logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Lebbes  
#1 Gepost : maandag 10 september 2012 12:56:51(UTC)
Lebbes


10 ponder

Lid sinds: 11-8-2012(UTC)
Berichten: 72

Waar te beginnen.

Tijdens mijn tweede sessie statisch vissen op karper ving ik mijn eerste echte karper. (ik heb hem niet gewogen, maar schat hem tussen de 15 en 25 pond en de lengte schat ik rond de 80 cm.) Wat een heerlijk gevoel was dat zeg, bijna beter dan sex Tong. En daarna
was het stil, op twee brasems en enkele piepjes daargelaten.

Hier door gaat een mensen twijfelen, aan alles wat hij doet. De plek, het aas, de rig enzovoort.

Daarom ga je opzoek naar antwoorden. (ik althans). En met elk antwoord kreeg ik er 3 vragen bij...Dus...
Ik ben daarvoor online gaan kijken en dit helpt me deels
Er zijn namelijk 1001 manieren om de karper te vangen en ik kan er maar 1 tegelijk gebruiken.
Ik ben er nu wel achter gekomen dat er een soort van basis is.

Het eerste wat je moet doen is kijken en peilen.
Mijn 'leervijver' ben ik nu aant peilen. Het diepste punt is 2,25 diep en de gemiddelde diepte is 1,80. In het middel van de vijver is bedekt met wier of slip, dit denk ik omdat mijn marker niet omhoog komt. Verder heb ik aan de kopse kant karper gezien en vis zien aasen, maar met zoon bellen spoor vraag ik me toch altijd af is het wel een karper en word er wel geaast? Op internet zag ik namelijk een filmpje dat een karper bellen uit blies terwijl die niet aan het eten was.

Daarna is het van belang dat de lokatie goed is.

En als laatste de presentatie.
Hierover kan je elke dag wel wat nieuws vinden. Maar hetgeen wat ik het meest lees en zie is dat je het zo basic mogelijk moet houden.
Daarom ben ik nu op zoek naar voor mij drie werkende rigs
1: botom bait
2: iets van de bodem (een reversd kd rig idee)
3: pop-up
en last but not least werkend aas. Nu vis ik met boilies (g&rr, stratagy baits) en gebruik ik een stickmix.

Deze topic ben ik gestart om wat extra te kunnen leren en zal van tijd tot tijd wat posten.

Ik heb alleen een vraag aan jullie, als je antwoord geeft wil je er dan ook een uitleg bij geven.E=mc2 Dat zal mij heel erg helpen.

Mvg,
lebbes

Bewerkt door de gebruiker maandag 10 september 2012 14:07:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Schub: 1
Zeelt: 1
Brasem: 2
Blank: 9
Sponsor
DannyAlmelo  
#2 Gepost : maandag 10 september 2012 14:26:46(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Ik denk dat als je het stuk "Keep it simple" van Arnold hebt gelezen, heel veel vragen al beantwoord zijn. De momenten waarop je niks vangt, MOET je jezelf altijd afvragen waarom je niet hebt gevangen, maar je moet er niet in doordraaien, want dat gaat je de kop kosten. Vertrouwen in aas, rigs en stekkeuze is het allerbelangrijkste, dan komt de rest vanzelf..
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Lebbes  
#3 Gepost : maandag 10 september 2012 15:30:44(UTC)
Lebbes


10 ponder

Lid sinds: 11-8-2012(UTC)
Berichten: 72

Ja die heb ik inderdaad gelezen, maar Arnold is niet de enige die ik het heb horen zeggen. Dat vertouwen komt langzaamaan, Tis lastig om vertrouwen te krijgen als jr niks vangt en misschien ben ik ook wat ongeduldig.

Maar thanks voor de reply.
Schub: 1
Zeelt: 1
Brasem: 2
Blank: 9
spodfather  
#4 Gepost : maandag 10 september 2012 16:44:46(UTC)
spodfather


20 ponder

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 215

het is maar goed ook dat je niet zomaar vangt... anders zou het heel wat drukker worden aan de waterkant.

Pak je problemen in een logische volgorde aan, en durf te proberen...
mettertijd zullen de puzzelstukjes op zn plek vallen.

om rig en leadersgewijs sneller vertrouwen te krijgen zou ik thuis een doorzichtige bak water eerzetten. Hier kun je naar hartelust je pva sticks, bags en weetikwelammelniet testen.
Dit heeft mij enorm geholpen in mijn rig-design en tactiekbepaling in bepaalde situaties..

gr SF

Ps: je gebruikt zeker zon fox exocet marker?
Die ondingen tangelen bij mij vrijwel bij elke flinke worp.
Ook lopen ze na een aantal keren vol met water waardoor ze nauwelijks meer omhoog komen.
Waarschijnlijk dat ze door dat water ook niet meer strak vliegen en dus tangelen bij een flinke worp.


Lebbes  
#5 Gepost : maandag 10 september 2012 21:58:49(UTC)
Lebbes


10 ponder

Lid sinds: 11-8-2012(UTC)
Berichten: 72

Thanks sf, ik ga morgen ff aan de slag met een bak met water.
Vrijdag ochtend staat een sessie gepland en ik begin morgen met voor voeren. Heb met een leuk stuk in de spiegel gelezen over interactief voeren.
Het plan is om morgen eerst te beginnen met sectie voeren en dan uiteindelijk naar twee of drie plekjes van 1m2 terug te brengen.

En sf het is een micro marker van fox, en heb inderdaad bemerkt dat het heel veel draaid. Na 5 keer werpen laat k hem eerst weer uitdraaien. Van vocht opname heb ik nog niks gemerkt.

Mvg,
Lebbes
Schub: 1
Zeelt: 1
Brasem: 2
Blank: 9
Lebbes  
#6 Gepost : donderdag 13 september 2012 00:38:04(UTC)
Lebbes


10 ponder

Lid sinds: 11-8-2012(UTC)
Berichten: 72

Aas vragenDus...

Wat ik me dus afvragen, heeft een karper soort een smaak voorkeur?

Bijvoorbeeld?
Een spiegel heeft liever en zoete dan een kruidige bol?
Op kleine vijvers (daar vis ik nu) je beter een gele dan een rooie kleur kan hebben?

Dat terzijde, mijn vis-schema is iets om gegooid. Mee eens
Dinsdag 4 uurtjes gevist. Eerst globaal genomen 400m2 met 20 & 14 mm bollen verspreid.
- dit is in een ovale vijver en ik zit dan aan de kant waar de wind op stond.
Daarbij is aan 'mijn' kant het enige riet in het water en waarbij je aan allebei de kanten een treurwilg in het water hebt hangen.
Als ik nu aan de plek denk waar ik heb gevoerd twijfel ik. Het is namelijk vanaf mij tot aan de lijn tussen de twee treurwilgen.
Het is volgens mij handiger om van mijn vis stek af te voeren. Dit voornamelijk omdat ik de vis dan van verder op mijn stek te krijgen.
Zodat de vis met mijn aas veilig ervaart en omdat er een ontzettend lekker toetje op hem wacht Mee eens-

En ik ga morgen avond ipv vrijdag ochtend, zo bij thuiskomst ff voeren en dan Hopelijk knallen.

(Miss heb ik er overheen gelezen maar ik zag een van de crew-leden in de karper staan Knipoog

Mvg,
Lebbes

Schub: 1
Zeelt: 1
Brasem: 2
Blank: 9
DannyAlmelo  
#7 Gepost : donderdag 13 september 2012 17:33:03(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Lebbes schreef:
Aas vragenDus...

Wat ik me dus afvragen, heeft een karper soort een smaak voorkeur?

Bijvoorbeeld?
Een spiegel heeft liever en zoete dan een kruidige bol?
Op kleine vijvers (daar vis ik nu) je beter een gele dan een rooie kleur kan hebben?



Dat is echt totale onzin, gewoon vertrouwen hebben je eigen aas..
Voor de rest pak je het aardig aan in mijn ogen.

Good luck!Blijb
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Lebbes  
#8 Gepost : vrijdag 14 september 2012 15:34:46(UTC)
Lebbes


10 ponder

Lid sinds: 11-8-2012(UTC)
Berichten: 72

Das duidelijk Blij
Het was ook meer een hersenspinsel, waar ik geen antwoord op had.
En bedankt voor je bevestiging, daar groeit het vertrouwen weer mee.
Alleen wilde het gisteren helaas niet werken.
Volgens mij ligt het aan de spreekwoordelijke puntje op de i, dus dat word de komende tijd ff niet vissen maar analyserenKnipoog

Mvg,
Lebbes
Schub: 1
Zeelt: 1
Brasem: 2
Blank: 9
Marc  
#9 Gepost : vrijdag 14 september 2012 16:05:55(UTC)
Marc


20 ponder

Lid sinds: 9-2-2012(UTC)
Berichten: 221

Ik zou wat minder analyseren maar gewoon gaan vissen....En wat DannyAlmelo zegt over aasvoorkeur van karper en totale onzin daarvan, het is al vaak genoeg bewezen dat karper en elke andere vis absoluut wel voorkeuren kunnen hebben voor type aas, kleur, geur, enz...daar zijn legio voorbeelden van...wat het beste werkt op jouw water kom je achter door je laptop dicht te klappen en de hengels te pakken en gaan vissen...

grt.M
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
Johan Krenger  
#10 Gepost : vrijdag 14 september 2012 17:44:18(UTC)
Johan Krenger


50 ponder

Lid sinds: 6-4-2011(UTC)
Berichten: 1.053

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
+1 voor marc!
DannyAlmelo  
#11 Gepost : zaterdag 15 september 2012 12:55:45(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Marc schreef:
Ik zou wat minder analyseren maar gewoon gaan vissen....En wat DannyAlmelo zegt over aasvoorkeur van karper en totale onzin daarvan, het is al vaak genoeg bewezen dat karper en elke andere vis absoluut wel voorkeuren kunnen hebben voor type aas, kleur, geur, enz...daar zijn legio voorbeelden van...wat het beste werkt op jouw water kom je achter door je laptop dicht te klappen en de hengels te pakken en gaan vissen...

grt.M


Ik was ook niet duidelijk genoeg, ik had namelijk het stukje van dat 'een spiegel liever een zoete als een kruidige bol heeft' moeten quoten. Dat is in mijn ogen totale onzin. Verder vind ik wel dat het vertrouwen in aas net zo belangrijk is dan het aas zelf, want anders zou je bij elke blank van bol wisselen(bijvoorbeeld). Een karper heeft wel degelijk bepaalde voorkeuren, maar draai er zelf niet teveel in door. Iedereen vangt z'n visje wel..
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Lebbes  
#12 Gepost : zaterdag 15 september 2012 13:13:08(UTC)
Lebbes


10 ponder

Lid sinds: 11-8-2012(UTC)
Berichten: 72

Dat van de spiegel was een voorbeeld en geen statement.
Schub: 1
Zeelt: 1
Brasem: 2
Blank: 9
DannyAlmelo  
#13 Gepost : zaterdag 15 september 2012 23:46:31(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Een voorbeeld gebaseerd waarop?
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Lebbes  
#14 Gepost : zondag 16 september 2012 01:03:24(UTC)
Lebbes


10 ponder

Lid sinds: 11-8-2012(UTC)
Berichten: 72

Lebbes schreef:
Aas vragenDus...

Wat ik me dus afvragen, heeft een karper soort een smaak voorkeur?

Bijvoorbeeld?
Een spiegel heeft liever en zoete dan een kruidige bol?
Op kleine vijvers (daar vis ik nu) je beter een gele dan een rooie kleur kan hebben?


De 'bijvoorbeeld' is ter verduidelijking van m'n vraag en kan daarom niet als feit worden gezien.
Schub: 1
Zeelt: 1
Brasem: 2
Blank: 9
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.