logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Patrick Wolters  
#1 Gepost : donderdag 5 januari 2012 00:05:59(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
4 januari 2012
Het nieuwe jaar is al weer 4 dagen onderweg.
Van vissen is het dit jaar nog niet terecht gekomen maar mijn hersens maken wel overuren.
Hoe zullen we dit seizoen aanpakken , dat het anders moet dan afgelopen seizoen dat staat vast
wand dat was niet veel weinig vistijd en ook de diverse voercampagnes konden door gebrek aan tijd
vaak niet optimaal benut worden.
Toch bracht afgelopen seizoen me wat moois op visgebied een nieuw water een nieuw doel.
Wie kent het niet meerdere malen per week rij je er voorbij jaar in jaar uit langs datzelfde water
nooit ga je er kijken maar toch houd de aanblik van dat water je in z'n greep.
Uiteindelijk na jaren neem je er een kijkje en je bent verkocht.
Na veel speurwerk kom je nog geen steek verder behalve het feit dat het een zeer diep water is.
Over het bestand kom je ook al weinig te weten alleen dat het zeer dun bezaaid is en zeer moeilijk te vangen.
Dus uiteindelijk ga je er vissen en vangt zowaar in de eerste sessie al je eerste vis
helaas geen gigant maar een zeer mooi edelschubje(bijproduct spiegelkarperkweek).
Na wat navraag kom ik er achter dat deze vissen onderdeel zijn van een kleinschalig skp.
De heren van het skp zijn blij door de terugmelding van mijn kant.
De tweede sessie is nog beter en er worden door mij en vismaat in totaal 5 vissen gevangen
waaronder enkele mooie uitzetspiegels waarvan er een in drie groeiseizoenen maarliefst 17 pond zwaarder is geworden.
Dus als de uitzetspiegels al zon groei kunnen produceren doet dit me watertanden om in zeizoen 2012 m'n pijlen op
het originele bestand te richten.
In mijn eigen blogje zal ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van mijn visserij op dit water en andere wateren
die tussendoor vast nog bezocht zullen worden.
Mvg Patrick

Zonsondergang het nieuwe thuiswater
UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker donderdag 5 januari 2012 00:10:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Sponsor
Davey Remmig  
#2 Gepost : donderdag 5 januari 2012 08:41:22(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

leuk stukje met een zeer mooie foto ik ben zeer benieuwd succes de volgende sessie en natuurlijk de sessies daarop volgende. ben benieuwd.
Patrick Wolters  
#3 Gepost : vrijdag 2 maart 2012 22:13:31(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Na een lange stilte van mijn kant (simpel omdat ik op visgebied niks te melden had) nu weer eens een bericht.
Werk sinds deze week aan een woonhuis rechtstreeks aan de loosdrechtse plassen zeg maar gerust de ultieme natte droom voor een karpervisser.
Na een paar dagen de stoute schoenen aangetrokken en de opdrachtgever gevraagd of ik er niet eens een hengeltje mocht uitgooien en deze gaf mij toestemming om tenminste tot eind mei er te mogen vissen.
Hij bood zelfs aan dat ik snachts mn stretcher best binnen mocht zetten om daar te vertoeven.
Nu gooit dit alles wel mn plan voor dit seizoen in de war echter wil ik deze kans ook niet aan mij voorbij laten gaan.
Ga waarschijnlijk zondag even wat peilwerk verrichten en ook even een hengeltje uitgooien.Blijb
Over het bestand weet ik weinig maar denk dat er op een dergelijk groot en mooi watercomplex vast hele mooie vissen te vangen zijn.
Als ik zondag terug ben zal ik jullie wel op de hoogte brengen van mijn belevenissen.........
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Henk Haarlem  
#4 Gepost : vrijdag 2 maart 2012 22:29:41(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
A chance of a lifetime, Mooi man met zo'n kans zou ik ook mijn plannen omzetten.Like
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Mister X  
#5 Gepost : vrijdag 2 maart 2012 22:41:43(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

@Patrick Wolters Long time no see linkse politiek Breede lachd Gekheid good luck Blijb
Patrick Wolters  
#6 Gepost : zaterdag 3 maart 2012 13:17:16(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Henk Haarlem schreef:
A chance of a lifetime, Mooi man met zo'n kans zou ik ook mijn plannen omzetten.Like

Idd Henk heb er ook goed zin aan wordt de eerste keer dit jaar dat ik de lijnen nat ga maken.
Zal ook wel even wat foto's maken van de stek morgen.
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Mark T  
#7 Gepost : zaterdag 3 maart 2012 15:30:49(UTC)
Mark T


25 ponder

Lid sinds: 18-8-2010(UTC)
Berichten: 544

Zitten mooie bakken op de Loosdrechtse plassen.
Zit je aan de oud- of nieuw-loosdrechtse kant.
Suc6 man, iig 2 tot 3 maanden de kans om vis te pakken.
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden.
Patrick Wolters  
#8 Gepost : zaterdag 3 maart 2012 15:51:11(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Mark T schreef:
Zitten mooie bakken op de Loosdrechtse plassen.
Zit je aan de oud- of nieuw-loosdrechtse kant.
Suc6 man, iig 2 tot 3 maanden de kans om vis te pakken.

Denk zelf nieuw loosdrecht is aan de kant van boomhoek.
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Patrick Wolters  
#9 Gepost : zaterdag 3 maart 2012 18:13:47(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Hier nog even een fototje van de te bevissen stek.
UserPostedImage
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Mister X  
#10 Gepost : zaterdag 3 maart 2012 18:15:21(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

O.M.G jawsmiley wat een prachtig water Respect

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 3 maart 2012 18:15:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ron van Houtum  
#11 Gepost : zaterdag 3 maart 2012 18:18:12(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
lekker hoor
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Patrick Wolters  
#12 Gepost : zondag 4 maart 2012 22:11:10(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Vandaag om 05.30 liep de wekker af.
Pfff doordeweeks vallen deze tijden al niet mee laat staan op zondag.
Na een rit van 45 minuten komen we aan bij het water en kunnen we de spullen uitladen.
Na het nodige peilwerk kom ik erachter dat de bodem weinig verschil kent op gooiadstand en besluit hierop me maar te fixeren op de zichtbare spots.
Zo gezegd zo gedaan leg ik een hengel met een chod rig strak tegen een nog afgestorven rietveld aan en de tweede voorzien van snowman leg ik hier zon tien meter vanaf.
Hierna maak ik het mezelf gemakkelijk met een lekkere bak koffie en als deze op is en ik over het water staar slaat de vermoeidheid van de drukke week toe en besluit ik even een uiltje te knappen.
Het zal rond 10.30 wezen als ik wakker schrik van enkele piepen op de chodrig echter na het oppakken van de hengel blijkt het vals alarm te wezen.
Ik gooi de hengel weer in maar het mag niet meer baten en rond 2 uur besluit ik mijn verlies te aanvaarden en ruim ik de spullen weer op en keer weer huiswaarts.
Op de terugweg naar huis bedenk ik mezelf dat ondanks een blank het toch weer heerlijk was om lekker aan de waterkant te vertoeven en zo even het hoofd te legen van de dagelijkse sleur en vervolg mijn weg naar huis met een voldaan gevoel.
"Carpfishing i'm loving it"
Mvg Patrick

Bewerkt door de gebruiker zondag 4 maart 2012 22:36:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Erwin  
#13 Gepost : maandag 5 maart 2012 12:50:46(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Prachtig water en een leuk verhaal Patrick
DavidT  
#14 Gepost : maandag 5 maart 2012 16:32:59(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Hé Patrick,

Mooi water man en wat een mooie kans heb je aangepakt. Ik weet niet waar je vist. Er is een drukbezochte sector waar veel (wat is veel, wordt ook steeds minder met de jaren) en voornamelijk kleinere vissen worden gevangen en een deel waar ook serieus gevoerd wordt maar minder en zwaar gevangen wordt.

Als het knutjestijd is en je vangt weinig dan gaat er iets verkeerd. Of het momenteel redelijk is om te verwachten iets te vangen ...... Tis best veel water.

Maar ik ben benieuwd en blijf volgen.

Bewerkt door de gebruiker maandag 5 maart 2012 16:37:47(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Say hello to my little friend
sander Janssen vd laak  
#15 Gepost : maandag 5 maart 2012 18:51:54(UTC)
sander Janssen vd laak


20 ponder

Lid sinds: 27-9-2011(UTC)
Berichten: 271

bij de loosdrechtse plassen geld wind op de kant vis in de hand !!
heb je de wind tegen dan vallen de vangsten helaas ook vaak erg tegen
maatjes hadden het weekend 12 runs Like helaas 4 karpers en de rest winde's en brasems
maar toch ik zat op de eerste piep te wachten tot ik weer opruimde Niet eens

iig succes op dat schitterende water !
Patrick Wolters  
#16 Gepost : maandag 5 maart 2012 21:32:20(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Thanks voor de leuke reacties.
Had gister ook nog geen vis verwacht maar als je niet gaat zitten vang je ze zeker niet.
Eerdaags wanneer de watertemp het toelaat eens beginnen met voeren en dan maar gauw een nachtje plannen hopen dat het water dan langzaam z'n prijzen vrij zal geven.
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Patrick Wolters  
#17 Gepost : maandag 5 maart 2012 22:27:15(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Voor de liefhebbers nog even een fototje
UserPostedImage
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
peter servais  
#18 Gepost : maandag 5 maart 2012 22:27:36(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Hoe lang werk je nog in dat bescheiden stulpje?
Het ziet er indrukwekkend uit hoor, een mooie kans om aan te pakken!

Ik blijf t ook volgen! Succes
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Patrick Wolters  
#19 Gepost : vrijdag 9 maart 2012 21:21:25(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Update
Afgelopen week ondanks de nog lage watertemperatuur elke middag na het werk een half kilotje verspreid op mn stek.
Afgelopen donderdag al twee keer een vis zien rollen op de stek dus ze hebben het aas inmiddels wel al gevonden nu maar hopen dat ik de vissen vast kan houden op de stek.
Ik hou het voeren voorlopig vol en zal volgende week waarschijnlijk een eerste nacht gaan pakken.
Moet wel zeggen dat het erg zwaar is om tijdens het werk niet even een hengeltje uit te gooien , nu maar hopen dat het geduld beloont gaat worden volgende week.
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Patrick Wolters  
#20 Gepost : zondag 18 maart 2012 14:12:23(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
De kop ie er af!!!
Wegens drukte dit weekend de stek in Loosdrecht links moeten laten liggen.
Echter stond er deze morgen wel een aantal uurtjes pennen ingeroosterd.
Na gister vergeten mais te halen besloot ik maar eens de good old aardappel weer eens te proberen.
Om zes uur ging de wekker en na een bak koffie naar het water gereden.
Gaat hier om een stadswater waar ik bij diverse bruggen eerst even wat aardappelkruim voer.
Teruggekomen bij de eerste brug zie ik op het voerstek al wat belletjes opborrelen en dit zet me meteen op scherp.
Voorzichtig laat ik de pen zakken op de stek.
Het zal zo'n vijf minuten later zijn wanneer ik een opsteker krijg op de pen waarna deze rustig wegloopt.
Slaan....hanguh voorzichtig loods ik de vis bij de brug weg om hem in open water uit te drillen en te scheppen.
De kop is er af en de buit binnen in de vorm van een klein schubje van een pond of 10.
Hellaas blijft het de rest van de ochtend stil maar toch zeer tevreden huiswaarts gekeerd.
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.