logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Edwin Wouters  
#1 Gepost : zondag 31 januari 2010 13:36:14(UTC)
Edwin Wouters


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 31-1-2010(UTC)
Berichten: 12

Ik zal me dan ook maar eens voorstellen:
Mijn naam is Edwin Wouters en ben geboren in 1967. Regelmatig was ik al te vinden op dit forum onder Reclin's account (mijn vissende vriendin, partner, maatje).
Vanaf mijn 5de jaar ben ik langs de waterkant te vinden met een hengeltje. Eerst het bamboe stokje op de witvis. Hier kwam het al voor dat als je soms niet oplette (tja, je bent 5 jaar) dat opeens je bamboestokje in het midden van de sloot rondjes zwom. Monstervissen hadden dan je vlok gepakt.
Later, toen ik wist dat het karper was kwam die vis bovenaan het wensen lijstje te staan.
Nu kom ik uit de tijd dat er nog geen internet was (ik weet het, ik ben een oude l@l), zelfs geen karper magazines en moesten we alles zelf ontdekken. Andere karpervissers waren er bijna niet en die er waren hielden hun mond stijf dicht. Het leerproces en het "begrijp" proces duurde dan ook vele malen langer dan tegenwoordig.

Met het pennetje struinden wij de bruggen af langs de kanalen in Noord Holland. Tegen de brugmuren, tussen de dukdalven, net uit de stroomnaad, overal waar we de pen maar konden laten staan in de stroming van het kanaal.
20/100 en een glasvezel hengel die krom ging tot in het handvat. Aanslaan, met je hand op de spoel heel langzaam achteruit lopen en zorgen dat vóór de karper het besefte, je hem tussen de dukdalven uit had in het open water. Daar kon je hem dan rustig uitdrillen. Ving je een 20 ponder, dan had je een record vis.
Heel langzaam kwamen de eerste verhalen over boilies, vast lood, afstandvissen en het beloofde land Frankrijk. De eerste videobanden van Kevin Nash en Rod Hutchinson. Techniek lieten ze nog niet zien, wel een teller links boven in beeld met de ponden gevangen vis.
Ik heb de hele ontwikkeling van de karpervisserij mogen mee maken en mogen ontdekken. Met vallen en opstaan. Denken dat je het spelletje snapt en weer tot de conclusie komen dat je er niet verder naast had kunnen zitten.
Ik ben ook Frankrijk ingegaan 25 jaar geleden zogauw ik mijn rijbewijs had. Zonder frans te spreken. Geruchten najagen, spokenjacht. Niet weten wat de regels waren, waar vergunningen te verkrijgen waren etc. Veel vis gevangen maar die record vis bleef maar uit de eerste jaren van pionieren.
Intussen heb ik gevist in Nederland, België, Frankrijk, Italië, Polen en Engeland.
Ik ben weer terug bij af. Daarmee bedoel ik dat het jagen op die ene grote vis niet meer hoeft (al hoop je er toch iedere sessie op maar de "must" is weg) . Het is weer puur genieten van het vissen, de natuur, het gezelschap de beleving. Er is vertrouwen in mijn aas, mijn systemen en mijn denkwijze. Vang ik niets, dan heb ik op de verkeerde plek op het verkeerde moment gezeten.
Ik vis tegenwoordig (bijna) iedere week 1 nacht door heel Nederland. Waar ik voor mijn werk eindig die dag, daar zoek ik een water op waar de auto langs het water kan staan, peil en gooi mijn hengels uit, ik slaap in de auto, de volgende morgen pak ik een benzinepomp om me op te frissen en ga ik via mijn klanten weer richting huis.
Ook probeer ik minimaal een keer of 6 per jaar naar het buitenland te gaan voor een korte sessie van maximaal een week. De doelstelling voor komende jaren is: blijven genieten op zoveel mogelijk verschillende wateren in zoveel mogelijk verschillende landen.

Edwin Wouters
Sponsor
stein jansen  
#2 Gepost : zondag 31 januari 2010 13:54:17(UTC)
stein jansen


20 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 260

edwin,

zunnebeld een keer aan het eind van de dag.
kunnen we daar in de buurt een keer vissen.

groeten jansen
Erwin  
#3 Gepost : zondag 31 januari 2010 13:58:34(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Mooi verhaal Edwin! Leuk om zo'n brok aan ervaring op het forum te hebben. Kunnen we een hoop van leren! Misschien jij ook wel wat van de jongere generatieKnipoog

Veel plezier hier op het forum!!

M.v.g. Erwin
steef zenden  
#4 Gepost : zondag 31 januari 2010 14:15:28(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

`welkom hier ophet forum hier Edwin!!!!!!!!!!!
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

timvanzanten  
#5 Gepost : zondag 31 januari 2010 15:18:24(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
leuk Edwin, dat je je eindelijk waagt op het forum onder een eigen account! Tot zaterdag!

gr. Tim,
JulienH  
#6 Gepost : zondag 31 januari 2010 15:48:13(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Welkom op het forum Edwin. Veel plezier hier!
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Edwin Wouters  
#7 Gepost : zondag 31 januari 2010 18:01:08(UTC)
Edwin Wouters


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 31-1-2010(UTC)
Berichten: 12

@ Stein: afgesproken, krijg ik dan eindelijk les van de meester himself?.

@ Erwin: ik kan van iedereen iets opsteken dus ook van jullie jongsters haha. Alle gekheid op een karperstokje; als je ervoor openstaat kan je bij iedereen iets opsteken.
Wilde je trouwens op de beurs nog mensen interviewen? Rob Hughes of Simon Crow?

@ Tim van Z: tot zaterdag. Wilde je blijven slapen? Op een eigen kamer wel te verstaan want Reclin deelt me niet graag.

Verder bedankt voor het welkom.

mvg,
edwin
stein jansen  
#8 Gepost : zondag 31 januari 2010 18:56:59(UTC)
stein jansen


20 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 260

Slapen je kan toch je bivvy aan de IJssel zetten
Erwin  
#9 Gepost : zondag 31 januari 2010 19:09:57(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Klinkt goed. Bel ik je wel even over!
K3nny  
#10 Gepost : zondag 31 januari 2010 19:11:03(UTC)
K3nny


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 126

Welkom Edwin !
Nielsz  
#11 Gepost : zondag 31 januari 2010 19:31:41(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Welkom Edwin. Veel plezier hier(vissen)
ronpothuizen  
#12 Gepost : zondag 31 januari 2010 21:31:19(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Mooi verhaal Edwin,ik herken het helemaal,ik ben ook een oude lul,ben van '65.
Henk Fonken  
#13 Gepost : maandag 1 februari 2010 14:45:45(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

hey edwin welkom hier op het forum gezellig !!!!!!! enne mooi verhaal
Gr Henk de platte koning.
Arnold  
#14 Gepost : maandag 1 februari 2010 17:13:07(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Hey die Edwin, ook namens mij welkom!
Hennie Bodde  
#15 Gepost : maandag 1 februari 2010 18:26:37(UTC)
Hennie Bodde


20 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 386

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Welkom Edwin!Breede lach
Helemaal zelf bedacht.........




ronald kingma  
#16 Gepost : maandag 1 februari 2010 19:13:05(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
welkom edwin en leuk om je verhaal te lezen. Een brok aan ervaring, leuk.


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.