logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Loers  
#1 Gepost : vrijdag 5 oktober 2012 22:12:55(UTC)
Loers


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 11-6-2012(UTC)
Berichten: 11

De rubriek "visstekken" is een schitterende rubriek waarbij de meesten onder ons veel nieuwe waters kunnen ontdekken en bevissen. Ook ik heb er al veel van opgestoken. Maar misschien is het een goed idee om deze rubriek alleen zichtbaar te maken voor leden van het forum. Ik weet het niet voor Nederland, maar in België zyn de panvissers in grote getallen aanwezig en niemand van ons wil dat die mooie karpers opgegeten worden vermoed ik.. Want nu kan iedereen die als gast op het forum komt de stekinfo zien, terwijl ze niet kunnen reageren. Maw, het is een kwestie van nemen maar niet geven voor ze..

Dus mijn suggestie is: maak deze rubriek enkel zichtbaar voor leden. Goed idee of niet?
Sponsor
sasha1993  
#2 Gepost : vrijdag 5 oktober 2012 22:22:24(UTC)
sasha1993


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 3-10-2012(UTC)
Berichten: 6

Ik zou het doen, mensen die bv (visstekken) ingeven op google komen er dan hier bij uit of een rubiek ervan.
En ik zou het niet willen laten verbrodden door de niet respect volle karpervisers die dan vissen mishandelen.
Bij mij juist hetzelfde, het albertkanaal in lummen (de lossing genoemd) zitten ook buiternlanders.
Die vissen zonder staatsvergunning en pakken ale vis mee die ze kunnen vangen.
En de scheepsvaart zij, als da zo nog gaat bijven duren gaan ze er omheining zetten en niet meer visbaar aangeven.
roy van dijken  
#3 Gepost : donderdag 17 januari 2013 17:56:59(UTC)
roy van dijken


15 ponder

Lid sinds: 9-1-2013(UTC)
Berichten: 194

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ik denk niet dat er veel vissers zijn die hun stek willen vertellen op CF, wat ook heel normaal is want beetje vervelend als er iemand op je voerplekkie zat dalijk heKnipoog
Testvisser bij Esvsupplies

www.carpteamzuid.com

Facebook: carpteamzuid
Instagram: karperking
thimon  
#4 Gepost : donderdag 17 januari 2013 18:28:09(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
ik denk dat dit topic een kansloze wending gaat krijgen. zoals eerder hier ook al wordt aangegeven gaan weinig tot geen mensen hier hun stek verkondigen. stekken waar je mooie en grote vissen vangt zijn al heel schaars. er wordt via het forum ook nog steeds opvallend vaak gevraagd:... '' met welke bollen vist iedereen?'' '' op welke wateren kan ik lekker makkelijk en veel vangen?''.
ik vind het nogal jammer dat de grote meerderheid van de karpervissers zich alleen maar blindstaard op: hoe makkelijker hoe beter, hoe groter hoe beter. ik vind dat iedereen eens moet leren.... elke vis is welkom. het draait tenslotte om de karper. niet alleen om veel karpers, of karpers alleen boven de 30 pond.

ik denk dat we het zo moeten bekijken: iedereen kan elkaar iets leren. je kunt altijd elkaars vragen beantwoorden. en als mensen graag een stukje techniek willen leren of hoe een onderlijn precies werkt, dan is dat alleen maar gunstig als we elkaar dat uitleggen. het komt ook de vis ten goede als we met zijn allen goed met de gevangen karper omgaan. helemaal voor de jeugd en lerende mensen op het forum is dit een enorme meerwaarde.

maar wat ik hier dus mee wil zeggen....

hoe leuk is het om...

- enorm te investeren in een zelf gekozen ''vrije'' stek en daar je vissen te vangen.
- je eigen rigs ontwikkelen en daar uiteindelijk je PR op vangen.
- een boilie maken of kopen in de winkel , en uiteindelijk daar goed mee te vangen.

oftewel.... staar je niet blind op aantallen of alleen maar dikke vissen.

iedereen veel succes gewenst. Blijb

Doorzetten wordt beloond!
DavidT  
#5 Gepost : zaterdag 26 januari 2013 22:07:53(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Doe maar niet. Als ik voor mezelf spreek, durf ik te zeggen dat ik verder ga dan velen. Heb ik een vouwfiets nodig? Koop ik die. Moet ik me ergens verstoppen? Pas ik daar m'n uitrusting op aan. Denk ik werpkanonnen te moeten gebruiken? Koop ik die. Stekkie geschikt voor 10 ft-ers? Kopen die hap. Ver lopen? Lichtgewicht uitrusting kopen.

Stekinfo delen. Never nooit niet.

Er valt genoeg te vinden op internet over heel veel wateren. Wil je ergens vissen maar kan je geen of weinig info vinden? Spullen pakken en zelf uitzoeken.

Panvisser of karpervisser. Beiden niet welkom op m'n stekken.

Van een ander hoef ik trouwens ook geen informatie.

Bewerkt door de gebruiker zondag 27 januari 2013 08:20:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Say hello to my little friend
Guus N  
#6 Gepost : zondag 27 januari 2013 14:45:42(UTC)
Guus N


25 ponder

Lid sinds: 11-8-2011(UTC)
Berichten: 493

Bedankjes: 1 keer
thimon schreef:
ik denk dat dit topic een kansloze wending gaat krijgen. zoals eerder hier ook al wordt aangegeven gaan weinig tot geen mensen hier hun stek verkondigen. stekken waar je mooie en grote vissen vangt zijn al heel schaars. er wordt via het forum ook nog steeds opvallend vaak gevraagd:... '' met welke bollen vist iedereen?'' '' op welke wateren kan ik lekker makkelijk en veel vangen?''.
ik vind het nogal jammer dat de grote meerderheid van de karpervissers zich alleen maar blindstaard op: hoe makkelijker hoe beter, hoe groter hoe beter. ik vind dat iedereen eens moet leren.... elke vis is welkom. het draait tenslotte om de karper. niet alleen om veel karpers, of karpers alleen boven de 30 pond.

ik denk dat we het zo moeten bekijken: iedereen kan elkaar iets leren. je kunt altijd elkaars vragen beantwoorden. en als mensen graag een stukje techniek willen leren of hoe een onderlijn precies werkt, dan is dat alleen maar gunstig als we elkaar dat uitleggen. het komt ook de vis ten goede als we met zijn allen goed met de gevangen karper omgaan. helemaal voor de jeugd en lerende mensen op het forum is dit een enorme meerwaarde.

maar wat ik hier dus mee wil zeggen....

hoe leuk is het om...

- enorm te investeren in een zelf gekozen ''vrije'' stek en daar je vissen te vangen.
- je eigen rigs ontwikkelen en daar uiteindelijk je PR op vangen.
- een boilie maken of kopen in de winkel , en uiteindelijk daar goed mee te vangen.

oftewel.... staar je niet blind op aantallen of alleen maar dikke vissen.

iedereen veel succes gewenst. Blijb



Like Like Like
JeroenD  
#7 Gepost : zondag 27 januari 2013 16:21:23(UTC)
JeroenD


30 ponder

Lid sinds: 19-2-2011(UTC)
Berichten: 762

@ DavidT; Like
Don't forget to smell the roses along the way...
Gert van Opstal  
#8 Gepost : zondag 27 januari 2013 19:40:11(UTC)
Gert van Opstal


10 ponder

Lid sinds: 14-10-2012(UTC)
Berichten: 88
Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
thimon en DavidT ben het helemaal met jullie eens.

ik vis op een water waar je echt super moet door bijten, van mei tot augustus heb je las van knutten (Knutten steken niet zoals gewone muggen, maar bijten. Je houdt er zelfs een klein littekentje aan over.).
en daar na komen de muggen op dagen.
maar het is een groot water, ik heb daar me pr verbroken maar ben er van over tuigt dat die er dit jaar er weer aan gaat.
het is een water met erg weinig stekken dus daar ben je zuinig op en die geef je niet zo maar prijs.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.