logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
rutger hinrichs  
#1 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 16:47:27(UTC)
rutger hinrichs


15 ponder

Lid sinds: 20-11-2011(UTC)
Berichten: 98

Omdat het op nu onmogenlijk is om te vissen ,en ik ivm ziekte thuis zit zal ik een stukje schrijven over een sessie uit 2011.

Na een week werken die dankzij een atv dag maar 4 dagen duurt breekt eindelijk het weekend aan.
Snel laad ik de auto vol en kan dan eindelijk vertrekken.Na ongeveer een uur rijden kom ik aan bij het water.En gelijk zakt de moed me in de schoenen bij het zien van meerdere tenten langs de oever.Als ik dan ook nog hoor dat mijn target vis de oever bezocht heeft precies op de stek die ik in gedachten had slechts een uur voor mijn komst besluit ik het water de rug toe te keren.Ik feliciteer de vanger met zijn vangst en vertrek teleurgesteld.

Als ik in de auto zit twijfel ik of ik op een ander water zal gaan vissen of naar huis ga.
Tot mijn geluk besluit ik een ander water te bevissen.Al kon ik toen nog niet weten wat me te wachten stond.

Als ik aan het water kom begint het al te schemeren, ik besluit om de hengels vanacht niet in te gooien en alleen wat te voeren , Dit omdat dit water de nodige hengeldruk kent.Ik verspreid 3 killo boilies over 2 stekken daarna zet ik de tent op maak wat te eten engeniet van de rust die er heerst.Na een paar bakken koffie besluit ik om vroeg te gaan slapen en de wekker te zetten zodat ik voor de zon op komt mijn rigs uit heb liggen.

De hele dag besteeds ik aan rigs knopen koffie drinken en het genieten van de omgeving.
Dit is vissen zoals ik het graag doe.De vangst van een vis is in mijn ogen de kers op de taart, maar zonder die kers smaakt die taart voor mij nog steeds goed.

Het is al snel donker buiten en terwijl de nacht valt neemt het vertrouwen toe .Als ik net op het punt sta de slaapzak op te zoeken schreeuwt de rechter delkim het uit .na een rustig verlopen dril kan ik het net onder klein schubje steken.Ik maak de onthaakmat goed nat en wil de vis uit het water tillen , terwijl ik goed in het net kijk zie ik dat ik mijn mening over de grootte van de vis aardig bij moet stellen.Het wegen en het nemen van de foto's gaat snel omdat alles voor af klaar staat.
Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken zorg dat het verblijf op de kant voor de vis zo kort mogenlijk is.De weger geeft 13,5 kilo aan .



Voldaan zoek ik de slaapzak op en bekijkde foto's ,en val enige tijd later in slaap.Om zes uur gaat de wekker weer af en besluit ik om met een hengel te zoeken naar de vis , dit doe ik door een chod rig met als aas een fluo pop up vol in de bagger te gooien waar normaal nooit iemand vist.Ik zit net lekker in de zon als er een andere karpervisser aankomt lopen en vraagt naar de vangst ,ik hoop dat hij snel weer vertrekt ik ben niet mensen schuw maar houd niet zo van het type visser wat naast me staat.Na een tijdje volgt er een leuke discussie volgens hem doe ik het niet goed en komt dit omdat ik pas begin met vissen,ik laat hem in die waan en vraag hem wat maakt iemand een goede karpervisser en hoor ik het bekende antwoord zijn vangsten.Als ik hem vertel dat ik daar heel anders over denk kijkt hij mij raar aan en ik vertel hem dat het mij gaat hoe iemand zichzelf opsteld en hoe hij de vis behandeld iedereen die een hengel kan uitwerpen met aas maakt kans op vis het gaat om de rest wat vissers onderscheid van elkaar.

De visser in kwestie is net weg als de hengel met de chod rig om aandacht vraagt.Als na een tijdje drillen de vis zich voor het eerst laat zien kan ik een glimlach niet onderdrukken en denk ,niet gek voor iemand die alles verkeerd doet.
De vis is bijna 34 pond en voor mij voelt het aan als 34 pond goud na de foto's zwemt de vis rustig bij mij vandaan .

Ik drink een colatje en ruim me spullen op het is mooi geweest.
als ik in de auto zit bedenk ik me iets wat me opa altijd zei ,geluk is voor lelijke mensen.Lachend kijk ik in de spiegel en denk laat mij de lelijkste dan maar zijn

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 7 februari 2012 17:18:11(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

rutger hinrichs heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
2.JPG
1.JPG
Sponsor
PatricS  
#2 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 17:11:05(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Oké,
Dit is nog eens een leuk stukje om te lezen. Hoop dat je niet ernstig ziek bent! Maar als dit het resultaat is van een griepje, mag je voor mij nog wel een keer een griepje hebben Knipoog

TopLike
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
rutger hinrichs  
#3 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 17:12:49(UTC)
rutger hinrichs


15 ponder

Lid sinds: 20-11-2011(UTC)
Berichten: 98

haha dankje patrick
nee niet iets ernstig net bloedgeprikt ze denken aan kinkhoest maar ga nog veel meer stukjes schrijven hoor verveel me dood.
komen trouwens nog foto,s bij als dat lukt gr

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 7 februari 2012 17:13:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

PatricS  
#4 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 17:27:50(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Aha update-foto's...
Wowjawsmiley bak van een vis man!

PS. Beterschap!
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Mister X  
#5 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 17:48:13(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Proficiat man 2 dikke kersen pletten de taart Breede lachd Bekijk het zo lelijke mensen hebben meer inhoud Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 7 februari 2012 17:49:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mark T  
#6 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 17:57:31(UTC)
Mark T


25 ponder

Lid sinds: 18-8-2010(UTC)
Berichten: 544

Like Top verslagje, leuk om te lezen en knappe foto'sLike
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden.
Erwin  
#7 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 18:39:56(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Sluit ik mij helemaal bij aan! Erg leuk geschreven en wat een mooie vis /foto. Blijb
Skool  
#8 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 18:43:25(UTC)
Skool


10 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 75

Like goed geschreven leuk verslag Like
sjaak de lange  
#9 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 21:12:44(UTC)
sjaak de lange


15 ponder

Lid sinds: 15-1-2012(UTC)
Berichten: 91

Bedankjes: 4 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Top man,mooi verhaal en prachtige fotos
Frans R  
#10 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 21:39:08(UTC)
Frans R


10 ponder

Lid sinds: 15-1-2012(UTC)
Berichten: 55

beterschap kerel .Like
diesel  
#11 Gepost : dinsdag 7 februari 2012 21:39:45(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

ben benieuwd naar de rest Like Like
groet erik
rutger hinrichs  
#12 Gepost : woensdag 8 februari 2012 11:04:10(UTC)
rutger hinrichs


15 ponder

Lid sinds: 20-11-2011(UTC)
Berichten: 98

bedankt voor de leuke reacties.
zal van de week nog een stukje schrijfen
timvanzanten  
#13 Gepost : woensdag 8 februari 2012 11:38:16(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Wat een mooie bouw zeg van die laatste vis!
Nico Binard  
#14 Gepost : woensdag 8 februari 2012 12:30:02(UTC)
Nico Binard


40 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 1.024
Man
België
Locatie: Scheldewindeke

Bedankjes: 13 keer
Is 12 keer bedankt in 12 post(s)
Leuk verslagje en mooie vangsten, proficiat!Like
grtz
"Carpfishing it's a way of life, my life!"
sander Janssen vd laak  
#15 Gepost : woensdag 8 februari 2012 13:34:08(UTC)
sander Janssen vd laak


20 ponder

Lid sinds: 27-9-2011(UTC)
Berichten: 271

mooi verslag en een mooie vis !

en beterschap gewenst !!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.