logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Davey Remmig  
#1 Gepost : woensdag 7 maart 2012 01:27:09(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Hallo allemaal,

Ook ik ga hier een mijn vis avonturen neer zetten.
De dagen worden alweer wat langer en de temperatuur is best aangenaam, kortom denk ik weer heel de dag aan vissen.
De Drang om naar de waterkant toe te gaan is dus niet meer te houden.
Normaal begin ik al wat vroeger maar door drukte is dat er niet van gekomen.
Maar de eerste sessie is al een feit. Helaas was het weliswaar een blank maar de kop is er af.
Afgelopen week druk bezig geweest te bespreken over de aanpak samen met me maatje.

De eerste periode ga ik een vrij groot afgesloten water aanpakken, Dit water staat redelijk bekend onder de meeste karper vissers in de regio. Vandaar dat ik hier alleen tot het voorjaar vis, want als het zonnetje gaat schijnen en de temperatuur gaat richting de 20 graden veranderd dit water (helaas) in een camping.
Waarom dit water? Er zitten op dit water 3 vissen die ik graag zou willen vangen. 2 vissen die boven mijn pr liggen, komen er bijna nooit uit en van 1 is maar de vraag of deze nog leeft.

Het water is helder en heeft een zand kleurige bodem, met langs de kanten lelies en riet. De bodem bij de waterplanten is wat donker van kleur en bestaat voornamelijk uit afgestorven planten delen.
Het water kent een grote populatie brasem en ook bijzonder veel zeelt in redelijk grote formaten. (Vorig jaar 1 nacht gehad van 9 zeelten om maar over de brasems te zwijgen.)
De karper populatie is de loop der jaren volgens mij drastisch minder geworden en bestaat volgens mij hoofdzakelijk uit 16 tot 24 pond. Natuurlijk met enkele uitschieters.

Hoe ik het water ga aanpakken ligt volledig aan de situatie.
De snelle korte nachtjes wil ik op een smaller stuk maken, mocht ik langere dagen hebben ga ik op het brede stuk zitten.
Natuurlijk ligt dat ook een beetje aan het weer, dan vooral te denken aan de wind en de drukte.
Het aas dat ik ga gebruiken zal toch partikels zijn ondanks het grote bestand aan witvis.
of ik er ook met een tijgernoot of dergelijke op ga vissen weet ik nog niet. De onderlijn zal wel een langere hair krijgen en zal worden uitgeworpen met een pva-stick. Voor aanvang van de sessie word de stek 1 of 2 dagen voorzien van aas. Met de andere hengel word er met een boilie gevist met een vissige smaak en deze word regelmatig single-bait gebruikt.

De inleiding staat!
Deze week ga ik nog een nachtje maken. Dus word vervolgd!

Bewerkt door de gebruiker woensdag 7 maart 2012 01:34:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
diesel  
#2 Gepost : woensdag 7 maart 2012 11:49:19(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

ben benieuwd DaveyBlijb naar jou sessies.

En blanken doet iedereen wel es.
Hoop dat je toch hebt genoten van je sessie,en op naar de volgendeBlijb

suc6!Tik 'm aan!
groet erik
luuk412  
#3 Gepost : woensdag 7 maart 2012 19:24:51(UTC)
luuk412


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 549

ik ben benieuwd naar je sesies davey!
succes!
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
peter servais  
#4 Gepost : woensdag 7 maart 2012 19:52:31(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Dat klinkt als een mooi water!

Zeelt en brasem met karper voor de afwisseling haha!
Maargoed, wat is er op tegen om uberhaupt vis te vangen toch? Vooral zeelt is een prachtige vis!
Hopelijk kunnen we straks lezen dat je je targets gevangen heb.

Succes iig!
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Davey Remmig  
#5 Gepost : donderdag 8 maart 2012 00:06:41(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Dank jullie wel!Like

@Diesel, ik geniet elke sessie! een blank is jammer maar hoort er bij, de aanhouder wint zeggen ze toch Knipoog .

@ Peter, is ook niet zo erg hoor en zeelt is inderdaad een prachtige vis!
Wat betreft de targets, ik ben al blij met 1 van de 3!

Davey Remmig  
#6 Gepost : zondag 11 maart 2012 23:40:47(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Afgelopen zaterdag het 2e nachtje van het jaar.

Na het werk gelijk naar de stek gereden en bij aankomst met de marker hengel de plek gezocht die ik wilde bevissen.
Al gauw had ik de afstand gevonden en heb toen een 3 spods met partikel mix er naar toe gegooid.
Snel de spullen uit geladen, terwijl ik me hengels uit aan het pakken was veel vis zien springen en kolken.
Ik besloot dan ook na ,het be-azen van de hengels nog een paar spods heen te werpen.
Na dat alles op stond en de hengels op de plek lagen, verwachte ik eigenlijk al stiekem een vroege run.
Want het water lag er spiegel glad bij en er was vis actief. Het begint te schemeren en op ongeveer 5 meter van de stek zag ik een grote vis springen. De zelf vertrouwen groeide!
Paar uurtjes later komt vriendin lief eventjes langs om me succes te wensen en bleef nog even buurten.
Na dat ze weg ging besloot ik nog even buiten de tent te zitten onder genot van een pilsje en de prachtige natuur.
Wat is dat geluid van die kievit's toch mooi na een drukke week.
Al vroeg besloot ik me tanden te poetsen en te gaan slapen want ik was kapot en hoopte nog gewekt te worden.
Echter was het een stille nacht, om 5 uur word ik al wakker door de fluitende vogels.
en besluit nog lekker te blijven liggen en te kijken naar het water bij de opkomst van de zon.
Helaas in de ochtend geen kolk of ander teken van vis gezien. Om 10uur alles maar rustig in gepakt en nog even wat spods naar de plek geworpen.

aankomende week maar weer proberen, maar al met al genoten.
PascalP  
#7 Gepost : maandag 12 maart 2012 21:05:55(UTC)
PascalP


30 ponder

Lid sinds: 19-1-2011(UTC)
Berichten: 713
Nederland

Jammer dat je niks gevangen hebt
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
Davey Remmig  
#8 Gepost : dinsdag 10 april 2012 20:16:01(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Na paar nachten elders te hebben gevist, zat ik gister vroeg in de ochtend achter me computer.
Met de drang naar vissen, keek ik naar het voorspelde weer op buien-radar en het KNMI.
Dit beloofde niet veel goeds voor de aankomende dagen, die ik nog vrij ben.
In me eigen zat ik al te denken "zal ik of zal ik niet gaan". Na deze vraag kwam het "waar zal ik het als ik ga dan eens proberen" in me op. Ik keek naar buiten waar de eerste druppels uit de hemel denderde op de ruit.
Na een kop koffie bedenk ik me dat het nog maar vroeg in de ochtend is en het geen kwaad kan om eens bij wat wateren te kijken. Voor de zekerheid neem ik me pen-hengel en me marker-hengel mee.
Ik rij eerst naar een goed pen watertje, de vorige dagen heb ik er immers mooie vissen gezien.
Eenmaal aangekomen stap ik uit en loop wat rond de oever, niks te zien behalve de rimpels van de vallende druppels en wat golven van de vechtende meerkoeten. Zo rij ik weer snel verder en kom ik aan op de plas waar ik het in dit topic over heb. Ik loop naar de 2 stekken waar ik normaal zit. Na wat geobserveerd te hebben loop ik ongeveer 150/200 meter verder en zie daar een heel mooi stuk die nu goed te bevissen is na wat renovatie werk van de gemeente.
Snel loop ik in de regen terug en rij de auto naar deze plek toe eenmaal geparkeerd pak ik me marker-hengel.
Na een goed half uur heb ik 1 kant gepeild aan de overkant hangt een boom half onderwater, onder deze boom is het net een meter diep. Als ik de hengel een stuk terug trek is het al snel weer een stuk dieper.
Ik had niet verwacht dat ik deze afstand kon halen maar het ging toch gemakkelijker dan gedacht.
Dit moet een leuke plek zijn! Na een klein half uurtje heb ik de linker kant van me ook gepeild en bedenk me dat een andere mooie plek een meter of 4 uit de kant licht, net achter de opkomende lelies ongeveer 1,40 diepte.

Onderweg naar huis bedenk ik me hoe en wanneer ik deze plek ga bevissen.
Thuis aangekomen kleed ik me even snel om, pak me spullen in en rij weer terug naar de waterkant.
Hoe gek ben je in dit weer te gaan vissen??
Nou, op het moment van opzetten boeide me de stromende regen weinig ik wilde vissen dus ga ik ook!
Zo de tent staat nu de hengels klaar maken, ik beaas de linker hengel met een boilie en een pop-up.
de 2e hengel die naar de overkant moet, beaas ik met een boilie en een nep maisje.
Na dat de hengels precies liggen waar ik ze wilde hebben voer ik met behulp van een werp-pijp de stek aan de overkant breed uit. De stek aan eigen kant voer ik een beetje centraal aan.
Zo alles staat paraat, me zelf vertrouwen begon te groeien vooral voor de plek aan de overkant.
Waarom ben ik hier niet eerder gaan kijken bedacht ik me zelf. na een drietal uur later komt me vismaatje even buurten. We trekken een pintje open en bepraten van alles, na een uur of 10 is hij weer vertrokken.
Ik bleef achter in me tentje in de regen. Na wat bladeren en lezen in de karperwereld besloot ik me maar eens klaar te maken voor de komende nacht. Alles stond klaar en de nacht kon beginnen, ik ga maar eens naar bed want wie weet moet ik er wel uit speelde mijn gedachte.
Dat werd ook inderdaad bevestigd want om 3:40 een schreeuwende Delkim zonder een seconde op te houden en dat nog wel bij de hengel aan de overkant. Deze stond vrij strak in verband met de boom half onderwater en de lelies aan de linkerkant. YES!!! Eindelijk vis, een gebogen hengel en een gierende slip was een feit. Midden in een stort bui stond ik te drillen en ik voelde dat het een beste was. 5tal minuten later viel in 1 keer de spanning weg. Weg vis, gevloek en verslagenheid draai ik de hengel binnen. Niks te zien aan me onderlijn, en de haak was nog vlijm scherp. Snel verwissel ik de onderlijn en beaas deze. Ik weet deze wonderbaarlijk genoeg op nagenoeg de zelfde plek te gooien in de duister van de nacht. Snel de tent in droog me af en voorzie me eigen van droge kleren, Wat was ik nat geworden zeg.
Eenmaal weer me slaapzak ingedoken bedenk ik me eigen waarom ik deze vis verspeelt had, deze rig heeft me nog nooit in de steek gelaten. Het enige wat ik me kan bedenken is dat deze vis slecht was gehaakt en in combinatie met een vrij zachte bek deze dus niet genoeg vlees heeft gepakt. Die morgen was ik vrij vroeg op en gooide voor de zekerheid de hengel nog eens opnieuw op de zelfde plek in en voerde nog wat bij. helaas heeft dit niet mogen baten en heb in de middag alles klets nat moeten in pakken.
Wat een sessie, maar 1 licht puntje heeft deze sessie wel namelijk dat er vis is geweest en dat deze nieuwe plek me vertrouwen heeft gegeven.

Nu ik dit stukje schrijf zit ik lekker gedoucht met een bak koffie al te fantaseren hoe ik de volgende keer hier ga vissen. Morgen eens wat onderlijnen erbij knopen en alles weer gereed maken.
Want we gaan zeker terug...


spodfather  
#9 Gepost : dinsdag 10 april 2012 21:32:40(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

mooie sessie, echt heel erg jammer van de losser.
ik kan daar altijd nog lang van na-balen.
die ene keer dat het gebeurt... jammer man

anyway super dat je nieuwe stek meteen liep.
dat belooft nog wat!

suc6 verder

gr SF
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.