logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carp1970  
#1 Gepost : donderdag 20 september 2018 10:32:27(UTC)
carp1970


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 8-1-2014(UTC)
Berichten: 14
Andorra


Hallo,

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met een Xplore baitboat van Berns voerboten ?
Ik heb ergens een probleem dat niet opgelost gaat worden door Berns dus vandaar dat ik oa hier mijn beklag doe.
Ik heb vorig jaar op de beurs een boot gekocht met dieptemeter en Gps.
Helaas bleek dat de Gps niet goed werkte, en heb de boot teruggestuurd en is opgelost.
Kan gebeuren toch.
Moet wel even duidelijk vermelden dat ik uitdrukkelijk heb gevraagd alles goed te testen vooraf omdat ik geen zin in ellende had...

Bij eerste gebruik bleek ook dat 1 voerklep niet opent als er niet genoeg gewicht op lag, zeg maar minimaal 30 boilies maar ik dacht "dat zal nieuwigheid zijn" maar is nu helaas nog steeds zo.
Ook duidelijk niet getest voordat ik de boot kocht dus...

Dit kan overigens zonder problemen verholpen worden maar moet die boot dus weer terug.

Het volgende is het irritantste aan de boot en dat wil de firma Berns dus niet onder garantie oplossen zonder dat ik daarvoor 3 uur loon en onderdelen ga betalen.
Wat ik wil is normale klikschakelaars of evt 2 drukknoppen die werken en dus zichtbaar zijn..

De boot heeft 2 drukknoptoetsen om eea aan/uit te zetten.
Daar zit blauwe verlichting in om te kunnen zien of hij aanstaat.
Nu komt het, in zonlicht is dit NIET te zien.
En daar komt bij dat de knoppen heel slecht reageren soms.
Doorgaans gemiddeld 4 à 5 keer op een knop drukken voordat er iets gebeurd.
Dus elke keer dat ik in zonlicht de boot wil aanzetten moet ik op de grond met een handdoek over mij hoofd en knoppen houden op om iets te kunnen zien.

Erg frustrerend dus en zeker als deze tekst bij de bootspecificatie's staat:

"RVS drukschakelaar, incl LED (duidelijk zichtbaar wanneer voerboot aan staat)
"

Nu is mijn vraag dus of er meer mensen zijn met deze boot, en zich in deze problemen kunnen vinden ?

Gr,
Dennis
Sponsor
HarryO  
#2 Gepost : zondag 14 april 2019 22:23:45(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Als je een voerboot hebt en je kunt zelf niets aan je boot verbeteren of veranderen dan ben je volledig aangewezen aan de dealer waar je dat bootje gekocht hebt.
Als je dan niet tevreden bent met deze dealer dan ga je naar een ander.
je doet er goed aan door het hier te vermelden als waarschuwing voor andere mogelijke kopers.
Maar daarmee is je probleem niet opgelost. Als je, zoals dat bij jullie het geval is, moey betalen voor een reparatie en dan ook nog twijfels hebt bij deze reparatie moet je het niet meer door Berns laten uitvoeren, deze firma heeft zijn kans(en) gehad.
Ik lees dat jullie de boot telkens opsturen.
dus in dat geval maakt het niet uit waar je de boot heen stuurt.
Dan kan ik jullie Berry Kuiper van Baitstar voerboten heel sterk aanraden.
Deze man geeft je goede advies en is heel erg attent maar bovenal als hij je boot nakijkt krijg je hem terug zonder gebreken. neem eens contact met hem op.
http://www.baitstar.nl/
de man op de foto's in de link, met gevangen karpers, dat is Berry zelf.

oh en nee ik ontvang geen reclame geld. Angel Angel
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
thanks HarryO is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Sinmetrical op 15-4-2019(UTC)
l-o-r-e-n-z-o  
#3 Gepost : maandag 15 april 2019 14:52:03(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hoi Leon
Pünt 3 is gewoon vastlijmen met goede silicone , Punt 4 schakelaars vervangen door deze
https://www.banggood.com...rch&cur_warehouse=CN
Ik heb destijds ook mijn voerboot herspoten is goed te doen of je moet zoiets gebruiken
https://www.2dehands.be/...94371278.html?top_list=1
Ik heb het zelf nog niet gebruikt maar wel al mooie resultaten van gezien .
Jammer om te lezen dat ze al die problemen niet netjes oplossen , zo moeilijk kan dat toch niet zijn als je jezelf De voerboot speciaalzaak van Nederland noemt .
M vg Lorenzo

Bewerkt door de gebruiker maandag 15 april 2019 14:56:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

thanks l-o-r-e-n-z-o is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Sinmetrical op 15-4-2019(UTC)
l-o-r-e-n-z-o  
#4 Gepost : zondag 5 mei 2019 09:58:35(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Zelf nog een paar lagen polyester aanbrengen om de romp te verstevigen zo moeilijk is dat niet effen youtube checken .
Mvg Lorenzo
thanks l-o-r-e-n-z-o is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Sinmetrical op 6-5-2019(UTC)
HarryO  
#5 Gepost : zondag 5 mei 2019 21:06:58(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Wat LOrenzo zegt klopt extra lagen polyester aanbrengen is inderdaad niet moeilijk maar dan moet de romp zelf ook van polyester zijn en niet van gegoten plastiek.
(kun je eenvoudig controleren door een stukje van de rand handmatig af te schuren. produceer je tijdens het schuren wittig stof is het inderdaad polyester.)
Maar zoals ik al eerder vertelde neem eens contact op met Berry Kuiper van Baitstar voerboten, hij bouwt voerboten en ik heb een bootje waarvan de romp van is gebruikt van een nieuwe baitstar basic. mogelijk kan hij jouw aan een nieuwe romp helpen.
woon je in de buurt van Rotterdam kan ik je Jan Roeleveld aanbevelen hij heeft mijn boot gebouwd en de afwerking is subliem. |Hij weet of heeft mogelijk wel een romp voor je.
Mocht je voor een andere romp gaan, schakel dan over naar een tweemotorige aandrijving.
mocht je daartoe overgaan, heb ik nog wel een paar schroefassen en propellers in de aanbieding voor een klein prijsje. Angel
suc6 bij de verbouwing en laat je voortgang ff weten.Like
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
thanks HarryO is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Sinmetrical op 6-5-2019(UTC)
l-o-r-e-n-z-o  
#6 Gepost : maandag 6 mei 2019 17:50:11(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Volgens mij bestaan er toch goede primers voor polyester op pvc ,effen een modelbouwwinkel site bezoeken .
Mvg Lorenzo
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.