logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
barryDTC  
#1 Gepost : maandag 28 maart 2016 13:49:42(UTC)
barryDTC


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-1-2015(UTC)
Berichten: 14

Bedankjes: 2 keer
Beste collega's

Ik ga in mei een week naar the Greatlake
Nu wordt daar aangeraden om met een drijfsysteem te vissen.
Zodat je lijn niet tussen het wier zakt.
Nu was me vraag of der hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben.
En hoe je zon systeem nu precies in elkaar zet.
Ik heb al van alles afgezocht en gedaan.Maar nu is daar helaas niet veel over te vinden.
En ook niet over zelf polybal te maken van piepschuim.De bal kan je zo bestellen.Maar dan?

Zijn der hier die der al wel ervaring mee hebben.Hoor ik het graag.
Alvast bedankt!

Gr Barry
Sponsor
michael  
#2 Gepost : maandag 28 maart 2016 14:53:11(UTC)
michael


5 ponder

Lid sinds: 18-3-2010(UTC)
Berichten: 48
Nederland
Locatie: Het gooi

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ik heb geen ervaring met dit systeem.

Toch wil ik je proberen te helpen!

- Misschien is een chod rig een optie?
- Zoek stukken die wiervrij zijn, door te peilen ofzo.
- Ik ken mensen die met een hark wier en waterplanten verwijderen en zo een mooie stek hebben gemaakt.

Bewerkt door de gebruiker maandag 28 maart 2016 14:55:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

barryDTC  
#3 Gepost : maandag 28 maart 2016 15:32:02(UTC)
barryDTC


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-1-2015(UTC)
Berichten: 14

Bedankjes: 2 keer
Ja het is 1 groot wierbed.waar je zowiezo al de kale plekjes moet zien te vinden met een prodding stick en door goed te peilen.
Maar tog wordt aangeraden om zo te vissen.zodat je lijn niet door het wier gaat.en kan breken of dergelijken.
Was ook al idd verplan om zon harkje te halen om schoonplekjes te maken.

Maar tog bedankt!
Flo  
#4 Gepost : maandag 28 maart 2016 15:32:36(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Marc, Ik geloof dat in 1 van de laatste edities van "Karper" een artikel staat over het gebruik.
Kan je deze niet met een wartel op je hoofdlijn bevestigen?
Het betreffende artikel ging over een stuk AK waar de eerste 10m ofzo bezaaid liggen met rotsen.
De lijn loopt quasi horizontaal over het water, om dan t.h.v. de polybal verticaal richting rig te gaan.
Zou kunnen werken voor jou denk ik, als er echt heel veel wier ligt eventueel met 2 kleinere polybals om het 'gewicht' van je lijn te verdelen.
Neem je je zodiac mee? Die zal waarschijnlijk van pas komen als je zo'n kunstjes wil uithalen Knipoog
succes !

Btw : we moeten nog altijd eens een België- Holland hangout doen aan het water Knipoog

Bewerkt door de gebruiker maandag 28 maart 2016 15:34:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

barryDTC  
#5 Gepost : maandag 28 maart 2016 16:10:36(UTC)
barryDTC


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-1-2015(UTC)
Berichten: 14

Bedankjes: 2 keer
me zodiac gaat zowiezo mee.
ja das is dus het probleem ook.dat ik met een wartel aan me lijn moet zover was ik al.
en waar lijn als eerst water raakt heb ik al kleine drijvers van solar.zodat je dat kan zien en niet door heen vaart.
maar als me lijn verticaal naar beneden loopt naar me lood/rig lijkt me dat vissen dat voelen en afschrikken.

en idd deze zomers is ff keer plannen Knipoog wil zowiezo binnenkort ff vergunningen halen voor belgie omdat ik daar op wat wateren wil gaan visen.
En ik weet hier nog zat mooie wateren voor goeie weekend sessie Knipoog
bertkamp  
#6 Gepost : maandag 28 maart 2016 18:03:01(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Bekijk het filmpje van Piet Vogel op de Lot maar eens, hij gebruikt daar het zogenaamde Bover systeem.
Op de Lot gebruiken ze stenen die van de clip afvallen, maar op de Great Lake kun je ook wel gewoon lood gebruiken dat blijft zitten.
In het kort bestaat het uit 2 delen, de zogenaamde 'onderslag' en de normale hoofdlijn met boei.
De onderslag is het deel met de rig en lood etc en is maximaal 3 meter lang met bovenaan een ringetje waar je hoofdlijn doorheen gaat waar je dan weer de boei aan knoopt.
Voor een gedetailleerde uitleg zie www.deksn.nl/files/bover-dk-90_6344.pdf
Als je wil weten hoe je een stek kiest pm me maar, heb je misschien wel wat aan bij de loting.
Op het volgende flimpje kun je zien waar de vis zit, benieuwd of jij het ook ziet.


Flimpje van Piet:

Bewerkt door de gebruiker maandag 28 maart 2016 18:10:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

thanks bertkamp is 1x bedankt voor deze nuttige post.
barryDTC op 30-3-2016(UTC)
Maxweasel  
#7 Gepost : woensdag 30 maart 2016 21:17:12(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Het Bover systeem is vooral bruikbaar bij veel obstakels en vraagt wel een redelijke diepte om bruikbaar te zijn. Ik heb het echter wel al met succes gebruikt.

Persoonlijk gebruik ik op een wier-water idd graag een systeem met drijvers. Ik zal proberen te omschrijven hoe ik dit systeem in elkaar knutsel en gebruik.

Benodigdheden:
- Polybal (eenvoudig aan te schaffen in de AVA of andere hobby winkel, diameters van 6 tot max 10cm zijn bruikbaar, maar hoe groter, hoe zwaarder lood je nodig hebt)
- een stuk handlijn-elastiek
- een pellet-stopper (overal te koop, gebruikt normaal om pellets op de hair te houden)
- wartel
- rubber parels
- stoppers (of gebruik maken van stopperknoop op de leader, maar stopper is in mijn ogen veiliger bij lijnbreuk)


Ik trek het stuk handlijnelastiek met behulp van de boilie/stringer naald door de polybal en knoop deze aan de pelletstopper. Dan trek ik de pellet stopper in de polybal zodat de elastiek er maar aan 1 kant uitkomt.
Elastiek knip ik op 20cm ongeveer af en aan het losse uiteinde knoop ik de wartel.
De wartel schuif ik dan op de leader/hoofdlijn tussen de parels en stoppers (dus zowel een parel en stopper onder de wartel als boven de wartel.

De stoppers zet ik dan meestal op een 40cm uit elkaar, de stopper boven de wartel zet ik op de waterdiepte + 20 tot 50cm vanaf het lood (afhankelijk van de waterdiepte). Op die manier kan je je rig goed leggen en dan de lijn vrij strak zetten, de elastiek vangt de golving van het water op en zorgt ervoor dat het lood niet te snel versleept word.

Drijvende lijn is zeker een pluspunt bij deze visserij.
Voor een polybal van 8cm diameter heb je al snel 260 tot 300gr lood nodig.
Dit systeem valt te combineren zowel met inline als wartellood.
Als je dieper vist dan hengel-lengte, zorg ervoor dat je de onderste stopper max op hengellengte van het lood plaatste of je kan de laatste meters niet meer opwinden. Blij
thanks Maxweasel is 1x bedankt voor deze nuttige post.
barryDTC op 30-3-2016(UTC)
barryDTC  
#8 Gepost : woensdag 30 maart 2016 22:21:51(UTC)
barryDTC


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-1-2015(UTC)
Berichten: 14

Bedankjes: 2 keer
Bedankt voor de uitleg.
En filmpjes mannen!
Hier ben ik al een heel stuk mee geholpen. Ik ga is zelf aan het knutselen.
En het systeem in elkaar proberen te zetten.
Bedankt voor de tips!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.