logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

8 Pagina's«<23456>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ed skillz  
#61 Gepost : zaterdag 22 oktober 2011 14:21:17(UTC)
Ed skillz


20 ponder

Lid sinds: 12-10-2009(UTC)
Berichten: 256

nee ik zet een pomp op mijn accu waardoor het water in beweging blijft. Water wat beweegt vriest niet zomaar dicht. Een dompel pomp op een drijver is voldoende.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 22 oktober 2011 14:22:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Jeroen Luppe  
#62 Gepost : zaterdag 22 oktober 2011 15:46:56(UTC)
Jeroen Luppe


25 ponder

Lid sinds: 12-6-2010(UTC)
Berichten: 437

Ed: Gaat het drillen dan nog een beetje? Je moet wel een behoorlijk wak maken lijkt me.
The Baits
lorenzo  
#63 Gepost : zondag 23 oktober 2011 19:02:45(UTC)
lorenzo


5 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 16

ik ga voor de 1ste maal proberen door vissen ,
ik verwacht er niet teveel van maar je weet nooit Knipoog
leen  
#64 Gepost : zondag 23 oktober 2011 19:11:51(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
weet niet of dit onder bikkelen valt, maar vandaag met mijn zoon gevist. Had m al gewaarschuwd voor de temperatuur...
Was 4 graden toen we in de auto stapten en rond 9 sprongen de tranen m in de ogen (koude voeten papa.. :-( ).
Gelukkig kwam de zon redelijk snel door :-).

Hij had me de feeder vlot achter elkaar beet wat een mooie flinke voorn opleverde. Zo tegen 10 was het echter helemaal over en uit.
Toch maar niet zo blij moeten zijn met de zon? ;-)
peter servais  
#65 Gepost : zondag 23 oktober 2011 20:43:23(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Vandaag ook een dag gevist, brrr.. wat was het fris zeg, de hele tijd zo'n koud windje die op een gegeven moment alles koud maakt.

Helaas niets kunnen vangen, 2 dagen voorgevoerd en je dan krijg je 10 meerkoeten op je stek.Domme ik
Het water was kraakhelder, dat zal waarschijnlijk ook wel een rede zijn waardoor het minder loopt.
Het begint nu wel een beetje lastig te lopen hier, ik snap niet echt goed hoe dat nu al kan, ze moeten zich onderhand wel vol vreten voor de winter toch?

Dit is nu al blank nummer 4 op rij...

Maargoed, zoals altijd lekker buiten geweest weer en genoten van de natuur

Bewerkt door de gebruiker zondag 23 oktober 2011 20:44:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
DavidT  
#66 Gepost : maandag 24 oktober 2011 16:55:29(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Hoi Peter,

Het is afgelopen. Over en uit. Het nadeel van onze hobby is dat we jagen op een koudbloedig dier. Hang de thermometer maar eens in het water.

Vandaar dat ik een topic had geopend Voorjaar 2012. Wordt wel bekeken maar niet gereageerd, jammer want ik ben echt benieuwd naar meningen van anderen. Is altijd leuk om over na te denken.

En je kan heus nog wel iets vangen. Zou ik wel een andere stek gaan proberen. Ik kijk het nog een week aan en als ik de verleiding kan werstaan om niet weer op dezelfde stek te gaan zitten ga ik het een paar weken in een schrale fortgracht proberen waar meer voedselnijd is. Om de gewichten moet ik het daar niet doen maar vis is vis de komende periode.
Say hello to my little friend
Erwin Krijgsman  
#67 Gepost : maandag 24 oktober 2011 20:29:36(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
SnowMan schreef:
Op een ander forum waar ik actief ben, hebben ze deze vraag ook al eens gesteld,

Vreemd is het te lezen dat eigenlijk bijna iedereen weer de winter door zit te vissen, nog vreemder vind ik dan weer dat je in de winter niemand aan het water vinden kan....Waar zitten die gasten dan eigenlijk he Wahaaaa.

En nu weer even ernstig, (Ja ik kan dat haaaa)

Ik vis de winter door, (Albertkanaal vriest hier niet dicht he)
voor de rust aan het water, de mooie plaatjes die ik klikken kan met mijn tweede hobby fotografie, en ik sta er op om twee dagen per week verlost te zijn van het vrouwtje Haaaaa

grt Snowy


Snowy, Snowy.... welk ander forum zou dat toch zijnBlij
Ook al lid van hengelsport vereniging "los van `t wief".... weten wel beter é, we kunnen niet zonder!
Albertkanaal, zou dat vernoemd zijn naar.... jaha, en in het zuiden is het altijd een beetje warmer.
Vang ze vriend, hoop een paar mooie snow-foto`s te zien.

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Gijs van de Groep  
#68 Gepost : maandag 24 oktober 2011 22:13:27(UTC)
Gijs van de Groep


15 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 188

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Erwin schreef:
Ook ik vis eigenlijk het hele jaar door. Juist in de zomermaanden vaak iets minder. Dan vind ik het vaak te druk aan het water.





Sluit ik me helemaal bij aan.
Ron van Houtum  
#69 Gepost : maandag 24 oktober 2011 22:36:38(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
als ze zo allemaal gaan denken word het weer rustig in de zomermaandengigglesmil gigglesmil
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
karpie78  
#70 Gepost : maandag 24 oktober 2011 22:58:41(UTC)
karpie78


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 24-10-2011(UTC)
Berichten: 2

ik vis normaal door
zit nu gedwongen thuis door een spierscheuring in me schouder
wacht nog op een operatie en een revalidatie tijd van 6 maanden
zal ik dus dit jaar niet doorvissen jammer genoeg
monstercarps  
#71 Gepost : maandag 24 oktober 2011 23:31:29(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

het water begint nu al best snel af toe koelen.
vrydag 3 vissen gevangen en ze waren al best koud en het water was ook al duidelijk een stuk kouder.
moet zeker een warmptepak gaan kopen want het word alleen nog maar kouder.
En merkt iemand al dat de vangsten teruglopen?
Keep it simple...
Anne  
#72 Gepost : maandag 24 oktober 2011 23:49:39(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

Ik vis gewoon door. Als mn voerboot weer klaar is
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
peter servais  
#73 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 00:09:34(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
@ DavidT, Die conclusie begin ik nu ook een beetje te trekken, het is wel in eens koud en de watertemperatuur holt er natuurlijk ook gelijk achteraan.

- Is dit al de tijd om te kijken naar overwinterplekken? Is het geen snacktime nu?

- Trekken de vissen nu al naar dieper gelegen plekken?
De kois in de vijver zie je wel samenscholen en zich langzamer en dieper in de vijver bewegen.
De karpers zullen zich niet anders gedragen ben ik bang.

Ik denk dat het nog niet over is, maar dat het wel erg snel lastiger word om een vis te kunnen vangen.
Ik hoop eerlijkgezegd nog wel op een mooie vis, om je hengels nu al in t vet te zetten vind ik nog te vroeg...

Misschien dat ik het wat meer ga afwisselen met Snoekvissen. Daar word het nu wel de tijd voor Knipoog

We gaan zien hoe het loopt

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 25 oktober 2011 00:10:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
monstercarps  
#74 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 08:33:37(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

ik merk wel dat ze zich op de steeds diepere plekken het meest laten vangen
Keep it simple...
karpermars  
#75 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 09:19:34(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

water koelt nu ook rap af natuurlijk met die koude wind erover.....maar het geeft straks toch wel weer extra veel voldoening als je weer een bak vangt he...
Stefan Huijsman  
#76 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 11:44:52(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

monstercarps schreef:
welk warmtepak heb jy gehaald SH?


sorry voor de late reactie. Ik heb hier bij een dump zaak een warmte pak gekocht. Het is een soort ski-pak en dus waterwerend, maar dan met een leger print.
Mister X  
#77 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 12:22:42(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Blijven voeren op plekken voor de karper zich s'winters ophoud. Voor klein water
in mijn geval overzichtelijk, groot water heel ander verhaal. Mensen die gebruik
maken van een logboek (mij zelf) bekijk je vangsten winter periode's. Focus hier
je aandacht, zijn het meer plekken aanvoeren. Loopt 1 plek af rust geven switchen
naar jullie Back-up stek(ken). Heel belangrijk voer ook verspreid niet te veel maar
ook niet weinig. Het kan op 1 meter aankomen wanneer de vis boilies tegen komt
trek je ze op deze manier naar je stek(ken). Belangrijk voer dagelijk zorg dat je z.v.m
vis over het grijze vlak trekt (vertrouwen krijgen). Ideale situatie vissen bekijken de
boilies niet tot dat ze helemaal zijn opgelost. Vergeet niet vis met winter boilies rijk
aan koolhydraten vitamines (darm racers). Bekijk het van 2 kanten je blijft vis vangen
en helpt de karpers de winter door. Veel succes vergeet niet de aanhouder wint Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 25 oktober 2011 13:51:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DavidT  
#78 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 17:50:52(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Nou ja, over. Ik bedoel de periode van schransen hebben ze overgeslagen denk ik. Of een heleboel en ik hebben iets gemist. Vangen kan je altijd. Snacktime is het allang niet meer.

Wat bedoel je met dieper? Er zijn zat diepe plassen (max 30 m) waar de vis van 4-6 meter water komen. Vind je dat diep? Dat vissen alleen in kuilen gaan liggen en naar diepe plekken verhuizen is achterhaald. Een mooi voobeeld hiervan las ik in een boek van Hollandse bodem. De mannen verbaasden zich dat de vis zich liet vangen op 4-7 meter diepte. Snapte ik niks van want daar was ik al een tijd achter.

Vis je klokkie rond? Het zou zomaar kunnen dat de aanbeten overdag komen (en op een andere plek). Enkele weken geleden voerde ik 25 kg. In de periode erna voer ik 2,5 kg per dag en vang ik weinig vissen op voor mij vreemde tijden. Voer is dus weg maar ik vermoed dat ze 's ochtend s komen azen en dan ben ik allang thuis bij vrouw en kinders. Maar het verschuiven van aastijden is normaal, gebeurt enkele malen per jaar.
Say hello to my little friend
monstercarps  
#79 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 19:13:25(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

dat lijkt me wel een lekker warm pakje dan SH.

Ik bedoel met dieper dat ik ze eerst regelmatig by de kant ving (1,5m) en nu komt alles vanuit het midden (3,5m).
dus ze verplaatsen zich al op andere dieptes ( by my iig) Ik begin meestal met vissen rond 7 uur savonds en sochtends ruim ik mijn spullen op als ik wakkeer word omdat je op deze stek normaal gesproken nooit wat vangt smiddags.
Keep it simple...
karpermars  
#80 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 19:56:53(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

sluit me aan bij zowel DavidT als Jowan....vissen zitten echt niet altijd zo diep als ze zouden kunnen in de koude tijd....neem de afgestorven lelie en rietvelden maar straks....Ik ben nu bezig om eens te kijken of ik ze op ondiep water ook de hele winter erop kan houden,pak em beet mx 1.50 water,ving ze daar al eerder in februari,dus moet kunnen.Wat Jowan zegt is helemaal waar...het op de juiste plek aanbieden van goed ver is zeker belangrijk nu...een paar meter verkeerd kan al een blank zijn....Zo af en toe heb je ook wel is een oppepper nodig in de vorm van een aanbeet,want als die lang uitblijft wordt het vaak toch wel hard om door te gaan....
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
8 Pagina's«<23456>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.