logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Legoforce  
#1 Gepost : zondag 6 maart 2016 21:09:49(UTC)
Legoforce


5 ponder

Lid sinds: 24-2-2013(UTC)
Berichten: 23

Bedankjes: 9 keer
Ik ga in Mei naar Frankrijk nu kan ik een aanhanger van het werk meekrijgen maar zit te twijfelen of een dakkoffer niet praktischer is?

Ik ga in September naar België dan gaan we met 2 man en dan is een aanhanger al zo een must maar naar Frankrijk ga ik hoogst waarschijnlijk alleen en dacht met een dakkoffer sneller door te kunnen rijden.

Is er hier iemand die ervaringen heeft met een dakkoffer en zo ja met welke?

Ook als je negatieve ervaring hebt met een dakkoffer hoor ik het graag.

gr

Marcel

Bewerkt door de gebruiker zondag 6 maart 2016 21:12:15(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
whitey  
#2 Gepost : maandag 7 maart 2016 06:55:44(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Marcel, wil je ook je schoonmoeder vervoeren zoals in dat spotje op tv?
Das een Reclame van die veel te kleine auto, de schoon- of grootmoeder ligt in dakkoffer wegens plaatsgebrek.

sorry, neen kan je niet helpen.
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Legoforce op 7-3-2016(UTC)
HarryO  
#3 Gepost : maandag 7 maart 2016 07:48:32(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Als je er de auto naar hebt, is inderdaad een dakkoffers heel erg handig.
Op mijn auto zou dat erg misstaan omdat dan de koffer groter zou zijn dan de auto.
Voordelen zijn er genoeg, denk maar eens aan de ruime die je bespaard door alleen al je hengels in de koffer te doen.
Doe je daarnaast ook nog zo veel mogelijk lichte spullen er bij in rijdt het nog makkelijker ook dan met aanhanger.
Kun je de auto naast je visplek parkeren heb je er een overzichtelijke en afsluitbare uitstal plek bij
Ook kun je veel makkelijker een plek vinden om te parkeren of achterwaarts een smal pad uitrijden.
Dus mijn advies is ,als je er de auto voor hebt gewoon doen.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
thanks HarryO is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Legoforce op 7-3-2016(UTC)
bertkamp  
#4 Gepost : maandag 7 maart 2016 11:01:20(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Ik heb een aanhanger met dakkoffer.

Je weet zelf het beste wat je allemaal meesleept en hoe veel er in de auto past, dat kunnen wij niet voor je beantwoorden.
Ben zelf vorig jaar naar Fr geweest met een Hyundai Atos en daar paste alles in tot en met een camping koelkast aan toe.
Moest alleen wel 3 stoelen (6 bouten) uit de auto halen.
thanks bertkamp is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Legoforce op 7-3-2016(UTC)
Berster  
#5 Gepost : maandag 7 maart 2016 11:34:04(UTC)
Berster


15 ponder

Lid sinds: 16-4-2012(UTC)
Berichten: 114

Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
Wij gebruiken al jaren een dakkoffer (ski box formaat, grootste die je kan huren),
en met een beetje passen en meten kunnen wij hier voor 2 vissers alles in kwijt icm. een middenklasse auto (Volvo V40 of Seat Leon).
En dan nemen we als we met 2 vissers gaan alleen het brood nodige mee, dus bijvoorbeeld eten e.d. kopen we op de plaats van bestemming (of alleen voor de eerste paar dagen).
Ander voordeel is dat je met een dakkoffer ook hogere snelheid kan/mag rijden dan met aanhanger dus reistijd is ook wat korter.

succes met je keuze!

grt

Berry
thanks Berster is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Legoforce op 7-3-2016(UTC)
Legoforce  
#6 Gepost : maandag 7 maart 2016 18:22:23(UTC)
Legoforce


5 ponder

Lid sinds: 24-2-2013(UTC)
Berichten: 23

Bedankjes: 9 keer


Ik heb een skoda fabia combi dus een flinke dakkoffer moet wel passen.

Scheelt volgens de routeplanner en uur rijden met of zonder aanhanger.

Had iets van een traxer 8.6 in gedachte of deze http://www.marktplaats.n...40d2&previousPage=lr
l-o-r-e-n-z-o  
#7 Gepost : maandag 7 maart 2016 19:52:43(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Effen een misverstand uit de wereld helpen de snelheids beperking is enkel voor aanhangwagens en caravans hoger dan 1,8 meten en voor deze moet je ook meer betalen op de peage.
Met een gewone aanhangwagen mag je gewoon 130 bollen op de Franse autosnelwegen dat doe ik al jaren .
Ik had vroeger een peugeot partner met een kamei skibox op van 220 L x 85 Br nadelen ervan ik kon men garage niet meer binnen rijden met dat ding erop en een skibox is toch een stuk makkelijker open te breken dan een degelijke aanhanger op veel groot warenhuisparkings zijn er in france hebben ze van die hoogtepalen, hangen op 2m10 ik kon op sommige parkings niet oprijden .
Nu ga ik met mijn aanhanger naar Frankrijk plaats zat, ik rij even vlug er met of er zonder maar dan moet je natuurlijk wel een degelijke aanhangwagen hebben en niet zo een prul met kleine wielen .
Nog een voordeel is dat je vlugger kan verkassen indien nodig toch op mijn manierboot 001.JPG
Wat Harry aanhaalt volg ik ook niet echt als ik erdoor kan met mijn wagen kan ik er ook door met wagen en aanhangwagen .
MVG Lorenzo

Bewerkt door de gebruiker maandag 7 maart 2016 19:53:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

thanks l-o-r-e-n-z-o is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Legoforce op 7-3-2016(UTC)
Legoforce  
#8 Gepost : maandag 7 maart 2016 20:15:04(UTC)
Legoforce


5 ponder

Lid sinds: 24-2-2013(UTC)
Berichten: 23

Bedankjes: 9 keer
Eerst geschreven door: l-o-r-e-n-z-o Ga naar gequote bericht
Effen een misverstand uit de wereld helpen de snelheids beperking is enkel voor aanhangwagens en caravans hoger dan 1,8 meten en voor deze moet je ook meer betalen op de peage.
Met een gewone aanhangwagen mag je gewoon 130 bollen op de Franse autosnelwegen dat doe ik al jaren .
Ik had vroeger een peugeot partner met een kamei skibox op van 220 L x 85 Br nadelen ervan ik kon men garage niet meer binnen rijden met dat ding erop en een skibox is toch een stuk makkelijker open te breken dan een degelijke aanhanger op veel groot warenhuisparkings zijn er in france hebben ze van die hoogtepalen, hangen op 2m10 ik kon op sommige parkings niet oprijden .
Nu ga ik met mijn aanhanger naar Frankrijk plaats zat, ik rij even vlug er met of er zonder maar dan moet je natuurlijk wel een degelijke aanhangwagen hebben en niet zo een prul met kleine wielen .
Nog een voordeel is dat je vlugger kan verkassen indien nodig toch op mijn manierboot 001.JPG
Wat Harry aanhaalt volg ik ook niet echt als ik erdoor kan met mijn wagen kan ik er ook door met wagen en aanhangwagen .
MVG Lorenzo




Nice set up Lorenzo.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.