logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

72 Pagina's«<45678>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
monstercarps  
#101 Gepost : maandag 26 september 2011 19:10:01(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

jy had dat stukje al gelezen dus griend, wat vond jy ervan? Ik vond het een leuk stukje tekst. toch wel leuk een stukje over het water waar je zelf ook vist.
maar ik lees dat jy meestal begin december stopt met vissen en pas in februari weer begint te vissen. Toch zullen er in december en januari ook wel vangsten te boeken zijn als het weer het toelaat. dit word voor my zoiezo de eerste keer dat ik in de winter door wil blyven vissen want ik heb dit jaar de visgriep goed te pakken.
maar heeft trouwens de wind veel invloed op de binnemaas of kijk jy daar eigelijk ook niet echt naar.
Keep it simple...
karpermars  
#102 Gepost : maandag 26 september 2011 19:34:40(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

Dat stukje heb ik idd geschreven.De laatste jaren heb ik inderdaad die maanden niet gevist maar goed,toen lag er ook een serieus stukkie ijs op de plas he en mn boot is helaas nog net geen ijsbreker,haha.Ik had 2jaar terug echt een superjaar,waarin alles lukte zeg maar,1e vis was toen net na het ijs,eind februari meteen dik 15kilo + en toen wist ik tot kerstmis aan toe vis te vangen Het is dat ik toen mn boot eruit moest halen voor onderhoud anders had het elke week raak geweest.Had dat jaar ruim 120 vissen en dan viste ik juli augustus nog niet eens,maar vergeet niet dat ik ook wel om de andere dag voerde,en geloof me in november,december moet je dan jezelf echt een schop onder je hol geven om de kou in te gaan om een paar handjes bollen te gaan gooien.
En nu lijkt allemaal wel leuk om de winter te vissen maar dalijk ist ff anders he,en als je dan een paar blanks pakt,moet je van goede huize komen om door te gaan hoor....Heb je al enig idee waar je aan de slag wilt gaan ?
karpermars  
#103 Gepost : maandag 26 september 2011 19:36:05(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

ps...ik ben weer ff bollen gooien dalijk hoor boys...
griend  
#104 Gepost : dinsdag 27 september 2011 06:10:25(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
het is volgens mij ongeveer 8 meter diep met stukken uitlopend tot 11 meter diep bij mijnsherenland.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 27 september 2011 06:11:51(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Wind op de kant is vis in de hand.


karpermars  
#105 Gepost : dinsdag 27 september 2011 11:29:11(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

tegenover Moerkerken is inderdaad de bekende diepe put,hoe diep deze op dit moment is durf ik niet precies te zeggen,ik denk dat Griend aardig in de buurt zit.Ik weet nog wel dat een jaar of 7-8 terug ze toen de prut van het uitbaggeren daarin hebben gestort.En je kan daar inderdaad ook wel karper verwachten maar hou er ook zeker rekening mee dat zeker in de koude tijd de roofvissers dat ook als ideale stek zien he....ik zie althans veel bootjes daar swinters ronddobberen....Vis jij eigenlijk ook uit de boot of vanaf de kant ?Ik heb zelf de laatste keren in de koude tijd leuk gevangen met nepmais en met kleine plastic bollen,je moet er even een keer een vis mee vangen om er vertrouwd mee te raken.Ik heb ze zelf van MAD,moet je echt eens proberen,werkt echt...maar maden zijn ook super natuurlijk....zeker op het moment dat je minder windes en brasems op je stek hebt want anders hoef je er niet aan te beginnen.....
monstercarps  
#106 Gepost : dinsdag 27 september 2011 12:18:40(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

okee die ga k zeker een keer proberen ja. Je moet er zeker een keer en vis mee vangen om het te gaan vertrouwen ja dat is zeker zo. Ja dat van die maden wil ik ook daarom gaan proberen omdat er veeel en veel minder brasem is dan natuurlijk.
Ik vis dan wel vanaf de kant maar dn ga ik by iemand uit de tuin vissen. We hebben daar toen een keer 4 karpers gevangen in de zomer ook in 2 nachtjes en toen pakten we het zeker niet echt serieus aan. Gewoon ergens ingooien en dan wat boilies erby.
Ja griend ik denk dat jy ook wel aardig in de buurt zit. heb zelf gelezen dat het uit kan lopen tot 15 meter maarja eerst zien dna geloven. het is er zoiezo een stuk dieper.
deze week nog elke dag voeren en vrydag weer knallen op me stek.
Keep it simple...
karpermars  
#107 Gepost : dinsdag 27 september 2011 20:30:24(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

laten we hopen dat dit weekend nog een mooie bak uitkomt bij 1 van ons allen....ben wel weer toe aan een bak...laatste was alweer een maand terug....qua visweer ist niet het beste wat we wensen kunnen...geef mij maar een lekkere zuidwester met donker weer......maar goed...we shall see
karpermars  
#108 Gepost : dinsdag 27 september 2011 21:04:13(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

nou las ik trouwens dat jullie hier eigenlijk een topic hadden gestart over de Oude Maas...vist een van jullie daar ondertussen nog/al ?Daar ben ik namelijk weer een rookie in....sta elke dag 2x op het pontje van Puttershoek en elke keer hoop ik ooit is een teken van karperleven te zien..maar helaas...wel veel witvisactiviteit altijd...nou stroomt het daar ook echt heel hard meestal.....vroeger op de Nieuwe Merwede ving ik ze ook wel vol in de stroming maar dat was lang niet zo hevig als hier.....ben benieuwd naar jullie ervaringen en belevenissen....
monstercarps  
#109 Gepost : woensdag 28 september 2011 16:08:42(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

ja ik heb het begin dit jaar heel veel met een maat van mij op de rivier de oude maas gevist. Die maat van mij had vorig jaar 8 karpers gevangen en ik vond het oomk wel wat hebben. Die grote schepen die voorbij komen en de natuur is zeker heel mooi en je ehbt van geen ene visser last. Je ziet zelfs geen vissers.
Ik ben toen zelf ook wat plekken gaan bekijken met mijn brommer en ik vond een plek waar ik bijna zeker wist dat er karpers moest zitten. ik ben daar vaak heengegaan toen en ben er wat middagjes gaan vissen. Opeens stond ik op om te kijken of ik vis kon zien en toen zag ik een mooie lange karper zonnen. Mijn hart sloeg op tilt en een half uurtje later zag ik weer een karper van denk ik wel langer dan een meter. Toen wist ik gewoon dat deze stek het moest gaan worden. Jammer genoeg was het wel van staat bosbeheer en toen ik daar wat nachtjes wilde pakken begonnen ze daar de bomen te snoeien enzzo dus ik vertrouwde het niet om daar te gaan vissen ent oen ben ik de binnenmaas opgegaan. Mijn plannen zijn zeker om er aankomend voorjaar te gaan vissen als ze er niet weer aan het werk gaan. Het zijn allemaal kribben naast elkaar dus het stroomt er nauwelijks. Het gaat wat harder stromen als het laag of hoog water word. Ik denk dat je alleen karpers op de rivier kunt zien op deze plekken dat zijn meestal ook de ondiepere plekken en als je begint te riviervissen is het hier het makkelijkst om je karpers te vangen. Ik heb met die maat op een stek met ook van dat soort kribben een plateau gebouwd dit jaar waar de tent op kan staan want met hoog water stroomt het vol met water dus dan heb je ook zoiezo een waadpak nodig enzo. dan lijkt het echt net of je op vakantie bent een heel ander gevoel dan de binnenmaas. We hebben er tot nu toe nog maar 2 keer gevist en alleen wat brasems gevangen. Het is wel doorzetten zeker weten die maat van my heeft dot jaar nog niks gevangen. Ik vind als je in je leven al aardig wat mooie vissen hebt gevangen net zoals jou karpermars dan is het wel tijd om de rivier te gaan proberen omdat je zeker in het begin waarschijnlijk niks gaat vangen maar ik wil nu gewoon eerst wat mooie vissen binne hebben voordat ik fulltime de rivier opga maar ik ga het zeker wel doen.
Keep it simple...
monstercarps  
#110 Gepost : woensdag 28 september 2011 16:22:39(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

en het kost ook veel meer geld dan het binnenmaas vissen en daar beschik ik ff niet overswear1
spullen gaan een stuk sneller kapot en je moet ook echt heel veel voeren al wil je de karper op de voer krijgen.
Keep it simple...
griend  
#111 Gepost : donderdag 29 september 2011 12:54:53(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Eindelijk de eerste afgelopen nacht op de rivier Hij was maar 14 pond maar het was wel heerlijk om weer eens wat tevangen .
Wind op de kant is vis in de hand.


monstercarps  
#112 Gepost : donderdag 29 september 2011 13:24:42(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

jaaaaaaa lekker hoor griendd!!!!
en zeker omdat het een rivierkarper is maakt het eigelijk niet uit hoe zwaar hy is.
Goed gedaan man!!!
was het op hte hollandsdiep?
Keep it simple...
monstercarps  
#113 Gepost : donderdag 29 september 2011 13:25:14(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

en stuur er ff een bylage by
wil die rivierkarper wel ff spotten!
Keep it simple...
griend  
#114 Gepost : donderdag 29 september 2011 15:50:37(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Ja was zeker lekker ff een riviervis.
Je heb gelijk Sam ii zat op het hdiep, maar heb geen Foto gemaakt daar vond ik hem teklein voor.
Wind op de kant is vis in de hand.


monstercarps  
#115 Gepost : donderdag 29 september 2011 15:59:08(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

neeejoh griendd elke karper is toch mooi om een foto te maken zeker de eerste van hte jaaar ohhhh hahaha
nou dn hopen dat het riviermonster je boilie snel gaat vinden
Keep it simple...
monstercarps  
#116 Gepost : donderdag 29 september 2011 16:21:36(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

wie gaat er nog vissen dit weekend??
ik denk dat ik vanavond al naar mijn stek ga en 2 nachten pak en zaterdag weer terug naar huis ga (behalve als ik een dikke vang haha).
maar carpermars heb jy geen goede ervaringen met de vangsten met dit goede weer in het najaar?
Keep it simple...
griend  
#117 Gepost : donderdag 29 september 2011 21:56:30(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Ik zit al vanaf dinsdagnacht tot zaterdag dus Sam ik via nog van het weekend .
Nou die tijd heb ik gehad elke vis op de Foto .
Wind op de kant is vis in de hand.


griend  
#118 Gepost : donderdag 29 september 2011 21:57:49(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Succes Sam aankomende 2 nachten .
Wind op de kant is vis in de hand.


carpteamzhz  
#119 Gepost : donderdag 29 september 2011 23:41:09(UTC)
carpteamzhz


25 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 429

sam ik zie je morgen Knipoog
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
karpermars  
#120 Gepost : vrijdag 30 september 2011 09:26:54(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

ik ga ook vanavond weer een poging wagen mannen. Ik heb eerlijk gezegd liever wat ruiger en donker weer om te vissen ja...zet de vissen toch sneller aan tot azen,maar ik geeft toe dat het vissen zelf natuurlijk wel heerlij kis met dit weer...lekker buiten,potje bier erbij niks mis mee.....Klasse Griend,aanhouder wint toch he,en elke aanbeet kan daar natuurlijk een gigant zijn he.Ik heb jaren terug een hele tijd op de Nieuwe Merwede gevist en elke aanbeet stonden we weer met knikkend knietjes haha.....Mannen allemaal veel succes dit weekend.....
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
72 Pagina's«<45678>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.