logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
tim_tigers  
#1 Gepost : zaterdag 7 juli 2012 13:39:03(UTC)
tim_tigers


20 ponder

Lid sinds: 4-7-2012(UTC)
Berichten: 358

Ik zoek een vismaat voor zo is een nachtje te doen ofzo aan kanalen/noem maar op , regio vlaamsbrabant.
[email protected]
Ik ben 17 jaar oud en vis graag (duh)
Mensen zeggen dat ik nooit iets vang , maar ik "VANG" al heel mijn leven haha
Sponsor
spodfather  
#2 Gepost : zaterdag 7 juli 2012 15:44:32(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

tsja vismaten, tis gezelliger met.
Maar het is (op klein water vooral) meestal beter vangen zonder.

begrijp me niet verkeerd, ik heb 1 vismaat (had er 2).
maar ik ga het liefst alleen op pad:

- geen rekening houden met vertrekken etc
- meer ruimte op de stek
- minder lawaai, meer observatie
- geen strakke lijnen die de boel blokkeren terwijl jijzelf je best doet alles zo slap mogelijk te houden
- Geen overmatig gevoer waar jij geen controle over hebt.

enne die 2e vismaat, we zijn geen maten meer, het bleek een onnozele stekkenpezer te zijn.
zelf niet voorvoeren en dan wel met beide hengels tegen mijn voer aan gaan liggen.
of gewoon veel eerder vertrekken en gewoon vol op mn voerstek vissen " oh lig je daar "
en dan heeft hij er al 3-4 voerscheppen duivenvoer bij liggen (in april al!!!) in een laagbezet water.

nee dat was snel afgelopen. dan ga ik nog liever alleen.

mn andere maat is wel okay,
van hem kan ik het ook wel hebben, die snaarstrakke lijnen zonder backlead Knipoog

het heeft zn voor en nadelen. ik zit meestal liever alleen, dan kan ik lekker doen wat ik wil.
zoveel tijd heb ik meestal ook niet.

gr SF




Koen Debock  
#3 Gepost : zaterdag 7 juli 2012 16:29:37(UTC)
Koen Debock


15 ponder

Lid sinds: 26-12-2011(UTC)
Berichten: 130

Het alleen gaan karpervissen heeft wel degelijk zijn voordelen (zoals spodfather die reeds heeft verteld). Heb zelf ook zo'n 3 vismaten en ik kan je gerust zeggen dat ik geen enkel probleem heb met hen. Het is gewoon een kwestie van elkaar ook iets te gunnen. Op het water dat ik nu beoefen zijn er maar een x aantal goede stekken, waar het eerlijk gezegd soms moeilijk is om met twee aan de slag te gaan, maar dan is het ook jou of de andere om elkaar een kans te geven op die ene of meerdere karpers (elk één hengel leggen op een plek waar er vis kan verwacht worden en elk één op een plek at random).

Het vissen met een vismaat draait niet enkel en alleen om het vangen, maar vooral plezier te hebben aan de hobby die je beoefent.


En on-topic: ik ben afkomstig van Vlaams-Brabant, meer bepaald Tollembeek. Dus stuur me anders eventjes in een bericht waar jij vandaan komt, en welke wateren je zoal bevist. Dan kan ik eens zien of het de moeite waard is.


Greets Koen Debock

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 7 juli 2012 16:30:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.