logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

8 Pagina's«<34567>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karpermars  
#81 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 19:58:40(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

is me trouwens wel opgevallen dat enige obstakels in de buurt van de vissen in de winter op ondiep water toch wel erg welkom zijn..struiken,steigers,bruggetjes etc etc
wouterbeyer  
#82 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 21:07:48(UTC)
wouterbeyer


20 ponder

Lid sinds: 22-10-2011(UTC)
Berichten: 327

volgen me maat ben ik een mooiweerkarpervisser en daar heeft tie gelijk in ik hat het als mijn tenen bevriezen weetje met of zonderwarmtelaarzen
PR : 35 pond
Karper teller 2013 : 6
Zwaarste 2013 :18 pond

peter servais  
#83 Gepost : dinsdag 25 oktober 2011 23:29:31(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik doel meer op de polders.
Hier in de polder heb je geen gaten van 10 meter diep oid.
Het is over het algemeen een metertje a anderhalve meter diep.
En ga ze dan is zoeken.

Als ik vis hanteer ik de volgende strategie
Ik vis altijd overdag, van 's morgens vroeg tot een uurtje of half 6 's middags.
Ik zoek de hoekjes op die 's morgens in de zon liggen en dus sneller opwarmen. Ook probeer ik langs rietkragen e.d. de vis op te zoeken.
Misschien is dit meer een voorjaars tactiek, maar je moet ergens beginnen.
Verder probeer ik de vis te spotten maar dit blijft toch lastig.
Hier en daar een voerstekje aanleggen met wat hele en halve boilies en maar kijken waar de kringen en belletjes verschijnen. Helaas gaat dit in deze tijd niet zo snel.

Ik wil best door vissen, ik gooi sowieso het bijltje er niet snel bij neer, maar om een hele winter te blanken... Dat zou ik toch wel een beetje zonde vinden.

Zijn er nog meer poldervissers die in de winter gewoon in de polder blijven vissen?
Op wat voor plekken zoek je dan? en wat verander je aan je strategie?

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 25 oktober 2011 23:31:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
monstercarps  
#84 Gepost : woensdag 26 oktober 2011 23:42:02(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

ik heb een winterstek in een polder. Daar hebben we in februarie al nachten van 6 karpers en meer gehad.
Die kwamen allemaal onder een brug vandaan
dus ik zou als er by jou een brug in de buurt is het toch zeker een keer gaan proberen.
en het veranderen van de strategie was by ons alleen maar minder voeren en compact voeren. verder viste we met hetzelfde aas als in de zomer.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 26 oktober 2011 23:43:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Keep it simple...
peter servais  
#85 Gepost : woensdag 26 oktober 2011 23:55:01(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Dit zijn wel dingen waar ik wat aan heb!

Tja, vind die schuilplekken maar is he.. Bruggen en duikers blijken idd. goed te zijn dus die ga ik maar opzoeken, dat kan sowieso geen kwaad lijkt mij. Bedankt voor de tip!!
Compact voeren doe ik sowieso altijd wel, ik voer sowieso nooit geen kilo's bollen tegelijk.
Een stringetje boilies is meestal wel voldoende.

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
karpermars  
#86 Gepost : donderdag 27 oktober 2011 21:04:36(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

als je die echt holding areas kunt vinden dan hoef je niet eens voor te voeren...overdag met een fluo dan ga je ze al vangen hoor...mijn winterervaring in de polder is inderdaad ook de plekken die hiervoor beschreven zijn...duikers ,overhangende takken en bruggetjes....Succes in ieder geval alvast Peter
mike.l  
#87 Gepost : vrijdag 28 oktober 2011 02:01:39(UTC)
mike.l


15 ponder

Lid sinds: 5-7-2010(UTC)
Berichten: 156

Heb een vaste "winterplas" zolang die niet dicht vriest, vis ik door,deze voer ik aan vanaf ca.September/oktober afhankelijk van de Temperatuur.
Op het kanaal vis ik ook de hele winter door.
Lekker rustig aan de waterkant, en op de plas komen in het najaar/winter vaak grotere vissen eruit als in voorjaar of zomer.
stefan everts  
#88 Gepost : vrijdag 28 oktober 2011 18:48:56(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

Hey mike heb je het over de plas waar de 'vierschub' o.a. op zwemt?ga geen naam van het water noemen..

en op het kanaal zit je dan op het warm water stuk?want daar is het nooit echt rustig naar mijn ervaring..

mvg stefan
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
josvanpinxteren  
#89 Gepost : vrijdag 28 oktober 2011 19:40:57(UTC)
josvanpinxteren


25 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 513

op het moment is het weinig bikkelen met deze temperaturen volgens mij vist iedereen nog door
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!


groeten jos van Pinxteren
mike.l  
#90 Gepost : dinsdag 1 november 2011 23:05:38(UTC)
mike.l


15 ponder

Lid sinds: 5-7-2010(UTC)
Berichten: 156

stefan everts schreef:
Hey mike heb je het over de plas waar de 'vierschub' o.a. op zwemt?ga geen naam van het water noemen..

en op het kanaal zit je dan op het warm water stuk?want daar is het nooit echt rustig naar mijn ervaring..

mvg stefan


Stefan,

Nee,een kleinere plas die redelijk beschut is,zodat ook met een Oosten of Noorden-wind deze nog goed is te bevissen.
Nog sterker bij Oost of zelfs N.O wind vang ik daar de hele winter door vis,verleden jaar zelfs bij een watertemp.van minder als 4 graden !!!!
Op het Kanaal zit ik niet op " warm" water maar op het open stuk, altijd scheepvaart, dus wel ff wakker blijven zelfs onder eigen kant.
Davey Remmig  
#91 Gepost : woensdag 2 november 2011 01:12:28(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

josvanpinxteren schreef:
op het moment is het weinig bikkelen met deze temperaturen volgens mij vist iedereen nog door


Groot gelijk, tis nog gruwelijk lekker weer voor het tijd van het jaar!
karpermars  
#92 Gepost : woensdag 2 november 2011 16:24:19(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

tis nog gewoon genieten inderdaad...bijna 20 graden......gaat nergens over he...
Roy Oostindien  
#93 Gepost : woensdag 2 november 2011 17:39:42(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Gaan gewoon lekker door (vissen) warmtepak aan en gaan Breede lach
stefan everts  
#94 Gepost : woensdag 2 november 2011 18:50:01(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

mike.l schreef:
stefan everts schreef:
Hey mike heb je het over de plas waar de 'vierschub' o.a. op zwemt?ga geen naam van het water noemen..

en op het kanaal zit je dan op het warm water stuk?want daar is het nooit echt rustig naar mijn ervaring..

mvg stefan


Stefan,

Nee,een kleinere plas die redelijk beschut is,zodat ook met een Oosten of Noorden-wind deze nog goed is te bevissen.
Nog sterker bij Oost of zelfs N.O wind vang ik daar de hele winter door vis,verleden jaar zelfs bij een watertemp.van minder als 4 graden !!!!





oke mooi werk!volgens mij heb ik jou laatst gesproken aan die plas waar ik het over had,zat jij daar toen met een maat van je?ik kwam toen s'morgens ff bij jullie kijken met die maat van me,jij had er toen net 1 Knipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 november 2011 18:53:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
Olger Glorie  
#95 Gepost : woensdag 2 november 2011 22:20:48(UTC)
Olger Glorie


5 ponder

Lid sinds: 2-3-2011(UTC)
Berichten: 35

Vis gewoon volle bak door totdat het ijs het onmogelijk maakt...Breede lach
monstercarps  
#96 Gepost : woensdag 2 november 2011 23:24:15(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

zo mogen we het horen olger
Keep it simple...
karpermars  
#97 Gepost : donderdag 3 november 2011 13:54:51(UTC)
karpermars


20 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 360

Het enigste ijs wat we voorlopig zien drijft gelukkig nog in de cola.....
monstercarps  
#98 Gepost : donderdag 3 november 2011 16:53:38(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

hahaa gelukkig nog wel maar ik dnek dat het binnekort uit de cola komt
Keep it simple...
Davey Remmig  
#99 Gepost : donderdag 3 november 2011 21:51:08(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

karpermars schreef:
Het enigste ijs wat we voorlopig zien drijft gelukkig nog in de cola.....


voorlopig houden we het zoKnipoog
mike.l  
#100 Gepost : vrijdag 4 november 2011 12:10:30(UTC)
mike.l


15 ponder

Lid sinds: 5-7-2010(UTC)
Berichten: 156

stefan everts schreef:
mike.l schreef:
stefan everts schreef:
Hey mike heb je het over de plas waar de 'vierschub' o.a. op zwemt?ga geen naam van het water noemen..

en op het kanaal zit je dan op het warm water stuk?want daar is het nooit echt rustig naar mijn ervaring..

mvg stefan


Stefan,

Nee,een kleinere plas die redelijk beschut is,zodat ook met een Oosten of Noorden-wind deze nog goed is te bevissen.
Nog sterker bij Oost of zelfs N.O wind vang ik daar de hele winter door vis,verleden jaar zelfs bij een watertemp.van minder als 4 graden !!!!





oke mooi werk!volgens mij heb ik jou laatst gesproken aan die plas waar ik het over had,zat jij daar toen met een maat van je?ik kwam toen s'morgens ff bij jullie kijken met die maat van me,jij had er toen net 1 Knipoog


Stefan,
Dat kan alleen als je in Frankrijk was :-"
Alleen in het buitenland en aan het Kanaal vis ik met een maatje,normaal vis ik altijd alleen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
8 Pagina's«<34567>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.