logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Maikel62  
#1 Gepost : woensdag 9 mei 2012 16:07:54(UTC)
Maikel62


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 15-1-2012(UTC)
Berichten: 9

Helaas geen leuk bericht over dit water. Zeer waarschijnlijk is er een ziekte in het water wat vele mooie karpers het leven kost. Meerdere personen die geregeld dit water bezoeken, hebben gezien dat er een man enkele zakken vol " zieke koi" in de Nevelhorst heeft uitgezet. Er gaan verhalen rond van aantallen tussen de 50 en 100 zieke koi's. Er is zichtbaar iets mis met de gezondheid van de oorspronkelijke bezetting van de karpers. We hebben er al zeker 10 dood gevonden, waaronder enkele exemplaren van zeker boven de 30 pond. Enkele tientallen vissen zien zwemmen die een soort schimmelinfectie hebben. De karpers zijn helemaal wit uitgeslagen en sommige kun je tot op nog geen meter benaderen. Om de week wordt er 1 of meerdere karpers weer dood gevonden. Hoe zou dit aflopen? De visfederatie is in kennis gesteld, evenals de RAL ( recreatie, achterhoek liemers) Helaas is er schijnbaar niets meer aan te doen. Afwachten en hopen dat het aantal dode vissen beperkt blijft. Mensen die nog op dit water willen vissen, zorg er alsjeblief voor dat men voorzichtig is met schepnetten en onthakingsmatten. Zodat men geen ander water kan besmetten, voor zover dit mogelijk is natuurlijk. Voor mensen die interesse hebben over de gevolgen, ik zal mijn best doen om op de hoogte te blijven, Maikel
Sponsor
Mister X  
#2 Gepost : woensdag 9 mei 2012 16:27:54(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Misschien een paar fotos plaatsen hoe erg dat ook is komt beter over, gelijk gebrand
om het netvlies. Heel goed voorbeeld hoe het niet moet! Ongeachte of de kois ziek
zijn of niet GEEN KARPER/KOIS UITZETTEN UIT OF IN NIEUW WATER! Is er al iets bekend
over dadar(s)? Hoop dat hij/zij snel wordt(en) gepakt een het hele bestand moet betalen swear1

Grote kans dat 80% van het bestand dood gaat misschien wel alles hoop het niet voor jullie Bidden

Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 mei 2012 16:31:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Maarten1977  
#3 Gepost : woensdag 9 mei 2012 16:42:25(UTC)
Maarten1977


20 ponder

Lid sinds: 19-4-2012(UTC)
Berichten: 200

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
sodeju wat een slachting zo te lezen Teleurgesteld dat is echt intriest
sebastian25  
#4 Gepost : woensdag 9 mei 2012 18:40:17(UTC)
sebastian25


15 ponder

Lid sinds: 25-4-2012(UTC)
Berichten: 137

Idd heel vervelend om te lezen. Hoe haalt iemand het in z'n botte kop om zieke vissen uit te zetten.

Adres van diegene?swear1
Henk Haarlem  
#5 Gepost : woensdag 9 mei 2012 19:03:10(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Quote:
Mensen die nog op dit water willen vissen,


Die zijn dan net zo onverantwoordelijk bezig als de vermeende dumper.
Totaal vis verbod invoeren en hopen op het beste.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Maikel62  
#6 Gepost : vrijdag 18 mei 2012 16:43:36(UTC)
Maikel62


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 15-1-2012(UTC)
Berichten: 9

Vandaag weer een viertal dode karpers gevonden op de Nevelhorst te Didam. Het houd niet op. Ik ben zelf een lokale karpervisser en heb dus niet het recht om mensen weg te sturen. het enigste wat ik doen kan is de vissers vertellen wat er speelt. Vandaag ook samen met de milieu politie foto's gemaakt van de dode karpers. De hengelsport federatie zou al op de hoogte zijn evenals de RAL. Niet dus, volgens de milieu politie. Hij zou er vandaag nog zorg voor dragen dat de foto's geplaatst worden en dat de bevoegde instanties een totaal visverbod op de Nevelhorst uitgeven. Nu maar hopen dat het heel snel gebeurd, het ziet er heel slecht uit.
Maikel62  
#7 Gepost : vrijdag 18 mei 2012 20:53:21(UTC)
Maikel62


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 15-1-2012(UTC)
Berichten: 9

Laatste nieuws over Nevelhorst Didam. Vandaag is er uiteindelijk toch besloten om een totaal visverbod te geven op de Nevelhorst. Dit is beslist door de burgermeester van Didam. Er hebben helaas toch personen op de Nevelhorst gevist en men is bang dat het "waarschijnlijk karper herpes" overgebracht wordt naar andere wateren. Dus vandaar een totaal visverbod. Zaterdag 19-05 zouden de borden worden geplaatst met "verboden te vissen" Ook dan pas worden de dode karpers opgeruimd. Als het werkelijk om het "beruchte karperherpes" gaat, kan men het vissen op de Nevelhorst wel vergeten. Weg met het inmiddels mooie bestand wat er op zat. Men kan niemand beschuldigen, maar "zeer waarschijnlijk" is de oorzaak toch de zieke koi's die daar zijn gedumpt.Het zou om zeker meer dan 50 zieke koi´s gaan. Meerdere personen hebben gezien dat deze er door een kerel zijn ingezet. Nou bedankt, de hele populatie kunnen we wel afschrijven.
Henk Haarlem  
#8 Gepost : vrijdag 18 mei 2012 21:02:35(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Treurig bericht,
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Maikel62  
#9 Gepost : vrijdag 18 mei 2012 21:17:43(UTC)
Maikel62


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 15-1-2012(UTC)
Berichten: 9

Inderdaad diep en diep triest. Of het nu gaat over karpers van 5 pond of over een heel mooi bestand, het blijft een drama. Er zat/zit zowieso een 40+ schubkarper op. Meerdere vissen tussen de 35 en 39 pond en nog een mooi aantal lage dertigers. Hele mooie hoge twintigers, kortom een heel mooi bestand. Er zijn al een paar mooie dertigers dood gevonden, waaronder voor velen een "Targetvis" Tsja hoe verder? We kunnen alleen maar hopen dat het niet om het beruchte karperherpes gaat, en misschien de "schade" beperkt blijft???
Henk Haarlem  
#10 Gepost : vrijdag 18 mei 2012 21:44:12(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Quote:
dat het niet om het beruchte karperherpes gaat


Alles wijst er op, dit en stijgende watertemp duidt er op dat het khv is.
http://www.pondlibrary.c...175/koi-herpes-virus.htm
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
gerjan  
#11 Gepost : dinsdag 22 mei 2012 19:16:15(UTC)
gerjan


20 ponder

Lid sinds: 7-3-2011(UTC)
Berichten: 227

Bedankjes: 1 keer
ik ben de laaste tijd ook veel wezen kijken,hier wat foto,s van dode ,en ziekte vissen

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage
whitey  
#12 Gepost : dinsdag 22 mei 2012 19:35:04(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Daar word je nu echt slecht van Teleurgesteld
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Maikel62  
#13 Gepost : dinsdag 22 mei 2012 20:56:37(UTC)
Maikel62


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 15-1-2012(UTC)
Berichten: 9

Tot mijn grote verbazing zijn de borden met VIS en ZWEM Verbod vandaag weer op de Nevehorst verwijderd. Vrijdagmiddag notabene door de burgermeester van Didam zelf, besloten om zaterdagmorgen meteen een totaal vis en zwemverbod in te stellen. Zaterdagmorgen zijn inderdaad de borden geplaatst en heeft men weer dode karpers geruimd. De watertemperatuur loop nu gestaag op en dagelijks vind ik steeds meer dode karpers. Ben net terug van de Nevelhorst en heb weer een dikke dertiger dood op het strand gevonden. Ik heb deze vis maar uit het water gehaald. De borden zijn 's middags weer verwijderd. Men was aan het zwemmen en tot mijn grote verbazing zag ik iemand aan de kant van het voetbalveld DVC gewoon rustig vissen????? Mis ik nu iets, of heeft men gewoon "schijt" aan deze tragische gebeurtenissen ?????
Henk Haarlem  
#14 Gepost : dinsdag 22 mei 2012 21:07:50(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Maikel62 schreef:
of heeft men gewoon "schijt" aan deze tragische gebeurtenissen ?????


Kort gezegd, JA

Hier een tiental jaar geleden idem.

Daar zaten ze naast de bordjes te vissen.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Guus N  
#15 Gepost : dinsdag 22 mei 2012 21:49:40(UTC)
Guus N


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 493

Bedankjes: 1 keer
zeer triest nieuws om te horen :(
dit is ook bij ons 2 jaar geleden gebeurt
en het ergste is nog dat de vereniging er helemaal NIETS aan doet!Nee hoor
gerjan  
#16 Gepost : dinsdag 22 mei 2012 22:21:33(UTC)
gerjan


20 ponder

Lid sinds: 7-3-2011(UTC)
Berichten: 227

Bedankjes: 1 keer
toen ik er vanmidag was waren ze ook gewoon aan het zwemmen,en zag een groepje van 5 karpers zwemmen waaronder een koi,een vis met ziekte
diesel  
#17 Gepost : woensdag 23 mei 2012 11:58:27(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

Maikel62 schreef:
Helaas geen leuk bericht over dit water. Zeer waarschijnlijk is er een ziekte in het water wat vele mooie karpers het leven kost. Meerdere personen die geregeld dit water bezoeken, hebben gezien dat er een man enkele zakken vol " zieke koi" in de Nevelhorst heeft uitgezet. Er gaan verhalen rond van aantallen tussen de 50 en 100 zieke koi's. Er is zichtbaar iets mis met de gezondheid van de oorspronkelijke bezetting van de karpers. We hebben er al zeker 10 dood gevonden, waaronder enkele exemplaren van zeker boven de 30 pond. Enkele tientallen vissen zien zwemmen die een soort schimmelinfectie hebben. De karpers zijn helemaal wit uitgeslagen en sommige kun je tot op nog geen meter benaderen. Om de week wordt er 1 of meerdere karpers weer dood gevonden. Hoe zou dit aflopen? De visfederatie is in kennis gesteld, evenals de RAL ( recreatie, achterhoek liemers) Helaas is er schijnbaar niets meer aan te doen. Afwachten en hopen dat het aantal dode vissen beperkt blijft. Mensen die nog op dit water willen vissen, zorg er alsjeblief voor dat men voorzichtig is met schepnetten en onthakingsmatten. Zodat men geen ander water kan besmetten, voor zover dit mogelijk is natuurlijk. Voor mensen die interesse hebben over de gevolgen, ik zal mijn best doen om op de hoogte te blijven, Maikel



Heb het al eens vaker aangehaalt als iemand hier zijn gevangen koi toont..
http://www.carpfeeling.c...Vangsten-April-2012.aspx

Prachtige vissen,die een heel karperbestand naar de klote kunnen helpen..Verdrietig
En idd,het zal niet altijd gebeuren,maar als het gebeurd........Verdrietig

De gevolgen?ALLE karpers raken besmet en gaan dood.......einde water ,einde oefening....Verdrietig
Medicatie voor zo'n water is onbetaalbaar en onhaalbaar...Verdrietig

Sonde,sonde,sonde

Bewerkt door de gebruiker woensdag 23 mei 2012 12:00:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

groet erik
carp-fighters  
#18 Gepost : woensdag 23 mei 2012 12:10:43(UTC)
carp-fighters


10 ponder

Lid sinds: 20-5-2012(UTC)
Berichten: 80

het is echt verschikkelijk wat er bij jullie gebeurd. in dat water. Zeker als je daar al jaren goed vangt en mooie binnen haald.
ze moeten die kerel pakken die de koi´s in het water heeft gegooit. Gelijk 5 jaar straffen!!!
Karper teller 2011: 249 geeindigd Breede lach
Karper teller 2012: 29
Henk Haarlem  
#19 Gepost : woensdag 23 mei 2012 13:19:41(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
carp-fighters schreef:
Gelijk 5 jaar straffen!!!


Dat vind ik ook weer te veel van het goede.
Het is schandalig, maar niet misdadig.
Voor verkrachting krijg je minder, en dat is ook schandalig.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
SvenK  
#20 Gepost : woensdag 23 mei 2012 13:47:11(UTC)
SvenK


10 ponder

Lid sinds: 13-4-2012(UTC)
Berichten: 81

Bedankjes: 4 keer
owe als ge vist zonder vergunning maar zomaar een heel bestand doen verdwijnen daar gebeurt dan niets tegen Niet eens
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.