logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Willem DW  
#1 Gepost : donderdag 17 mei 2012 23:21:17(UTC)
Willem DW


25 ponder

Lid sinds: 7-2-2012(UTC)
Berichten: 424

Yoo vissers

Ik zal vanaf nu ook een dagboek hier op het forum bijhouden, omdat ik het echt leuk vind om over vissessies te schrijven (;
Morgen ga ik erop uit voor een sessie t.e.m zaterdag. Het water is best moeilijk, want het is een water met niet zo'n heel groot bestand aan karper, omdat er een paar jaar terug veel vissen dood zijn gegaan. Toch zitten er nog heel mooie vissen op, tussen de 5-15 kilo, en de vissen worden niet heel vaak gevangen. Hotspots zijn een lange rij bossen een een groot lelieveld, dus als het weer een beetje meezit moet er hier wel een vis uit te halen zijn. Ik ga 1 hengel met een mix van tijgernoten, mais en hennep vissen en een andere hengel met bollen van Martin SB. Vandaag heb ik ook nog rock salt soluballs gehaald, om hiermee te experimenteren. Dit ga ik bij alle 2 de hengels bijvoeren.
Een verslagje hiervan zal er waarschijnlijk zaterdagavond of zondag opkomen Knipoog
Wish me luck! Bidden

Grtz Willem

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 19 mei 2012 19:14:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
louiskruyfhooft  
#2 Gepost : donderdag 17 mei 2012 23:37:53(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
succes willem!! komt sowiezo goed Like
Henk Haarlem  
#3 Gepost : donderdag 17 mei 2012 23:58:59(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Willem, over dat zout, niet te veel he.

en probeer het eerst bij een hengel, anders weet je nog niet of het daar aan ligt.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Roy Oostindien  
#4 Gepost : vrijdag 18 mei 2012 15:02:42(UTC)
Roy Oostindien


20 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 360

Bedankjes: 4 keer
Inderdaad weinig gebruiken Blijb

anders heb je straks kabeljauwen zwemmen in je water Breede lachd
Maarten1977  
#5 Gepost : vrijdag 18 mei 2012 23:54:48(UTC)
Maarten1977


20 ponder

Lid sinds: 19-4-2012(UTC)
Berichten: 200

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ghehehehe, kibbeling
Willem DW  
#6 Gepost : zaterdag 19 mei 2012 19:49:38(UTC)
Willem DW


25 ponder

Lid sinds: 7-2-2012(UTC)
Berichten: 424

Ben net terug van de vijver, en ik moet zeggen dat ik met gemengde gevoelens zit..
Om 10.15u kwam ik aan de vijver aan, eigenlijk later dan gepland, maar ik had geluk dat men vismaat er al was en de plek nog vrij was.
Na wat overleg over waar we de hengels gingen uitgooien, lagen ze tegen +- 11u in.
De hengel met de particle-mix lag tegen een bosje vlak onder de kant, omdat men vismaat hier al eens een vis wist te vangen. De 2e hengel met de Martin SB bollen had ik aan de rand van het lelieveld gelegd.
Tegen de avond hadden we nog geen enkele aanbeet gekregen, en ook nog geen springende karpers ofzo gezien. Tegen 18u hadden we de hengels terug voorzien van vers aas en genoeg bijgevoerd voor de nacht, we waren er allebei zeker van dat we 's nachts wel actie zouden krijgen. Na nog wat bezoek van andere vissers lagen we tegen 23u in onze tenten en was het wachten begonnen.
Rond 1u kreeg ik een piepje op de hengel bij het lelieveld. Om de 5 minuten herhaalde zich dit, en dat konden we wel verwachten want er zit veel kleine katvis op de vijver die 's nachts nogal lastig kunnen doen, dus heb ik de gevoeligheid van de pieper aangepast en heb ik verder geen last gehad van de katvisjes. Dan om 2.30u kreeg mijn vismaat een run, hij had deze hengel vlak onder een grote rij bossen gelegd, toen hij aansloeg knakte de lijn na nog geen 3sec. We vonden dit toch best raar omdat hij met die lijn al vissen op die vijver had gevangen. Na lang sukkelen met het in orde maken van zijn lijn, gingen we terug slapen. Om 3.30u kreeg ik mijn eerste run op de particle hengel die onder het kantje lag. Ik spurtte mijn tent uit, wou zo snel mogelijk bij de hengel zijn, en toen gleed ik uit over een gladde boomwortel die ik in het donker niet had gezien Domme ik... Toen ik terug recht was sloeg ik aan, maar het was al te laat.. Ik was zo kwaad op mezelf, omdat ik door zoiets lullig misschien wel een hele mooie vis had gemist, en dat had mijn eerste op dit water geweest. Teleurgesteld kroop ik terug in m'n slaapzak en de hengel lag terug op zijn plek.
's ochtends rond 6u kreeg mijn maat weer beet, maar dit had ik niet gehoord want ik lag diep te slapen. Toen hij mij wakker kreeg, zei hij dat zijn vis eerst niet vast zat, maar omdat hij geen vertrouwen meer had in zijn hoofdlijn, had hij niet zoveel druk durven zetten waardoor de vis zich wel vast kon zwemmen. Hij heeft de hengel in de steunen gezet en gewacht tot hij terug uit de takken zou zwemmen, maar dit is niet gebeurd. De moed zakte ons in de schoenen, 3 runs gehad en 3 keer geen vismonkey
Ik had ondertussen mijn hengel bij het lelieveld verplaatst. Uit het niets kreeg ik om 8.30u een knallende run, hoewel ik mijn slip zo goed als dicht had gezet omdat ik ook vlak bij obstakels viste. De vis nam lijn alsof het niets was, terwijl dit normaal niet zou kunnen. Je kan het al raden, ik zette druk op de hengel om hem niet onder de obstakels te laten gaan, maar ik voelde hem er toch onder zwemmen, en ja hoor, mijn lijn knakte ook ;o Nochtans heb ik 0.38mm lijn van Berkley, wat ik toch best dik vind.
Enfin, vandaag overdag is het stil gebleven. We hebben nog even een karper met de korst proberen te verleiden, maar hij had geen trek.

Woensdag ga ik naar de winkel voor een nieuwe lijn, wat wel nodig blijkt na deze ervaring. Zoals ik al zei in het begin, heb ik nu gemengde gevoelens. Ik ben heel teleurgesteld dat ik 2 runs niet heb kunnen verzilveren, maar ik heb nu weer al veel bijgeleerd over de vijver en de plekjes waar ik het beste kan vissen. In totaal 4 runs hebben we daar nog niet gehad, dus dit geeft ons wel vertrouwen voor de volgende sessie waarbij het dan met een betere, schuurbestendigere lijn wel moet lukken (:
Oja, het rock salt heb ik in het begin een klein beetje bijgevoerd, maar hier kan ik nog niet echt iets over zeggen, omdat ik dit toch nog moet bekijken tijdens de volgende vissessies hoe groot het effect hiervan is.

Grtz!
Henk Haarlem  
#7 Gepost : zaterdag 19 mei 2012 20:42:45(UTC)
Henk Haarlem


50 ponder

Lid sinds: 23-10-2011(UTC)
Berichten: 2.908
Man
Nederland
Locatie: Haarlem

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Noem dit maar een leer sessie, Willem.
niets gevangen maar veel om over na te denken, zodat het in de toekomst niet kan gebeuren.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.


"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Willem DW  
#8 Gepost : zaterdag 19 mei 2012 22:48:30(UTC)
Willem DW


25 ponder

Lid sinds: 7-2-2012(UTC)
Berichten: 424

Dat zal ik zeker doen, heb weer heel wat opgestoken!
Willem DW  
#9 Gepost : maandag 28 mei 2012 12:32:11(UTC)
Willem DW


25 ponder

Lid sinds: 7-2-2012(UTC)
Berichten: 424

Hallo allemaal!

Ik ben net terug van een korte sessie (:
Gisterenmiddag had ik nog snel afgesproken met mijn vismaat om nog een nacht te gaan doen, de laatste keer voor de examens ;s
Na de ervaringen van vorige keer heb ik mijn lijn eens goed nagekeken, alles opnieuw en zorgvuldig geknoopt zodat er deze keer zeker niks mis zou kunnen gaan.
We kwamen tegen 8u 's avonds aan, en rond half 9 lagen de 2 hengels op hun plaats. De ene weer met tijgers, en de andere met Martin SB bollen ( Roasted Nut). Mijn maat moest zijn onderlijn nog klaarmaken, en nadat hij ook alles klaar had ging ik even helpen met zijn tent op te stellen. Toen kreeg ik plots een paar piepjes op de boiliehengel, die ik strak tegen een bos aan had gelegd. De slip van de molen stond zo goed als dicht omdat de vis anders te makkelijk in het bosje zou kunnen zwemmen. De hengel werd bijna uit de steun getrokken toen ik erheen ging. Toen ik aansloeg voelde ik dat de vis zich vast had gezwommen, maar heel diep in het bosje kon hij nog niet zijn. Nadat ik niks van de vis voelde, legde ik de hengel terug in de steunen om te wachten tot de vis terug uit het bosje zou zwemmen. 2 minuutjes later gebeurde dit ook, en na een korte drill kon ik een mooie spiegel landen, mijn eerste vis op dit water!!
Ik was heeel blij met mijn eerste vis, en dat het dan meteen een leuke spiegel was, maakte het alleen nog maar beter Blij
Na een paar foto's en het wegen mocht de vis terug de vrijheid tegemoet zwemmen.
De hengel werd daarna terug op zijn plaats gelegd, en dan was het wachten op de nacht.
's Nachts hebben we uiteindelijk geen aanbeten meer gekregen, maar wel veel last gehad van de muggen swear1
En dan was het om 9.30u deze ochtend weer tijd om te vertrekken, met een tevreden gevoel The boogie

Hier zijn een paar foto's van de vis Knipoog

Bewerkt door de gebruiker maandag 28 mei 2012 13:21:20(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Willem DW heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
1338199128NWillem_spiegel__1_.JPG
1338199291NWillem_Spiegel__2_.JPG
1338200197NWillem_spiegel_2.JPG
michiell_  
#10 Gepost : maandag 28 mei 2012 12:50:56(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

Proficiat Knipoog !
Keep on going zou ik zeggen Knipoog
De Doorzetter Wint !
louiskruyfhooft  
#11 Gepost : maandag 28 mei 2012 15:14:51(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
goed gedaan man! en dan nog zo'n schone spiegel! Like
Willem DW  
#12 Gepost : zaterdag 2 juni 2012 22:56:00(UTC)
Willem DW


25 ponder

Lid sinds: 7-2-2012(UTC)
Berichten: 424

Morgen waarschijnlijk een dagje gaan vissen, alhoewel het weer er toch niet zo goed uit ziet ;s
Willem DW  
#13 Gepost : zondag 3 juni 2012 14:33:24(UTC)
Willem DW


25 ponder

Lid sinds: 7-2-2012(UTC)
Berichten: 424

Toch geen sessie vandaag, te slecht weer en ik heb nog veel schoolwerk te doen Niet eens
Willem DW  
#14 Gepost : maandag 25 juni 2012 23:14:07(UTC)
Willem DW


25 ponder

Lid sinds: 7-2-2012(UTC)
Berichten: 424

Vandaag een dagje geweest, we hebben toch 3 vissen kunnen vangen, ik 1 en men maat 2. de grootste was een grassie van 15kilo!
Foto's volgen nog Knipoog
Willem DW heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
1340735930NWillem_5_5__3_.JPG
1340736216N4_kg__4_.JPG
1340736854N15_kg__5_.JPG
diesel  
#15 Gepost : donderdag 28 juni 2012 15:34:14(UTC)
diesel


40 ponder

Lid sinds: 5-7-2011(UTC)
Berichten: 1.122

mooie vissen mannen!

Blijb Blijb Blijb
groet erik
Willem DW  
#16 Gepost : donderdag 28 juni 2012 19:32:19(UTC)
Willem DW


25 ponder

Lid sinds: 7-2-2012(UTC)
Berichten: 424

Merci diesel! Handdruk
louiskruyfhooft  
#17 Gepost : donderdag 28 juni 2012 20:28:47(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
toppie Like
Willem DW  
#18 Gepost : maandag 2 juli 2012 22:24:42(UTC)
Willem DW


25 ponder

Lid sinds: 7-2-2012(UTC)
Berichten: 424

Vandaag nog een dagje geweest, op de moeilijkste van de 2 wateren.
We hebben veel vissen zien zwemmen, maar niks kunnen vangen.
Willem DW  
#19 Gepost : maandag 16 juli 2012 21:58:51(UTC)
Willem DW


25 ponder

Lid sinds: 7-2-2012(UTC)
Berichten: 424

Vandaag zijn we weer een dagje gaan vissen, op niet zo'n moeilijk water.
Het weer zat echt tegen, heel de dag regen gehad en veel wind. Voor de middag bleef het stil, maar in de namiddag hebben we toch nog 5 vissen kunnen vangen, tijdens de weinige droge periodes (;
Willem DW heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
IMG_0015.JPG
IMG_0018.JPG
IMG_0009.JPG
Willem DW  
#20 Gepost : maandag 30 juli 2012 17:44:11(UTC)
Willem DW


25 ponder

Lid sinds: 7-2-2012(UTC)
Berichten: 424

Hallo allemaal

Vorige week heb ik 2 sessies gevist. Ze waren beide op hetzelfde water, eentje waar je meestal veel runs kan verwachten, maar jammer genoeg hebben het grootste deel van de vissen een kapotte bek omdat er heel veel gevist word.
De 1e sessie heb ik op dinsdag gevist. Ik en men maat hadden afgesproken om vroeg te vertrekken, zodat we een goede stek konden nemen. Om 7u zaten we aan het water. We visten elks met 2 hengels. De rig en de montage werden heel simpel gehouden. Ik gebruikte het semi-fixed inline systeem, dat echt perfect zijn werk heeft gedaan! 1 hengel viste ik met een 16mm irish cream boilie van Berkley, de andere met een zelfgemaakte bol. Rond 9u kreeg ik een run, de vis deed wat hij wilde, ik kon hem niet stoppen. Toen voelde ik al dat het zeker geen kleintje ging zijn. Na een drill van +- 20 minuutjes kon ik een mooie schub van 11.5 kilo vangen. Dit was er zeker 1 van de zwaarste vissen van het water, want er zitten heel veel kleintjes op en er word niet vaak een vis van +10 kilo gevangen. De vis werd gevangen op de zelfgemaakte bol, wat het nog extra leuk maakte. Toen we de vis aan het onthaken waren ging mijn andere hengel ook af. Ik liet de hengel nog even doorgaan omdat ik de vis op de kant eerst onthaakt en teruggezet wou hebben. Toen dat gebeurt was, sloeg ik de andere hengel aan, maar deze vis lost na 2 minuutjes. Daarna bleef het tot 11u stil, tot mijn maat ook een run kreeg. Dit was een vis van +- 5 kilo. Hoewel het heel de dag heel warm was ( 29°C) bleven we heel de dag aanbeten krijgen, waarbij we in totaal 9 vissen wisten te vangen. Het was die dag niet zo druk aan de vijver, en de vissers die er nog zaten vertrokken 's middags al omdat ze niks wisten te vangen.

De 2e sessie heb ik met iemand anders gevist, wel op hetzelfde water dus. Normaal gezien mag je niet nachtvissen op het water, maar er is wel de mogelijkheid om met een hele groep de vijver af te huren om er een 24u sessie te doen. Dit hadden we met onze vriendengroep gedaan. we huurden vijver van vrijdag 19u tot zaterdag 19u af. Omdat we dus ook met zelfgemaakte boilies visten, was ik dinsdag al eens geweest om te zien of hij goed ving. Omdat het dinsdag goed ging, hadden we er alletwee vertrouwen in. Maar..
Aangekomen aan de vijver op vrijdag, zaten alle anderen er al. We hadden op voorhand al afgesproken welke stekken iedereen ging bevissen, maar toch zaten er al te vissen op de stek die wij voorzien hadden (en waar ik dinsdag al zat). Maarja, we maakten er niet echt een probleem over en gingen dan maar een beetje verderop zitten. Eerst stelden we snel de tenten op, want er werd veel regen voorspeld en ook kans op onweer. De hengels lagen allemaal op hun plek tegen 9u. Ik mocht nog een extra hengel van mijn maat lenen, die ik met een particlemix viste. De 2 andere hengels werden weer met de boilie gevist. We hebben voor 12u 1 vis weten te vangen. Vanaf 1u heeft het heel hard geregend, het leek wel op hagel als je in de tent lag. Ineens hoorde ik precies een bieper afgaan en jawel, daar stond men maat in de kletsende regen een vis te drillen. Toen hij de vis in het net had, regende het even wat minder zodat er nog snel een fotootje gemaakt kon worden. De rest van de nacht bracht nog 2 vissen. Het weer bleef heel wisselvallig, met droge en regenperiodes. Gelukkig is het onweer bij ons weggebleven. Van slapen is er niet veel gekomen, 1uurtje Blij. Na een lekker eitje met spek te hebben binnengespeeld als ontbijt, vingen we tot de middag nog 2 visjes. De andere vissers kregen ook maar weinig aanbeten, dus pakten we het na de middag anders aan. Toen we een paar hondenbrokjes voerden, vlogen de karpers er als zotten op, dus haalden we meteen een hengel in om met de brok te vissen. En of dit werkte, om het kwartier (max. 20 minuutjes) vingen we een vis! In totaal hebben we met de brok alleen al 12 vissen weten te vangen. Ze wogen allemaal tussen de 8 en 12 pond, maar het was echt leuk om zoveel actie te hebben aan de oppervlakte. Ook wist mijn maat zijn eerste spiegeltje te vangen. De laatste 2uur kregen we nog 3 runs op de andere hengels, waardoor ons eindtotaal op 21 vissen stond! De andere vissers hebben niet aan de oppervlakte gevist, ze wisten allemaal tussen de 2 en 5 vissen te vangen, behalve 2 anderen die er ongeveer 10 hadden. De mannen die op onze voorziene stek zaten vingen zelfs maar 3 vissen, dus waren we toch tevreden dat we op een andere plek zaten Knipoog.

Groetjes!
Willem DW heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Willem vis 1.jpg
Spiegel Sander.jpg
Sander vis 2.jpg
Willem vis 2.jpg
Drill Willem.jpg
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.