logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
king  
#1 Geplaatst : dinsdag 9 augustus 2011 22:09:56(UTC)
king


10 ponder

Lid sinds: 6-8-2011(UTC)
Berichten: 75

hoi mede karpervissers.
ik wil starten op de maas maar weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken

heeft er soms iemand tips wat voeren en presentatie betreft of waar echt op gelet moet worden
want op een rivier vissen is een heel ander verhaal dan op een put --> sterke stroming

alvast bedankt
Sponsor
stefan everts  
#2 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 22:28:59(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

met de maas zelf heb ik geen ervaring...zorg in elk geval voor een zeer goede voorslag op de stekken waar dat nodig is ivm met basalten e.d.(PB red ant 45 lbs is een heeeele goede)!!!

en qua voeren is het uiteraard verstandig om dit op te bouwen omdat je niet weet of er al vis op je stek ligt...maar 3-4 kg per dag kan natuurlijk altijd per dag op zulke rivieren...

wees voorbereid op veel uren en weinig vis maar je kunt natuurlijk altijd een keer met je pik in de boter vallen en 'op' de vis zitten...probeer ze dan vast te houden voor zolang dat lukt met genoeg voer...

stefan
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
Ruud Gosselink  
#3 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 23:18:35(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

In het blad de Spiegel heeft een drieluik gestaan over 'Beasting op de rivier'. Die mannen hebben vrij helder hun aanpak beschreven, maar ook wordt duidelijk dat ze er meerdere weken achtereen in voor- en najaar hebben kunnen voeren en vissen.Er alles bij elkaar een wereldreis voor hebben afgelegd en een aanhangertje voer er in hebben gekieperd. Gaan vissen met een ervaringsdeskundige heeft de voorkeur, anders kun je rekenen op wekenlang verkennen wanneer je niet met je pik in de boter valt zoals Stefan al zegt.
dr.carp  
#4 Gepost : zaterdag 27 augustus 2011 21:27:16(UTC)
dr.carp


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 10-7-2011(UTC)
Berichten: 6

ik vis af en toe met een kameraad op de maas, een zeer schuurbestendige voorslag is zeker aangeraden! ( zoals hierboven vermeld , pb red ant is goeie) , zeker voorslag gebruiken als je vanaf de kant drilt! als je een bootje ter beschikking hebt en je vist met voldoende dikte van je hoofdlijn dan gaat dat ook nog wel zonder voorslag. wij kregen bijna alle runs tegen de avond of de vroege ochtend, qua voeren hebben wij het heel simpel gehouden de eerste dag hebben we gewoon met boilies gevoerd ( 1kg /4 hengels), en toen hebben we 3 runs gehad, de dag ernaa hebben we dan 1kg bolle per hengel erop gegooid omdat we dachten dat de vis erop lag en toen hebben we niet van beten gekregen! afhankelijk van de scheepsvaart zou ik kijken voor de stek, wij kregen enkel snachts beten , volgens mij omdat er snachts gewoon te veel boten door die vaargeul raazden! in dit geval kan je beter een kant stek maken! als je ergens zit waar weinig / geen scheepsvaart komt zou ik toch de vaargeul dan aanpakken!
ik hoop dat je iets hebt aan deze informatie
grtz
ruudje398  
#5 Gepost : zondag 28 augustus 2011 13:11:22(UTC)
ruudje398


15 ponder

Lid sinds: 3-6-2011(UTC)
Berichten: 191

dr.carp schreef:
ik vis af en toe met een kameraad op de maas, een zeer schuurbestendige voorslag is zeker aangeraden! ( zoals hierboven vermeld , pb red ant is goeie) , zeker voorslag gebruiken als je vanaf de kant drilt! als je een bootje ter beschikking hebt en je vist met voldoende dikte van je hoofdlijn dan gaat dat ook nog wel zonder voorslag. wij kregen bijna alle runs tegen de avond of de vroege ochtend, qua voeren hebben wij het heel simpel gehouden de eerste dag hebben we gewoon met boilies gevoerd ( 1kg /4 hengels), en toen hebben we 3 runs gehad, de dag ernaa hebben we dan 1kg bolle per hengel erop gegooid omdat we dachten dat de vis erop lag en toen hebben we niet van beten gekregen! afhankelijk van de scheepsvaart zou ik kijken voor de stek, wij kregen enkel snachts beten , volgens mij omdat er snachts gewoon te veel boten door die vaargeul raazden! in dit geval kan je beter een kant stek maken! als je ergens zit waar weinig / geen scheepsvaart komt zou ik toch de vaargeul dan aanpakken!
ik hoop dat je iets hebt aan deze informatie
grtz

dus als ik het goed lees heb je 250 gr per hengel gevoerd?
met hoeveel mm boilies heb je gevoerd?
king  
#6 Gepost : zondag 28 augustus 2011 15:37:34(UTC)
king


10 ponder

Lid sinds: 6-8-2011(UTC)
Berichten: 75

@ dr carp
op het gedeelte van de maas waar ik vis is totaal geen scheepvaart. heb er vorige week 2 nachten gevist in totaal 7 runs gehad en maar 3 verzilverd niet goed dus in tegendeel zelfs . viste met drie hengels 1 aan de kant en twee in de geul de beten kwamen zoals je zegt vooral aan de avond als de schemering valt had ervoor 3 dagen gevoerd met een 2 kilo boilies per hengel de eerste dag de twee dag pellets en mais en de derde dag terug 2 kilo boilies. maar de maas levert in ieder geval veel meer beten op dan de grindgaten hier in de buurt op de maas kom je altijd nieuwe vis tegen er belandt van alles op je voerstek het enige nadeel vindt ik is soms de sterke stroming vis met een in line lood van 110 gram wat soms nog niet genoeg is maar over het algemeen was het niet slecht volgende week weer 2 nachten gepland hopelijk met een beter resultaat. ben nu ook bezig vindt een plaatselijke fruitboer die bezit een grote grindkuil waar aardig wat dikke vis schijnt op te zitten hoipelijk krijg ik een akkoord om er te mogen vissen .

xavier  
#7 Gepost : zondag 28 augustus 2011 21:54:37(UTC)
xavier


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 29-1-2011(UTC)
Berichten: 2

waar vissen jullie dan op de maas.de maas staat toch gekend voor een moeilijk water.
zou er graag eens willen vissen maar weet niet waar?
mvg xavier
king  
#8 Gepost : maandag 29 augustus 2011 11:00:46(UTC)
king


10 ponder

Lid sinds: 6-8-2011(UTC)
Berichten: 75

ik vis in limburg op de maas. het is idd niet één van de gemakkelijkste waters wat er bestaan.mij ervaring is echter dat je wel veel materiaal moet bij hebben want met die dikke stenen raak je toch soms heel wat kwijt. maarja dat moet je erbij nemen als je op de maas wil vissen. uit eigen mening van ik liever een vis van op de maas dan op een grindafgraving op de maas zijn het echte vechters meestal gebouwd als een torpedo om de stroming te trotseren Blij .
ruudje398  
#9 Gepost : maandag 29 augustus 2011 11:13:07(UTC)
ruudje398


15 ponder

Lid sinds: 3-6-2011(UTC)
Berichten: 191

maar hoe moet je een voorslag aan je lijn maken moet je dat knopen of hoe moet je dat doen?
luuk412  
#10 Gepost : maandag 29 augustus 2011 11:26:22(UTC)
luuk412


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 549

waar vis je ergens op de maas?
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
Ruud Gosselink  
#11 Gepost : maandag 29 augustus 2011 11:34:55(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Om een voorslag of leadcore te bevestigen gebruik ik altijd de allbright. Simpel en zeer doeltreffend. In het voorbeeld is de gele lijn de voorslag.
http://www.zeebaars.nl/techniek/knoop/albrigth.htm
king  
#12 Gepost : maandag 29 augustus 2011 11:37:38(UTC)
king


10 ponder

Lid sinds: 6-8-2011(UTC)
Berichten: 75

ruudje398 schreef:
maar hoe moet je een voorslag aan je lijn maken moet je dat knopen of hoe moet je dat doen?


je kan hier op het forum gaan kijken bij rigs onderwerp knopen dan moet je even kijken dat je de uni-knot vindt daar staat alles over de voorslag netjes uitgelegd
king  
#13 Gepost : maandag 29 augustus 2011 11:39:19(UTC)
king


10 ponder

Lid sinds: 6-8-2011(UTC)
Berichten: 75

luuk412 schreef:
waar vis je ergens op de maas?


ik vis in het stuk tussen maasmechelen en ophoven , in maasmechelen is de maas minder breed dan in ophoven en ook geen scheepvaart
luuk412  
#14 Gepost : maandag 29 augustus 2011 12:14:45(UTC)
luuk412


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 549

ok dat is voor mij 4km
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
king  
#15 Gepost : maandag 29 augustus 2011 12:54:45(UTC)
king


10 ponder

Lid sinds: 6-8-2011(UTC)
Berichten: 75

dat is idd kortbij Blij
luuk412  
#16 Gepost : maandag 29 augustus 2011 14:36:48(UTC)
luuk412


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 549

ja idd hoever is dat voor jou?
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
king  
#17 Gepost : maandag 29 augustus 2011 18:24:28(UTC)
king


10 ponder

Lid sinds: 6-8-2011(UTC)
Berichten: 75

ik ben zelf van maasmechelen dus ben er zo
ophoven is van mij uit ongeveer een half uurtje rijden
ruudje398  
#18 Gepost : maandag 29 augustus 2011 18:43:07(UTC)
ruudje398


15 ponder

Lid sinds: 3-6-2011(UTC)
Berichten: 191

maar als de knoop van de voorslag achter het achterste oogje van de hengel zit hoe wil je daar dan goed mee werpen of maakt dat daarmee geen verschil?
Marc Waber  
#19 Gepost : maandag 29 augustus 2011 20:02:25(UTC)
Marc Waber


10 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 68

je zal er wel wat last van hebben, vooral als je op de lange afstand wilt vissen.. uitvaren lijkt me het best Knipoog
ruudje398  
#20 Gepost : dinsdag 30 augustus 2011 18:34:47(UTC)
ruudje398


15 ponder

Lid sinds: 3-6-2011(UTC)
Berichten: 191

welk materiaal moet de voorslag zijn ik heb thuis lijn ligge van 40/100 nylon is dat goed of moet het dikker of ander materiaal zijn?
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.