logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

72 Pagina's«<56789>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpteamzhz  
#121 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 13:02:29(UTC)
carpteamzhz


25 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 429

haha lig je te slapen zit er een skinniee met een karper naast je (karper)
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
monstercarps  
#122 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 13:04:54(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

whahahaTong
wow wat the fuck is dat zegtie dann
Keep it simple...
griend  
#123 Gepost : zaterdag 1 oktober 2011 17:57:00(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Nou ik zou lekker blijven zitten op de oude stek. Die vis zwemt echt wel door of is het daar dieper/ondieper mosselbankje.
Ik had niks meer bij gevangen .
Wind op de kant is vis in de hand.


monstercarps  
#124 Gepost : zondag 2 oktober 2011 12:37:51(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

ja ik zit te twijfelen griend. Het is wel zo dat er op mijn stek een hele kolonie meerkoeten en meeuwen zitten. Die zaten er al voordat ik ging voeren en ze zitten elke keer aan mijn kant dus het lijkt wel of er veel natuurelijk voedsel is daat onder water. Maar dan moet er ook veel vis zitten lijkt mij.
Keep it simple...
carpteamzhz  
#125 Gepost : zondag 2 oktober 2011 16:20:16(UTC)
carpteamzhz


25 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 429

sam als jou was zou ik gewoon op die stek door zetten
je vangt vis dus die groote zitte der ook tussen
alleen die spiegeltje zitten der gewoon eerder lijkt me
maar aan de andere kant bij die rietkraag zou ik het ook wel nog probeere man

karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
monstercarps  
#126 Gepost : zondag 2 oktober 2011 18:54:05(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

ja ik ga het toch nog blijven proberen op die stek gewoon ik voer nu nog meer verspeid uit elkaar dat het een iets grotere voerplek word dan moeten ze meer zoeken dus is er meer tijd totdat die brasemns en die spiegels het op kunnen eten denk ik.
kijken of dat beter zal zijn.
hee frank moet jy nog 1 zak van 5 kilo boilies? want ik ga volgende week ik denk dinsdag fzo weer boilie halen.
kijk anders ff op ttbbaits.com welke geur je wilt als je ook wilt hebben. je kan ook readymades halen die hoef je niet in de vriezer te doen.
Keep it simple...
griend  
#127 Gepost : maandag 3 oktober 2011 06:08:13(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
@sam ik weet wel zeker dat sommige boilies veel meer brasems aantrek.
robin red/anijs zijn ingredienten daar zijn brasems dol op.
je kan ook je boilies langer laten drogen dat ze nog harder worden dan zijn de brasem er ook langer mee bezig als je gaat voorvoeren.
Wind op de kant is vis in de hand.


monstercarps  
#128 Gepost : maandag 3 oktober 2011 08:24:28(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

jaa precies griend. Ik had vrydag tijdens het vissen ook een paar boilies in de zon lekker hard laten worden maar dat kan natuurlijk ook met de boilies die ik voer.
Keep it simple...
karpermars  
#129 Gepost : maandag 3 oktober 2011 10:55:57(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

Ik ben afgelopen vrijdag een kort nachtje geweest maar had helemaal noppes .Zelfs geen brasem.ik moet zeggen dat ik daar de laatste maanden ook niet zo heel veel last meer van heb,in het vroege voorjaar werd ik helemaal gek van de windes en brasem,elke nacht wel minstens 3 van die krengen.Ook op de 25 mm bol,ze krijgen die bol wel niet weg maar ze blijven net zo lang kloten tot ze zichzelf uiteindelijk prikken,zeker die windes blijven maar op die bol beuken.Als ik jouw as zou ik zeker daar door blijven gaan,je vangt toch steeds vis en tja die kleintjes moet je maar effies doorheen.Zoals ik het hoor hoe je alles beschrijft zou ik zeker daar volhouden.Zat je soms in het Vlietje achter de voetbal ?Daar was ik zaterdag al vroeg (vandaar het korte nachtje) en zag ik dat er 2 zaten die een nachtje hadden gezeten....
monstercarps  
#130 Gepost : maandag 3 oktober 2011 13:38:09(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

nee nee dat zyn wel 2 vrienden van my die gingen by het ijzeren kantje en nachtje maar ik ga niet meer de vliet op. vanaf 2 jaar geleden is het helemaal niks meer op de vliet. Die vriend van my blyft daar maar vissen terwijl hy niks vangt. Dat is niks voor my. En ik vind het op de binnenmaas ook veel mooier dat grote stuk water waar je overheen kan kijken geeft my veel meer een kick om te drillen dan in zoon klein slootje waar je met werpen niet een een beetje kracht kan geven of je gooid al by iemand in zyn achtertuin. Vroeger kon je trouwens wel heel leuk vangen op de vliet dan heb ik het over minimaal 3 jaar geleden. maar toch zoon grote plas geeft by my toch ook een grotere voldoening als ik dan een karper heb ook al ligt de vliet aan de bmaas vast.
Keep it simple...
monstercarps  
#131 Gepost : maandag 3 oktober 2011 19:24:45(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

op wat voor diepte vis jy eigelijk altyd griend?
en zit jy heel het jaar door op dezelfde stek of bevis je meerdere stekken?
ben toch wel een beetje neiuwschierig mss dat ik het volgend jaar weer ga proberne op de rivier op een zelf gemaakte stek aan de oude maas.
Keep it simple...
karpermars  
#132 Gepost : maandag 3 oktober 2011 21:20:51(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

oke ,ik dacht eerlijk gezegd dat jij dat was joh. Tuurlijk kan de Vliet een topstek zijn...als je er net bent als ze heen en weer trekken(voorjaar)kun je fabelachtige vangsten doen...helaas is dat maar zeer kort meestal en tja dan moet je er maar net zitten he.Ga je dit weekend ook weer?Jij moet wel goed verstopt zitten denk ik want de controles zijn meestal niet mis he vanaf de kant...Heb je de fotos op hyves nog gecheckt ?Zaten er nog bekende beren bij voor je ?
carpteamzhz  
#133 Gepost : maandag 3 oktober 2011 22:59:59(UTC)
carpteamzhz


25 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 429

we hebbe dit jaar eigenlijk helemaal geen controlle gehad op de vliet 1 controlle op de binnemaas dat was het
hopelijk blijf het zo Tong
lekker vissen en genieten van een biertje
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
monstercarps  
#134 Gepost : maandag 3 oktober 2011 23:06:24(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

ja marcel ik zit best goed verstopt ja. er kwam zaterdag ochtend 2 snoekvissers in de boot 2 meter uit de kant waar ik mijn tent had dus ik snel mijn gtent uit en zeggen dat ik daar lijnen had liggen en hy zei al dat hy me niet zag zitten dus ik zit dan wel goed verstopt indd. Ik wil zoiezo elke vrydag een nachtje pakken. Nou marcel ik werd wel een beetje jaloers toen ik op je hyves keek ahahah er zaten echt hele mooie karpers in je berenboek ik had er nog by 1 een reactie geplaatst maar je hebt er zoveel op staan dat ik ze nog niet eens allemaal bekeken heb. Maar je ehbt het goed gedaan man dat waren togh karpers van 2010 en 2011? Ik hoop dat ik dit jaar nog 1 van die beren ga vangen ik doe er in ieder geval wel me best voor! hopelijk vrydag dna maar weer.
Het valt my trouwens wel op dat er heel de middag geen leven is op mijn stek en rond 7/8 uur begint er leven te komen vooral eerst de brasem en rond 12 uur vang ik dan een spiegel en rond 5 uur heb ik al 3 keer een spiegel gehad. Het lijtk ook wel of mss die spiegels meer zwemmen dus langere afstanden afleggen ofniet?
Keep it simple...
griend  
#135 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 06:21:08(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
monstercarps schreef:
op wat voor diepte vis jy eigelijk altyd griend?
en zit jy heel het jaar door op dezelfde stek of bevis je meerdere stekken?
ben toch wel een beetje neiuwschierig mss dat ik het volgend jaar weer ga proberne op de rivier op een zelf gemaakte stek aan de oude maas.


elk jaar getijde vis ik op een andere stek met verschillende dieptes.
voorjaar naar de ondiepere platen waar ze heen trekken voor de paai en najaar de diepte in.
Door de jaren heen en op veel verschillende stekken tevissen weten we nu welke stekken bij welk weertype(seizoen) past.
Wind op de kant is vis in de hand.


karpermars  
#136 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 10:31:55(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

toch is er in de wintertijd genoeg vis te vangen op ondiep water hoor..lang niet alle vissen trekken naar de diepe stukken....takken,duikers,onder bruggetjes en afgestorven riet zijn ook 's winters goede hotspots..
griend  
#137 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 10:53:06(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
ik ben het helemaal eens met je Marcel maar op het hdiep zien we toch bepaalde stukken in het najaar beter lopen en die zijn over het algemeen dieper.
Op de binnemaas heb je dat meer na mijn idee dat ze onder takken,duikers,onder bruggetjes en afgestorven riet zitten.
Want Sam vroeg het over de rivier ivm dat die volgend jaar op de oude maas wil.
Nu hoef het niet zo tezijn dat daar het zelfde is als op het hdiep, maar dat moet Sam ff proberen.
Wind op de kant is vis in de hand.


karpermars  
#138 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 11:23:58(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

Ik denk eerlijk gezegd dat het zowiezo een hele opgave is om daar in de echt koude tijd een vis te vangen of zijn jouw ervaringen anders ?En inderdaad zal het daar anders zijn ja....lijkt mij dat dan de plekken waar ze uit de stroming en dus lekker in de luwte kunnen liggen veruit favoriet zijn ?
griend  
#139 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 11:54:57(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
ja het is zeker moeilijk, veel uren draaien voor 1 vis.
ik denk ook dat ze uit de stroming gaan probeer eens een haven daar gaan ze ook vaak in .
Wind op de kant is vis in de hand.


monstercarps  
#140 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 12:31:41(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

precies ja dat dacht ik nou ook al. Die karpers willen in de winter denk ik niet moielijk doen en in de volle stroming gaan zwemmen. Ik zat al te dneken dat ze misschien by die kirbben liggen weetje wel die stukjes die helemaal omringt zijn door kribben en waar meestakl 2 openingen zijn. Ik hbe zoon plek waar het met laag water op sommige delen gewoon 1,5 meter diep is. En zeker ook haventjes ja dat lijkt my ook zeker een goede keuze voor de winter. Maar toch wil ik eerst een paar mooie kafroers op de binnenmaas vangen voordat ik de rivier evht serieus ga bevissen. Ik wil net zoon berenboek als marcel haahha. nee maar ik wil eerst is wat mooie vissen op mijn naam hebben staan omdat je op de rivier op het begin toch byna niks gaat vangen en dan heb ik in iedfer geval niks gemist omdat ik er toch al wat mooie heb als je begrijpt wat ik bedoel. dus ik dnek ook niet dat het volgend jaar intensief word maar ik wil die voorjaarsstek zeker nopg een paar nachten uitproberen het is gewoon omdat ik ze heb zien zwemmen dat maakt je gewoon geak en wie zou daar dna niet willen vissen?
Keep it simple...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
72 Pagina's«<56789>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.