermijden door een extern zakje aan je haak te bevestigen??? of ....

alvast bedankt
Sponsor
#Stefan15  
#2 Gepost : zondag 3 mei 2015 15:34:28(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik gebruik zelf ook meestal pva-zakjes omdat ik graag boiliekruim en klein aas op me plek heb, en af en toe doe je eens gek en doe ik er alleen hele boilies in.
Probeer om zoveel mogelijk lucht uit het zakje te halen, door en gaatjes in te prikken. Heb dan nooit last van drijvende zakjes, ook als ik vis met 40gr lood!

Je zou misschien ook pva-strengen kunnen kopen
schelfthout  
#3 Gepost : zondag 3 mei 2015 17:37:45(UTC)
schelfthout


5 ponder

Lid sinds: 28-12-2014(UTC)
Berichten: 19
Man
België

Bedankjes: 1 keer
ja, daar kwam ik achteraf pas achter,dat indie je ganse bollen wilt mee werpen,je best netjes gebruikt....en qua werpgewicht?zou het ook geen kwaad kunnen?
#Stefan15  
#4 Gepost : zondag 3 mei 2015 17:56:29(UTC)
#Stefan15


10 ponder

Lid sinds: 30-10-2014(UTC)
Berichten: 49
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Quote:
en qua werpgewicht?zou het ook geen kwaad kunnen?


Sorry, dit begrijp ik niet helemaal....
Bedoel je;
Als je een pva-"netje" gebruikt geen last heb met ingooien?
Persoonlijk vind ik een pva-"netje" makkelijker ingooien dan een pva-zakje.
l-o-r-e-n-z-o  
#5 Gepost : zondag 3 mei 2015 18:17:39(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Tja als je hele of halve boillies wil gebruiken gewoon pva string gebruiken zal een stuk goedkoper uitkomen wel dubbel gebruiken natuurlijk.
MVG Lorenzo
HarryO  
#6 Gepost : zondag 3 mei 2015 19:57:46(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Om te voorkomen dat je hair en haak onder een hoopje voer komt te liggen kun je het best een zakje of netje vullen met
boilies of gebroken boilies of kruim. dan met je boiliesteker (liefst een lange) van binnen uit ongeveer op halve hoogte naar buiten steken, je rig er aandoen en terug halen. Er voor zorgen dat je haak en aasboilie aan de buitenkant tegen je pva zakje zit.
Dan het zakje dicht doen met het uieinde van je rig er bovenuit. Zo ligt je haak en aasboilie meteen, na het inwerpen, vrij van je pva zak of net.
Doordat je de rig naar binnen trekt maak je meteen een opening om de lucht te laten ontsnappen.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
schelfthout  
#7 Gepost : zondag 3 mei 2015 20:07:42(UTC)
schelfthout


5 ponder

Lid sinds: 28-12-2014(UTC)
Berichten: 19
Man
België

Bedankjes: 1 keer
ik dacht dat als je lood van 60-80 gr gebruikt,icm met een zakje boilies, wat ook wat gewicht heeft,dit voor je lijn misschien te belastend is? of is dit absoluut nit het geval?
netje dubbel gebruiken? dus 2maal is zo een "kousje" steken?
l-o-r-e-n-z-o  
#8 Gepost : zondag 3 mei 2015 20:17:40(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Schelfthout
Er is wel nogal een verschil tussen pva netjes en pva sting je had het toch in je andere post over het gebruiken van halve en hele boilies .
Lees dit eens door wordt het een stuk duidelijker hoop ik alléé als je Engels goed is http://www.total-fishing.com/features/20-tips-pva
Mvg lorenzo
schelfthout  
#9 Gepost : maandag 4 mei 2015 10:03:28(UTC)
schelfthout


5 ponder

Lid sinds: 28-12-2014(UTC)
Berichten: 19
Man
België

Bedankjes: 1 keer
klopt, maar omdat dit de eerste keer is dat ik dit zou gebruiken wou ik kijken wat de beste resultaten opleverd...enkel boilie, of een mix...
ik lees de site even door....bedankt Blij
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.