logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
whitey  
#1 Gepost : donderdag 30 juli 2015 06:05:17(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Beste collega's,

Ik wens iedereen een prettig (visvol) verlof toe, foto's of speciale verlof-ervaringen kan je hier posten, zodat er weer wat beweging in het forum komt!

PS. nee ik ga niet met verlof, we zijn met ons bedrijf(je) aan het verhuizen, dus geen tijd voor verlof nu.

WhiTeY
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Sponsor
l-o-r-e-n-z-o  
#2 Gepost : donderdag 30 juli 2015 09:47:05(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Na de verhuis ook een goed verlof toegewenst Patrick ,het zal dan al weer wat rustiger zijn aan de waterkant heeft ook zo zijn voordelen.
ps Charles Deconinck verkoopt vanaf september visvergunningen 20 stuks voor op alle 4 zijn vijvers te vissen voor de luttele prijs van 900 euro de premie Geschokt je kan je inschrijven op facebook bij Gino of Charles ,weer een plaats minder waar ik kan gaan vissen in alle rust swear1 .
MVG Lorenzo

Bewerkt door de gebruiker donderdag 30 juli 2015 09:47:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

whitey  
#3 Gepost : donderdag 30 juli 2015 12:03:19(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Merci buurman, verlof gaat voor september zijn......denk ik.

900 euro voor 1 visverlof van 4 put(jes)??? Hebben ze zulk een diepe put gegraven??
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
l-o-r-e-n-z-o op 30-7-2015(UTC)
l-o-r-e-n-z-o  
#4 Gepost : donderdag 30 juli 2015 13:08:48(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Patrick
Het is toch de 4 vijvers te samen ongeveer 30 hectare en er zijn er toch al 12 ingeschreven op een goede week tijd maarja je bent maar zeker als ze betaald hebben natuurlijk.
Het is veel geld maar ik ken er zoveel die 2a3 maal gaan per jaar op betaalwater aan 300 a 400 euro per week.
Van die diepe put tja een totaal nieuwe hengelsportzaak kost natuurlijk bakken geld.
MVG Lorenzo
whitey  
#5 Gepost : donderdag 30 juli 2015 13:26:35(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: l-o-r-e-n-z-o Ga naar gequote bericht
Patrick
Het is toch de 4 vijvers te samen ongeveer 30 hectare en er zijn er toch al 12 ingeschreven op een goede week tijd maarja je bent maar zeker als ze betaald hebben natuurlijk.
Het is veel geld maar ik ken er zoveel die 2a3 maal gaan per jaar op betaalwater aan 300 a 400 euro per week.
Van die diepe put tja een totaal nieuwe hengelsportzaak kost natuurlijk bakken geld.
MVG Lorenzo


Lorenzo,

Sorry, ik wist niet dat die vijvers toch zo groot waren, kan ik dat ergens zien op google earth/maps?, ze hadden dan toch beter 1 vijver voorbehouden om enkel per week af te huren, zouden ze toch veel maar aan verdienen?
Ik wist ook niet dat ze een nieuwe hengelsportzaak hadden.

groetjes
Pat

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
l-o-r-e-n-z-o  
#6 Gepost : donderdag 30 juli 2015 14:22:55(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Patrick
Net eens nagemeten op google earht tzal 25 hectare zijn het ganse domein is 30 hectare je kan ze vinden onder Frelinghien Lutunweg.
Maar die vijvers zijn totaal nog niet klaar voor veel volk in mijn ogen aan de 4 grootste vijvers zijn er maar 1 stek per vijver ze moeten nog stekken bijmaken .
Dan heb je nog het probleem dat je op 3 van de 4 vijvers zeker een zodiac nodig hebt ivm takken en veel wier en niet iedereen heeft dat.
De nieuwe winkel komt in het oude pand dat zijn ze totaal aan het verbouwen allèè de binnenkant toch heb al fotos gezien ziet er goed uit maar wanneer die open gaat tja de datum is al een paar keer verzet en ik zie het toch niet open gaan voor oktober .
MVG Lorenzo
whitey  
#7 Gepost : vrijdag 31 juli 2015 06:02:56(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Buurman,

Die vijvers daar in de buurt, zijn dat ook betaalwaters of zoiets?

grtjs
Pat.

PS. blijkbaar zijn de meesten hier al met verlof. Dus...
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
HarryO  
#8 Gepost : vrijdag 31 juli 2015 06:38:09(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Lorenzo
begrijp ik het goed. Die vijvers waren normaal amper bezet door vissers (behalve door jou) en nu je er voor betalen moet loopt het
ineens storm?
Het lijkt wel of mensen alleen willen vissen als ze er voor betalen moeten. Breede lach

Bij mij in de buurt is ook een BTW in aanleg, was voorheen eigenlijk verboden om er te vissen maar werd oogluikend toegestaan.
Toen zaten er ook al veel vissers.
Toen al zaten er zo'n 200 a 250 karpers op (opgave door de eigenaar en verkregen door alle door hem en zijn vrienden gevangen vissen te fotograferen) zijn er vorig jaar 350 bij gezet en hij heeft ernaast een klein vijvertje waar nog eens 300 kleine karpertjes (15 tot 30 cm) in zitten. Die er ter zijner tijd ook bij in worden gezet.
Ook deze vijver zal media volgend jaar open gaan.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
HarryO  
#9 Gepost : vrijdag 31 juli 2015 07:20:35(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Whitey
Om op jou topic terug te komen over wat te doen in je verlof.
Tja .....ik zou hier 4 A4tjes vol kunnen pennen. Ik heb 365 dagen per jaar (soms 1 meer) verlof.
Moet eerlijk bekennen dat heel veel van deze tijd word besteed aan vissen.
Heb sinds kort het nachtvissen herontdekt dus daar geniet ik nu ook weer van.
Maar deze hobby slaat zo'n enorm gat in mijn besteedbaar vermogen, dat ik maar weer ga werken. Mee eens
Dus heb ik maar een baantje aangenomen voor twee dagen per week. The boogie
Er zit echter 1 maar aan. Het is vrijwilligerswerk.d'oh!
Wel een goed betaald werk. Ik verdien er 60 euro per maand mee.
Wat vroeger mijn uurloon was is nu mijn maandloon|_Blij
Maar ach ik ben van de straat.
Als je werkt verlang je naar je pensioen maar na een paar maanden verlangde ik alweer naar werk. Schamen
Toen ik pensioneerde heeft mijn vrouw meteen alle geraniums weg gedaan, zodat we daar niet achter kunnen gaan zitten.
Op dit moment is het dus zo dat ik 5 dagen van de week mijn normale "werk" doe. (pensioneren)
en twee dagen vakantie, of zoals jij het noemt, verlof heb.
Maar ook tijdens mijn "verlof" ben ik met vissen bezig.
Ik doe vrijwilligerswerk bij een kringloop bedrijf, waar ik alle elektrische/mechanische spullen controleer op bruikbaarheid en waar nodig repareer. (dat is mijn andere hobby dus vandaar dat ik dat werk doe)
Daar komen nog wel eens leuke dingen binnen die bruikbaar zijn voor mijn vishobby.
Voor mijn draaihobby bv. een keukenmachine om boiliemix te maken een blender en een koffiemolen om van alles fijn te malen.
Frituurpan en stoomapparaatje voor het koken/stomen van die bolletjes. elektrische koelbox 220V 12V en gas. met vrieselement in de box. elektrisch vleesmolentje voor de boilieworsten.
Moet deze dingen wel kopen maar al bij elkaar was het nog geen 15 euro.
Mensen doen spullen weg die het niet meer doen, kijken niet wat het is. zoals bij die koelbox. twee schroefjes waar het koelblok mee bevestigd was op het vrieselement waren los gelopen. even aandraaien en hij doet het weer. keukenmachine maakte veel herrie even openmaken smeren en weg herrie.

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
l-o-r-e-n-z-o  
#10 Gepost : vrijdag 31 juli 2015 09:22:47(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Patrick
Die andere vijvers zijn eigendom van de steenbakkerij in ploegsteert 1 is weet witvisput een andere zij ze aan het toesmijten met steenpiun terwijl er nog vis inzit en de grootste kan je gewoon een vergunning voor kopen hoor maar het is er altijd nogal druk daarom vis ik er nooit in een lang verleden heb ik ooit eens een vergunning gekocht (20 jaar geleden).
HARRYO
Die vijvers waren gewoon prive bezit en daar mochten 6 mensen op vissen kwa bezetting geraak je op alle 4 de vijvers maximum aan 120 vissen maar wel de helft ervan boven de 15 kilo er een stuk of 10 boven de 20kilo reden dat er geen kleinere vissen meer zitten in het bos aanpalend aan het domein zit er een school aalscholvers ze schatten rond de 300 ik heb ze nog nooit geteld maar het zijn er heel veel.
Dat het storm loopt zal meer met het verleden temaken hebben vroeger zwom klavertje 4 er rond ooit benelux record spiegelkarper en dan had je ooit het benelux record brasem dat er rond zwom en gevangen door Ronny DEgroote hoe groot ie was weet ik niet meer ,de wateren hebben al altijd grote vissen opgedracht.
MVG Lorenzo

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 31 juli 2015 09:56:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.