logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
smart-indicators  
#1 Gepost : donderdag 29 november 2012 22:15:37(UTC)
smart-indicators


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 7-12-2011(UTC)
Berichten: 14

Beste karperaars,

Hier wat antwoorden op de vragen die ik krijg over het Smart Alarm

-Welke batterijen gaan er in?
Er gaan gewoon twee AA penlites in. Gebruik wel een goed merk (Duracell, VARTA, GP , enz)
Oplaatbare kan ook ; Hou er wel rekening mee dat oplaatbare wat gevoeliger zijn voor temperatuur schommelingen

- Hoe zet je het alarm op je Delkim receiver?
Dit gaat exact het zelfde als hoe je je beetmelders er op zet. Staat in de handleiding van je receiver
Op de website staat hoe je dit doet voor een RX-PLUS-PRO : Operating Instructions

- Hoeveel alarmen kun je tegelijkertijd gebruiken?
Elk alarm heeft -net zoals de TXi beetmelders- een unieke code. Je kunt dus zoveel alarmen en beetmelders tegelijkertijd gebruiken als je wilt (lees: hoeveel je er op je reveiver kwijt kan)

- Waarom maakt het alarm zelf geen geluid?
Dit is een bewuste keuze. Reden is heel simpel; een 120dB (bouwmarkt) alarm waarmee ik zelf ook mee geexpirementeerd heb is niet erg prettig voor je omgeving. Alarm gaat ook wel af als er niets aan de hand is (konijn, vogeltje, enz) Als we met zijn allen met zo'n 120db Alam zitten is dit een grote bron van ergenis.

- Doet het Alarm het altijd in alle weersomstandigheden?
Nee. Bij dichte mist en harde regen beweegt het "beeld" wat het alarm "ziet" continu en gaat ie ook steeds af.
Dus dan moet je hem even uitzetten.

- Wat is de afstand die het alarm haalt?
Zelfde, maar meestal meer dan als je delkims. Doordat je het alarm bij voorkeur op een lange bankstick plaats heb je zo-wie-zo een beter bereik, en haal je een grotere afstand dan je delkim's.

- Hoe bepaal je waar je het alarm moet plaatsen?
Dit is een persoonlijke keuze. Ik plaats het alarm meestal op een plek waar ik een groot gedeelte van mijn plek kan afdekken, zonder dat het alarm aangaat als ik uit mijn bivvy kom. Is een beetje experimenteren maar op een gegeven moment gaat het vanzelf.

- Wat is de prijs van het Alarm?
Op dit moment nog niet bekend, maar de verwachting is dat dit rond de €100 zal zijn.
Zodra we er uit zijn laat ik het weten.


Mochten jullie nog vragen hebben dan gewoon even hier stellen.

THX André





Sponsor
ronalddehoog  
#2 Gepost : donderdag 29 november 2012 22:34:48(UTC)
ronalddehoog


40 ponder

Lid sinds: 10-2-2012(UTC)
Berichten: 1.064

Bedankjes: 2 keer
Bij de vraag - Wat is de afstand die het alarm haalt? - wordt antwoord gegeven op de vraag, wat is het bereik t.o.v. je sounderbox. Maar word hier niet mee bedoeld: Tot welke afstand detecteert het alarm beweging?
Of zie ik dit verkeerd?

Bewerkt door de gebruiker donderdag 29 november 2012 22:35:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Voer geen oorlog, voer de vissen.
smart-indicators  
#3 Gepost : vrijdag 30 november 2012 02:45:09(UTC)
smart-indicators


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 7-12-2011(UTC)
Berichten: 14

Ronald,

Je ziet het goed.

De afstand tussen het alarm en je receiver is ongeveer 150m max ( gelijk aan delkim beetmelder). Het bereik van het alarm, dus wat het alarm kan 'zien' is 4 -7 meter.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.