logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

9 Pagina's«<23456>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
freaky  
#61 Gepost : donderdag 4 augustus 2011 11:02:22(UTC)
freaky


25 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 564

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Job Verweij schreef:
Ja voor mij is dat een grote afstand .Not talking , wil dan ook tegen een obstakel aan kunnen vissen dus dan gaat nylon niet op


ik viste met 0,30 nylon op 120/130 meter tegen obstakels, en dan max 1 meter van het obstakel, en heb denk van de 40 runs op die stek 1x vast gezeten. rest van de vis schoot allemaal van het obstakel weg, het is maar net hoe je vist
leer om te vangen, vang om te leren
DioR  
#62 Gepost : dinsdag 17 april 2012 20:06:08(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Even dit topic een kick geven.
Er word al zoveel besproken over hoofdlijnen dat ik dacht om hier maar eens op verder te gaan.

Ik ben dus ook op zoek naar een nieuwe hoofdlijn. Ik moet er 3 spoelen (Daiwa emcast evo 5500, big pit) mee opspoelen.
Ik vis voor 80/90% met slappe lijn. De lijn moet dus zinken. Nu hoeft het niet gelijk als een baksteen te zinken (niet per se fluorcarbon), ik heb wel 5 minuten de tijd. De lijn moet niet te stug en makkelijk knoopbaar zijn. In Nederland vis ik voornamelijk op putten/plassen en sloten. Op max 75 tot 100 meter uit de kant. Sommige wateren zijn wel voorzien van obstakels (takken).
Bijkomstigheid is dat ik dit jaar ook naar Frankrijk ga. Ik ga daar zitten op een put. De lijn gaat mee die kant op, maar wil heb binnenkort al opspoelen voor gewenning aan de lijn.
Op dit moment zit er Piet Vogel Duranium 0.30mm op. Deze lijn stelt bevalt mij aardig, maar hij zinkt niet heel lekker en vind dat de lijn niet lekker wegvalt op de bodem. Piet Vogel Duranium wil ik als backup meenemen op mijn reserve spoelen. Ik wil niet dikker vissen dan een diameter van 0.35mm.
Hieronder volgen mijn suggesties van lijnen die mijn interesse hebben gewekt. Ik ben benieuwd met of ik lijnen vooral moet laten liggen of dat ik juist een bepaalde lijn moet hebben. Graag reacties met argumentatie.

- Korda Subline 0.35mm/12lb

- Daiwa Infinity Duo Carp 0.33mm/8,6kg

- Gamagatsu Super G-Line (niet de flex) 0.30mm/10kg 0.35mm/13,6kg

- Shimano Technium Tribal 0.30mm/20lb 0.35mm/26lb

- Parallelium Polyvilon 0.35mm/20lb (Fluorcarbon)

- P-line Floroclear 0.30mm/10kg 0.36mm/16kg (Fluorcarbon)

Uit bovenstaande kan ik op dit moment geen keuze maken. Ik wil geen gevlochten lijn. Mochten er andere suggesties zijn, ben ik hier met onderbouwing graag nieuwsgierig naar.
Alvast bedankt!

Henk Haarlem  
#63 Gepost : dinsdag 17 april 2012 20:14:05(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
P- Line Vind ik Like tijdje niet leverbaar geweest, toen Ultima gebruikt, maar nu weer lekker de P-Line en voor Frankrijk waar meestal min 38/00 wordt geeist.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 17 april 2012 20:16:53(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
DioR  
#64 Gepost : dinsdag 17 april 2012 20:18:13(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Henk Haarlem schreef:
P- Line Vind ik Like tijdje niet leverbaar geweest, toen Ultima gebruikt, maar nu weer lekker de P-Line en voor Frankrijk waar meestal min 38/00 wordt geeist.


P-Line op 0.38mm terwijl de 0.36mm al een waarde meekrijgt van 16kg trekkracht. Is 0.38mm dan niet een beetje te dik?
Henk Haarlem  
#65 Gepost : dinsdag 17 april 2012 20:25:31(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
DioR schreef:
Henk Haarlem schreef:
P- Line Vind ik Like tijdje niet leverbaar geweest, toen Ultima gebruikt, maar nu weer lekker de P-Line en voor Frankrijk waar meestal min 38/00 wordt geeist.


P-Line op 0.38mm terwijl de 0.36mm al een waarde meekrijgt van 16kg trekkracht. Is 0.38mm dan niet een beetje te dik?


Ach ja voor de een wel en voor de ander niet.Breede lach ( zelf kom ik niet onder de 40/00. liefst meer, mijn idee over vis veilig systeem. )Knipoog

Dat is een persoonlijk iets, maar de lijn dikte keuze laat ik aan je zelf over.
Over lijn merk raad ik je de P-line aan, maar uiteindelijk beslis je ook daar zelf over.Knipoog
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Mister X  
#66 Gepost : dinsdag 17 april 2012 20:45:50(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Vis met de Parallelium Fluorohybrid Pro 33/00 lijn van markerworld lijn heeft mij nog
niet in de steek gelaten. Heeft toch echt op zijn flikker gehad obstakel vissen tot
wierbedden niets aan het handje! Je verwacht beschadigingen naar verloop van tijd
lijn heeft zich 1 jaar prima staande gehouden. Mijn keuze is deze of de P-line lees
toch veel positieve reacties. P-line i.v.m Parallelium is een stuk goedkoper Parallelium
is een hybride (mix) lijn i.p.v een lijn met coating dat maak het in mijn ogen uniek Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 17 april 2012 20:47:32(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DioR  
#67 Gepost : dinsdag 17 april 2012 20:49:55(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Jowan schreef:
Vis met de Parallelium Fluorohybrid Pro 33/00 lijn van markerworld lijn heeft mij nog
niet in de steek gelaten. Heeft toch echt op zijn flikker gehad obstakel vissen tot
wierbedden niets aan het handje! Je verwacht beschadigingen naar verloop van tijd de
lijn heeft zich 1 jaar prima staande gehouden. Mijn keuze is deze of de P-line lees
toch veel positieve reacties. P-line i.v.m Parallelium is een stuk goedkoper Parallelium
is een hybride (mix) lijn i.p.v een lijn met coating dat maak het in mijn ogen uniek Knipoog


Ik lees ook aardig wat positieve reacties over P-Line. Het is inderdaad goedkoper dan Parallelium.

- Heeft er iemand ervaring met de Gamagatsu Super G-Line?
Mister X  
#68 Gepost : dinsdag 17 april 2012 20:52:34(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

@DioR Je bedoelt Gamakatsu Breede lachd
DioR  
#69 Gepost : dinsdag 17 april 2012 20:57:52(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Jowan schreef:
@DioR Je bedoelt Gamakatsu Breede lachd


Stimmt! Entschuldigung... Blij
Andre  
#70 Gepost : woensdag 18 april 2012 09:48:30(UTC)
Andre


30 ponder

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 634

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
DioR schreef:
- Korda Subline 0.35mm/12lb
geen ervaring mee, maar hoor goede verhalen

- Daiwa Infinity Duo Carp 0.33mm/8,6kg
Lange tijd mee gevist. Beresterke lijn. Afzinken weet ik zo even niet, vond ik toen niet zo belangrijk. Nadeel aan deze lijn vond ik dat ie niet zo glad was en daardoor niet zo ver gooide.

- Gamagatsu Super G-Line (niet de flex) 0.30mm/10kg 0.35mm/13,6kg

- Shimano Technium Tribal 0.30mm/20lb 0.35mm/26lb

- Parallelium Polyvilon 0.35mm/20lb (Fluorcarbon)
Deze lijn is geen fluorcarbon, maar een mengsel van fluorcarbon en nylon (als ik me niet vergis). Een jaar met deze lijn gevist. Sterke lijn, soepel en schuurvast. Onzichtbaarheid en afzinken viel me tegen.

- P-line Floroclear 0.30mm/10kg 0.36mm/16kg (Fluorcarbon)
Geen ervaring mee, maar ik meen dat het ook hier niet gaat om 100% fluorcarbon, maar om een fluorcarbon coated lijn.

Uit bovenstaande kan ik op dit moment geen keuze maken. Ik wil geen gevlochten lijn. Mochten er andere suggesties zijn, ben ik hier met onderbouwing graag nieuwsgierig naar.
Alvast bedankt!

Code:


suggesties: Nieuwe proline extreme dinges worden positieve berichten over gepost. De nieuwe shimano invisitec hoort denk ik in dit plaatje thuis. Zelf ga ik de komende tijd denk ik met X-line vissen.

DioR  
#71 Gepost : woensdag 18 april 2012 13:15:09(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Na de review op CF en positieve reacties op dit forum en andere fora's heb ik besloten voor de P-Line Mist green 0.36mm 16kg te gaan. Ik ben benieuwd. Ik denk dat ik als backup de Gamakatsu Super G-line of de Piet vogel duranium neem/hou.
Iedergeval bedankt voor de reacties.
DioR  
#72 Gepost : donderdag 19 april 2012 16:04:48(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Nu stuit ik op het volgende probleem.
Mijn bestelling van de P-Line is helaas geannuleerd aangezien de leverancier failliet is gegaan en de verkoper nog maar 1 spoel had liggen (db hengelsport). Hier kom ik helaas tekort aan.
Weet iemand een adres waar ze de P-Line nog wel verkopen? (Liefst online)
Erwin  
#73 Gepost : donderdag 19 april 2012 16:42:07(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Heb je het via ESV Supplies geprobeerd?
DioR  
#74 Gepost : donderdag 19 april 2012 17:00:53(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Sorry Erwin, zag in de review al dat ESV Supplies ze verkoopt. Heb ze net gebeld en ze hebben hem op voorraad. Aangezien deze lijn bij deze shop toch weer 8 euro per bulkspoel duurder is dan db hengelsport, ben ik weer even aan het twijfelen of ik dan niet beter naar Paralellium kan gaan.... Dilemma altijd die lijnen!


Edit: Toch maar de lijn via ESV supplies besteld. Ben erg benieuwd!

Bewerkt door de gebruiker donderdag 19 april 2012 19:07:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin Krijgsman  
#75 Gepost : donderdag 19 april 2012 21:33:36(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Wanneer je de P-Line 0.36 clear goed vind kan ik je daar ook aan helpen.... hoewel mijn voorkeur naar Parallelium blijft uitgaan.

Mvg ErwinAngel

Oh, sorry, lees net je toegevoegde regeltje

Bewerkt door de gebruiker donderdag 19 april 2012 21:34:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
DioR  
#76 Gepost : donderdag 19 april 2012 21:40:01(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
@Erwin Krijgsman:

Zoals je al had kunnen lezen heb ik de mist green nog kunnen krijgen. Volgende week zou hij binnenkomen.

Iedergeval bedankt dat je me evt aan de clear kon helpen.
DioR  
#77 Gepost : donderdag 19 april 2012 21:42:01(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
@Erwin Krijgsman:

Zoals je al had kunnen lezen heb ik de mist green nog kunnen krijgen. Volgende week zou hij binnenkomen.

Iedergeval bedankt dat je me evt aan de clear kon helpen.
rfrdaniel  
#78 Gepost : donderdag 3 mei 2012 18:49:14(UTC)
rfrdaniel


15 ponder

Lid sinds: 16-7-2011(UTC)
Berichten: 148

Mannen,

Ik zit met een dilemma.
Ik vis sinds een maand of 3 de Fox Aquos lijn.

In deze tijd is de lijn al meerdere keren gebroken.
Allen op de knoop.
Ik gebruik een bloedknoop, een knoop die bij mij nog nooit is gebroken met mijn oudere lijnen ( shimano technium/korda adrenaline )
Jullie zullen wel begrijpen dat het vertrouwen in deze lijn hierdoor erg is afgenomen, en ik zit te twijfelen om weer een nieuwe lijn aan te schaffen.

Is dit gewoon stomme ''pech'' , ligt het aan mijn knoop, of kan het aan de lijn liggen?
Ik heb vandaag namelijk voor de zoveelste x dit probleem gehad.
Na het opnieuw knopen van de lijn, kon ik hem tot 5!!x toe zo kapot trekken wanneer ik wat kracht zette.
RDS  
#79 Gepost : donderdag 3 mei 2012 20:26:37(UTC)
RDS


20 ponder

Lid sinds: 15-11-2010(UTC)
Berichten: 308

Hey Daniel,

Met een bloodknoop kan het eigelijk niet mis gaan dat zal het probleem niet zijn denk ik.
Ik ben nie bekent met de Fox Aquos lijn.
Maar als ik ergens geen vertrouwen in heb vervang ik het gelijk en dat is van zelfsprekend met alles.( ook mn vrouw thuisMee eens )
DioR  
#80 Gepost : vrijdag 4 mei 2012 11:54:58(UTC)
DioR


15 ponder

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 140

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Heb je ook last van breuk als je bijv de lijn aan het wartel met palomar knoopt?
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
9 Pagina's«<23456>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.