logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Roy Lodder  
#1 Gepost : maandag 25 juni 2012 15:09:29(UTC)
Roy Lodder


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 25-6-2012(UTC)
Berichten: 8

Hee jongens wie heeft er ervaring met de smartcast rf 15 fishfinder,het volgende is het geval.
Ik vis op een meer met glashelder water,het is ong overal 5 meter diep,alleen in het midden ligt een platau,nu kan ik het platau niet meer vinden omdat de bodem nu bedekt is met een dikke laag wier,en geeft ie nu aan dat het overal 2,5 meter diep is.
Wie heeft hier ervaring mee,heb zelf wel wat in de instellingen zitten klooien maar ik kan niet het onderscheid maken tussen bodem en wier.
mvg.roy
Sponsor
david_deman  
#2 Gepost : maandag 25 juni 2012 15:18:48(UTC)
david_deman


15 ponder

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 182

Heb zelf ook een RF15 gehad en deze onderscheiden heel erg moeilijk wier met bodem. Plaatsen waar ik wist dat er wier stond werden gewoon als harde bodem aangegeven. Een RF15 duidt geen wier aan op je scherm, of toch in zeer beperkte mate....

Wanneer je zou peilen met een Cuda dieptemeter dan zou je duidelijk het verschil zien. Deze tonen wel perfect alles.
mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
Roy Lodder  
#3 Gepost : maandag 25 juni 2012 19:45:31(UTC)
Roy Lodder


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 25-6-2012(UTC)
Berichten: 8

Ok David maar zal er geen instelling opzitten dat ie het wier als zachte bodem aangeeft,want naar die instelling zit ik ook nog te zoeken welke het beste is voor harde en zachte bodem.
mvg roy
visser01  
#4 Gepost : dinsdag 26 juni 2012 13:30:37(UTC)
visser01


15 ponder

Lid sinds: 14-2-2012(UTC)
Berichten: 150

met wier heeft hij het zeer lastig,is geen oplossing voor
grtss visser
ga vissen als ze bijten!
SPEEDCARP!!!
dreamcatcher  
#5 Gepost : dinsdag 26 juni 2012 21:30:28(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Aan dit probleem kan je helaas niks aan doen.
Ik heb hetzelfde probleem gehad op Lac du Der, daar kwam ik ook hele klossen wier tegen. Wanneer de RF 15 de plukken wier ziet kan hij echt hele rare dingen weergeven zoals een bizar bodemverloop.

Ik vaarde mijn voerboot uit tot een afstand van circa 250meter, en volgens de RF was het daar 1meter20. Wanneer we de plukken voerbij vaarden werd het bodemverloop weer normaal en gaf aan dat het 9 meter was.

Ik weet wel van verhalen dat de Eagle's een veel betere weergave hebben.

Groet,

Danny
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
Roy Lodder  
#6 Gepost : dinsdag 26 juni 2012 21:57:22(UTC)
Roy Lodder


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 25-6-2012(UTC)
Berichten: 8

Jammer had gehoopt dat je een bepaalde instelling kon doen,want nu krijg je als je op een onbekend water komt en gaat meten van is dit de bodem of vaar ik over een wierbed.
maar bedankt voor jullie antwoorden.
mvg.roy
dreamcatcher  
#7 Gepost : woensdag 27 juni 2012 22:08:51(UTC)
dreamcatcher


25 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 462

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Het enige is wel dat als je met een rf wel een goede diepte meting heb en hij geeft een hele grillige bodem aan, dan is er wel wat aanwezig op de bodem(takken,wier,etc)
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
david_deman  
#8 Gepost : woensdag 27 juni 2012 22:26:30(UTC)
david_deman


15 ponder

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 182

Jup is idd zo dreamcatcher! Maar een instelling om wier te zien is er niet. De RF 15 is simpelweg iets te "slecht" om wier te vinden. Een simpele cuda 168 op een zodiac spiegel ziet wel wier... Kostte mij vroeger 75€ ofzo, dus is misschien een optie.
mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
jeffrey vergeer  
#9 Gepost : donderdag 18 oktober 2012 00:05:30(UTC)
jeffrey vergeer


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 17-10-2012(UTC)
Berichten: 8

idd een rf15 is een makkelijke tool,maar geeft in pricipe geen goeie duidelijkheid van de bodemgesteldheid,best of both world"s is natuurlijk een combi van voerboot en rubberboot,zoek eerst plekken systematisch af met o.a een prikstok of kijker,en eventueel een hengel met een lood,dit geeft je veel meer duidelijkheid dan de rf15.
als je dit goed doet en er even de tijd voor neemt,kun je daarna je rigje met een gerust hart met de voerboot droppen,zorg dat je een markeer punt hebt om heen te varen en de diepte lees je netjes op je rf15.

mvg jeffrey
djowie  
#10 Gepost : vrijdag 9 november 2012 07:56:38(UTC)
djowie


10 ponder

Lid sinds: 4-7-2012(UTC)
Berichten: 92

stoere molen dus
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.